מיכאל ידידי - שבת שלום
פורום תפוז לצערנו כמו כל פורום ישראלי מצוי, מהווה בימה אינטרנטית המרכזת
את מיטב החוצפה וההשתלכות שבתרבות הישראלי המצוי. כמו שהוא מתנהג
בתורים, כמו שהוא מתנהג על הכביש, כך הוא מתנהג כאן.
המגיב אליף אינו מכירך, כמו גם את גילך ומעמדך. כנראה שהיית יכול להיות אביו.
תגובתו אינו שווה ואינה ראויה, והיה עדיף להתעלם.
אילו מנהלי הפורום היו מצדיקים את השרביט שקבלו לידהם, היו דואגים למחוק
מפה כל התנהלות בלתי הולמת, וכל מילה בודדה שאינה במקום ואינה פוליטקלי
קורקטד. פעם ראשונה עם הזהרה, פעם שניה עם חסימה.
מנהלי הפורום, או שאין להם את האנרגיות לעשות זאת (בכל זאת התנדבות)
או שכבר התייאשו. ומשכך אין לנו אלא לנווט מעל דפי פורומים ישראלים כשעלינו
לבלוע בשקט ובסבלנות, את ההתרבות של הישראלי המצוי. במיוחד אם גילו טרם
עבר 30 ומדברים אצלו בעיקר היהירות וההורמונים.
המזל הגדול הוא שבפורמים בינלאומיים בשפה האנגלית, סגנון שכזה אינו בין
הנמצא ושם נעים לכתוב וגם לקרוא. שם איתי פעם אחת מילה מיותרת
שהספיקה להשאר כמה דקות עד שנעלמה, ראיתי את התגובה המהירה והיעילה
של המודרטורים מיד לאחר מכן. מחיקה, התראה פומבית, וחסימת המשתמש.
תענוג תרבותי.
לשאלתך עניינית, להערכתי הנושא הזה של הלוחית היא משהו שהיבואנים בישראל
מנסים כמו בכל תחום אחר, לעשות עליו כסף בשיטת המצליח. תמיד ישנו קהל
מסוים שהנושא מדבר אליו, במיוחד אלו שראו זאת ברכבי פרימיום והיו רוצים גם
אצלם. אז כאמור אחוז מסוים רוכש את הצעצוע במחיר מופרז מהיבואן, וחלקו
האחר דור האינטרנט וה- ebay.com , משקיע כמה דקות ומזמין לבד מחול ברבע
המחיר. בסופו של דבר היבואנים אט אט מאבדים את הקהל הישן שאינו בודק,
ונתקלים ביותר ויותר קהל מתוחכם שבודק ומזמין לבד וכך עוקף אותם.
למעשה מאלצם לישר קו בתמחורם עם חול, בכל אותם רכיבים/סגמנטים שבהם
המסה העיקרית כבר רוכשת לבדה, וזאת באם הם בכל זאת רוצים להצליח
ולמכור ישירות לצרכן.
יש השפעה בכמה ענפים אחד מהם הוא ענף הטקסטיל. המחירים בארץ בזחילה
מתמדת מטה שכן משנה לשנה הפדיון בחנויות הריטייל בארץ יורד. מחקר של מותגי
האופנה הישראים מצא, שהסיבה היא היבוא המסיבי שגדל משנה לשנה ברכישות
מכוונות ברשת עיין ערך next ושות'....
אז אין להם ברירה אלא לצמצם פערים אל מול חו"ל בתקווה להמשיך ולהשאר
רלוונטיים עבור הקונה. כך יקרה גם אצל יבואני הרכב.
דוגמא קטנה היא חלקי חילוף לטיפול ברכבים. היום נכנס אדם לטיפול 90 אלף ק"מ
ומתבקש שים לב לחוצפה, לשלם 800 שח לרביעיית מצתים מקוריים, ועוד כמה
מאות לפילטרים מקוריים של מזגן ועוד. במקום זאת הוא נכנס לאתרי מכירת חלפים
ברשת (מחול בדר"כ ארה"ב או אנגליה) ומזמין את אותם החלקים ברבע המחיר.
ממתין שבועיים והם מגיעים לארץ. כך עושה את הטיפול הרבה יותר בזול - משלם
בארץ רק על עבודה. ולמי שיש אגב מפתח מצתים (ורצוי עם מד מומנט) יכול
להחליף לבד וכך גם על העבודה לא לשלם מאומה.
גם פילטר מזגן זה שניה להחליף לבד ולא צריך שום כלי למשימה (נמצא מאחורי תא הכפפות).
להשאיר למוסך רק את החלפת השמן בכמה גרושים וזהו.