מתקדם בנושא האי-איתות. משתדל מאוד להזכיר לעצמי שלא

be_roo

New member
אתה לא מאותת רק עבור נהג אחד, אלא לכל הסביבה.

גם לנהג שלנתיב שלו אתה עובר, וגם לנהג שנמצא נתיב אחד לידו וגם החליט באותו זמן לעבור לאותו נתיב ויופתע למצוא אותך שם.
&nbsp
אז אתה מעניש את כל האחרים רק כי אולי תצטרך לחכות עוד שניה כדי לעבור נתיב?
 
ככה את מכירה אותי?


לא מדובר בהענשה של אחד או של כל האחרים. אלא מדובר בנהיגה זהירה שלי.
את האיתות שלי הנהג שנמצא בערך במקביל אלי לא בנתיב הסמוך אלא בנתיב שמעבר לו כלומר זה הרחוק יותר, הוא לא בהכרח יודע לראות. במקום לסמוך עליו שייראה, אני יודע לפנות בזהירות ולבדוק שגם הוא אינו מבצע את זה באותו הזמן...
סתכלו על התשובות הדומות של מי שהוא גם רוכב, במקרה הזה למשל הגולש בפורום עם שם המשתמש עמית צורי, אני חותם שכל מי שהוא גם כן כמוהו וכמוני, "בעל מיומנות רכיבה" לא חושב ש"האיתות הוא חזות הכל" ואפילו לא חזות ה"משהו קטן שאיננו הכל".
קשה לי להסביר אבל נדמה לי שגם הוא יסכים שההבדל בין "הרוכבים ללא רוכבים" הוא שעבור הרוכבים הפנייה היא תהליך "מתמשך מעט מרוח" כלומר, זה כמו אלגוריתם שיש בו שלבים שאחד מוביל לאחר חדש ממנו או לחזרה לקודם לו. והפנייה אינה תהליך בודד בינארי כן או לא אלא כל שלב ביניים הוא כזה, כן או לא בהתאם לאפשרויות, כלומר נניח אני מתחיל פנייה ע"י התקרבות לכיוון הנתיב המבוקש, כאן יש בדיקה מתמשכת שאין אופנוע מהיר שמתקרב, כי אחרת כדי שלא להפריע לו אבדוק אפשרות לזוז בקלילות חזרה או להמשך מהיר ובטוח.
על כל פנים, עצם ההתקרבות לנתיב המבוקש עד כדי התמקמות על גבול הקו המקווקוו שבין הנתיבים [או ממש עליו], זה בעצם שלב שבו אני גם בודק האם הנהג הסמוך מבין ומשתף פעולה כמו גם שאר הנהגים בנתיבים שמעבר לאותו נתיב מדובר הסמוך אלי שאליהם התייחסת.
המעבר הוא אמנם מהיר אבל המעבר לנתיב הסמוך כולל מעין גליסנדו הדרגתי ללא תנועה חדה שבה המכונית שלי עוברת נתיב תוך שמירה על קו כללי מקביל ככל האפשר לכיוון התנועה כלומר אין "הפניית חרטום" בזוית משמעותית שונה מהקו הישר של תנועת הנתיבים.
כמובן שהעסק מעט מסובך יותר כשהכביש מרובה הנתיבים מתעקל. מעט מסובך יותר לביצוע [מי שמתורגל טוב אין הבדל משמעותי בקושי] אבל בסכ"ה העקרונות זהים אחד לאחד.
 

selalerer

New member
יש בזה הרבה פסיכולוגיה. לפעמים דווקא איתות והתשתהות לפני...

..המעבר נתיב גורם לאנשים לפנות לך את המקום. אתה נותן לו הרגשה שאתה מתחשב בו ואז הוא מתחשב בך. אם תיתן לו הרגשה שאתה נכנס לא משנה מה, הוא ילחם בך.
 
יצא לי לראות כאלה שמאותתים "שעות" ואיש לא מאפשר להם לעבור נת

יצא לי לראות כאלה שמאותתים "שעות" ואיש לא מאפשר להם לעבור נתיב והם תקועים אחרי משאית או אוטובוס איטי או רכב איטי אחר. אז מה? הם נותנים כבוד אבל האם הם זוכים לכבוד?
דוגמה אמיתית: בעליות לירושלים [באיזור של 2 נתיבים ולא 3] לעתים אני רואה שיירה ארוכה בקצב בינוני בנתיב המהיר ועוד מרחוק אני רואה משאית בנתיב האטי. מאחורי המשאית יש רכב שמאותת בתחנונים ארוכים לעבור נתיב וכלום. כולם ממהרים. איש לא מאפשר. אני רואה את זה לעתים כ300 מטר מאחורי המשאית.
ואז מי היחיד שמאפשר השתלבות? תאמין או לא, זה רק אני ולא תמיד זה קל מכמה סיבות.
א. הרכב מאחוריי מרגיש שאני נוטל ממנו מנת דם בעל כורחו והוא צופר.
ב. הרכב שמתחנן לצאת ולהשתלב אינו מיומן להחליף נתיב וגם ככה כשמאפשרים לו זה אורך מעט זמן.
ג. יש מקרים שהנהג שמבקש להשתלב לא מאמין למראה עיניו שמישהו מאפשר לו להשתלב ולכן הוא עדיין לא מעכל. היו מקרים שצפרתי לו וסימני עם היד ו... נאדה עד אשר ראיתי בעיניים שהאסימון ירד ואז הפניית חרטום גסה מצידו וברח/ה כל עוד רוחו בו מהמשאית אחריה היה תקוע מספר דקות...
ד. אני זוכר אפילו 2 פעמים קיצוניות שבהן נאלצתי להאט ולאותת ימינה אל מאחורי הרכב הבודד שנוסע מאחורי המשאית ועשיתי זאת מאד לאט ואז הנהג/ת גילו שיש להם נתיב ריק משמאל ובחדווה רבה ברחו אל תוכו, לא חשוב שבדיוק 3 שיות אחריהן ברווח של רכב אחד אני הייתי שוב בשמאלי...
זאת חביבי היא מיומנות של אופנוענים מיומנים ואני מניח שהסיפורת והפרוזה הזאת נשמעים לחלק גדול מכם כמו סיפורי 1000 ליילה וליילה... ואולי אכן מדובר בכאלה בNEW VERSION...


על כן ועל סמך אותם מקרים אני למדתי שהאדיבות אינה שורה במחוזותינו.
תשאל למה אני אדיב? כי אני נוטל בקלילות כמעט ללא כל המתנה תוך הקפדה על FLOW כמעט אופטימלי מבחינתי ועל כן אני מרגיש רגישות דווקא לאלה בצד השני של המתרס שאפילו להדחף אינם יודעים, וכמובן מהו הFLOW במובן הפרקטי אינם יודעים והם נתונים לחסדי אלה שלא יוותרו לעולם.
 
אי-איתות לא בעייתי

לומדים לחזות את התנהגות הנהגים. מה שמפחיד אותי באמת אלה הם החיתוכים המהירים שנהגים עושים כמו חיתוך מהיר של כמה נתיבים כשהם נזכרים שפיספסו יציאה או חיתוך למסלול פנוי ברגע האחרון וחיתוך לשוליים.
ראיתי בכמה מדינות שלקראת המחלף, יש קו הפרדה רציף משמאל ליציאה שאמור למנוע מצבים כאלה רק שאצלנו נהגים חוצים גם אי תנועה.
 

מחשבות

New member
עכשיו אני מתרגל משהו מתקדם: איתות ופניה מיידית, בלי

להתחשב בתנאי הדרך. כמובן משתדל שלא ייגרם לי נזק, אבל בהלה אצל האחר כן. כיף.
 

מחשבות

New member
מקודם ראיתי משהו מתקדם פלטינום: עמידה במקום לא נוח,

של הרכב לפני, יציאה כדי לשפר עמדה, בלי איתות ובלי להסתכל עם סלולארי ביד, וכניסה לעמידה אחרי עקיפה של זה שלפניו והתקדמות של כעשרה מטר ועמידה עדיין לא נוחה.
שש עברות ברצף. גם אני רוצה.
 
דווקא נהגי משאיות נוהגים יפה יותר ומקצועי

שלום
לגבי החברה שנדחפים ומתנהלים באופן חצוף: אותם חברה בבנק בתור, מי היה אחרון? אני אחריך, או בתור לקופה וכו'.
הם טסים בישראייר וקונים שוקולד בדיוטי בטיסה
או נלחמים על מי ירד ראשון מהמטוס בשדה דב

ראיתם אתמול את השוטר המכה?
בלי קשר להיותו שוטר, לעצם המקרה:
נהג (ערבי) פגע ברכב שלכם וברח! (הסיפור שלו קשקוש, מפני שלא הותיר מאחוריו דבר (פתק)). אתם מגיעים לרכב והוא דפוק, הפגוש על הרצפה...נזק לצבע ולפח. עגמת נפש וודי מרגיז.
תפסתם אותו ע"פ מצלמות האבטחה למחרת.
אתם מגיעים אליו ועומדים מולו פנים אל פנים. מה אתם היתם עושים?
אני לא חושב שהשוטר נהג באלימות. לטעמי הוא היה מאופק, בנסיבות המקרה.
בהעיה היחידה שצולם.
 

enigo

New member
ברצינות? להרביץ לאדם זה לא לנהוג באלימות? לפי איזו הגדרה

בדיוק?
ובפעם האחרונה שבדקתי, נזק לרכוש אינו סיבה מספקת לתקיפה, אפילו של ערבי.
 

WarDog

New member
תעבור על סעיף 378 לחוק העונשין.

"המכה אדם, נוגע בו, דוחפו או מפעיל על גופו כוח בדרך אחרת, במישרין או בעקיפין, בלא הסכמתו או בהסכמתו שהושגה בתרמית - הרי זו תקיפה; ולענין זה, הפעלת כוח - לרבות הפעלת חום, אור, חשמל, גאז, ריח או כל דבר או חומר אחר, אם הפעילו אותם במידה שיש בה כדי לגרום נזק או אי נוחות."
 
אתה מנטר ברפלקס מותנה פבלובי גם כשזה לא בהכרח ראוי

בד"כ תקיפה אינה דבר ראוי
אבל גם לברוח לאחר ביצוע נזק משמעותי זה לא הגון. אם הוא לא היה בורח אלא היה אדם ישר אז כל זה היה נמנע.
אינך יודע מה היה טרם צולמו וגם צילום יכול להיות מגמתי וגם ערוך וגם אולי לא לכלול חלקים רלוונטיים.
&nbsp
 

enigo

New member
ואולי חייזרים השתלטו על המוח של השוטר מרחוק ואילצו אותו

להרביץ!
שני דברים - התייחסתי למה שאמר מיכאל. מה קרה במציאות לא קשור לעניין.
שנית, גם אם לברוח בלי להשאיר פתק זה לא דבר "הגון", זה עדיין לא מצדיק תקיפה. ולפחות לפי מה שאני ראיתי, וכנראה שגם מח"ש רואה זאת כך, זו תקיפה נטו.
זה שהוא שוטר רק מחמיר את העניין, זה שהנהג ערבי בכלל לא רלבנטי לעניין.
ודבר שלישי - מנתר. מנטר זה משגיח, ואני מניח שלא לזה התכוונת.
 

מחשבות

New member
ממשיכים בתרגול: יציאה מהרגל של ה-T בצומת T: יציאה מהירה

למרות שרכב מתקדם מימין. יציאה כך שהרכב הבא מימין בולם באימה, לראות את הלבן בעיני הנהג המבועת. כיף אמיתי. צריך כמובן לווסת ולמנן בזהירות שלא להפגע, רק להבהיל.
 

מחשבות

New member
ברור. מצד שני, לו אני זה המבוהל כשמישהו יוצא מהגל,

אני צופר ככה שהוא/היא מצטערים שנולדו.
 
למעלה