האם כאשר המנוע ברכב מגיע למשל ל 200 אלף ק"מ ורוצים להחליף מנוע, האם ה 200 אלף ק"מ משתנים בהתאם לכמות הק"מ שהמנוע החדש עשה? ואם אין קשר, מה כן משפיע על כמות הק"מ שהמנוע עשה?
כל קילומטר שאתה נוסע מעלה את הערך ב-1.
לגבי המנוע, כמובן שכל עוד לא החלפת מנוע אז המנוע והרכב עברו אותו ק"מ. אבל צריך לזכור שתנאי הפעולה של המנוע ושל הרכב לא לגמרי זהים. לדוגמה ברכב שעובד עם זמני עמידה ממושכים (פקקים, רכב חלוקה וכדומה) המנוע עובד ונשחק למרות שהרכב לא נוסע. לעומת זאת בנסיעות בינעירוניות הרכב עובר ק"מ גבוה.
לא תמיד. יש דגמים שבהם זה נשמר במחשב מרכזי, ולפעמים
בשני מחשבים, וצריך לבצע איפוס או סינכרון אם מחליפים אחד מהם.
בדגמים חדישים יש שני מקורות לאות המהירות - או חיישן על הגיר, או ממחשב ה-ABS לפי הקריאה הממוצעת מחיישני הגלגלים.
אם מחליפים מנוע חדש לרכב, שלא עשה אפילו קילומטר אחד, צריכים להחליף ביחד את הלוח שעונים או הרכיב שאחראי על מה שרשום בק"מ הרכב כדי שיהיה תיאום, ויש מקרים שבהם צריכים ללכת למקומות מסוימים ולעדכן במחשבים גם שם.
שלום
המנוע הוא רכיב 1 מתוך רבים. מד הק"מ הוא של הרכב ולא של מכלול 1 שאתה או אחר בוחרים.
לטובת העניין אתה יכול לציין שהמנוע הוחלף בחדש ב-150,000 ק"מ!
ומה אם שמים מנוע משופץ, כמה ישימו על המד ק"מ לפי רצונך?
החלפת מנוע או מכלול אחר אינו מחדש את הרכב, לרכב חדש (אפס ק"מ).
ממש לא. שוב, מד המרחק מראה את מה שהרכב נסע. לא המנוע.
המנוע לא קשור. אם אתה מחליף מנוע, זה לא משנה את הק"מ שהרכב נסע, אז לא צריך לשנות כלום.
חוץ מזה, אף אחד לא מחליף מנוע למנוע חדש. זה יקר מדי. אז תמיד מדובר במנוע משומש מפירוק, ואף אחד לא באמת יודע כמה המנוע הזה עבד ומה עבר עליו.