מתקדם בנושא האי-איתות. משתדל מאוד להזכיר לעצמי שלא

מחשבות

New member
מתקדם בנושא האי-איתות. משתדל מאוד להזכיר לעצמי שלא

צריך. ההרגלים הישנים חזקים. צריך רצון ברזל להמנע.
 

מחשבות

New member
עכשיו רוצה לשמוע דעתכם. נניח ויש בידכם מנוע של 165 כ"ס.

באיזה רכב משפחתי הייתם מעדיפים שהכח הזה יהיה - מאזדה, קורולה, פוקוס, לאון, C4, אוקטביה, גולף, 308?
 
תובנות שלי

שלום
1. נהגתי ובדקתי את הרכבים הבאים מהרשימה:
א. מזדה 3: הרכב מאובזר יפה, פחות מ-2 פיור וויט, אבל הבעיה בדגם הזה זה במעצורים ובדוושת הגז!
המעצור אדפטיבי, וצריך ללחוץ הרבה עד שהרכב עוצר. תחושה של חלום רע...
הגז מגיב רק ב-10% האחרונים. אז ה-165 כ"ס באים לידי ביטוי. הרכב לא מגיב יפה.
בנהיגת מבחן רציתי להחזיר אותו אחרי 100 מטר!
ב. קורולה: נוסעת יפה, אך הממשק האנושי שבה לא טוב. המע' מולטימדיה ועוד כמה כאילו נוספו משלב שהרכב כבר יצא מהמפעל. למשל לחצני בקרת השיוט מפוזרים. יתכן ויש כמה גם במושב האחורי...
המולטי מדיה סבירה, לא אוהב את השיטה של מסך מגע בנהיגה.
מע' התראה בפני התנגשות לא יציבה ומתריעה על רכב חונה בחניות בצידי הכביש.
ג. פורד פוקוס: הרבה כוח זמין. הרכב מאיץ יפה, כל עוד זה הנהג לבד. אח"כ פחות. הרכב שותה דלק. עשיתי עליו 8000 ק"מ ובחיים לא עלה מ-1/10.
עם פזומט זה פחות קריטי, למרות שיש לו מיכל קטן וצריך לתדלק הרבה.
מערכת המולטימדיה היא אסון והיא פשוט לא טובה. מתשכלת ומחורבנת.
אגב לפורד "רק" 150 כ"ס ולא 165, אך הוא מגיב הרבה יותר טוב מהמזדה 3.
ולטיטניום יש צמיגים ברוחב של חצי מטר! אולי משפיע על צריכת הדלק הירודה?
מהליסינג הזהירו אותי מהצרפתיות בשל האמינות והטיפולים (רכב חלופי וכו').
ד. אוקטביה. לא מצליח להתחבר עם סביבת הנהג של הסקודה. פשוט לא הגיוני, לא נוח ולא מזמין. הבקרת שיוט מוזרה עם מתגים זעירים על מוט. לא הבנתי את נושא חישני הגשם בכלל. הרכב עוצמתי (1.2L) ויש גם 1.4L ו-1.8L. תא מטען גדול ונוח.
הייתי בוחן את הגולף. אותה לא ראיתי.
התלהבתי מהאופל אסטרה. יצא דגם חדש משופר בסוף 2016. ישבתי בו, לא נהגתי בו. רכב כלבבי.
 

מחשבות

New member
הכוונה שלי היתה כזו: קח מנוע חזק ושתול אותו ברכב בו אתה

אוהב הכל, פרט למנוע הקיים. ענית חלקית ויפה. מפתיע שעד היום היצרנים המעתיקים הכל טרם הצליחו לבנות רכב המתקרב לטוב שבכל העולמות. אסטרה, אתה אומר?
 
כן, למרות שיש כאילו אך הם לא ברשימה שלך

שלום
מרצדס A, CLA, B, C
BMW סדרות 1, 2, 3
AUDI A3, A4
LEXUS CT200, SI250
ושם יש גם יותר כ"ס ויותר הכל.
הם עושים רכבים ברמה אחרת!
 

enigo

New member
נהגת במרצדס A? מה בדיוק "רמה אחרת" בו חוץ מהמחיר?

מודה, לא נהגתי בגרסה שאחרי מתיחת הפנים, שלפי השמועות שופרה בעניין איכות החומרים, אבל בדגם המקורי איכות החומרים היתה ברמה של גטס. בנוסף האוטו היה עם מתלים לא מוצלחים, בידוד רעשים בינוני וניהוג ממש לא מלהיב. חוץ מהסמל, היו הרבה מכוניות עממיות עדיפות - ומרצדס חטפה על זה ביקורת בכל העולם.
כנ"ל CT200 - טויוטה אוריס עם עוד קצת עור בתא הנוסעים. לא יותר. כך שגם אין "יותר כ"ס ויותר מהכל". iS250? רכב נחמד, אבל גם הוא לא חזק יותר מאשר מונדיאו טיטניום, למשל.
בקיצור, הערצת מותגים זה סבבה - אבל בא נישאר לפחות קרובים לעובדות.
 
תוסיף גם את אאודי S3, מנוע 2000 עם 290 כ"ס

כמו מנוע GTI של גולף, סיאט לאון, שניהם גם עם מנוע 2.0 מוגדש 290 כ"ס.
 

enigo

New member
לליאון היה 290 כ"ס, עכשיו יש 300 - אבל לא בארץ. לארץ יגיע

280 או 290 כ"ס.
לאודי יש 300 בחו"ל, 280 בארץ. לגולף GTI יש 220 כ"ס.
&nbsp
 

enigo

New member
ממה שכתבו מי שהיו בהשקה, הליאון לא תגיע לארץ עם 300 כ"ס

לגבי האודי - כשהגיעה לארץ היו לה 280 כ"ס, אולי עדכנו אחר כך.
מה שמשעשע הוא שלגולף R, עם אותו מנוע, היבואן טען בהתחלה שיש בארץ 300 כ"ס, ואחרי זה התברר שהאוטו מגיע עם המנוע ש"מותאם לאקלים חם" ורק 280 כ"ס. כנראה שהמחלקה הטכנית שם לא מתקשרת הכי טוב עם מחלקת השיווק...
 


 

enigo

New member
מעצור אדפטיבי? מה זה?!

ומה קורה ב-90% הראשונים של דוושת הגז? האוטו לא נוסע? המנוע נשאר בסרק?
הקורולה נוסעת יפה? הרעש המחריד ברגע שרוצים להאיץ לא הפריע לך, אבל פיזור הכפתורים של בקרת השיוט כן?
אגב, הרכב ה"עוצמתי" הוא אחד החלשים בחבורה, אבל בניית הלחץ האגרסיבית של הטורבו יחד עם תיבה מהירה מאוד ששה להוריד הילוך, גורמים לתגובה חדה ומיידית לכל לחיצה על הגז. ומכיוון שכמו שכבר אמרתי בעבר, הגוף האנושי הוא לא בדיוק מכשיר מדידה מוצלח או מדויק במיוחד, זה מטעה לחשוב שהאוטו חזק מאוד. מעשית? הוא מפסיד לקורולה בעליות, בעיקר עם רכב עמוס, ומפסיד למאזדה3 2 ל' בכל פרמטר של ביצועים.
 

be_roo

New member
אל תגמל בבת אחת, רק בהדרגה, עם תמיכה נפשית

תתחיל בלא לאותת בחניון נטוש, ככה לא תסכן אף אחד אם תשכח וכן תאותת.
אחרי זה נסה לא לאותת כשאתה על לבד על הכביש ב-4 בבוקר. שים לב שאין משטרה שלא תקבל דו"ח במקרה ויתפלק לך איתות.

פה זה השלב שמגיע הקריז. אם זה ממש נורא, כנס לאוטו, ובלי להניע תפעיל את האיתות 3 פעמים לימין ו-3 לשמאל. חשוב להקפיד לא להכניס מפתח לסוויץ', התקתוק של הממסר יכול לגרום לך ליפול.

בשלב הבא תפסיק לאותת במעבר נתיב.
השלב הבא הוא למתקדמים, לא מאותתים בפניה. אפשר לחלק לשני תת שלבים, ימינה ושמאלה.

תוכל להתחיל להיות ספונסר של נגמלים חדשים כשתגיע לשלב שבו אתה גם לא מסתכל במראות.

בהצלחה.
 

מחשבות

New member
תודה. באמת חייב להוריד את הפחד מאיתות מקרי שיתפלק לי.

סתם שוחק את הידית.
 

enigo

New member


ושלא יראה פיטר-פן, התנין המתקתק שם גם הוא עלול להוביל לנסיגה...
 
איתות ? לעתים רצוי שלא לאותת כדי שלא יחסמו אותך בכוונה

דוגמא לזה היא מעבר נתיב. יש הרבה חולמנים שאפילו לא ישימו לב אם תעבור נתיב "על גבם", אבל, אם תאותת "ההיבהובים הללו יעירו אותם מתרדמתם" והם יעשו כל מאמץ בהאצת ריכבם כדי שחס וחלילה, איש לא "ירוויח על חשבונם".
 
למעלה