מה דעתכם על Toyota Aygo

מה דעתכם על Toyota Aygo

שלום
אחרי ששמו ווטו על ידני
וה-CLIO ירדה מהפרק, חזרנו לאותו תקציב ולרכב אוטומטי!
המתמודדות:
Toyota Aygo
וסקודה CITIGO
תודה
 

enigo

New member
שתיהן רובוטיות - חשוב שיעשו נסיעת מבחן כדי לראות שזו לא בעיה

מה לגבי המיקרה האוטומטית? היא גם קרובה לתקציב, לא? ושם התיבה רציפה ועובדת לא רע בנהיגה רגועה.
האייגו חמודה יותר מהסיטיגו, אבל גם הרבה יותר קטנה מבפנים. אגב, ה-C1 מציעה מכניקה זהה לאייגו, במחיר נמוך משמעותית. אם לא נעולים על העיצוב של האייגו, שווה לשקול אותה.
 

aharon d

New member
C1 מול אייגו

ה C1 עולה רק 2000-3000 ש"ח פחות מהאייגו. הפרש זניח שממילא בעת
המכירה של הרכב (בעתיד) מוחזרים כל כולם בחזרה (אם לא יותר אפילו שכן
סחירותו של הסמל טויוטה על מכסה המנוע, עושה את שלו בשוק הישראלי
לעומת ה- סיטרואן C1, גם אם אין לכך הצדקה כלשהי).

במקביל, ה- C1 מציע אבזור מעט נמוך מהאייגו (לא זוכר בע"פ - יש להציץ
במפרט של היצרנים באינטרנט). בכל מקרה מדובר בהבדל לא גדול כמובן.

אלא ש...
יש כרגע ימי מכירות בטויוטה, במקרה ראיתי אתמול כשנכנסתי לאתר שלהם לברר
דבר מה לקרוב משפחה, ומסתבר, שעד 31.3.2017 (קרי עד סוף החודש) יש
מבצע על האייגו - הנחה של 3500 ש"ח. מה שמביא את מחירה לאפילו זול יותר
מאשר ה- C1. קרי במקום 69,990, היא עולה 66490 ש"ח.

מנסיוני, השלישיה הזו של אייגו/C1/108 היא בובה של מכונית. מאד חסכונית
בדלק, ומשרה אוירה של רעננות צעירה. מתאים מאד כרכב לסטודנטים. נוסף על
כך הרכב אמין כמו כל הטויוטות, וקרוב משפחתי על ה אייגו שלו בת ה- 3 לא ראה
ולו תקלה אחת. לכן אגב הזמין עוד אחת חדשה במקומה, שאמור לקבלה אוטוטו כל יום.
 

enigo

New member
בסיטרואן, ולובינסקי בכלל, אסור להתייחס למחירון הרשמי

צריך תמיד לשאול בסוכנות מה המחיר "כרגע". תמיד יש מבצע כזה או אחר. פעם אחרונה שביררתי, האוטומטית נמכרה ב-62,000 שקלים.
 

aharon d

New member
אם כך

אז נניח שהמחיר הוא 62 אלש"ח, לוקח את המחיר שפעם ראית במבצע כמשהו
כזה שגם היום אחרי שלוחצים אותם חזק (גם אם אין מבצע) מקבלים. מן הצד
השני האייגו (קצת יותר מאובזרת) עולה 66.5 אלשח, וכבונוס נותנת אחריות לשנה
רביעית (150 אלף ק"מ) המוקדם מבין השניים.

האם ביום מכירת הרכב בעוד 2-3 שנים (או יותר למי שרוצה להחזיק הרכב עוד)
נקבל עבור אייגו המשומשת את אותם 4500 ש"ח פער בחזרה ?

ממה שהבנתי, לאחר התייעצות עם איש הטרייד אין (מטרייד מוביל) עם המון נסיון
בתחום שהגענו אליו בשעתו לאחר המלצה חמה, מולו שוחחנו טרם החלטה האם
לקחת את ה C1/108 או את האייגו, תשובתו היתה שמקבלים את הכסף בחזרה
בלי קושי, וגם ציין עוד יתרון והוא שמוכרים אותה כמשומשת מהר יותר משום
שהבקוש בגלל הסמל "טויוטה" מסייע להעיף רכבים (לא נכנס כרגע להעדר
ההצדקה במקרה הזה, שכן אלו אותן מכוניות אחת לאחת ממילא).
זהו למעשה יתרון מסחרי שמבוסס על המיתוג גרידא.

משכך, גם אם יש פער (במקרה הקיצוני) של 4500 שח בעת הרכישה, מבצע של
לוביסנקי מול מבצע של יוניון מוטורס נגיד, אז
היות ונקבלם בחזרה במכירה, והיות והרכב מאובזר קצת יותר, והיות והרכב נהנה
מאחריות של שנה נוספת (רביעית), והיות והמכירה תלך קל יותר בהמשך, לטעמי
(האישי) ההתלבטות די מוכרעת לטובת האייגו.
זו דעתי שמתאימה לי כמובן. כל אחד שיעשה את שקוליו שלו ויבחן את הנושא
ברעות עיניו. כך או כך, כל אחת מהן לא תהיה טעות וההבדלים זניחים למדי בכל
נתיב שנבחר.

לגבי הטרייג' מכוניות הללו C1/108/אייגו, הרכב לטעמי מעולה ואולי האידאלי
ביותר במשוואת העלות תועלת. הוא למעשה לאחר בדיקות רבות וחישובים חוזרים,
יצא הרכב הזול ביותר לאחזקה כוללת full cycle (פחת, ביטוחים, דלק, מוסכים...)
במשך כל תקופת אחזקתו לעומת רכבים חדשים מקבילים.


חדשות טריות מההשעה האחרונה, קרוב המשפחה קיבל את המפתחות
לאייגו החדשה שלו. תמונות בהמשך וגם הפתעה שלא ציפינו לה בנושא המחיר, כך
שיש טעם לעקוב. נפרט מה עבר בתהליך ההזמנה, מה שילמנו, מה קיבלנו, וכו'...
בתקווה שזה יעזור (גם) למכאל שפתח את השרשור.
 

enigo

New member
אם גם על הטויוטה יש הנחה, אז פער המחיר באמת פחות גדול

בזמנוע זה יצא פעם של כ-8000 ש"ח, והחשבון היה שונה.
לגבי רכב מעולה - הוא חסכוני, זה נכון, אבל זו עדיין תיבה רובוטית לא הכי חלקה (אם כי עדיפה על הדור הקודם) ורכב קטן, גם יחסית לקטגוריה. אז הוא אולי מתאים לצרכים מסוימים, אבל לא לכולם.
 

aharon d

New member
בשמחה מיכאל - והנה הגיע הכלה החדשה בלבן

שתמונתה מטה לאחר הטקסט

תקציר הפרקים הקודמים:
לפני מספר שבועות סייעתי לקרוב משפחתי לבחור את רכבו החדש. על התהליך
כולל התיעצות פה תוכלו למצוא בארכיב - חפשו תחת שם המשתמש שלי ועם
המילה אייגו. שרשור מסביבות תחילת מרץ כמדומני.

בתחילה התלבטנו בין הונדה ג'אז חדשה לבין טויוטה יאריס, שתי מתמודדות במרכז
הטבלה של מכוניות הסופר מיני, שעלותן סביבות מאה וקצת אלף שקלים.
מפה לשם העדפנו את היאריס, אך רק אם היא מגיע בגרסתה ההברידית (110 אלש"ח).
שכן רק גרסא זו משתלמת לעומת הג'אז בעיקר בשל החסכון הכספי
המצטרפי בדלק לאורך שנות האחזקה.

אך משהבנו שאין אספקה עבורה עד סוף אפריל תחילת מאי, והקרוב צריך רכב
מהר, אז בין היאריס הרגילה לג'אז העדפתנו היתה לג'אז (104 אלש"ח במבצע
במקום 107).

בדיקה אחרונה באמת רגע לפני החלטה, בנסיון להבין מה המשמעות אם הוא שוב
ירכוש אייגו (שכן היתה לו אייגו 2014 יד ראשונה אותה מכר והיה מרוצה ממנה)
נמצא כדבר הבא:
בחישוב עלויות כולל (פחת, מימון, דלק, מוסכים, ביטוחים, אגרות...)
נמצא כי הפער בין מכוניות הסופר מיני כדוגמתה של הג'אז, יעמוד על סביבות 400 ש"ח
יותר לכל חודש. יצא כ- 2080 שח במקום 1680.
זהו פער לא מבוטל הן נומינאלית (400) והן אחוזית (24%) וישנו צורך לחשוב
היטב, האם נדרש לעלות לכתה אל הרכב היוקרתי/איכותי יותר ?

משנמצא כי אין הכרח שכזה, במיוחד לא ברכב המיועד לתפקיד רכב שני במשפחתו
של קרובי, רכב עליו הוא מרבית הזמן נוהג בגפו ממילא מהבית למשרד,
ולראייה האייגו הקודמת שרתה אותו היטב בנאמות ובחסכון מופתי, אזי
ירדה ההחלטה שעל הצלחה חוזרים פעם שניה.

אץ רץ להזמין אייגו חדשה 2017:
האייגו הוזמנה בתאריך 3.3 במחיר מחירון מלא 70 אלף שח (69990 ליתר דיוק).
היום כשקיבלה ולא לפני שעברו 3 שבועות (פחות יום) הופתע לשמוע מהסוכנות
שמסרה לו את הרכב, שביחד עם הרכב הוא מקבל החזר על סך 2500 שח
מהיבואן. לשאלתו מה הסיבה השיבוהו:
שמה- 8.3 ועד 31.3 יש על הרכב מבצע בגובה 3500 שח הנחה.
אך היבואן החליט שכל מי שרכש לפני שהמבצע נכנס לתוקף ועדיין לא סופק לו
הרכב, יקבל גם הוא את מרבית המבצע ויהנה מהנחה של 2500 שח.

בשורה התחתונה הרכב עלה לו בפועל 67.5 אלש"ח במקום 70.
משמעותה של הנחה זו, היא שהפער המאד קטן שהיה לו בין החלופה להשאר עם
האייגו הישנה ולמשוך איתה הלאה, לבין להתחדש באייגו חדשה, למעשה נמחק
לחלוטין.

משמעותו היא עוד, שהרוכשת שרכשה את האייגו המשומשת ממנו, שילמה את
מלוא המחיר ולא נהנתה משום הנחה כמו גם לא נהנתה ממימון יבואן על רכב
חדש בעלות אפסית (1.1%), בשעה שקרוב משפחתי רכש רכב חדש בהנחה של
3.5% ובמימון אפסי לחלוטין, מגוחך אפילו.

שתי עובדות אריתמטיות שלמעשה מחקו את המעט פער שהיה לו להשלים במעבר
לאייגו החדשה. מעין משחק נחמד שמזכיר לנו כל פעם מחדש, עד כמה חשוב
לעשות חישובי עלות מלאים ולא לפעול ברפלקס מותנה ומתוך מחשבה שחנכו
אותנו הסבא והסבתא של פעם (שלא ידעו לחשב) "שחדש זה חייב הרי להיות יקר יותר".
אז הנה מקרים שבהם משומש יוצא יקר יותר בשל עוותים בשוק (עוות בריבית
במשק ועוות בסחירות משומשות) וזה האבסורד שבכל העניין.

אז כמה יעלה לו הרכב בראיה של 3 שנים קדימה ? בהמשך נראה זאת.
לבנתיים תמונה של החדשה בחניית הבית לראשונה.

 

aharon d

New member
וכמו שהבטחנו בפוסט הקודם

להלן תחשיב עלות האחזקה הצפויה ל- 3 שנים קדימה, בהנתן העדכונים האחרונים
שקרוב המשפחה זכה להם:

א. בגזרת המחיר = 67.5 אלש"ח במקום 70
ב. בגזרת המימון בהלוואת יבואן מסובסדת = רק 1.1%
ג. תעריפי הביטוח העדכניים שהושגו באמצעות ביטוח קולקטיב של טויוטה, ואלו
1022 שח חובה, 2044 ש"ח מקיף
ד. הטבת טיפול ראשון חינם (הטבה לה הנני זוכה בסניף המדובר כלקוח VIP)
ה. צריכת הדלק המשופרת ביחס לאייגו הקודמת ב- 8% . אנחנו לקחנו כמקדם
בטחון הנחה של שפור מזערי יותר רק בן 5% (18 ק"מ לליטר לעומת 17 מדודים
במשאבה במרוצת 3 השנים שהיו לו באייגו הקודמת).

כל אלו הוזילו את החישוב לעומת מה שידענו בתחילת מרץ, והורידו אותו אף אל
מתחת לעלות בפועל שהיתה לו עם האייגו הקודמת ב- 3 השנים שחלפו.
ואף מתחת לחלופה בה היה נשאר עם האייגו הקודמת וממשיך עימה הלאה
עוד 3 שנים.

הפערים מינוריים שקלים לפה ולשם, לא לצפות פה לעשיית עושר....
אך בכל זאת הדבר אינו מובן מאליו, כשעבר הקרוב משפחה לרכב חדש מקביל,
וההוצאות לא עלו אלא ירדו.

מבחינת המספרים כדי למצוא את ההסבר, מצאנו שתרמו לכך כל הסעיפים מעלה
אך החשובים שבהם (בעלי המשקל הכבד שמשפיע הכי מהותית), הם כמובן
המחיר המיוחד 67.5 במקום 70 אלש"ח, והריבית המסובסדת שהושגה בגובה 1.1%

מדהים גם שעלות הביטוחים ירדה. הערכתנו היא שתוספת מנגנוני הבטיחות ברכב
החדש (לעומת הקודם) מוזילה במשהו את הבטוח חובה, אך זה שהמקיף ירד גם מ-
2200 ל- 2044 ש"ח, זה בכלל לא מובן איך קרה. עשינו בירור חוזר מול שני
נותני מקיף ובשניהם נמצא הפער, הרכב החדש משום מה זול יותר, go figure ...
אולי הדגם החדש (שהוא דגם שונה) פחות גניב ו/או אולי גם עלות חלקי החילוף
למקרי פחחות (בשל תאונה) זולים יותר.

לנוחיות הקורא מטה שתי תמונות:
הראשונה חישוב העלות של הרכב החדש בראיה ל- 3 שנים קדימה.
והשניה (עבור הכיף) הצצה אחרונה מהאייגו היוצאת (שנמכרה) בתמונתה
כפי שפורסמה בלוח יד 2.



 

aharon d

New member
ההפתעות אינן מפסיקות להגיע

מסתבר שטעינו קודם כשחשבנו, שהאייגו החדשה משפרת את צריכת הדלק רק
ב- 8 אחוזים ביחס לאייגו מהדור היוצא. בירור מעמיק יותר שבוצע ברשת העלה,
שהשפור בן 8 האחוזים מתייחס לאייגו "דגם רגיל".

אלא שיש עוד דגם שנקרא eco. מה שעשו בדגם זה הינו עוד כמה שיפורים
בכללם הורדת מקדם הגרר, שמוש בצמיגים ירוקים יותר, ויחסי העברה
משופרים בגיר (הילוכים ארוכים יותר).

גרסאת eco היא זו שמגיע לארץ. השיפור של צריכת הדלק בה הוא 14% ביחס
לאייגו היוצאת כאמור. משמע שהערכתנו לממוצע כולל בן 18 ק"מ לליטר הינה
כנראה הערכת חסר.

תצפית ראשונית ובתולית ממש מהבוקר, למעשה הנסיעה הראשונה של הרכב,
מצאה שבנסיעתו של קרוב המשפחה מביתו ברעננה אל ת"א, נסיעה זו הסתכמה
בנתון של 23 ק"מ לליטר. יודגש כי זו נסיעה שמרביתה מחוץ לעיר כמובן וללא
פקקים (יום שישי), אם כי היו צמתים ורמזורים עם עצירות.

צרפנו מטה את הדווח המשעשע משהו מקרוב המשפחה אלי בווטטסאפ,
שעושה צחוק מרכבים הברידיים - ככאלו שלאור התוצאה הזו שהשיגה האייגו,
מסתמנים כלא נחוצים. ואולי יש בכך משהו.

ממצא זה גם בהנחה מקשה שמדובר על בפועל 5% פחות במשאבת הדלק,
מצביעה על "סדר גודל" של כ- 22 קמ לליטר אמיתיים בנסיעות מסוג זה,
מרעננה לת"א בלי פקקים (אך עם רמזורים). נתון מעודד לבאות.

מדידת צריכת הדלק ברכב זה נעשית כבשלי, ולאחר השלמת מיכל דלק שלם
ותדלוק במשאבה, נדע בדיוק מה ייצא. לפני כן לא הייתי נחפז להסיק מסקנות.

היום קרוב המשפחה בא לבקרני אז נוכל להתוודאות אל הרכב באופן בלתי
אמצעי, ואולי גם לעשות עליו סבוב קצר במושב. תחביב נחמד זה תחום הרכב,
אלמנט שבעקיפין מסייע לקרב בני משפחה


 
כתמיד נחמד לקרוא אותך

צילום המסך שצירפת גם כן אחלה. תזכיר שוב, כמה הצריכה בהיברידי של אישתך? האם הצריכה באייגו החדשה הלא היבירידית של בנך לא נושקת לערכי הצריכה ההיברידיים?

תרגיע את הבן. גם ברכב של אישתי יש מוביליי ואפשר להשתיק איזו אתראה שרוצים כולל לגמרי...

3. חלק מהשיווק החכם זה לדעת להאכיל את הלקוח בחישובים סטטיסטיים שיצביעו על רווח או על כדאיות עיסקה פנטסטית. אתה יכול לדמיין לעצמך את החדווה האנושית שקשורה בהתלהבות ובמירוץ אל הסוכנות לבצע את הרכישה כאשר הראש בטוח שמדובר בעיסקה מעולה שבמעולות ורכיב הביקורת העצמית אינו משדר על תדר שנקלט...
 

aharon d

New member
תודה חבר

לשאלותיך,
ההברידי של אשתי בנתיים מיוצבת באזור 23.2 ק"מ לליטר במשאבת הדלק
(24.3 במחשב רכב).

האייגו עדיין לא מדדה מיכל שלם רק קיבל אותה בחמישי אחר הצהרים,
אך ראה קרוב המשפחה מספר תצפיות, כאשר הראשונה היתה במחשב רכב
באזור 23, בדרך אתמול אלינו היה 20 (עם רכב מלא בכל משפחתו ומזגן פועל).

הערכתי היא שהממוצע בפועל שיושג במשאבה, יעמוד על אזור חיוג איפה שהוא
19 ק"מ לליטר. אך זוהי אינה אלא הערכה גסה בשלב זה, בוא נמתין לראות מה
ילד יום. כנראה אחרי שבוע וחצי שבועיים נקבל מיכל ראשון מדוד.

**אגב לא מדובר בבן שלי. אמנם קרוב משפחה קרוב, אך לא בני
 

3מרגו

New member
זה לא מנוע אלף שמישהי אמרה שלא כל כך סוחבת עליות?

אז למה כה מתלהבים...
 
מי זאת ה"מישהי" הזאת שאמרה לך את זה?

כמה עליות יש בין רעננה לת"א או למושב בשרון?
ההערכה שלי: העליות היחידות שאיתן יתמודד הרכב הן פסי ההאטה במושבי השרון.
 

3מרגו

New member
גם במגרש אמרו שלנסיעות ארוכות עדיף מעל 1000..

ומה עם סוזוקי אלטו,אם כך גם כדאי?
 
למעלה