ערב טוב. אשמח לעזרה..

ערב טוב. אשמח לעזרה..

אני בעל רישיון נהיגה לרכב פרטי משנת 1987, ברישיון הנהיגה שלי כתוב שאני ראשי לנהוג ברכב שמשקלו עד ארבע טון.
אני רוצה לרכוש שברולט סילברדו.
כל אחד אומר לי משהו אחר, ואשמח לדעת מומחים.
חלק מהאנשים אומרים שהרכב הזה חייב רישיון ג'. חלק אומרים שממש לא.
חלק תולים את זה באם הוא קצר, או ארוך, או שיש לו דאבל ג'אנט או השד יודע מה.
להבדיל מכל אלו, אני מסתכל על הדברים בצורה יבשה יותר.
אם ברישיון הרכב מופיע שהוא שהמשקל העצמי שלו הוא 3200 ק"ג. [סתם מספר שהמצאתי כרגע..] - לפי מה שכתוב לי ברישיון הנהיגה הרי מותר לי לנהוג בו. לא?
כאילו.. איפה ברישיון הנהיגה שלי יש התייחסות לאורך? רוחב? כמה גלגלים יש לרכב? או כל השטויות מסביב?
הרי אני כנהג, מוגבל במשקל הרכב שבו אני נוהג, אז כל רכב שנכנס לקטגוריה של משקל עד ארבע טון, מותר לי לנהוג בו. לא?
מה אני וכל שאר היועצים מסביבי מפספסים כאן?
זה לא ייאמן, קיבלתי כבר 15 תשובות שונות בנושא, עד כדי כך הדברים לא ברורים בעניין הזה?
תודה על כל עזרה.. :)
 

enigo

New member
המשקל העצמי לא מעניין אותך, אלא המשקל המירבי המותר.

לגבי הסילברדו - עם או בלי דאבל ג'נט, מה שקובע הוא המשקל. היתה בעבר גרסה של פחות מ-4 טון (והיא היתה קצרה ועם ג'נט בודד בסרן האחורי. אולי זה מקור הבלבול), אבל אני לא יודע אם עדיין משווקים אותה. צריך פשוט לפנות ליבואן ולבדוק. בכל מקרה, היבואן נותן קורס לרשיון ג' חינם לכל קונה...
 

lseugy

New member
מה שקובע הוא רק המשקל הכולל המותר (סה"כ משקל מירבי מותר).

מה שאמר enigo.
אני רוצה לחדד:
לא אורך, לא מספר ג'נטים, ולא שום דבר אחר.
הרוב המוחלט של תקנות תעבורה שמדברות על משקל רכב - מדברות על משקל כולל מותר (המקסימום שמותר לרכב לשקול עם המטען, הנוסעים, הנהג, הדלק, השמן, הג'ק והגלגל ספייר) ולא על משקל ברגע מסוים. נניח שיש תמרור האוסר כניסה וכתוב עליו 4Tטון, זה אומר שלרכב שמשקלו הכולל המותר עד 4 טון (כולל) מותר להכנס. לרכב משא ריק ששוקל 3.5 טון אבל מותר לו עד 8 טון (משאית קלה), אסור להכנס למרות שבאותו רגע משקלו בפועל נמוך.
&nbsp
אגב: תקנה 180.(ב) לתקנות התעבורה קובעת: בעל רישיון נהיגה לפי תקנה זו (180 - תוספת שלי) רשאי לנהוג ברכב כאמור בתקנת משנה (א)(1) (רכב פרטי - תוספת שלי) גם אם צמוד לרכב גרור שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 1,500 ק"ג.
כלומר - בפועל יש לך רשיון לרכב עם משקל כולל מותר של 4 טון ועוד גרור עד משקל כולל מותר של טון וחצי. שים לב שאין צורך ברשיון נהיגה מיוחד לצורך זה אבל יש צורך שברשיון הרכב יהיה סעיף שמותר לרכב לגרור ועד כמה.
&nbsp
כיון שאין בתקנות התייחסות כללית למצב זה אלא רק התייחסות ספציפית לענין תקנות מסוימות הרי שלרכב זה מותר לעבור בתמרור שהסברתי ולא רואים את הגורר+גרור כאילו היו רכב אחד. יש תקנות שבהן מצוין במפורש שלענין אותן תקנות הם נחשבים רכב אחד (למשל תקנה 50 לענין שמירת מרחק).
&nbsp
יש מבין?
שבוע טוב.
 

WarDog

New member
לפי המפרט המשקל של הסילברדו זה 4.5T כלומר חייב רישיון C1

http://chevrolet.co.il/Files/2500jan2017.pdf
&nbsp
משקל כולל: 4535 ק"ג, כלומר מעל 4T שמותר לך לנהוג.
&nbsp
כמו שכבר אמרו משקל עצמי לא מענין אותך, רק המשקל הכולל המותר.
&nbsp
הנושא של סרן כפול(שני צמיגים בכל צד) לא קשור למגבלות רישיון נהיגה, אלא למגבלות עומס על הסרן והצמיג עצמו.
 
תודה רבה לכם חברים.

עכשיו, הכל הרבה יותר ברור.
יאללה.. לעשות רישיון ג'. סעמק!
 

The S t i g

New member
C1, אין כזה דבר רשיון ג (אם כבר אתה רוצה לדייק בכל הפרטים)

 

lseugy

New member
לא בטוח. תבדוק.

אני לא מכיר את הרכב הזה אבל יתכן שיש כמה דגמים לאותו רכב ואולי אחד מהם הוא לא עולה על 4 טון.
הדרך היחידה - לבדוק ברשיון הרכב.
אם אין לך רכב, או דוגמת רשיון רכב לדגם כזה שכבר על הכביש, בדוק אצל הסוכן מה יהיה רשום שם לגבי כל דגם של הרכב.
תצליח.
 

חן 1111

Active member
הרישיון מתייחס למשקל הכולל של הרכב

והמשקל הכולל של סילברדו הוא 4.5 טון.
השאלה היא למה אתה צריך דווקא את הדגם הזה. אם זה בגלל הכרה במס, אז ההכרה במס מתחילה מ-3.5 טון, ואתה יכול לחפש דגם כלשהו שהוא בין 3.5 ל-4 טון, וכך אתה נהנה משני העולמות, למעט העובדה שנהגים צעירים יותר לא יוכלו לנהוג ברכב.
 
למעלה