אז מה עושה מישהו שרכב על אופנוע במשך 10 שנים

JackHarper

New member
אז מה עושה מישהו שרכב על אופנוע במשך 10 שנים

ורוצה לקנות ולבטח רכב?

מבחינת חברות הביטוח אין לי שום עבר ביטוחי למרות שאני 20 שנה על הכביש ללא שום תביעה, דוחות, שלילות, תאונות...כלום. אפס.

במהלך ה20 שנה האלו היה לי רכב משלי, אבל מזמן.
נהגתי על רכבי חברה שונים, אבל לא היו "צמודים" אלי.
נהגתי ברכבים של משפחה וחברים.

אבל רוב הזמן, על אופנוע.

הסוכנים מבקשים ממני מחירי ביטוח מקיף (כולל את החובה) החל מ7200 ש"ח ועד 10500 ש"ח.

עלות הרכב שאני רוצה לקנות היא סה"כ 60K.

אני מרגיש מוקצה, כל אתר שאני רק מנסה להזין את הנוסחה הזאת של אין עבר ביטוחי זורקת אותי בבוז ושולחת אותי לפנות אל נציג והן כאמור מציעים לי מחיר מטורף.

מה לעזאזל קורה פה?
 
מנף את ההזדמנות שנקרתה בדרכך


לחסוך תשלומי ביטוחים מיותרים.
כמוך כמוני, גם אנוכי רכבתי שנים ללא מקיף וללא ג' וגם עתה משהמרתי הדו"ג ב4גלגלי, אני ממשיך במסורת המפוארת.
אופציה זו של החרמת הביטוחים מוענקת רק לכאלה בוגרי הרכיבה הרצינית למטרת קומיוט שיודעים לא רק איך שלא ליצור תאונה אלא גם איך להימנע מתאונות שאחרים גורמים עד רמת האשמה.
למה אני מתכוון עד רמת האשמה?
כלומר אם האשמה של הצד השני ברורה ומוחלטת אז במקרה תאונה הוא שצריך לשפות אותך. יש גבול ביכולת שלך למנוע תאונה אם הצד השני [הפוגע] "מעוניין בכל מאודו ובכל נפשו" ליצור אותה


אני נטול ביטוחי נזק אבל זאת תהיה גוזמה פראית לאמר שלא הייתי מעורב בתאונות:
פעם אחת עם האופנוע, עת נכנס בי יקה פוץ מאחור
פעם עם הרכב עת נכנסה בי ... מאחור...

ביטוחיהם [צדי ה-ג' שלהם] שיפו אותי באופן מלא.

ובכל מקרה היות שהנהיגה היא קלה לעין ערוך מרכיבה, אתה אמור להרגיש הקלה שקשה לתאר, הן בכובד האחריות והן ברמת הריכוז הנדרשת על מנת להגיע בשלום ועל מנת להמנע מתאונה...
 

JackHarper

New member
לחסוך את הכמה עשרות שקלים בחודש על ג' זה באמת לא הגיוני.

 
הדיכוטומיה וההכחשה

אתם רכבתם על אופנוע במשך 10 שנים ויותר ככלי התחבורה המשמעותי שלכם אז... דווקא אתם מודעים לסיכון הגופני הבלתי נדלה והנה אתם בוחרים לבכות את הסיכון שבהעדר ג' על אף שהרכיבה לימדה אתכם שאין אחד ללא האחר...
אז ככה:
אמנם כאן עסקינן בנהיגה ולא ברכיבה אבל הנהיגה פשוטה יותר וקל משמעותית להימנע מתאונות. אחרי שנות הרכיבה, אני מרגיש שנהיגה עבורי היא קישקוש פשוט ואין זה משנה כלל אם אני נוהג חזק או בעצלתיים...

מהו הביטוח: סוג של ערבות הדדית בין משלמי הביטוח שכל אחד מהם ישלם משהו והסכ"ה שיצטבר בידי חברת הביטוח יספיק כדי לכסות את הנזקים בקרות אירוע בודד כזה או אחר וכמובן להותיר רווח בידי חברת הביטוח. זה לא נעשה לשם שמיים. אם יקרו יותר מדי אירועים ביטוחיים אז הכסף לא יספיק.
מה התנאים שלא להזדקק לביטוח:
1. ידע סביר כיצד להימנע מלייצר האירוע הבטיחותי
2. לא פחות חשוב, עוצמה כלכלית סבירה שלא תישבר כלכלית אם למרות הכל האירוע יקרה ודווקא לך.

חשוב שבאמתחתו של הלא מבוטח יהיו גם 1 וגם 2. אם יהיה רק 2 אז ללא 1 זה יקרה חזור וקרות וידלדל את חסכונותיו. אם ההפך יהיה רק 1 ולא 2 אז רוב הסיכויים שלא יקרה כלום אבל במידה ויקרה השמיים יתקדרו...
 

xfwind

New member
ביטוח (וולונטרי) עושים מול סיכון לנזק שימוטט אותך

עלות ביטוח צד ג' זניח מול הכיסוי שהוא נותן.
 

enigo

New member
בסבב הביטוחים האחרון, רוב ההצעות כבר היו עם כיסוי שנע בין

700K למליון. רק הצעה אחת עוד היתה עם כיסוי של 450K.
 
אכן. עלה אצלי למיליון בשני הרכבים שאני מבטח.

וגם זה לא יספיק אם אמחץ איזו אסטון מרטין בטעות.
 

© DrorZi

New member
מוסיף לביטוח ו/או קרוב-משפחה-קרבה-ראשונה

שיש לו עבר נקי שלוש שנים
אני לא היתי נכנס לרכב שאין לו לפחות צד-ג.
 

JackHarper

New member
הם דורשים ממני שאותו בעל הקרבה

יהיה גם בעלים של הרכב.
&nbsp
זה בעייתי מבחינתי.
 

aharon d

New member
על איזה רכב בשווי 60 אלף ש"ח

בקשו ממך ביטוח מקיף שעלותו מעל 7500 ש"ח ?

לשם השוואה, עבור אוקטביה חדשה בניילונים ממני לוקחים 3800 מקיף,
ועל אאוריס סטיישן הברידית חדשה לוקחים 3400 מקיף.

הן עולות יותר קרוב ל- 140 אלף שח מאשר ל- 60 אלף...
 

JackHarper

New member
ה7200 ש"ח כוללים את החובה.

החובה הוא סביב ה1200.
&nbsp
אז המקיף הוא 6000 ש"ח בערך.
&nbsp
הרכב עבורו אני עושה את החישובים הוא סיאט לאון 2012
 

aharon d

New member
תבדוק ביטוח באלייד

שזו סוכנות הביטוח של היבואן עצמו, שעושה ביטוח קולקטיב ללקוחות רכבי צ'מפיון
ולכן המחיר בדר"כ הרבה יותר זול מביטוח בחוץ.

כמו שציינתי, על אוקטביה יקרה יותר מכפליים מהלאון הישנה הזו, עלה לי 3800
אצלם.
 

kitt

New member
לדעתי גם עם עבר ביטוחי הביטוח של הלאון (במיוחד אם מדובר ברמת

גימור FR) הוא גבוה מאוד ביחס לקטיגוריה בגלל איזו אמונה (תפלה) של חברות הביטוח שהלאון והאיביזה הן מכוניות מרוץ.
 

JackHarper

New member
למרות שזה לא FR אכן הסוכנים

שדיברתי איתם מתייחסים לרכב כרכב ספורט.
&nbsp
לא ברור העניין.
&nbsp
הביטוח מקיף של הבעלים הנוכחי עולה 3400, לא נורא.
 
אם אתה רוצה לבטח בסיאט לאון, תפנה לסוכנות ביטוח של "אלייד"

שעובדים עם צ'מפיון מוטורוס יבואני סיאט, לדעתי הם עושים מחירים טובים, לי הציעו על FR של איביזה חדשה 3 דלתות וידני 4400 שקל ביטוח מקיף (כן, ועוד עם עבר ביטוחי אחד בשלוש שנים וללא שלילה).
בלי עבר ביטוחי זה 3700 שקל ביטוח מקיף, אז בלאון לדעתתי קצת יותר יקר, אולי לא יותר מ 5500 לדעתי.
 
למעלה