התיעצות: הונדה ג'ז VS טויוטה יאריס ?

aharon d

New member
התיעצות: הונדה ג'ז VS טויוטה יאריס ?

מתלבטים מה לגבי ההונדה ג'ז החדשה לעומת הטויוטה יאריס.
נשמח לקבל תובנות לכאן ולכאן, אל תהססו להעמיק ...
תודה מראש ושבת נפלאה
 

aharon d

New member
עדיין לא

הספקנו רק את השלב המקדים של עיון בנתונים טכניים,
והסתכלות על המוצרים בפרספקטיבה דרך עדשת האינטרנט והיוטיוב.
נשמח לשמוע (קודם) מה יש לומר (למי שיש לו היכרות) בטרם נסיעת מבחן.
 

מנחם231

New member
אישית הייתי הולך

על הג'אז. מאובזרת יותר גם היצרן לא "התקמץ" על דברים בסיסיים כמו תופים בבלמים האחוריים למשל.
אני מציע להיכנס לשתי הסוכנויות לקחת פרוספקט/מפרט של שתי המכוניות . מבחינתי אני עם הגאז
 

aharon d

New member
גם לי ישנה נטייה ראשונית דומה

שלא רציתי להפגינה ישר על ההתחלה, אלא רציתי לשמוע דעות של אחרים לראות
מה הם גורסים. בדר"כ קבלת חוות דעת מחוץ למרחב הפרטי, מסייעת הרבה יותר
מכל דבר אחר.

מישהו פה בעד היאריס ? מאד אשמח לקבל טיעונים לזכותה.

לעניין זה יש אפשרות לתת התיחסות גם בהיבט של שמירת ערך, עלויות מסביב של
חלקי חילוף, תחזוקה, ביטוח, של גניבות, וכיוצא בזאת...
איך עוצמת המזגן במכוניות אלו ? זה די חשוב בהיבט של האקלים הישראלי.
שקולים שבדר"כ נעלמים בסקירות סטנדרטיות, ואני הייתי נותן גם להם משקל.

מבחינת אמינות, להבנתי, לא אמור להיות הבדל מהותי:
שתי יצרניות אמינות כסלע. השאלה היא המסביבים, ככל שישנם שכאלו, שאולי
מפספסים פה ?
למשל אם הבטוח המקיף של אחת מהן דרמטית יקר מהשניה, למשל 1000 ש"ח
יותר, אז זהו טעון רלוונטי. לי אין מושג, טרם בררתי עלויות בגזרה זו...

כל זווית ראיה שנראית למישהו, תתקבל בברכה.
 

aharon d

New member
שממש עכשיו התהפכה, מה הולך פה ?

התחלתי לצלול לעומק, ואז פתאום גיליתי שליאריס יש גרסא הברידית שפספסתי
קודם. וכשבאים להסתכל עליה התמונה מתהפכת משהו:
לגרסא הזו כבר יש בלמי דיסק מאחורה כמו לג'אז, מפרט לא פחות מזה של הג'אז
בכל השאר ובעצם יותר, כי לה יש מצלמה אחורית שלג'אז אין, לפחות לא בלי
להוסיף לג'אז כזו כאופציה, וליאריס יש בקרת אקלים (ואפילו מפוצלת) בשעה
שלג'אז מזגן מכני מיושן 4 מהירויות בלבד. כמדומני גם ציפוי עור להגה יש
ביאריס ובג'אז אין. ליאריס פנסי ערפל ואפילו keyless שלג'אז אין.

באזור אמצעי הבטיחות הן מקבילות, וליאריס אפילו כרית אחת יותר (7 במקום 6)
ואחרי חפירה עד הפרט זה לצד זה (אם לא טעיתי חלילה במשהו כמובן),
נראה על פניו לפחות, כי אין עוד יתרון במפרט לג'אז בשום מקום, ויתרונה האחרון
(אך החשוב מאד כמובן) נותר במגרש המיימדים והמרחב (בכל זאת מיקרוואן
לעומת סופר מיני).

אך מצד שני ליאריס ההברידית יתרון לא מבוטל בצריכת הדלק, שמוביל לעלויות
נמוכות יותר באחזקה לחודש על הכביש.

בהנחה ששתיהן אמינות כסלע, ששתיהן סחירות ומבוקשות בשוק המשומשות, אז
נרשום שוויון ברובד הזה. הנחה הגיונית שפערים בביטוח לא יהיו דרמטיים גם.

זו תחרות שמתחילה להסתמן לה כיתרון במימדים ומרחב פנים לג'אז,
לעומת עלויות האחזקה הנמוכות יותר ליאריס (ועוד קצת באבזור/מפרט
לטובת היאריס) אך ההבדל קטן שם נסכים.

בחישוב מאד כללי, בנסועה של כ- 15 אלף ק"מ לשנה ואחזקת הרכב מחדש עד גיל
3, מסתמן יתרון של כ- 100-150 ש"ח לטובת היאריס, משהו כמו 2250 ש"ח
לחודש לעומת 2400 ד"ח לג'אז.
אמנם לא פער דרמטי, אך אם המטרה היא "רכב בתקציב" אז גם לפער שכזה ישנו
משקל כלשהו להתייחסות עניינית. ואף אחד כאן לא ירצה לדעת לכמה מסתכמים
150 ש"ח חסכון חודשי בשוק ההון כחלופה ל- 10, 20, או אפילו 40 שנה.
זה כסף, האמינו לי, ולא מעט.

אם הנסועה גבוהה מ- 15K ק"מ לשנה היתרון כמובן גדל לטובת הרכב ההברידי,
ואם הנסועה פחותה מכך אז הפער מצטמצם. נקודה לשקול נוסף.

עתה נותר לעשות מבחן באולם התצוגה אחת מול השניה, איכות מול איכות
שמרגישים ביד ורואים בעיין, ואחרי זה נסיעת מבחן. אולי אחת משתי בדיקות
אלו תכרענה את הכף יותר בקלות - באם יש כאן מנצחת ברורה, כזו שמחפה
על כל פער אחר שהוצג כאן.

ומי זה היה שאמר, כי עולם הרכב אינו מעניין ?

מפרט ג'אז (דגם קומפורט 107 אלף ש"ח לצרכן):
https://www.honda.co.il/wp-content/uploads/2016/05/5108_-jazz-catalog_6.pdf

מפרט יאריס (דגם הבריד 107 אלף ש"ח לצרכן במבצע כיום של הנחת 3000 ש"ח):
https://union-motors.toyota.co.il/public-website-files/getCatalogFile.php?file_id=2

*אשמח שמישהו נוסף יעבור ויוודא שלא פספסתי משהו במפרט ...
 

enigo

New member
סתם שאלה - מה אכפת לך איזה סוג ברקסים יש ברכב?

ואם היו מציעים לך מכונית שבולמת בעזרת חיכוך רצועת עור כנגד ציר הגלגל, אבל היא עוצרת מהר יותר ומדויק יותר מאשר מכונית אחרת עם דיסק? עדיין היית פוסל אותה?
טכנולוגיה היא דבר מרתק ונהדר - אבל מה שקובע הוא היישום שלה בפועל, לא השמות.
ואגב שמות - ג'אז הוא סופרמיני. גם מבחינת הנתונים הטכניים, וגם מבחינת הגדרות היצרן.
סופרמיני מרווח - אבל סופרמיני.
 

aharon d

New member
מסכים לחלוטין

מי שהעלה את סוגיית הבלם תוף מאחור, הוא דווקא קודמי בשרשור (מנחם)
והתייחסתי בסוגיה זו לטענתו בלבד, רק משום שהוא העלה אותה.
שים לב שהתייחסתי לדבריו מבלי הסכמה כי זהו סעיף חשוב או מהותי.

החידוד שלך פה (והסכמתי לחידוד זה), מסמכים את הנושא (הזה לפחות)
כמשני בחשיבותו.
 
הייתי הולך על היאריס.

אהבתי מאוד את הג'אז ההיברידית מהדגם הקודם וגם אז המערכת ההיברידית שלה היתה נחותה לעומת זו של היאריס כך שבנושאים של צריכת דלק ועלויות היאריס גם אז היתה עדיפה.
ההונדה היתה עדיפה מבחינת מרווח פנים, הנאה מנהיגה ושימושיות מאוד טובה שהושגה ע"י תכנון חכם. היתה גם אמינה מאוד. שלוש ומשהו שנים וכמעט 100k קילומטרים ולא הוחלף בה כלום למעט טיפולים תקופתיים.
אבל היום כשלהונדה אין גירסה היברידית לא חושב שהייתי מתלבט הרבה. אם בכלל.
 

aharon d

New member
אז אם אני להבין מדבריך

היית נותן את התעדוף לנושא העלות הכספית, קרי חסכון בעלויות הדלק שהוא
לטובת היאריס, על חשבון המרווח פנים ותא המטען העדיפים שהם לטובת הג'אז...

ועכשיו שמתי לב שכנראה לג'אז יש בקרת שיוט שליאריס אין ?
לא קל הדבר הזה. מכניס עוד פרמטר לא טריוואלי למשוואה.

ערוץ החיים הקשים בגובה 107 אלף שקלים...


איזה מזל שמחר בבוקר חוזרים למשרד ולהתמודדויות עם פרויקטים במאות
מיליונים, שם בטח יהיה קל יותר, במגרש הבייתי והמוכר...
שם זה פשוט, לוקחים החלטה שמשמעותה 50 מיליון דולר ונותנים למשרד
הבטחון לשבור את הראש מאיפה להביא אותם
 
יאריס

לא מזמן גם אני התלבטתי בין כמה רכבי סופר מיני.
לא בחרתי ביאריס מטעמים אישיים, אבל לגבי המחיר אפשר לקנות את הדגם ההיברידי ב- 103,000 וזה עוד לפני מיקוח (נראה לי שאם הייתי סוגר היה אפשר לרדת ל-
101,500- 102,000). כמובן עם אותן התוספות בדיוק ויד ראשונה.
אם אני לא טועה זה היה אצל קרסו בירושלים, אם תרצה אבדוק לך.
 

enigo

New member
האם מדובר ביאריס ביבוא יוניון מוטורס, או אוטו מקס?

אם אני זוכר נכון, בירושלים הנציגות של אוטו מקס יושבת בצמוד או ממש בתוך המתחם של המשווק המקומי של קרסו.
 
בקרת שיוט לטויוטה

השתעשעתי ברעיון להוסיף בקרת שיוט לפריוס והבנתי שזה די קל וזול ושניתן להוסיף אותו לרוב דגמי טויוטה מהשנים האחרונות.
מדובר בידית שמותקנת בבסיס של ההגה ורכיב שמפעיל את אורות הבלם שצריך להחליף. נמכרים קיטים כאלה או שני החלקים בנפרד במאות שקלים בודדות.
העבודה פשוטה יחסית.
עדיין לא עשיתי את זה כי זה לא מאוד משמעותי בעיני אבל אם זה מאוד חשוב לך אז אלה העלויות.
 

aharon d

New member
תיקון מחיר

אז מסתבר שהיאריס ההברידית היא בעצם 110 אלף ש"ח ועליה אין
הנחת 3000 ש"ח במבצע של טויוטה, שתקף רק ליאריס הרגילות.

מעבר לכך, אין בכלל מלאי כרגע לדגם ההברידי, אלא לכל המוקדם אפריל.
מה שכנראה חרץ את גורלה של זו ללא רלוונטי לעסקה הנוכחית.

יאריס רגילה, די שומטת את היתרון ההכי גדול בהשוואה לג'אז, שבלעדיו
נראה כי הג'אז, לפחות על הנייר, די מנצחת.
 

enigo

New member
לפני שאתה קובע מנצחות, עשה נסיעת מבחן

הג'אז החדשה היא אחת המכוניות היותר מאכזבות שיצא לי לנסוע בהן. אומנם אף אחת בשושלת לא היתה מכונת נהיגה מדהימה, וחוזקן תמיד היה בתחומים אחרים, אבל היא רועשת ברמה מטרידה, והמנוע פשוט אנמי, למרות נתון ההספק המכובד. התחושה היא שמתחת ל-4000 סל"ד הוא עוד לא הגיע לעבודה.
 

aharon d

New member
דברים נכונים וחשובים אם כי

בעסקה הפרטנית הזו, הדרישות לאיכות ניהוג מהרכב אינן מעניינות את הבעלים
הפונציאלי שהולך לרכוש אותו. סביר להניח שמחט הסל"ד לעולם לא תעבור
את רף ה- 2500 כך או אחרת. הספק המנוע ואופיו אינם רלוונטיים.

שנית, זה לא שהיאריס היא איזו שהיא חורכת אספלט מובהקת, כך שגם היא ככל
הנראה תהיה מקרר משעמם על הכביש.

תמהיל התכונות הרלוונטיות עבור הרוכש הזה, הן פחות או יותר כל מה שקשור
לשימושיות, פרקטיות, עלות אחזקה, נוחות, מזגן, בטיחות, מינימום התעסקות
עם מה שלא צריך, מכירה קלה, ואחרי 2-3 שנים הלאה לצעצוע המשעמם הבא.

להמלצתך אכן נסיעת מבחן נעשה, רק שלא איכות הנהוג או המנוע תבדקנה,
כי אם יתר התכונות הרלוונטיות עבור הלקוח הספציפי הזה.
 

enigo

New member
גם אחרון אדישי ההגה (ההפך מחובבי הגה) מתעצבן ממנוע "עגלה"

וגם ההדיוט הגדול ביותר בנושא מכוניות מתעצבן מרכב רועש בשיוט בין עירוני.
 

aharon d

New member
עוד עדכון

את הג'אז שעולה 107 אלף ש"ח, למעשה ניתן לרכוש בהנחת 3000 ש"ח באם
מבצעים עסקת מזומן ולא עסקה באשראי. קרי שמחירה יורד לכדי 103 אלף
ש"ח בלבד.
מעבר לכך מפנקים בקודנית עבור הבטוח המקיף, מרים שמשות, ומוסיפים את
המצלמת רברס, כל אלו בחינם.

במקביל יש דיל בטויוטה של הנחת 3000 ש"ח מקבילה על כל דגמי היאריס
(למעט ההברידית).

התרשמותנו היא ששני היבואנים נלחמים מלחמת חורמה זה בזה על ליבו
של הצרכן בסגמנט הסופר פופולארי הזה של רכבי סופר מיני.
תחרות מאד מבורכת עבורנו הצרכנים. כיום הרכבים האלו מביאים כל כך הרבה
תמורה אבזור ומערכות בטיחות, שזה ממש קורץ למי שלא ממש חייב רכב
משפחתי בגודל מלא, ויכול כך לחסוך לא מעט כסף וללכת עליהן כמענה ראוי.

בנושא האחריות יצרן, אמנם שתיהן מגיעות עם ה- 3 שנים 100 אלף ק"מ
הסטנדרטיות, אך במותג טויוטה חלק לא מבוטל מסוכנויות הרכב מבצעות
הרחבת אחריות מתנה לשנה הרביעית חינם והארכתה ל- 150 אלף ק"מ
(פריים מוטורס) ובנתניה זה כבר טופח ל- 5 שנים ו- 160 אלף ק"מ.
אלמנט שמוסיף עוד משהו למכלול השיקולים, שכן כשבאים למכור את הרכב
בעוד מס' שנים, האחריות הנוספת מקלה את המכירה לרוכש הבא שיודע
שיש לו עדיין אחריות. נקודת יתרון לטויטה במקרה זה, כנראה שיהיה קל יותר
להפטר ממנה בעוד מס' שנים בשל כך.
 
למעלה