הזהרו ממצוקת שמן מנוע

elihar

New member
הזהרו ממצוקת שמן מנוע

מסיבה שאינה ברורה נוצרה ב POLO 1.2 TSI שלי מצוקת לחץ שמן מנוע, אחרי 100K ק"מ, בשל סתימת הכניסה למשאבת השמן ע"י בוצה שהצטברה באגן.
למרות שהמנוע כובה לאחר שנדלקה נורית התראת לחץ שמן, הנזקים שנוצרו היו רבים ויקרים לתיקון.
רון אוחנה, מ"מוסך רון" דאג בכישרונו המבורך לשקם את המנוע במינימום עלויות אך במקסימום מקצועיות.
בראבו לרון !!!
2 מסקנות:
- הקפידו להחליף שמן מנוע בזמן.
- תמיד, בכל נושא, לפנות לרון.
 

רפי לין

New member
בוצה במנוע רכב

הסיבה העיקרית להחלפת מנועים ברכבים מודרנים היא..?
בוצה!
היווצרות בוצה במערכת השימון של מנוע מודרני הפכה להיות הסיבה העיקרית להחלפת מנועים ברכב בעלות של אלפי עד עשרות אלפי שקלים.
הסיבות לכך הם המלצת יבואני הרכב לבצע החלפת שמן מנוע כל 20K-30K ק"מ ושמנים באיכות ירודה.
כדי להמנע מהיווצרות בוצה יש להחליף שמן מנוע ומסנן שמן לאחר 15K ק"מ או שנה,המוקדם מביניהם ולהשתמש אך ורק בשמן מנוע סינטטי מלא מחברה מוכרת ומסנן שמן איכותי (רצוי מקורי).
במידה וניתן להבחין דרך פקק מילוי השמן בהיווצרות בוצה (חומר דמוי זפת בצבע שחור-חום) ניתן עדיין להציל את המנוע על ידי ניקוי יסודי במוסך ומילוי שמן איכותי.
הפנימו עצה זאת והקפידו על החלפת שמן מנוע ככתוב כאן ומנוע מכוניתכם לא יאכזבכם.
בברכה - רפי לין
www.musach.co.il
 

aharon d

New member


 

enigo

New member
יש לך נתונים בנושא? כי מניסיון של חבר שעוסק בתחום, רוב

החלפות המנוע נגרמות בגלל התחממות, כאשר כשל של משאבת השמן, כשל של רצועת/שרשרת תזמון וכן הלאה נמצאים הרחק במורד הסבירות. בוצה כמובן גם כן אחראית לחלק מהכשלים, אבל היא לא אחד הגורמים הנפוצים ביותר.
ומעבר לכך - שמן איכותי, גם אם הוא חצי סינטטי ומוחלף בזמן, לא יגרום להיווצרות משקעי בוצה. עברו דרכי מספיק מנועים ששומנו תמיד בשמן חצי סינטטי ולמרות שעברו הרבה מאוד קילומטרים, היו נקיים מבוצה.
 

WarDog

New member
עד כמה שזכור לי החלפת שמן מנוע מתבצעת כל 10-20K בהתאם לרכב

או פעם בשנה הקודם מבינהם(הרוב שיצא לי לראות זה 15K), והיבואן לא מגדיר לך איזה איכות שמן לשים אלא באיזה צמיגות.
זה שהמוסך משתמש בשמן באיכות ירודה של מותג סיני כל שהוא שנולד רק אתמול זה בעיה אחרת לגמרה, אף אחד לא מונע ממך להביא שמן איכותי שאתה קונה לטיפול במקום בשמן של המוסך.
 

מנחם231

New member
רק סקרנות

קונה שמן ובא איתו למוסך להחלפה כשהרכב תחת אחריות?
ואם כן איזה שמן והאם לא מחתימים אותך על זה?
רק אם בא לך לענות.
 

aharon d

New member
שתי דוגמאות מרכבה של אשתי

באוקטביה האחרונה של אשתי 2015, הייתי צריך לרכוש 1 ק"ג שמן כדי למלא בין
הטיפולים (הרכב כידוע אוכל שמן) ושמתי לב שלא מוכרים לי במוסך סקודה עצמו
את השמן המקורי הנדרש על ידי יצרן הרכב והוא castrol בסווג VW 507 ,
אלא מוכרים איזה שמן No name אחר שלמעולם לא ראיתי כמותו וממותג בלתי
מוכר בעליל.

אז נגשתי לרכוש את השמן המקורי מספק שמנים מסודר בנושא זה.
מכך הבנתי שגם בטיפול הם שמים שמן לא מקורי של VW אלא משהו שאמור
להיות תואם. עבורי לא תודה, לא בבית ספרי, בטח לא עבור מנוע כזה רגיש
שמודגש חזור והדגש על ידי יצרן הרכב לא להשתמש בשום אופן במשהו שונה
מהשמן שהם מציינים.

אז גם את השמן לטיפול השנתי רכשתי והבאתי עימי. הם שאלו כמה שלמתי,
לא היתה לי בעיה לספר ולהראות להם שזה 40% פחות מהמחיר של השמן
"שקר" כלשהו שהם שמים. תעודת עניות לצ'מפיון ? תחליטו אתם.

בשתי הקורולות הקודמות של אשתי, שנתוני 11 ו- 13, השמן המקורי של טויוטה
בכלל אמור להיות שמן מיוחד סינטטי מלא בצמיגות 0-20 כדי לשפר תצרוכת דלק.
ומה שמים במוסכי היבואן טויוטה בארץ ? שמן חצי סינטטי של דלקול 15-40.
הוא אכן שמן שמותר לפי הוראות היצרן להשתמש בו אך לא מומלץ למעט שימוש
במקרי חירום שאין בנמצא שמן אחר.
אז גם פה, הבאתי עימי את השמן פרימיום המתאים. לצערי בישראל לא מייבאים
את ה- 0-20 המקורי של טויוטה או מקבילה לו מיצרנים אחרים, אז הבאתי עימי
שמן 0-30 סינטטי מלא בסווג הכי איכותי וגבוה שיש, שכמותו מציינים בהוראות
שבסדר לשים גם במקום ה 0-20.

גם פה לא היה לי קשה להראות לאנשי טויוטה ששאלו כמה שלמתי, שזה הרבה
פחות ממה שהם גובים במוסך על שמן באיכות ירודה (באופן יחסי).
תעודת עניות ליוניון מוטורוס ? תחליטו אתם.

אני כבר מזמן למדתי שרשתות מוסכי היבואנים בארץ משולים (כמעט) לעולם
שלישי, מנסים לעשות עוד כמה גרושים רווח, על חשבון אספקת רכיבים לא
מקוריים לרכבים וכשזה נוגע לשמן, זה הכי חמור!

ולכן וודאי ברור מדוע אני מביא תמיד עימי את השמן הכי איכותי שיכול להשיג,
כאשר העלות הטיפוסית ברכישה עצמית היא סביבות 40-50 ש"ח כולל מע"מ
לליטר שמן, בשעה שבמוסך גובים סכום דומה על חצי-סינטטי עלוב, או 80 ש"ח
לערך על סינטטי מלא, אך כזה שעדיין לא עומד שווה מול שווה אל מול מה שאני
מביא עימי ביד.

לשאלתך - הם רושמים בטופס טיפול ברכב, שהלקוח הביא עימו את השמן
ומציינים את הדגם. לשאלתך החוקתית - זה אינו פוטר אותם מאחריות יצרן היה
וילך מנוע לפח. אלא אם הוכיחו (וההוכחה מוטלת עליהם) שהשמן פגום או לא
עומד בדרישות היצרן. אף אחד מהם לא העז להעלות טענה שכזו בפני או ניסה
חלילה להפחיד, ואמר שכדאי שארכוש מהם למשל.

היום הרגולציה והחוק מאד ברורים בנושא והיבואנים נזהרים. אגב אני יכול להביא
עימי למוסך את כל החלקים בעצמי (אם אתעקש) עד האחרון שבהם, וגם לא חייב
חלק מקורי אלא מספיק שזה יהיה חלק תואם, ולשלם להם רק על עבודה. ועדיין
האחריות יצרן בתוקף עד קוצה האחרון. זה החוק ויפה העבודה שנעשתה בנושא
זה בתחום הרגולציה בעשור האחרון.

ואגב, אני יכול גם לטפל ברכב בכל מוסך מורשה משרד התחבורה שאינו קשור
ליבואן המותג, ועדיין אחריות היצרן בתוקף, על אפם וחמתם של היבואנים.

**הם מוזמנים כמובן להביא שמני מקור (או תחליפיים) איכותיים במחיר סביר,
ואז נקנה מהם.
 

מנחם231

New member
לפי מה שאני יודע

צריך לשים קסטרול edge profesional longlife 3 5w30
או חברה אחרת באיכות דומה.
האמת שבקרוב אהיה בסביבה ואכנס למוסך הנ"ל וגם למוסך הבן דוד השלו. הם לא רחוקים אחד מהשני.
בפעם האחרונה שהייתי בטיפול שמו לי s60 0w20 והשמן עלה הרבה כסף.בתור פעם אחרונה זה בסדר.
תגיד חיפשת שמן אורגינלי של טויוטה
אוי ואבוי עוד מעט תקבל על הראש.
 

aharon d

New member
יש כזה מגיע באריזה ממותגת של טויוטה

בצבע לבן עם הלוגו של טויוטה באדום - אבל זמין לרכישה רק בחו"ל.
יש שמנים מקבילים כמובן באותו התקן, אבל שוב, רק בחו"ל.

אז בלי הגזמה כן, לייבא מחו"ל שמן אני לא אבצע.
אך לרכוש את ה- second best שניתן לפי הנחיות המקוריות של יצרן טויוטה, אני בהחלט אבצע ממה שכן ניתן להשיג בארץ, וזו צמיגות 0-30w בתקן SM או SN , מאחד מהמותגים הבינלאומיים ההכי מתקדמים, עם זה castrol, ELF, Total, AGIP וכדומה... יעלה לי סביבות 200 ש"ח ל- 5 ליטר.

לגבי שמן לאוקטביה, כפי שכבר הבנת אם עקבת פה מספיק בפורום,
כבר לא מעניין אותי. ואכן צדקת לגבי סוג הזמן הנדרש. יש אותו ברשת לרכישה
בפחות מ 200 ש"ח מספק שמנים באזור התעשיה של חולון. ממליץ לך לקנות משם.
 

מנחם231

New member
כתבתי לא מזמן

שכדאי לשים את השמן הזה ו"המומחה " פה עשה מזה סטנד-אפ. אבל כבר אמרת על מומחה אחר את דעתך.
גבו ממני על שמן מנוע בפעם האחרונה סכום מוגזם. התרוץ היה מה אתה רוצה זה וולוו.האמת שהשמן יקר אבל לא ברמה ששילמתי.
 

aharon d

New member
ערב טוב מנחם

מרגע לרגע אני אוהב אותך יותר ויותר

כנראה שיש בנו איזה מכנה משותף שמתחיל להסתמן לו, בסוף נעלה על זה.

להערתך, לשמחתי אינני יודע לאיזה "מומחה" הינך מכוון, משום שאינני חבר קבוע
פה בשגרה, וגם בחיי כבר נתקלתי במספיק "מומחים" (לרבות פה בפורום אך גם
מחוצה לו) שמומחיותם התגלתה לימים כמומחיות מטעם עצמם.

קח עצה (זאת אומרת אם תרצה לקחת) מזקן עם שערות לבנות כמותך,
תפסיק להתייחס או לקחת בחשבון מה "שמומחה" אחר אומר לך, ואל תדפוק
חשבון לאף אחד.
עשה את המאמין שלך כלפי עצמך, על פי מיטב נסיונך והבנתך את התחום,
ומי שמעוניין לקחת משהו מהנסיון הזה, להנות ולהרוויח אז בברכה,
ומי שלא גם הולך בשמחה.

נסה ללמוד ממומחים שנראים לך רציניים ומשכנעים, המחזיקים ביותר ידע
ממך בתחום נדון. עם קילומטרז' עייף בחיים, קל לעמוד על ההבדל בין הרציניים
למזויפים, בדר"כ הסגנון ושפת ההתבטאות מסגירים מהר את אלו או את
האחרים. תחושתי היא כי הנך מבינני בנקל
 

enigo

New member
כל אחד יכול לעשות מה שבא לו - אבל לתת עצות שיש מאחוריהן

היגיון וידע בערך כמו מאחורי המלצות לזריקת מלח מעבר לכתף... זה כבר עניין אחר.
לסטנד-אפ מנחם היה אחראי בעצמו, כשלא הצליח לנמק ולו המלצה אחת מרשימת המלצות מגוחכות שנתן לשואל באותו מקרה. בסוף התברר שספר הרכב של היבואן - ואני חושב שלא תחלוק עלי שהיצרן מכיר את הרכב שהוא מייצר קצת יותר טוב מכולנו ביחד - לא מסכים עם ההמלצות של מנחם...
ואגב, שמן שמומלץ משיקולי צריכת דלק הוא לא תמיד השמן הנכון משיקולי שמירה על המנוע. אין לי מושג איזה שמן רצו לשים לך בסקודה, אני יכול לנחש שזה שמן מתוצרת פז שהוא סינטטי מלא, ועד כמה שאני זוכר בדירוג 5-30. פשוט כי זה השמן שצ'מפיון רוכשת עבור כל המוסכים שלה, ועבור כמעט כל הדגמים. וזה שמן שקיבל את אישור היצרן כמתאים לתקן - והוא אכן מגיע במיכלים לא מסומנים. כך שגרוע הוא לא.
ולגבי המחיר - תמיד גובים מחיר מופרז בעבור שמן שממלאים במוסך. למה? ככה. כי הם יודעים שרוב האנשים לא יטרחו לקנות שמן בעצמם ולהביא איתם, וזה מקור רווח קל. בדיוק מאותה סיבה שהם גובים ממך מחיר מלא בעבור החלקים, אפילו שהם קונים אותם בהנחה ניכרת.
אגב, VW 507, או כל VW משהו אחר, הוא לא סיווג, הוא תקן. תקנים של יצרנים מתקבלים לאחר הליך מבחן ארוך ויקר מאוד, שכולל הרצה של מנועים עם השמן הנבדק לאורך זמן. כמו שכתבתי בהודעה אחרת, התקן הוא למעשה לחבילת תוספים, שמרגע שאושרה כל השמנים שעושים בה שימוש זכאים לסימון כעומדים בתקן.
 

enigo

New member
ואני אצחק שוב על מי שיחשוב שזה שמן שטויוטה מייצרת

היא קונה אותו מספק כלשהו, ולכן את אותו שמן בדיוק אפשר לקנות באריזה לא ממותגת - בפחות.
ובא, אגלה לך סוד - יש מעט מאוד חברות שמייצרות את תרכובת התוספים שמוסיפים לשמן הבסיס. שמני הבסיס הם מוצר פשוט וקל ליצור ברמה מספקת ומה שקובע את איכות המוצר הסופי היא תרכובת התוספים. עד כדי כך, שאם שמן X, שכולל חבילת תוספים Y, נבחן על ידי יצרן וקיבל אישור (ל-VW יש תקנים משלהם, כך גם ל-MB וליצרנים נוספים. לא לכולם), או קיבל תקן של גוף אחר, אז גם שמנים אחרים עם אותה תרכובת תוספים יקבלו את אישור התקן אוטומטית, מבלי להיבחן. כך שההבדלים בין שמנים של חברות מוכרות שעומדים באותם תקנים הם קלים עד זניחים, וחסרי משמעות במנועים סטנדרטיים בשימוש סטנדרטי.
אבל מי שרוצה לשלם אקסטרא בשביל אריזה ממותגת של טויוטה - שיהיה לו לבריאות. כסף שלו, ומותר לו לעשות איתו כמעט כל דבר מטופש שבא לו.
 

enigo

New member
דווקא בשמנים הבעיה בדרך כלל היא לא עם שמנים סיניים

בעצם, לא זוכר שיצא לי לראות שמן ממקור סיני... אבל יש יצרנים ישראלים ואירופאים (בעיקר מזרח אירופה, אבל לא רק) שמשווקים שמנים ממוחזרים באיכות נמוכה. בדרך כלל אפשר לזהות אותם לפי הניסוחים המתפתלים על האריזה - לא "עומד בתקן XYZ" אלא "מתאים לתקן XYZ" וכדומה.
 

enigo

New member
התכוונת ה"מותג" - כי בדרך כלל זה שם שקיים רק על המדבקה...

 

WarDog

New member
רק שלרוב "מותג" לא מוכר גם יהיה באיכות נמוכה.

ואילו עם ה"מותג" המוכר זה קשה לדעת מראש.
 
למעלה