קניית רכב חדש- שאלה

קניית רכב חדש- שאלה

שלום!
אשמח לעצה ממכם
אנו מעוניינים בקרוב לרכוש רכב חדש לאחר שהתפטרנו מהגרוטאה.
מתוך כלל הרכבים היפנים והקוראינים, במודלים של השנים האחרונות,
איזה חברה אני יכול לסמוך עליה שאקנה רכב שהתבחין העיקרי שמעסיק אותי
זה אמינות ומינימום תקלות ותיקונים, שהרכב יראה מוסך כמה שפחות!
אשמח לנתונים, דעות וכו...
* בנוסף אנו גם שוקלים במקום רכב יפני או קוראיני לרכוש דווקא סקודה חדשה
איך היא מבחינת תקלות?

תודה!
 

מנחם231

New member
בוא נראה

אתה מכיר מישהו שמחפש רכב שאוהב מוסכים?
קודם כל תשים תקציב לרכישה.
סקודה זה מותג. יש לה כמה וכמה דגמים החל מסופרב וכו"
אתה מבין שאין תשובה אם השאלה לא ממוקדת. לידיעתך סקודה רכב אמין רק תלוי את מי אתה שואל.
 

מנחם231

New member
אני הייתי מתרכז

בשני דגמים. סקודה פאביה ויונדאי I20 .שתי מכוניות טובות עם יתרונות וחסרונת
קטנים.
לבת שלי יש I20 והיא מרוצה .רכב פשוט שעושה עבודה טובה. הפאביה אחלה רכב
אבל קצת מתוחכם שיש לו הרבה אוהדים וגם הפוך.
יש את "הטעם האישי" שאת זה צריך להחליט הקונה
 

enigo

New member
באמת? שני דגמים - בלי שאתה אפילו יודע מה הצרכים שלו? אולי

הוא צריך תא מטען גדול (ואז שתיהן לא מתאימות)? אולי הם זוג עם שני ילדים בכסא ילדים (ואז הפאביה ממש לא מתאימה)? אולי הם גרים באזור הררי ואז מנוע חזק מקבל חשיבות (והיונדאי יורדת מהפרק)?
ונגיד שסופרמיני באמת מתאימה לצרכים הלא ידועים שלו - כאשר הדרישה היחידה היא אמינות, פאביה נמצאת מעל מכוניות כמו מאזדה2, טויוטה יאריס, קיה ריו וכו'?
מצטער, אבל ההמלצה ההחלטית שלך כאן, על בסיס אפס מידע לגבי הצרכים שלו, היא פשוט לא אחראית. ובמיוחד כאשר אחת המכוניות עליה אתה ממליץ היא מכונית עם סימן שאלה מהותי שתלוי מעליה בעניין היחיד שהוא כן ציין שחשוב לו.
 
אסביר את עצמי:

הצורך העיקרי, זה שהוא יהיה אמין ועם מינימום תקלות לטווח ארוך,
להגיד אין תקלות בשנה ראשונה זה לא חוכמה, החוכמה זה מעבר ל3 שנים.
תא מטען פחות קריטי, עיצוב לא קריטי. בנתיים הכי חשוב זה מינימום תקלות.
זה לזוג גימלאים, שמחפשים שקט נפשי, אין להם את הכוחות להתחיל לרוץ עם הרכב כל שני ולחמישי למוסך (היה להם "טראומה" עם רנו).
&nbsp
 

aharon d

New member
אם אמינות הינה מרכיב חשוב

אז אני (ולאחר נסיון אישי), ממליץ לרדת מאופציית הסקודה פאביה,
שהיא רכב נהדר בהכל, למעט בסוגיית האמינות של יחידת הכח (מנוע + גיר).

הנני כותב זאת בלב כבד, לאחר שהמלצתי כבר למישהו לרכוש אותה אשתקד
והוא רכש. היום אני קצת מצטער על המלצתי אליו דאז, לפני שידעתי למה אני
מכניס אותו.

אופציות מעניינות שהייתי מציע לבחון בתקציבך, הן ההונדה ג'אז והטויוטה יאריס
שאני כרגע בוחן אגב בעצמי עבור בן משפחה. שתיהן עולות חדשות 107 אלף ש"ח
ונותנות הרבה מאד תמורה לכסף. שתיהן אמינות במיוחד, הג'אז הגדולה ביותר
בשוק מבחינת מרחב פנים וגודל תא המטען. משהו בלתי נתפס צריך לראות
באולם תצוגה כדי להבין. היאריס קצת יותר מאובזרת וקצת יותר זולה לתחזוקה
לאורך השנים, משום שהיא הברידית וחסכונית (מאד) בסעיף צריכת דלק.

מעולם לא היו בשוק הישראלי כל כך הרבה אופציות, במחירים מעולים בשל
תחרות ערה למדי בין כל היבואנים. גן עדן (לטעמי לפחות).
 

חן 1111

Active member
זה סקודה חדשה מול יפנית/קוריאנית משומשת?

למה דווקא? אם סקודה חדשה, למה לא יפנית חדשה?
בעיקרון יפניות נחשבות בצדק יותר אמינות. זה כשמשקללים שני רכבים בגיל זהה עם תחזוקה זהה. מצד שני, רכב חדש יהיה תמיד יותר אמין מאשר משומש (תלוי בן כמה), אז זה מתקזז.
לשאלתך, לסוזוקי יש מוניטין של אמינות. גם לסובארו כמובן. גם לטויוטה. גם ליונדאי.
 
הכוונה קודם כל לקנות רכב חדש

"לסוזוקי יש מוניטין של אמינות. גם לסובארו כמובן. גם לטויוטה. גם ליונדאי." יש לך מוסג אם יש הבדלים, או רמת האמינות זהה? או שיש מלך?
 

חן 1111

Active member
לא עשיתי על זה מחקר מבוסס.

מהניסיון האישי שלי ושל עוד הרבה אנשים, סובארו.
 

enigo

New member
לך לברר בסוכנות אם נשארו להם אימפרזות מהדור הישן. החדש תיכף

מגיע לארץ, ואם עוד יש להם מלאים - הם בטח להוטים להיפטר מהם. שווה לצלצל גם לחברות שמתמחות בליסינג 0 ק"מ, לפעמים "מנקים" עודפי מלאי לשם. כבר נתקלתי בעבר באימפרזה חדשה באזור המאה אלף ש"ח.
אבל אולי כדאי להתחיל קודם עם צרכים - כמה אנשים יסעו באוטו? לאיזה מרחק? באיזה תוואי (הררי, עירוני, פקוק, זורם)? האם צריך תא מטען גדול? האם לנוסעים יש תכונות מיוחדות (זקנים שמתקשים בתנועה, אנשים גדולים במיוחד או קטנים במיוחד וכן הלאה)?
 
בעיקר יסעו באוטו 3 אנשים

לאיזה מרחק? זה דינאמי, לרוב לא למרחקים של מעל 40 ק"מ.
לרוב תוואי לא הררי.
אזור השרון.
האנשים שנוסעים אין להם תכונות של שמנים מאוד. הם רגילים.
 

enigo

New member
אבל הם גמלאים - האם הם יכולים להתכופף בלי בעיה? לא מעט

גמלאים מעדיפים רכב גבוה בשל כניסה ויציאה נוחים יותר. ואז יכול להיות שרכב כמו טויוטה ורסו ספייס יהיה להם נוח יותר מאשר יאריס רגילה. אבל אותו אין חדש...
ואם נוסעים ברכב בדרך כלל שלושה אנשים, אז המשמעות היא שחלק גדול מהזמן יושב מישהו מאחור. אם כך, יש משמעות למרחב במושב האחורי. האם הנהג והנוסעים בגובה ממוצע או יותר? אם כן, אז מכונית כמו הסקודה פאביה, למשל, לא תתאים כי המושב האחורי שם צפוף יחסית. גם מאזדה2 תהיה פחות מומלצת.
 

enigo

New member
אנשים גוססים לא מוטרדים בדרך כלל מהאמינות של הרכב בעוד 3

שנים...

ברכב נוסעים "רגיל" צריך להתכופך כדי להכנס לרכב, וצריך להתרומם כאשר יוצאים מהרכב. בגיל מבוגר הגמישות והכח בדרך כלל כבר לא כמו שהיו פעם, ולכן יש לא מעט אנשים בגיל מבוגר שזה כבר קשה להם. לא בלתי אפשרי - אבל קשה.
אבל כמובן שאין אחידות - אני מכיר שלושה אנשים שנולדו באותו שנתון (בחצי הראשון של המאה שעברה) - אחד רץ חמישה ק"מ שלוש פעמים בשבוע בשביל הכף, אחר עושה סקי (אבל כבר קשה לו להכנס ולצאת ממכונית ספורט) והשלישי הולך לאט ועם גב כפוף...
 
למעלה