עשן/אדים מתחת למכסה מנוע- עזרתכם

lseugy

New member
מנסיון לנתח את התמונה ואת מה שרשום בה - זה נראה לי לא טוב.

מיכל עיבוי מלא ורדיאטור ריק, כאשר יש סימני רטיבות ליד הפקק של הרדיאטור (אני לא יודע אם זה סתם מים שנזלו בשעת מילוי או סימנים של פליטת מים/קיטור בלחץ). זה לא נראה לי כחוסר מים בגלל סתם נזילה או צינור קרוע. זה יותר נראה לי כמו אטם (פקונג) ראש שנפרץ או אפילו על סדק בראש או בבלוק (לפי הסימנים - בד"כ בחלק העליון שלו).
נדמה לי (אני לא בטוח) שבאוטו הזה כל המנוע מאלומיניום כולל הבלוק. הרבה מכונאים לא אוהבים להתעסק עם המנועים האלה. הם מעדיפים ללכת על החלפת מנוע (אם זו באמת הבעיה). יש מכונאים שיחליפו אטם ראש. הבעיה היא שזה דורש גם שיפוץ ראש - וזה עלול שלא לפתור את התופעה הבעייתית, אם הסיבה האמיתית היא סדק זעיר בבלוק שקשה מאד לגילוי אפילו בבדיקה תחת לחץ. היה לי סיפור כזה ששתה לי הרבה כסף ועצבים ברכב שהבלוק לא מאלומיניום בכלל. בסוף זרקתי את האוטו לגריטה/פירוק בשביל כמה גרושים. לדעתי להחליף רק אטם ולעשות שיפוץ ראש, עלול להיות הימור יקר מדי.

במקרה שלי פעמיים המכונאי ראה צינור מים קרוע והחליף אותו. הוא לא הבין שהצינורות נקרעו כי לא עמדו בלחץ שבא מהמנוע (כנראה סדק בבלוק) וצינור קרוע לא היה הסיבה, אלא אחת התוצאות.

ואוטו משנת 96? מותק, חבל על הזמן, על הכסף ועל העצבים. חפש אוטו אחר. יותר זול מלהחליף אטם, ראש או מנוע. מנסיון מר.
 

aharon d

New member


 

חן 1111

Active member
צריך לאבחן טוב לפני שקופצים למסקנות.

ייתכן שאתה צודק, וייתכן שיש כאן בעיה קלה של דליפה, או מכסה רדיאטור לא תקין.
אם אם הנזק חמור, לא בטוח שעדיף להחליף רכב. תלוי בכסף הזמין שיש לו, ותלוי במצב הכללי של הרכב. הוא יכול להשקיע נגיד 3000 שקל בשיפוץ ראש וליהנות מרכב שנוסע ומשרת אותו, או לזרוק את הרכב ולחפש אחר, אבל כל רכב במחיר כזה הוא חתול בשק שייתכן שידרוש הרבה השקעה. אם הרכב שמור, הייתי בהחלט שוקל לתקן. היה לי רכב בגיל דומה ששיפצתי לו את ראש המנוע, והוא שירת אותי עוד כמה שנים, ונמסר לגריטה כשהמנוע עדיין במצב מצוין.
 

lseugy

New member
פשש "יתכן שאני צודק". וואו. חברים, נא לעדכן את ספרי ההסטוריה

חן1111 אמר שיתכן שאני צודק. ותרעש הארץ ותרעד.
הרי אמרתי איך זה נראה ל-י. לי !!!
גם סיפרתי מה הנסיון ש-ל-י. שלי!!!
גם אם בודקים בריחת לחץ מהצילינדרים - לא תמיד יגלו את התקלה. מנסיון מר. אז למה מי שאין לו כסף, צריך להסתבך בהימורים?
מתמטיקה פשוטה: כמה עולה אטם ראש ושיפוץ ראש? 2000? 3000? לדעתי (דעתי !!!) זה הימור כשמדובר על מודל 96 ובכלל לא בטוח שזו הבעיה. אז ישר ללכת על החלפת מנוע? כמה זה? 4000? גם הימור. לדעתי (דעתי !!!) עדיף, מבחינת ניהול הסיכון/ההימור, לקחת משהו שבטוח נוסע. אפילו שווה לקחת לבדיקה.
להחליף אטם ואח"כ לגלות שצריך להחליף מנוע? לדעתי - טירוף במודל 96. כבר זה כסף לרכב מתקדם יותר. אז למה קודם להסתכן בזריקת 3000 לפח?
אז לך יש הנסיון הנחמד שלך.
לי יש נסיון שלי והוא ממש לא נחמד בלשון המעטה.

כשלפני 6 שנים הלכה לי הרנו אקספרס (זו עם סיפור המנוע ששתתה לי להערכתי 9K ש"ח לפחות במחירים של אז) שכן שלי מכר פורד 93 (נדמה לי אסקורט) בובה מטופלת ושמורה (ואני יודע מה הוא עשה בה) ב-4000 ש"ח. אם הבת שלי לא היתה מאיימת עלי עם פטיש, הייתי קונה. עכשיו תשווה בין זה ובין מה שזרקתי לפח על האקספרס.

יסיק מר ביזנסמן1 את המסקנות שלו.
ושיהיה לו בהצלחה - מה שיחליט.
 

aharon d

New member
מה אכפת לך בכלל מה אחרים חושבים על דעתך ?

כתבת דברים נכונים מאד בכל הנוגע לשקלול הסכונים, שמרכזים יותר מכל דבר אחר
את המהות. לא מתעסקים, מבזבזים, ומכלים זמן יקר ומשאבים, על סוס מת.
 

חן 1111

Active member
התכוונתי שרוב הסיכויים שאתה לא צודק.

אם כי יש כמובן סיכוי שכן. בכל מקרה אתה לא צודק לגבי אופן הטיפול בבעיה. לא זורקים רכב לזבל רק בגלל שחסרים קצת מים ברדיאטור. יש מספיק בדיקות שאפשר לעשות, ולא בעיה לבעל מקצוע לאבחן דליפה באטם ראש. וסדק בבלוק זה דבר כל כך נדיר שלא הייתי בכלל לוקח אותו בחשבון.
 

lseugy

New member
נרגעתי. הכל חזר על מכונו בשלום. אין נפגעים לכוחותינו. נזכרתי

אתה מזכיר לי את גרושתי, שככה יהיה לכולנו כאן רק טוב.
בתביעה הראשונה שהגישה נגדי (ונזרקה מכל המדרגות) במסגרת ההגנה (אני) השאלה הראשונה שהעו"ד שלי שאל אותה היתה: "תגידי, לילדות הוא אבא טוב"?
תשובתה בשליפה בלי לחשוב: "כן, לילדות הוא אבא טוב". ואז היא תפסה שאמרה עלי משהו טוב, שמבחינתה זה פשע בל יכופר ועוד בבית משפט, ומיד תיקנה את עצמה: "כלומר הוא משחק אותה אבא טוב". אני כמעט נחנקתי מצחוק (גם השופטת ניסתה להבליע חיוך אבל לא כל כך הצליחה), שהעו"ד שלי, יבורך לעד, לא היה רחוק מלהכניס לי סטירה.
&nbsp
גם לך כנראה עלה בריאות להגיד שאולי אני צודק ומיד "התכוונתי ש...". יאללה. זרמתי (ונשפכתי מצחוק).
לא אמרתי שזורקים רכב לזבל כי חסרים קצת מים. זו פרשנות שלך.
כן אמרתי שיש דברים שבבדיקות לא תמצא (כמו שקרה לי).
ואם אתה בוחר לא לקחת דברים בחשבון - עניינך. אבל תעשה את זה על כספך. על תהיה חכם כשהאחריות היא על אחרים (ביזנסמן1 לצורך הענין).
אני הבאתי כמה אפשרויות, בטוח שיש עוד.
ואני תמיד אומר שזו רק דעתי וזה משאיר מרווח לאפשרות שהמציאות אחרת - דבר שאתה לא כל כך עושה (וגם כשעשית, כנראה בטעות, חזרת בך מהר). רוצה להכיר את גרושתי? יהיה שמח. ח... ח... ח...
 

חן 1111

Active member
נכון, אמרת "לדעתי" כמו שפוליטיקאים אומרים "לכאורה"...

אבל ממה שכתבת אפשר להבין שהדבר היחיד שצריך לעשות, לדעתך, זה לזרוק את האוטו ולקנות אחר. ואני, לדעתי, לא הייתי רץ ועושה את זה לפני שהייתי מוודא שאין ברירה. אני מניח שביזנסמן הוא לא איזה עשיר תמהוני שנוסע בקיה פרייד בשביל הפוזה, וזו החלטה שהוא צריך לשקול בכובד ראש, ובשביל זה צריך לאבחן ולקבוע את המצב המדויק של המנוע הזה.
 

enigo

New member
עזוב, "צמיגים לכבישים אמריקאים" זה גם לדעתו...

הוא נפל על מוסכניק שהאכיל אותו ח#א, למרות כל הידע המפליג בתחום הרכב שהוא מתגאה בו, ולכן הוא מניח שגם אחרים יאכילו את אותו תבשיל.
יש רשימת בדיקות בסיסית שאפשר לעשות כדי לברר את מהות התקלה. בדיקות שאת חלקן הגדול אפשר לעשות לבד, בבית. מי שנוסע בקיה פרייד 96, כמו שאמרת, כנראה באמת לא סובל מעודף כסף, וההבדל בין הוצאה של 3000 שקלים להוצאה של 6000 שקלים הוא משמעותי עבורו. וגם ב-6000 שקלים קשה לקנות רכב שמצבו ידוע וברור.
מה לעשות, לא לכולם יש שכנים שמוכרים רכב במצב "חדש" במחיר של גרוש וחצי - בדיוק בתזמון הנכון.
 

מנחם231

New member
משהו מהחיים

לחברה הכי טובה של אשתי יש קיה "פרייד" הרכב מת כבר מעל 10 שנים. לדעתי אחד הרכבים הכי גרועים שהגיעו לארץ.
הלך לרכב מנוע אז שיפצו אותו. אז אמרו השקענו ניסע קצת ואז ננסה למכר. אחרי זמן קצר הלך הגיר.שיפצו אותו ואז שוב אמרו........
אז הלך המצבר ושוב....אחרי הלך הרדיאטור ושוב...וככה הם ממשיכים.
גם משלמים וגם לא נהנים.
 

חן 1111

Active member
ואיזו עצה כלכלית אחרת היית מייעץ להם?

האוטו בן לפחות 17, ערך שוק כמעט אפס, במיוחד כשהלך המנוע.
האוטו בן לפחות 17. שיפוץ מנוע פעם ב-17 שנה זה סביר לגמרי. גם גיר. מצבר הולך בכל רכב פעם ב-3-4 שנים. רדיאטור פעם ב-8-10 שנים. אז כל התיקונים סבירים, צריך מזל ולפעמים אין.
אז נגיד שכשהלך המנוע היו זורקים את הרכב וקונים אחר ברמת מחיר דומה (משהו כמו 4000 שקל ??) אז מה? לא היה מתקלקל משהו? אז לא עדיף לתקן את מה שיש לך.
כמובן, עדיף להוציא נגיד 40 אלף ולקנות משהו הרבה יותר חדש. גם עדיף להיות עשיר ובריא ואף פעם לא הבנתי את אלה שבוחרים להיות עניים וחולים.
 

em28

Well-known member
כמה מים, אדים ועשן כיליתם על תמונה אחת ורדיאטור ריק

יחזור השואל ויפרט מה בדק, מה הממצאים והאמצעים העומדים לרשותו.
&nbsp
עד אז הויכוחים פה הם סתם מילים בטלות.
 
למעלה