עשן/אדים מתחת למכסה מנוע- עזרתכם

עשן/אדים מתחת למכסה מנוע- עזרתכם

מדובר בקיה פרייד 96'
עד היום לא היו בעיות
לפני מספר ימים תוך כדי נסיעה (נוסע 15 דקות הלוך חזור ביום לעבודה) שמעתי רעשים מוזרים (דפיקות כאלה של אולי רתיחה)
מיד בדקתי ויש מים (אפילו מעבר לקו)
וגם שמן
הרעשים חזרו קצת וגם נעלמו במהלך הימים האחרונים
אך היום יצא לי מעט עשן/אדים מתחת למכסה מנוע
פתחתי וזה הגיע מצד שמאל, לא הצלחתי להבין מאיפה ושוב בדקתי ויש מים.
מה שכן בצינור שיוצא מהמיכל מ ים ונמצא במרכז הרכב (איפה שיש פקק מתכת באמצע הצינור) ריק לגמרי (בדקתי כשהרכב היה קר כמובן..)
השאלה אם זה תקין שריק שם?
ואם לא מה למלא שם?
או מה לדעתכם הבעיה?
(חשוב לציין שמד חום מנוע ושאר נורות לוח השעונים לא עובדות)

 
לא יודע אם יש בועות, איך בודקים?

לבדוק שיש שמן , הכנסתי את המדיד וזה יצא שיש.
(גם שמן בלמים ושמן גיר יש)
 

em28

Well-known member
אם הרדיאטור (הפקק האמצעי) ריק - אסור לנסוע !

 
במה ממלאים אותו? (יש לי בקבוק של פז קולנט) ולאן למלא?

ישירות לפקק האמצעי (כשהוא פתוח כמובן)?
 

em28

Well-known member
כשהמנוע קר תמלא מים רגילים מהברז, בלי להדליק את הרכב

וודא שאין נזילה, שהמים נשארים ברדיאטור.
בשלב שני, כשהרכב עדין כבוי, לבדוק שמן מנוע ולראות אם השמן נראה חלק או עם בועות של מים.
&nbsp
אם צלחת את שתי הבדיקות הראשונות, נסה להדליק את הרכב ועקוב אחרי חום המנוע וחפש נזילות/אדים.
כבה את הרכב ותן לו להתקרר, וחזור שוב על שתי הבדיקות הראשונות.
&nbsp
אם עדיין תקין אפשר לנסות לנסוע למוסך (לא בשעות העומס ובהנחה שהמוסך קרוב).
&nbsp
אחרת, הרכב צריך להגיע למוסך על גרר, ויכול להיות שהתיקון יעלה יותר מערך הרכב.
 

מנחם231

New member
חסר נוזל קרור

תפתח את המכסה ותוסיף ממה שיש לך. בשום אופן לא מי ברז. אחר זה תניע לדקה שתיים תפתח שוב ואם יש צורך תוסיף שוב.
 

em28

Well-known member
למה לא מי ברז ? זה נשמע שאין לו בכלל מים ברדיאטור

אני לא הייתי מסתכן להניע את הרכב כי יכול להיות שהרדיאטור מחורר, צינור מנוקב או ראש המנוע כבר סדוק.
 
תודה רבה על התשובות- מה ההבדל בין מילוי במיכל

(שמצד ימין בתמונה) לבין מילוי ישירות לפקק? זה לא אותו "מקום"?
 

חן 1111

Active member
לא. זה לא תקין וצריך לבדוק את זה בהקדם.

הרדיאטור, מה שכתבת שריק, צריך להיות מלא עד הסוף. מיכל העודפים צריך להיות מלא עד חצי הגובה בערך. תמלא בשלב זה מים רגילים מהברז ותראה מה קורה.
במקרה הטוב יש נזילת מים או שמכסה הרדיאטור לא תקין, וצריך לתקן את זה.
במקרה הגרוע הייתה לך התחממות ונגרם נזק שצריך לבדוק אם כדאי לתקן.
לא מבין איך אתה נוסע בלי מד חום מנוע תקין.
 

dani666

New member
לגבי i20 מודל 2015 - אז מה זה "מיכל התפשטות" ?

וקצת קשה להניח שאין שם אחד כזה, כי הוראות בדיקת נוזל קירור מתיחסות אליו.
 
יש מיכל עודפים מנחם. יש בהחלט גם בI20 מודל 15

אתה מנחם, באופן רציף אתה שופע ידע מרשים ואתה בקיא בהרבה דברים ואז לפתע בלי משולש אזהרה אתה נופל בדברים הכי טריוויאליים שיש לבורות של ריק.
לא יודע איך להסביר את זה אצלך ... תעלומה... חסרות סינפסות בתחומי ידע פשוטים ולעומת זאת יש בשפע היכן שהעסק מסובך

&nbsp
 
יש כמה אפשרויות

1. תוך עד כ10 דק' מהרגע ששלחת אתה יכול על ידי האייקון של "עידכון" שמופיע מתחת להודעה שלך כשאתה פותח אותה בשורה של האייקונים "הוספת תגובה" "תגובה מהירה". בהמשך אחרי 10 דק' האופציה של העידכון נמחקת/ נעלמת
2. ואז אתה יכול לפנות לתפוז למשל לדרור זי והוא יכול למחוק ההודעה [במשך מספר ימים] עד שעוברת לארכיון ואז גם הוא כבר לא יכול ודינה להיות מפורסמת לעד
 


במקרה שלך תרומתך כמעט תמיד מאד חיובית ברמת הידע שזורם לכאן ככה שפיקשושים לעתים רחוקות הם כמעט רע הכרחי

&nbsp
חוץ מזה, מה לי להלין שאצלי כ50% ממה שאני מעלה אלה סתם בולSHITים
 

em28

Well-known member
מיכל העודפעם זה המיכל המלא מצד ימין למעלה, לשפריצר זה למטה

אם תשים לב, מיכל העודפים מתחבר בצינור לראש הרדיאטור, ומיכל המים לשמשה יורד למטה במקביל לרדיאטור.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה