חום מנוע

MOGYEL

New member
חום מנוע

שלום.
ברשותי סקודה פאביה 2010 1.6L אוטו'.
נדלקה לי נורת חום מנוע ועצרתי מידי וכיביתי את המנוע. בדקתי מים ולא היה חסר. הנעתי שוב את הרכב לאחר מספר דקות והנורה כבתה ולא דלקה. למחרת קרתה שוב אותה תופעה ועדיין לא חסר מים מה יכולה להיות הסיבה לכך???

תודה לעוזרים
 

em28

Well-known member
שהמנוע חם ?!?


ממליץ להשקיע כמה שקלים ברכיב OBD שיודע לתקשר עם מחשב הרכב ולהוריד אפליקציה שיודעת להציג את הנתונים.

אין דין הגעה ל-100 מעלות לכמה דקות כדין 115 מעלות, וכל עוד חסר לך מידע אתה פגיע לתקלות ולשחיטה במוסך.
 

חן 1111

Active member
ללכת למוסך בהקדם.

בדרך כלל רכיב OBD לא מתאים לאבחון תקלות התחממות.
אתה יכול לעשות אבחון ראשוני לבד או בעזרת הפורום, לדוגמה, האם זה קורה במצב מסוים, למשל בעמידה בפקקים, ונעלם בנסיעה, או ההיפך?
 

em28

Well-known member
לא סותר ! אם אתה יכול להשיג OBD במיידי הייתי הולך על זה

אם לא, אין לך ברירה - לך למוסך וקווה לטוב.
 

salachshabati

New member
כנראה מאוורר שעל הרדיאטור לא עובד. אין לך מדחום רציף בתצוגה?

האם זה קרה בפקק ונכבה לאחר נסיעה נורמלית?
 

selalerer

New member
עוד הערה: לכבות את הרכב אומר לכבות את מערכת הקירור גם.

לעיתים האוטו יכול להתחמם במאמץ וכאשר תפסיק את המאמץ הרכב יחזור לטמפרטורה תקינה.
&nbsp
כשאתה מכבה את הרכב אתה מפסיק גם את פעולת המאוורר של הרדיאטור וגם את זרימת המים סביב המנוע. זה יכול לגרום לעליה רגעית בטמפרטורה שלפעמים גורמת נזק בעצמה.
&nbsp
אם אתה עומד והחום ממשיך לעלות אז באמת אין ברירה. כדאי גם במצב כזה לשפוך מים על הרדיאטור, מעט כל מספר רגעים. לא על המנוע עצמו כי זה יכול לגרום לסדיקה או שבירה של המנוע (הפרש טמפרטורות קיצוני בין איזורים שונים של המנוע).
&nbsp
הגורמים יכולים להיות רבים:
- מחסור במים.
- מחסור בשמן מנוע.
- מאוורר רדיאטור לא תקין (כנפיים שבורות או לא מסתובב מספיק מהר או בכלל).
- כונס רוח של הראדיאטור שבור, חסר או לא ממוקם נכון.
- טרמוסטט לא תקין (שלא נותן למים לזרום למנוע בזמן או בכלל).
- אטם ראש מנוע שרוף שנותן למים להתערבב עם השמן מנוע (השמן חודר למערכת הקירור והמים חודרים אל המנוע).
- רדיאטור סתום או סדוק.
- טרמוסטט של המאוורר של הראדיאטור לא תקין (או ג'ל שהתיישן במכוניות בהן יש fan clutch וכבר לא יוצר את הלחץ הנכון בטמרטורה הנכונה).
&nbsp
בטח יש עוד סיבות אפשריות שלא חשבתי עליהן.
 

enigo

New member
תשובה מפורטת ויפה!

מספר הערות - מחסור בשמן יגרום בדרך כלל צרות אחרות (למשל כשל במיסבים) לפני שיגרום להתחממות ניכרת של המנוע, לכן לא כדאי לסמוך על הטרמוסטט שיתריע על מחסור בשמן...
מבין האפשרויות שנמנו, הנפוצות ביותר הן תקלה בטרמוסטט ותקלה במאוורר, ואותם גם קל יחסית לאתר לבד. לכן כדאי להתחיל איתם. להקשיב האם יש רעש של מאוורר כאשר האוטו מתחמם. אם לא - כנראה שיש תקלה (יכול להיות גם נתק בחוטים שמובילים אליו. לא לרוץ להחליף מאוורר ישר. זה חלק די יקר).
כשהמנוע חם, לבדוק האם הרדיאטור חם, והכוונה היא ממש לוהט ולכן צריך להיזהר, או לא. שווה לבדוק גם האם הוא חם בצורה פחות או יותר שווה. יש מקרים בהם הרדיאטור נסתם חלקית ואז חלקו לוהט וחלקו פחות חם.
 

dani666

New member
כיבוי הרכב לא בהכרח מפסיק את מאוורר הרדיאטור. ...

... אין ספק שהוא מפסיק את זרימת המים במערכת, אבל לפחות בחלק מהרכבים (בעלי מאוורר חשמלי, ואני מניח שזה כמעט כולם היום) המאוורר ימשיך לעבוד אם צריך.
 
למעלה