מילוי אוויר בצמיג לפי עומס מלא

MultiPlus

New member
מילוי אוויר בצמיג לפי עומס מלא

האם יש נזק לצמיג או פגיעה בטיחותית במילוי אוויר בצמיג לפי עומס מלא, שבפועל העומס יהיה חלקי?
 

מנחם231

New member
לא יהיה נזק או פגיעה בטיחותית.

האמת מסקרן מה עומד מאחורי השאלה ועל איזה רכב מדובר.
 

Raffael

New member
כמו שנאמר לעיל, לא תהיה בעיה בטיחותית או נזק

השאלה הזו עולה בד"כ כשמחליפים בתדירות גבוהה בין עומס חלקי לבין עומס מלא.
עדיף לנסוע בלחץ גבוה כשהאוטו מועמס חלקית מאשר לנסוע בלחץ נמוך כשהאוטו כבד.
ההשלכות של לחץ גבוה כפי שתארת:
צריכת דלק טובה יותר, יותר אחיזה (לא משהו שיורגש ע"י נהג ממוצע בנסיעה שגרתית), פחות בלאי לצמיג, פגיעה בנוחות הנסיעה (הרכב קצת יותר קשוח וקפיצי).
&nbsp
בשורה התחתונה: סע עפ"י המלצות יצרן הרכב, בהתאם לעומס במכונית., הקפד על בדיקה וניפוח מתאימים כשהצמיגים קרים. בצמיגים חמים הוסף עוד 10% ללחץ המבוקש.
&nbsp
 

prizman

New member
חוששני שאין כאן הרבה מומחים, 2 בערך.

אני לא אחד מהם.
בגדול, מילוי אוויר מלא יגרום לרכב להיות יותר קופצני אבל לא בהכרח לפחות בטיחותי.
חוסר מילוי אוויר כן יהיה פחות בטיחותי.
מה מפריע לך להתנהג ע"פ המלצות יצרן הרכב או הצמיג?
 

MultiPlus

New member
הנהג(ת) לא ממלאת אוויר בתדירות מספקת. מעדיף למלא יותר מאשר

מעדיף למלא יותר מאשר שיווצר חוסר
 

מנחם231

New member
לא הבנתי למה צריך למלא אוויר

אם הכל תקין אין צורך להתעסק במילוי אוויר. לבדק כן אבל למלא?
אם חסר אוויר צריך לבדק למה. ורצוי שהרכב יסע עם לחץ אוויר מומלץ של היצרן.
 

MultiPlus

New member
הכל טוב, תמיד חסר קצת 1-3 בגלל עליה על מדרכות וכאלה

אל תתמם כאילו אתה לא מבין למה צריך למלא
 
הקונצפט שלך נכון בהחלט

תמיד עדיף שיהיה לך יותר מאשר שיהיה לך פחות. אבל הפער צריך להיות זהה כלומר אם אתה רוצה לשים 30 וממלא פעם בחודש כדוגמה ומוצא 28 אז אין צורך שתמלא יותר מאשר 34 בנסיבות הללו.
דוגמה נוספת: אם אתה ממלא ללחץ יעד שהוא מה שרשום אצלך כעומס מלא ונניח שזה 36. אבל נניח שאצלך לא ממלאים אלא פעם ב1/2 שנה [תחזוקת רכב גרועה וחוסר אחריות אבל לא זה הדיון כאן] ואז אתה מוצא 22 בכל הגלגלים כלומר איבדת 14 וזה תת לחץ גרוע, אז בנסיבות הללו, עדיף שתנפח ל50 [בתנאי שיצרן הצמיג מרשה את זה! זה כתוב על הצמיג] ואז אחרי ה1/2 שנה הלחץ אצלך ירד ל36 ושוב תנפח.
אצלי הלחץ ניפוח הוא 36 קר כלומר בתחנת הדלק אני צריך לשים נניח 43 חם אבל אני מנפח נניח ל46 או 47 חם ואני מנפח מידי חודש ולא מוצא בד"כ ירידה מעבר ל42 בכל הצמיגים ככה שבפועל במקום לנדוד בין 36 חם לנניח 30 חם [שזה גרוע], אני נודד בין 42 חם ל47 חם.
אל תתבלבל בין החם לקר כי 42 חם זה שווה ערך בערך ל36 קר כלומר מטרתי להיות מעל לרצוי כשהדעיכה הטבעית מחזירה אותי אל הערך מלמעלה וכלומר שהדעיכה מקרבת אותי אל הערך הרצוי ואינה מרחיקה אותי כפי שקורה אצל כל אלה שמנפחים 32 חם [ויש המונים כאלה
]
&nbsp
מצד שני אל תגזים ואל תעבור את הערך המקסימלי הרשום על הצמיגים כי אחרת תייצר נזק משמעותי בסולייה. בעבר יצרתי נזק ל4 הצמיגים [מבצע באדיקות רוטצית צמיגים] כעבור כ4 שנים. שחקתי הסוליות לגמרי וקיבלתי צמיגי סליק כמו במירוצים [SLICK RACING TIRES].
ניפחתי לערך משמעותי גבוה מהערך המקסימלי בעומס המקסימלי כי שוב עשיתי חשבון של צמיג חם וקר אלא שבלחצים גבוהים הפער בין החם לקר קטן כלומר הצמיג נוטה להתחמם פחות כי יש פחות התפחסות במהלך הגילגול ולכן הלחץ החם דומה ללחץ הקר [החם לא כל כך חם...
]
להגנתי אומר ש4 שנות נהיגה מפרכות [אני נוהג מאד חזק בפרט בכבישים מפותלים ובסיבובים כמו גם בקו ישר בירידות. אני לא אוהב ללחוץ ברקסים כשאין צורך] גם הן ממילא שוחקות הצמיגים [יש כאן רבים שממליצים להחליף צמיגים מידי 4 שנים בלי קשר לשחיקה אז אצלי לפחות מה שהוחלף היה באמת שחוק
אבל צמיגים נורמליים בתנאי אחזקה תקינים לא מתבלים בסולייה עד כדי כך בכמה שנות שימוש.
והמסקנה: אני האשם בהרס הצמיגים
כעת אני מנפח ללחצים שהם נמוכים משמעותית ממה שהיה אז כשהייתי נטול רסן, כעת או ליתר דיוק בעתיד אראה אם התבנית שחיקה תהיה שונה.
מה שעוד ברצוני להדגיש: בניגוד לאגדות העם שמדברות על ניפוח לערכים גבוהים והצמיג יתפוצץ, זה למשל קישקוש מוחלט. שום כלום לא התפוצץ אצלי וגם פנצ'רים לא היו ב4 השנים מעבר לסכ"ה של 2 או 3 בלבד.
דבר נוסף שאני רוצה להדגיש: אני נחשב המומחה לצמיגים במשפחתינו ולמעשה אני אחראי בפועל לתחזוקה של עוד 4 רכבים מלבד שלי ובפועל גם האחרים ניפחו לערכים גבוהים אבל הם כולם נוהגים רגוע משמעותית יותר ממני ולכן הסוליות אצלם לא נשחקו ביתר למרות שחריגת הלחצים אצלם הייתה באופן יחסי דומה לזו שלי.
המסקנה היא שיש להיווצרות הנזק בסולייה קשר לכמות הנסועה ולמאפייני הנהיגה ולא רק ללחץ.
ולבסוף, אצל כולנו לא היו סימני יובש בדופן הצמיגים. הלחץ הגבוה מנע שחיקה מהסוג הזה.
&nbsp
על אילו מספרים [של לחצים] בדיוק חשבת?
 

enigo

New member
שאלה מאוד לא פשוטה. פגיעה בצמיג לא תהיה. זה החלק הפשוט

החלק הלא פשוט הוא לגבי הבטיחות.
למה לא פשוט? כי מה שאמר כאן רפאל, לגבי אחיזה טובה יותר, הוא לא מדויק. על אספלט איכותי וסלול היטב, לא תהיה יותר אחיזה - אבל תהיה התנהגות אחידה ולינארית יותר קרוב למגבלות. זה טוב, נכון? אבל - על אספלט משובש, בו לצמיג יש חלק חשוב בספיגת השיבושים ושמירה על קשר טוב בין הגומי לאספלט, צמיג קשיח יותר יקפץ במקום להתעוות, והאחיזה תיפגע.
אולם מדובר לדעתי - וזו דעה, כי לא יצא לי למדוד כמה גדול ההבדל - בהבדלים שהם קטנים יחסית בשני המקרים (על אספלט טוב או משובש).
 

מנחם231

New member
היום נזכרתי בשאלה שלך

הציעו לבת שלי לנפח עם חנקן. ההסבר שזה מונע ירידת לחץ בצמיג. תבדוק אולי זה
מתאים לכם.
 
למעלה