נזילת שמן בפיג'ו 307 שנת 2008

כוכבית מצויה

Well-known member
נזילת שמן בפיג'ו 307 שנת 2008

האוטו עמד כשבוע.
בנסיעה הראשונה אחרי כן נסעתי נסיעה קצרה של קרוב לעשרה ק"מ. עם כיבוי האוטו שמתי לב שיוצא עשן מתחת למכסה המנוע.
פתיחת המכסה הראתה שהעשן עולה מסביבת המנוע. חלק מתחת המנוע אז לא רואים ממה וחלק לפני המנוע יש מכסה מתכת ושם רואים שהעשן עלה משמן.
מפלס השמן תקין. מכסה המתכת נוגב.
מאז נסעתי עוד שלוש נסיעות קצרות.
בהגיעי הביתה היום פתחתי מכסה מנוע נראה שיש קצת שמן על המכסה שנוגב. ועולה קצת עשן מתחת למנוע.
מפלס שמן ימדד כשהאוטו יהיה קר ולא יעמוד בשיפוע.

ועכשיו לשאלות:
1. האם מסוכן לנסוע ככה.
2. מה יכולה להיות הבעיה, ומה עלויות התיקון המשוערות.
3. עד עכשיו את התיקונים הגדולים עשיתי במוסך מורשה רחוק כיוון שבמילא הגעתי לאיזור. עכשו אני כבר לא מגיעה לשם האם יש המלצות על מוסך פיג'ו טוב בחיפה?

תודה לעונים.
 

selalerer

New member
עוד לא בטוח שצריך תיקון.

הסיכון הוא שזה יעלה באש, כך שלא רצוי ליסוע עם השמן מרוח על חלקים חמים.
&nbsp
זה יכול להיות גם עודפים. יש בד"כ פורקי עודפים, לפחות בתיבות הילוכים, שמאפשרים לעודפי שמן לצאת כאשר יש לחץ גבוה (אחרי שהגיר התחמם בנסיעה). אם זה המצב, אז יכול להיות שהמצב ייפסק לבדו.
&nbsp
תבדוק את רמת כל הנוזלים, שמן מנוע, שמן גיר, נוזל הידראולי. גם אם אחד מהם גבוה מהרגיל זה יכול להסביר את זה וכמובן גם יכולה להיות נזילה של אחד מהם שצריך לתקן.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
קודם כל תודה.

מכיוון שנראה שיש נזילת שמן, אם אני נוסעת באוטו זה יהיה עם שמן מרוח... מעדיפה לתקן מאשר להסתכן.

הטיפול האחרון היה ביוני מאז נסעתי כ 6000 ק"מ (האוטו נסע כ 190000) כך שלא סביר שיש עודפים.

שמן מנוע ונוזל הדראולי אני יודעת לבדוק, איך בודקים שמן גיר?
 

selalerer

New member
תלוי ברכב. אצלי יש מדיד דומה מאוד לזה של המנוע, קצת יותר...

...מאחור. יש רכבים שאין ממש דרך נוחה וצריך ללכת למוסך.
 

enigo

New member
נשמע שיש לך דליפת שמן מאזור מכסה השסתומים - אני מנחש מהתיאור

שלך שהשמן מטפטף על החיפוי של סעפת הפליטה - זה אחד החלקים היחידים שחמים מספיק כדי לגרום לשמן להעלות עשן.
יש סיכון לשריפה במצב כזה, כמו שכבר אמרו, כך שמומלץ ללכת ולבדוק מה הבעיה.
אם באמת מדובר באטם מכסה שסתומים, אז מדובר בדרך כלל בתיקון של מאות שקלים בודדות (תלוי מה מחיר האטם. לא יצא לי לבדוק ב-307). אבל יכול להיות שכמו שאמרו כאן הבעיה היא בצינורית נשם כלשהי שמשפריצה שמן, ואז צריך לבדוק למה היא משפריצה.
נסי להפעיל את המנוע כשמכסה המנוע פתוח, ולנסות לראות מאיפה דולף השמן. חפשי סימנים של שמן טרי ונקי או סימני זרימה. אם בא לך להשקיע, אפשר לפזר קצת אבק/טלק על האזור המשומן ואז להפעיל את המנוע - זה מקל על זיהוי מקור הדליפה.
 

מנחם231

New member
לא נראה לי שתוכלי לבדק שמן גיר

צריך להרים את המכונית או להזדחל מתחתיה. יש בורג אחד שפותחים נראה לי
עם רינג 27 .אם לא חסר שמן תראי נזילה קטנה אם לא מוסיפים דרך אותו פתח.
אבל זה היה רק לדיבור.
אל תתעסקי בזה זה צריך מכונאי .
 
מה פתאום מנחם

מה שאתה מציע זה לגבי גיר רגיל
לגבי גיר אוטומט יש מדיד וצריך למדוד תןך כדי שהמנוע מונע בN ורצוי כשחם
 

כוכבית מצויה

Well-known member
תמונה ותגובות לעונים.

אתחיל בהבהרה, מטרתה העקרית של השאלה היא לדעת פחות או יותר למה לצפות כשאגיע למוסך במיוחד אם זה מוסך בחיפה שלא הייתי בו קודם מעולם.

בפעם הראשונה שבה ראיתי את העשן יוצא מתחת למכסה המנוע ראיתי עשן שעולה משמן על המכסה המתכתי שבתמונה. זה גם האיזור שנוגב. ניתן לראות שיש מצידו הימני קצת שמן "חדש" (סימני שמן ישנים יכולים להצביע על כך שהבעיה ישנה ושהיא רק החמירה...).
ניתן לראות מימין למכסה למטה מיכל שגם על חלקו העליון יש שמן, נדמה לי שכתם השמן שם גדל מאז הפעם הראשונה שהסתכלתי.
לא ציינתי קודם אבל ניסיתי להסתכל כשהמנוע עובד לא ראיתי שום מקום שבו יש דליפה (בכל מקרה מדובר בכמות קטנה).
ושוב, תודה לעונים.

 

enigo

New member
זה אכן החיפוי של סעפת הפליטה, כמו שחשבתי.

ונראה גם הנזילה היא מאיפה שחשבתי. בתור התחלה, שווה לנסות להדק את הברגים שרואים בקצה העליון של התמונה. לעיתים נדירות הם משתחררים קצת עם הזמן, ואז הידוק שלהם עוזר. אבל בדרך כלל כשאטם נפרץ אז זה כבר אבוד.
לגבי עלות החלפת אטם - זו ממש לא עבודה מסובכת שדורשת מוסך מורשה. נסי לעשות סקר שוב בין שניים שלושה מוסכים (בטח החיפאים של הפורום יתנו תיכף שמות), ולראות מי נשמע לך הכי אמין ומי הכי זול. בתקווה שזה יהיה אותו אחד...
 

prizman

New member
עושה רושם שזה כפי שאניגו כתב.

אטם שמן שהשתחרר או נפרץ והשמן מגיע לסעפת הפליטה.
יש סכנת התלקחות. לא מאוד גבוהה אבל מספיק גבוהה כדי לטפל בזה מיידית.
לא מכיר מוסכים באזור חיפה אבל כל מוסך שמתעסק עם פיז'ו יוכל לטפל בזה.
זו לא עבודה מסובכת, פתיחה של כמה ברגים והחלפת אטם במקרה הרע, רק
הידוק ברגים במקרה הטוב.
עניין של כמה דקות, זמן ההמתנה לטיפול הוא המשתנה העיקרי.
 
עסק פשוט

אין לך מה להיבהל.
אם צריך בכל זאת להחליף האטם אז שיחליפו לאטם מקורי או תואם מקורי כלומר שלא יתחילו לחתוך ולהתאים עבורך ו/או שלא יתחילו למרוח סיליקון לאטימה. אם שמים האטם המקורי המתאים לרכב אז לא צריך לשים שום דבר מלבד לסגור הברגים בעוצמה הדרושה כפי שקבע היצרן
 

כוכבית מצויה

Well-known member
עדכון

אחרי שהבנתי שכנראה שהתיקון לא מסובך חיפשתי מוסך שמטפל בפיג'ו ואינו מוסך יבואן.
לא יודעת מה המדיניות כאן לגבי פרסום שמות אז בינתיים לא אציין שם, אם תכתבו שאפשר אציין את שם המוסך.
בהסתכלות ראשונה קבע המוסכניק שכיוון שיש שמן על מיכל פילטר השמן הבעייה שם ושזה מתיז למעלה, פתיחת הפילטר העלתה שהאטם שם תקין. הוסבר לי שהפילטר הקיים הומלץ בהתחלה ע"י היצרן אבל נמצא לא מתאים לתנאי הארץ והיום מומלץ פילטר אחר. הוחלף הפילטר.
הוסר כיסוי הפלסטיק מעל המנוע וחוזקו הברגים שאת חלקם רואים בתמונה (סה"כ 16 ברגים). נטען שרצוי להחליף שמן כיוון שהצבע והצמיגות שלו לא תקינים, הוחלף לאחר הסכמתי.
נרחץ כל האיזור והמנוע הופעל לכ 20 דקות, לא נראתה דליפת שמן.
אבדוק בימים הקרובים שאכן הבעיה נפתרה.
עלות התיקון 550 ש"ח.
שוב תודה על תשובותיכם, ועדיין אשמח לשמוע המלצות על מוסך פיג'ו בסביבה.
 

dani666

New member
המלצות על מוסכים מורשי יבואן PSA בחיפה :

י.ש. מוסכי הגליל
צמרת
&nbsp
ב י.ש. אני מטפל שנים במחירים סבירים ושרות לא רע.
עכשיו שיש לי שני רכבי PSA את השני הכנסתי השנה לצמרת שיהיה בסיס להשוואה. בינתיים נראו בסדר אבל אין לי השוואה ארוכת שנים לגביהם.
&nbsp
יש גם מוסך יבואן שלישי בחיפה (לא זוכר שם) ששיך לאותם בעלים של צמרת (שהם גם בעלי סוכנות PSA בחיפה וגם בעלי סוכנות בטוח עם מחירים לא רעים ...) אבל אין לי כל ניסיון איתו.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
תודה.

מאז שלפני קרוב לעשרים שנה ניסו לדחוף לי תיקון מיותר באלפי שקלים בצמרת אני לא מתקרבת אליהם.
בגזית עשו לי תיקון רשלני, שבמזל נגמר רק בעוגמת נפש, הם היו מוכנים להודות בטעות רק אחרי שאיימתי שאעמוד בכניסה למוסך, אעצור כל אחד שמתכוון להכנס ואספר לו את הסיפור בליווי תמונות שתומכות בסיפור שלי.
בי.ש. גליל לא הייתי אף פעם. בדרך כלל המוסכים שאינם מוסכי יבואן זולים יותר ולכן אני מחפשת אחד כזה שמטפל בפיג'ו.
 
מוסכים מומלצים

תעזרי בגוגל בנושא ותחפשי המלצות מהשנים האחרונות (יש שם אופציה לחיפוש בשנה האחרונה). אתר psi.co.il מתמקד ברכבים צרפתיים.
 

xfwind

New member
ממליץ מאוד על מוסך שמוליק פרישוואסר. שד' ההסתדרות 73

די צמוד ל"לב המפרץ" מהצד הצפוני שלו.
04-8729983
אני והמשפחה מטפלים אצלו בכמה רכבים חדשים יותר ופחות. מקצועי מאוד והגון.
אין לו בעיה עם צרפתיות...

 

enigo

New member
אני לא מכיר המלצה על פילטר שמן לפי תנאי מדינה

בניגוד לשמן שמושפע מטמפרטורה סביבתית ופילטר אוויר שצריך להתאים לרמת האבק באוויר, אני לא מכיר המלצות לפילטר שמן בהתאם למדינה.
אבל כל מוסך שראה את תמונת המצב שהראית בתמונה כאן והחליט שזה שמן שהשפריץ מלמטה למעלה, הוא מבחינתי פסול. זה ממש לא שמן שהשפריץ מלמטה למעלה!
לא חושב שהמוסך ניסה לרמות אותך - לא מרוויחים כל כך הרבה על פילטר שמן שזה יהיה שווה את המאמץ. אבל מוסכניק שלא יודע לזהות נזילת שמן פשוטה יכול לעלות הרבה מאוד כסף בעתיד גם בלי שיתכוון לכך.
אגב, סתם מסקרנות - תוכלי לצלם את פילטר השמן החדש שהותקן? מענין מה לדעתו מומלץ היום...
 
למעלה