אני עצבנית אש

אני עצבנית אש

האוטו לא נדלק. כלומר, חשמל יש, הצתה אין ולא שומעים קליקים בסיבוב מפתח בסוויץ'. לי זה לחלוטין ברור שזה חשמלי, או קודן, או משהו אחר, אבל זה לא מגעגע כמו מצבר, לא הולך כמו מצבר, משמע זה לא מצבר.
קוראת לשירות דרך, ההוא מגיע, בודק את המצבר פוסק שזה המצבר. רוצה לנסות להחליף מצבר? תחליף מצבר, לא בעיה שלי, למה? כי זה לא המצבר .! מחליף , לא נדלק.
פרק לי חצי אוטו, עקף קודנית. לא מצא שום דבר, בסוף צילצל לחבר שלו שקובע שזה האלטרנטור.
גאונים, לעקוף קודנית הם יודעים. וגם להחליף מצבר, שני דברים הכרחיים שצריך לדעת אם יושבים מספיק זמן בכלא חרמון.
קבעתי גרירה לראשון.
שאלה ראשונה, מה יש לאוטו בן 5 שעשה פחות מ- 30 אלף, לדפוק לעצמו את האלטרנטור?
שאלה שנייה, אין לי מה לחפש במוסך מרכזי בשביל אלטרנטור, למישהו יש המלצות על מוסך סביר לפורד באזור השרון?
תודה.
 

מנחם231

New member
די חושש להגיב לגברת עצבנית.

אלטנטור יכול להתקלקל גם לפני חמש שנים וגם ברכב שעולה250K וזה קורה לרוב ביום שישי בלילה.
אלטרנטור חדש קשה למצוא והמחיר שלו בשמיים. מה שעושים זה שיפוץ במקרה
שלא ניתן מחפשים מפרוק.עדיף לדעתי לגשת למוסך רציני שיש לו קשרים.
כדי להוזיל הולכים לחשמלאי רכב .גם במוסך מורשה הם לא משפצים. מוסרים למשפץ שהם עובדים איתו .מקבלים אחריות לשלושה חודשים .
הבן שלי עבר את זה עם וולוו בת4.
 

The S t i g

New member
לא נשמע אלטרנטור

גם רכב בלי אלטרנטור יניע אם המצבר מלא
אולי הסטארטר עצמו מת?
זה רכב ידני?
 
תודה. אוטומט

למצבר לא נשאר הרבה זמן לחיות לדעתי, הוא מקורי, כלומר בן לפחות 5. אבל זה לא המצבר!
 

haimgds

Member
אולי המפסק/מנגנון של בלם היד או דוושת ברקס או תה"ל

זה סתם ניחוש אך אם אחד מהם לא תקין המתנע פשוט לא יופעל, ד"א, יודע שהשאלה טיפשית ברמות אבל בדקת שהתה"ל במצב "פארקינג"?
 
כשהתיבה בN אני מנחש שהיא יכולה להניע גם כן...

אלה שאי אפשר אלא בP הם אלה שאי אפשר להוציא המפתח מהסוויץ' אלא כשבP
 

lseugy

New member
זה לא נראה לי אלטרנטור. הייתי הולך בכיוון של סטארטר.

משהו שהיה לי פעם באחת המכוניות הקודמות - כמה מכות פטיש על הסטארטר והוא התעורר לחיים. במקרה כזה יכול להיות שיש נתק פנימי ואז השן שמנותקת עומדת בדיוק מול המגע שלה. המכה גורמת לתזוזה קלה. זה גם יכול להיות סלונואיד תקוע ומכה תשחרר אותו, "מזלג" כנ"ל. אם קשה לתת מכה לסטארטר, מקל חזק וארוך שמצמידים אליו ומכים על המקל.
לא יודע אם במכוניות המודרניות זה עובד - אבל שווה לנסות.
בכל מקרה - גם אם זה יפתור את הבעיה, במיוחד אם זה יפתור את הבעיה - זה רק זמני. למוסך להחליף סטארטר.
 

enigo

New member
זה עובד גם במכוניות מודרניות. ואכן צעד מומלץ במקרה כזה.

 
עצבנית אש? מזה?

מזה שהצלחת לקלקל את הסטרטר ? [לאור מה שסיפרת כאן ברור לי שזה לא מצבר ולא אלטרנטור]. איך את מגיבה כשמשהו אמיתי מתפקשש אצלך?


מה הקשר בין נהגי אוטומטיש לסטרטר במכוניותיהם האוטומטישיות?
1. ראשית זה שברכב לא ידני כלומר ברכב אוטומטישי, הנהגים אינם יכולים לעקוף סטרטר תקול ולהניע בזכות סיבוב הגלגלים [דחיפה או מידרון] ולכן הם נותרים תלויים בחסדי גוררים למיניהם. זה כשלעצמו מפיח "עצבים אש" בקרב חלק מהמותקלים. אם רק היה להם גיר ידני אז בקלילות בלי טובות מאף אחד היו יכולים להניע למרות מצבר או סטרטר תקולים...
2. שנית, מעלה שאלה היפותטית, לדיון, כלומר זה רלוונטי בסימן שאלה [כלומר, אם בכלל] רק לחלק קטן מנהגי האוטומטישי. למי? אולי בעיקר לחלק ה"פחות מחובר" למערכות הרכב ברמה כזאת שהסינכרוניזציה של עבודתם עם הסטרטר אינה מושלמת? ואם יש לזה בסיס, מהו המשקל של זה בהרס סטרטר מוקדם ממה שהיה קורה אצל מי שמצוייד בסינכרוניזציה כהילכתה?
במילים אחרות האם ניתן למשל בפייסטה מהדגם של עוגיפלצת [אינני מכיר את הפייסטות הללו בכלל] להמשיך ללחוץ סטרטר כנגד מנוע שכבר פועם?
אינני יודע עוגיפלצת אם סעיף 2 קשור אלייך [בניגוד לסעיף 1 שכן] אבל סטרטר איננו חיישן וכלומר לאופן השימוש בו אמור להיות חלק מסויים בעמידותו...
 

haimgds

Member
זו המאה ה21, המתנע נשלט מחשב.

אפילו בענתיקה שלי (C240 מהאלף הקודם) המתנע נשלט מחשב, אין צורך ביותר מנגיעה.
 
הצורך הוא דבר אחד והביצוע דבר אחר

גם אצלי אין צורך ביותר מנגיעונת בודדה וקצרצרה. מניע במכה קלילה.
אבל, למיטב זכרוני אצלי פעם אחת [הרכב אצלי מ2012 וזה קרה מתי שהוא בתחילת הקשר, כשהזוגיות הייתה חדשה
] ניסיתי להניע בטעות מנוע מונע [המנוע אצלי כל כך שקט שלא שמתי לב שהיה מונע. אולי קיבלתי טלפון אחרי ההנעה ולאחר סיום השיחה ניסיתי שוב להניע?
... ספקולציות רטרוגרדיות
...].
אם אני זוכר נכון היה אז קול של מחאה כלשהי עקב הדופליקציה הכפוייה. כששמעתי הקול הזה הבטתי וראיתי שמד הסלד מוכיח מנוע פועם ובועט בבריאות מלאה.
הרעש לפי מה שאני זוכר היה לא סימפטי בעליל
. אני מניח שאם מישהו מניע בחוסר סינכרוניזציה אז רעש כזה מעיד על פוטנציאל אמיתי לנזק. חוסר הסינכרוניזציה שלי אז היה קיצוני אבל ייתכן חוסרי סינכרוניזציה אצל כאלה שבלי משים מניעים ריכבם "עמוק לתוך מנוע שמניע", כלומר שברירי הזמן המיותרים מצטברים ומזיקים אצלם בLONG RUN, למרות ש"בבודדת" הם לא מרגישים שום בעייה בתפקוד ההנעה שלהם...

השאלה שאני מעלה מבוססת בהחלט על שאלת המבוא: האם ניתן ללחוץ סטרטר כנגד מנוע מונע? ייתכן שרק ברכבים בסיסיים כפיקנטו, זה ניתן. אינני יודע. ייתכן שאתה צודק? ומהצד השני לגבי צבירת תקלות להערכתי, זה הרוב המכריע בידי הנהג או המשתמש ברכב.
 

חן 1111

Active member
הדבר היחיד שבטוח כאן, זה שזה לא האלטרנטור.

אחרת הוא היה מתניע כשהתקינו מצבר חדש.
יכול להיות באמת סטרטר, כמו שכתבו, ויכול להיות אימובילייזר מקורי, ואולי עוד כמה דברים. אולי גם מחשב מרכזי או סתם איזה חיווט פגום. דווקא הייתי שוקל מוסך מורשה יבואן.
 

enigo

New member
אני מניח שחן ממליץ על מוסך מורשה כדי שיוכלו לאבחן אם התקלה

היא לא בסטרטר עצמו.
אם יש לך חשמלאי נגיש, שיכול לבדוק האם הסטרטר עובד בחיבור ישיר למצבר, זה הכי טוב. אם לא - אולי באמת כדאי לגשת למרכזי.
 
טוב. אני מכיעה עם אוטו מושבת

כלומר על ארבע, שזה המצב הכי גרוע להגיע איתו למוסך, מזה אני חוששת.. מה שיהיה יהיה. תודה, אעדכן.
 

enigo

New member
נסי את הטריק שהציעו כאן - לחבוט קלות בסטרטר עם מברג גדול או

פטיש (אבל בעדינות אם משתמשים בפטיש, וכמובן עם הצד הרחב). הרבה פעמים הבעיה היא פחמים שחוקים או תפוסים, וזה עוזר. אגב, עובד על מנועים חשמליים עם פחמים באשר הם, לא רק על סטרטרים - למשל מנועים של מכונות כביסה/מייבשים.
 
למעלה