האם משתלם להחזיק שני רכבים?

מוריה236

New member
האם משתלם להחזיק שני רכבים?

שלום, אשמח לעזרתכם. עקב התרחבות המשפחה קנינו מאזדה5. אנחנו מתלבטים האם ישתלם לנו להשאיר את הרכב הישן, סוזוקי בלנו חבוטה )98( אך עדיין אמינה. רוב הנסיעות הן שלי לבד, קילומטרז די גבוה, וכמובן שביחס לסוזוקי המאזדה שותה דלק. איך אני יכולה לחשב האם ישתלם להשאיר את הרכב הישן לנסיעות היומיומיות? אציין שבעבודה אני אמורה לקבל החזרים על אחזקת רכב ( שזה בעיקרון עד6500 בשנה ) ובנוסף החזר דלק לפי קמ. תודה!
 

lseugy

New member
הכל תלוי ביכולת הכספית ולכל דבר יתרונות וחסרונות.

זה רכב או-טו-טו בן 20. עוד מעט - מעל גיל 20 - תצטרכי לעשות לו טסט כל חצי שנה (העלות השנתית נשארת אותה עלות. רק הטירחה כפולה). נראה לי שאין לך מה למכור כאן. כמה כבר תקבלי עליו?! גרושים. הבעיה היא שהטסט והביטוח (צד שלישי וחובה) עולים בשנה אחת יותר מכל מה שהאוטו שווה. היתרון הוא שאם שניים צריכים רכב - כל אחד למקום אחר באותו זמן - אז יש. תלוי גם במקום המגורים. בישוב שלי אם יש רק רכב אחד במשפחה - סיוט. תחבורה ציבורית איומה למרות שיפורים שעברה לאחרונה (היה הרבה יותר גרוע). לכן להרבה משפחות יש שני כלי רכב ולפעמים יותר. אני חושב שאם ההוצאה הכספית השנתית (ותוסיפי תיקונים - ככל שיהיו) לא מעיקה עליך - תשאירי. לנסוע למכולת זה מספיק. אם הסוזוקי משרתת אותך יותר מזה ובצורה טובה - הרווחת. אם יהיה תיקון שעולה יותר מערך הרכב - תשאירי לגריטה או תמכרי לפירוק. אצלנו יש הסדר/מנהג שאם שמים את הרכב במקום מסוים ליד הבית ומסירים ממנו את המספרים - המועצה המקומים גוררת אותו (ללא עלות) ושלום על ישראל. כנראה לגריטה/פירוק.
תצליחי ותהני מהרכב החדש.
 

מוריה236

New member
תודה לשניכם והבהרה

אנחנו לא באמת צריכים שני רכבים. גרים ביישוב קטן, אפילו לא צריך לנסוע בתוך היישוב... ואין מכולת :) בעלי עובד ביישוב ככה שאופניים מספיקות לו.
באמת השאלה שלי היא לגבי עלות אחזקת הרכב הישן (ביטוחים ותיקונים) מול חיסכון בדלק ובלאי של הרכב הגדול (במסגרת העבודה אני נוסעת מאות קילומטרים בחודש ולפעמים יותר).
 

salachshabati

New member
תשאירי את הסוזוקי. העלות הנוספת של ביטוח ורישוי מתקזזת במעט

לפי דעתי עם החסכון בדלק של הסוזוקי. כמו כן הבלאי המיותר שנגרם למזדה מנסיעות קצרות יחסך. ולכך אפשר להוסיף את הנוחיות והבטחון כאשר יש רכב שני המגבה את הראשון. לדעתי גם אם תהיה תקלה יקרה לסוזוקי כדאי לתקן, כי החלופה היא בלי רכב שני או לקנות רכב אחר שיהיה יותר יקר כנראה מעלות התיקון וגם חתול בשק.
 

enigo

New member
צריכת הדלק של המאזדה היא סביב 1:10, תלוי באופי הנסיעה.

צריכת הדלק של הבאלנו בתנאים דומים תהיה סביב 1:14-1:15, תלוי במצבה.
עכשיו חשבי כמה את נוסעת בשנה ותקבלי מה יהיה החסכון בדלק אם תשמרי את הבאלנו. אגב, אפשר להוסיף לכך את העובדה שטיפולים בבאלנו בטח קצת יותר זולים, וכך גם הצמיגים - אז גם שם יש חסכון קטן.
אם החסכון דומה בהיקפו להוצאה על טסט וביטוח - שווה לשמור את הבאלנו מהסיבות שציינו כאן.
ורק להבהרה - מאות קילומטרים בחודש זה מעט. אלפי קילומטרים בחודש זה הרבה.
 
למעלה