רכב היברידי כן או לא- אשמח לשמוע ממי שהתנסה

רכב היברידי כן או לא- אשמח לשמוע ממי שהתנסה

שלום וברכה!

אני מתעניינת בשביל מישהו שחשוב לו להרגיש שהוא מזהם את העולם כמה שפחות.

אני קראתי חומר תאורטי על הנושא, ולפי החומר התאורטי העלות של שימוש ברכב היברידי מאוד גבוהה, יחסית, אחרי שמשקללים את עלות הרכב עם צריכת הדלק.

מאחר והרצון ברכב היברידי מאוד חזק, רציתי לשמוע דעות מאנשים שיש להם רכב כזה. אשמח לשמוע, מעבר למחיר הראשוני של הרכב, פרטים מבעלי ניסיון:
האם הטיפול בתקלות יקר יותר ברכב היברידי, האם הוא אמין, האם הוא מחזיק מעמד הרבה שנים, האם רלוונטי לקנות רכב יד שנייה או שלא להסתכן בכלל ברכב היברידי.
אשמח לשמוע על דגמים היברידיים מומלצים, אם יש.

אשמח לשמוע דעות לכאן או לכאן.

תודה רבה!
 
אני כבר כמה שנים על היברידיות

לדעתי הם מומלצות. אין ממה לפחד.
היה לי בליסינג ג׳אז הייבריד שלוש וחצי שנים וכמעט מאה אלף ק״מ וברכב הציג אמינות מושלמת וצרכת דלק טובה של 1/15- 1/17.
יש לי כרגע פריוס מ 2009 והרכב אפילו חסכוני יותר מהג׳אז.עושה בתנאי אמת 1/18- 1/20 הגעתי אפילו ליותר. הטיפולים שלו זולים והאמינות שלו טובה אצלי ולפי ספר הטיפולים מרגע עלייתו לכביש הוא עשה רק טיפולים. הבנתי שהדגם החדש אפילו חסכוני יותר בדלק והטיפולים שלו טיפה יותר יקרים.

כמובן שהכדאיות הכלכלית צריכה להתחשב בנסועה של הרכב ושקניה של רכב חדש הופכת את הרכב לפחות משתלם כלכלית בשל ירידת הערך בשנים הראשונות. אבל זה אותו דבר לכל הרכבים.
 

enigo

New member
לא הבנתי - למה עלות החזקת הרכב מאוד גבוהה, ואיך זה קשור

למחיר הרכב?
היום אפשר לקנות מכוניות היברידיות במחיר דומה מאוד לשל מכוניות בנזין/דיזל רגילות. אם נוסעים הרבה, ובעיקר אם נוסעים הרבה בתוך העיר, עלות הדלק תהיה נמוכה משמעותית משל רכב בנזין מקביל, וגם משל רכב דיזל.
בעיקרון הטיפולים לא יקרים יותר. ה"סכנה" היחידה היא הסוללות ועל אלו יש היום ברוב המקרים אחריות די ארוכה, או אפשרות לבטח אותן בסכום סביר (300 שקלים לשנה בטויוטה).
 
תודה לכל המגיבים תגובות ענייניות!

ומצטערת שלקח לי זמן לענות, היו לי בעיות קליטה.
 

enigo

New member
מחדשים מדי שנה, ונדמה לי שאפשר בסך הכל להוסיף 5 שנים

לסך של עשר שנים.
 

enigo

New member
זה מה שאמרתי. בטויוטה לפחות - לא יודע אם אחרים מציעים תוכנית

דומה.
בכל מקרה, ממה שאני יודע - תקלות בסוללה הן דבר נדיר מאוד (אבל גם יקר מאוד, אם משהו קורה).
 
לכמה זמן סוללה מחזיקה? האם יש מצב שמעל ל10 שנים או שזה רק

בחלומות?
סך הכל של [300*10]= 3000 שח עבור סוללות כאלה זה אחלה מחיר.

מעבר לזה הסוללות הרי לא מתקלקלות לגמרי ביום בהיר אחד אלא בהדרגה יעילותן הולכת וקטנה כלומר מתפרקות מהר יותר. אני מכיר רנו חשמלי שכיום יכול לנסוע רק מרחק קטנטן של קילומטרים בודדים וצריך שוב להתחבר לחשמל. הסוללות על הפנים ולהחליפן עולה יותר מערך הרכב לאחר ההחלפה שלהן... האם הביטוח ישלם מיידית כשהסוללה אינה כתמול שלשום או שייתן לבעל הרכב להזיע כי הרכב עדיין "נוסע הלוך וחזור למכולת בצ'כונה"
...
 

kitt

New member
תגיד לבעלים של הרנו שאתה מכיר שקרסו קונים את הרכב אם הסוללה

במצב של פחות מ 75% בריאות. הם קונים את הרכב לפי מחיר מחירון וגורטים אותן.
 

enigo

New member
ברנו יש סוללות ליתיום יון שמנוצלות בצורה שונה לחלוטין מאשר

הסוללות ברכב היברידי (שברובם היום מדובר בניקל מטאל - אבל זה משתנה). אתה משלם רק 1500 ש"ח ולא 3000, כי חמש השנים הראשונות הן אחריות רגילה, שכלולה במחיר הרכב.
אנחנו מדברים, שוב, על רכב היברידי, לא חשמלי. טווח הנסיעה לא מושפע ממצב הסוללה. מה שיכול להיות מושפע זו צריכת הדלק. בדרך כלל מחליפים סוללה כזו כשמחשב הרכב מדווח על תקלה, וזה לא קורה בגלל "שחיקה" נורמאלית, אלא במקרה של תקלה בתאים.
 
למעלה