יאריס 2003 vs סיריון 2008

Kerenl87

New member
יאריס 2003 vs סיריון 2008

היי חברים
חיטטתי פה הרבה בפורום לקראת רכישת מכונית חדשה ולמדתי לא מעט, אבל מרגישה צורך לשאול גם ישירות לעצתכם המהירה


אני לקראת רכישת רכב חדש, ישמש בעיקר לנסיעות קצרות (ופעם בכמה חודשים גם לנסיעות ארוכות). אין לי יותר מידי דרישות מעבר לאמינות שלא מן העולם הזה, אבל התקציב כאן שיחק תפקיד משמעותי (סביב ה-20K).
שתי המועמדות שהגיעו לגמר הן יאריס 2003, יד 2, 175,000 או סיריון 2008, יד 3, 160,000.
ברור לי שהשנתון משחק לטובתה של הסיריון ועם זאת, ליבי נוטה ליאריס.
מה אתם אומרים?
 

ThEmA

New member
אני אומר שלא מספיק שליבך נוטה...

...גם הראש צריך.

אין לי משהו מיוחד נגד היאריס, אבל יש לך שם 5 שנים נוספות של שימוש ובלאי מצטבר, למרות שהק"מ דומה בשתיהן. אע"פ שמכנית לא חייבת לקרות קטסטרופה בגלל עוד 5 שנים על הכביש, יש מכלולים אחרים שעלולים לתפקד פחות טוב - פלסטיקה פנימית, צנרת לסוגיה, עייפות חומר כזו או אחרת, נזקי 5 שנות שמש מזרח תיכונית נוספות ושאר גודי'ז... מעבר לזה שאפילו בטיחותית (לא שהסיריון היא טנק, כן?) יש הבדל של 5 שנות טכנולוגיה ביניהן. הדגם של הסיריון שעלה לגמר הושק בשנת 2006 ולדעתי תמיד רצוי להעדיף - לפחות מהבחינה הבטיחותית - תכנון כמה שיותר מעודכן.

מעבר לכך, אני מכיר את הסיריון "מהבית" - המכונית הקודמת של אישתי (הסיריון 2007 ממתינה בשקט לבן שיחזור מהטיול "אחרי צבא" - כואב הלב בכלל למכור אותה, לא נמצא שום דבר סביר במחיר שנוכל לקבל עבורה) ולמרות שיש לה פחות ממחצית הק"מ שיש על המועמדת שלך, אני יכול לומר לך שמספר התקלות שהופיעו אצלנו היה אפס עגול.

מעבר לכך, כמכונית עירונית הסיריון נפלאה, וגם גיחות בינעירוניות פה ושם לא השאירו משקעים טראומתיים. נקודת היחוס שלנו היום היא המאזדה 2 החדשה של אישתי ולמרות שאין כלל מה להשוות בין סיריון 2007 למאזדה 2 2016, יש לסיריון בת ה-10 כמה נקודות חזקות גם מול אחת ממובילות הקטגוריה הנוכחיות.

כמכונית משומשת, זולה לקנייה ולאחזקה, מרווחת למרות אורכה הצנוע (3.60 מטר), די נוחה באופן יחסי לז'אנר (גם לזה המודרני) וזריזה בנסיעות עירוניות, קשה לי שלא להמליץ לך על הסיריון.
 

Kerenl87

New member
איזה יופי, נהניתי לקרוא


תודה רבה על תשובתך המושקעת!
אקח זאת בחשבון
 

Kerenl87

New member
עוד חברה שנכנסה לרשימה- יונדאי I20

יד שניה, 2009, 170,000ק"מ
האם ראויה להיכנס ללבטים? =)
 

swimmer

New member
לי יש סיריון 2009 ואני מאוד מרוצה

הי לי יש סיריון שנת 2009 קניתי אותה מאדם פרטי שהיתה שנה וחצי על הכביש.
היא עשתה כ132,000 קילומטר

נוסעת טוב,חסכונית,אמינה ולא רואה מוסך.
וקניתי אותה בזמנו בעקבות המלצה בפורם זה ועשיתי החלטה מאוד נכונה.

מאוד ממליץ על הרכב.
 
לדעתי תתמקד בדגם אחד וטווח שנתונים

ומהם נסה למצוא את הכי טוב. אם החלטת על סיריון 2008-2009 לך תראה כמה סיריונים כאלה וסביר שתוכל למצוא רכבים עם נתונים טובים יותר ממה שהעלית עד כה. רכב שנת 2008 עם 160K ושלוש בעלויות קודמות, נראה לי שאפשר די בקלות למצוא רכב שנסע פחות.
 

Kerenl87

New member
זה נכון=) בדיוק עכשיו

מצאתי סיריון מאותו השנתון עם 112,000, יד שנייה
תודה!
 

swimmer

New member
למה להתמקד בדגם אחד?

אני חושב שכדאי לא להתמקד בדגם אחד אלה בצורך שלך
שאני הייתי בשוק של הקטנות.
עשיתי מחקר שוק לתקציב ולמכניות האמינות.
והגעתי למסקנה שכדאי לי לקנות:יאריס,הונדה גאז וסיריון.

וכך פתחתי לעצמי יותר אופציות הבחירה בזמנו היה בין סיריון או הונדה ויאיריס בנות שנתיים פחות.
נפלתי בסוף על סיריון בחירה מעולה אך באותו אופן יכלתי לקנות יאריס או גאז.
 
לדעתי מרגע הבחירה טוב להתמקד

בין הקטנות יש עדיין הבדלים ותמיד דגם אחד יתאים יותר מאחרים למישהו ספציפי. אולי זו צריכת דלק או אמינות או מימדים של תא נוסעים או תא מטען או מחיר או חווית נהיגה או מיליון סיבות אחרות. אם עדיין לא מצא שילך ויראה את הרכבים ויעשה סיבוב בהם ויחליט. אין מה לעשות, כדי לבחור טוב צריך להתאמץ.
לבסוף, כשמישהו ממוקד הוא יכול להכיר טוב יותר את הדגם הספציפי. להכיר את השוק שלו ואת כל מה שקשור לרכב הזה ואז הסיכוי שלו למצוא רכב טוב מהסוג שהוא מחפש יגדל.
 

מנחם231

New member
אפשר קצת לקלקל?

שני חברה נפגשו לשיחה. שואל האחד את השני "אתה יודע מי זה בטהובן?"
עונה לו לא. ואת מוצרט אתה מכיר? עונה לו לא. מה עם שטראוס?
שואל השני תגיד אתה מכיר את ז'וז'ו? מי זה זה? כשאתה הולך לשמוע את החברים
שלך הוא מז........את אשתך.
כולם נהנים מהמילים רק שוכחים שמדובר ברכב יד שלישית עם כמעט 200K ק"מ
ואין לרכב אבא ואמא. היבואן כבר שנים לא פעיל בארץ.
 

ThEmA

New member
תתעדכן בשרשור

נתחיל מזה שמדובר בשרשור גם על יד שניה עם 112K ולא שלישית עם 200K (בכל מקרה המספר שצויין היה 160K), אבל למה לתת לעובדות לבלבל...

היבואן הקודם של דייהטסו חי ובועט - טלקאר, למרות שדייהטסו בכלל- והסיריון בפרט נעלמו מכאן בשנת 2012 בגלל נושא ESP שהיה חסר בדגם הזה ושנה לאחר מכן הופסקו מכירות דייהטסו באירופה.

מעבר לכך - מוסכים המטפלים בדייהטסו סיריון קיימים בשפע ואלפי המכוניות שעלו על הכביש בין 2006 ו-2011 לא סובלות ממחסור בחלפים, וממילא אין יותר מידי מה שעלול להתקלקל. במקרה של תאונה חו"ח, לא חסרות סיריון במגרשי חלפים שישמחו לתרום חלקים.

לא כל דגם שהייצור או הייבוא שלו מופסק נעלם משוק המשומשות, לא צריך להיות דרמטי מידי.
 

enigo

New member
היבואן פעיל בארץ, רק המותג לא מיובא. הבדל משמעותי.

 
סיריון זה לא רכב

תנסה לעלות איתו בעליות של חיפה ותבין למה אני מתכוון.

יש לו עיצוב של קופסא.

הפלסטיקה והגימור הפנימי פשוט עלובים.

יש בכלל מישהו שמייבא חלפים לרכב מאז שאין יבואן/יצרן ?

אני בכלל לא בטוח שהמותג "דייהטסו" בכלל קיים.

בקיצור זה לא אוטו זו בדיחה.
 

ThEmA

New member
הבדיחה היא בעיקר התגובה שלך

ה"עליות של חיפה"... זה המדד שלך לבחירה במכונית משומשת בסביבות 20,000 ש"ח שפות"ש הגדירה?

אין ספק שאתה (וכנראה רק אתה) יכול למצוא מכונית משומשת קטנה במחיר הזה עם פלסטיקה וגימור מוקפד של בנטלי, שלא לדבר על עיצוב מדהים. אה, כן, גם מנוע עם, נגיד, 350 כ"ס (בכל זאת, צריך לעלות בעליות של חיפה) וצריכת דלק צנועה, ככה שיהיה מ-ושלם.

היצרן חי וקיים למרות שאינו מוכר בארץ, באירופה או בארה"ב - ונגיד שלא - זה גורם למכונית להיות פחות מוצלחת לדרישות הצנועות שהוצבו?

תרמת המון לדיון. בעיקר בדיחה.
 
אתה לא מעודכן לגבי שוק המשומשות

בתקציב הזה אפשר לקנות פולו, 207, פאביה, סוויפט, קליאו ועוד, משנתונים שונים, כולן טובות בהרבה מהסיריון.
לסיריון יש מנוע עגלה, פלסטיקה פנימית זולה, ועיצוב חיצוני מביש. הרכב הזה נראה כאילו עוצב ותוכנן באלף הקודם.
 
משומש אבל קומבינציה של זול=20,000, אמין, וגיר אוטומטי

איזה דגמים ממה שרשמת לה עדיפים היות ומדובר במגבלה תקציבית של 20K ובגיר אוטומטי?

האם אתה היית עם פיג'ו קטן גיר ידני בהרי אילת?
 
תשובה ל2 השאלות

1) כולן.
2) הייתי עם פיג'ו 206 אוטומטית בהרי הצפון והיא נוסעת יפה מאוד.
 

ThEmA

New member
לא יזיק לקרוא שוב את ההגבלות של פות"ש...

לפחות ממה שאני קראתי, היא מכונית אמינה בסביבות 20K ולדעתך הכי בריא לבחור 207 או קליאו עם תיבת ה-AL4 ה"מצטיינת" (אופס! אמא שלי זכתה דווקא לנהוג קצת בקליאו שלה בכל פעם שהמכונית יצאה מתיקון תיבת ההילוכים - והיו שש (6, SIX) פעמים כאלה, כולל שתי החלפות מלאות של התיבה) ופאביה עם תיבת ה-DSG המצטיינת אפילו יותר...

אני רואה בלייב כמה עולה להחזיק קליאו אוטומטית וכמה זה עולה בסיריון. תעשה לי טובה.

קליאו, 207 ופאביה עם 200K-100K ק"מ, שם נרדף לאמינות ושקט נפשי של מי שמחפש להשקיע ברכב תחת מגבלה תקציבית? אני לא משוכנע. אפילו הפולו פחות בעייתית, למרות סיפורי החלונות הנופלים והנעילה המרכזית המופלאה.
 
אין לי מושג על מה אתה מדבר

יש לי פיג'ו 206 שנת 2003, 14 שנים על הכביש והגיר(AL4) בלי שום תקלה.
יש לי גם פיג'ו 308 שנת 2009, 8 שנים על הכביש והגיר( AL4) בלי שום תקלה.

נכון ש4 הילוכים בלבד זה לא אידיאלי, אבל גם לסיריון רק 4 הילוכים.

206 אחת מהמכוניות הכי נמכרות באירופה בכל הזמנים, אתה משווה את זה לדייהטסו שזה איזה מותג לואו קוסט יפני
מבחינת איכות ואמינות ?

עם ה206 אני נוסע למילואים פעמיים בשנה לצפון והיא נוסעת כמו שד.
יצאתי עם מישהי שהיה לה סיריון ולצערי נהגתי על הדבר הזה ואני חוזר על טענתי שאי אפשר לקרוא לדבר הזה רכב ! ושוב,גם אם הסיריון לא מתקלקלת (ואני מאוד בספק לגבי הטענה הזאת), זה לא הופך אותה לרכב !

אני חוזר ואומר שהמגוון בשוק המשומשות כ"כ רחב, שלבחור דווקא מפגע עיצובי/בטיחותי כמו הסיריון נשמע הזוי בעיני.
 
למעלה