ההתדרדרות בציון הירוק של הרכבים משנה לשנה

ההתדרדרות בציון הירוק של הרכבים משנה לשנה


פיקנטו 1L ידני היה ציון 2 והפך השנה לציון 4
ריו אוטומטי מנוע 1.4 צנח לציון 12
208GTI היה ציון 5 [או 6] והפך ל9

ולהבדיל, ריכבי דיזל שיפרו ציונים ירוקים: קיה פורטה דיזל מקבל ציון 4
208 דיזל מקבל ציון 3

האם הנוסחה הירוקה בארץ השתנתה קיצונית או שהמסננים של פליטת הדיזלים השתנו?
אני חשבתי ברצינות על GTI צרפתי אבל רכב עם ציון 9 עושה לי הרבה פחות חשק
 
מצויין צריך לזהם כמה שיותר , אני כצמחוני שפחות מזהם

בגלל שאני לא אוכל בשר ( הפרות מפליצות גז מיתאן )
אז אני מפצה בכך שאני שורף כל מה שאפשר ואני מצליח לשרוף הרבה
פעם בישראל שרפתי ערימת צמיגים רצינית 3 מטר גובה, עזובה בשטח .
 

dani666

New member
כל מה שהוכחת כאן הוא חוסר ידע וחוסר הבנה.

חוסר הבנה במהות הציון הירוק ומדוע הוא מחמיר עם השנים (ולא, זה לאוו דווקא בגלל אוצר המדינה - למרות שגם זה משפיע) ומדוע שינוי בו לא מראה על שינוי כל שהוא ברכב עצמו.
&nbsp
חוסר ידע בטענה שריכבי דיזל שיפרו ציונים ירוקים. ה 208 היה בדרגה 3 מאז שהגיע לארץ בשנה שעברה.
&nbsp
&nbsp
 
צ.ל: ריכבי הדיזל הם משופרי ציונים ירוקים

2 ההשערות נכונות:
"האם הנוסחה הירוקה בארץ השתנתה קיצונית או שהמסננים של פליטת הדיזלים השתנו?"
האם הנוסחה הירוקה בארץ השתנתה קיצונית? כן... תקן יורו 6
או שהמסננים של פליטת הדיזלים השתנו? גם כן... להתאמה לתקן יורו 6
 

dani666

New member
ועדין, איך זה שייך לקביעה שלך ש"רכבי דיזל שיפרו..."

... תמשיך לקשקש.
&nbsp
&nbsp
 
אל תהיה מגוחך

את השיפרו החלפתי למשופרי ציון או משהו כזה.
זה מסתדר אפילו עם ה208 שלך שמעת הצגתו היה מצוין כ3 ירוק דהיינו נמנה על הרכבים משופרי הציון...

האם זה עד כדי כך בילט אין אצלך, הצורך להקיש?... תרתי משמע...
 

enigo

New member
שוב - אין קשר בין הציון הירוק בארץ לבין תקן יורו6. שני דברים

נפרדים לחלוטין, שנקבעים על ידי גופים נפרדים לחלוטין.
 

חן 1111

Active member
לא הידרדרות. שיפור...

הדרישות מחמירות מפעם לפעם כדי להקטין עוד יותר את זיהום האוויר וככל שהתקנים בעולם מתקדמים. לכן אם הרכב נשאר ללא שינוי הציון שלו ילך וירד.
לגבי רכבי הדיזל שציינת, ייתכן שהם עברו שינוי כדי להתאים אותם לתקן מחמיר יותר.
 

enigo

New member
תקן יורו6 שנכנס בשנה שעברה מחמיר בהרבה מבעבר, ולכן מנועי

דיזל שעומדים בו הם עם דירוג ירוק סביר, בניגוד לעבר.
 
האם יש מנועי בנזין שעומדים בו יפה?

כלומר עם ציון 2? לא ידוע לי על אפילו אחד כזה? אני לא מדבר על היברידי...
&nbsp
הGTI שהתעניינתי לגביו היה עם ציון 5 ונראה לי בחירה מעולה. גם ספורט וגם כבוד לסביבה ולאוויר הנינשם אבל הראורגניזציה בנוסחה הרסה לו את הציון...
&nbsp
ב] האם יש רכבים חשמליים שהם מאד ספורטיביים? משהו ברמה של הGTI המדובר?
 

enigo

New member
אין קשר בין יורו6 לבין הדרוג הירוק הישראלי. כל מנועי הבנזין

הנמכרים כיום באירופה עומדים בתקן יורו6 (לפעמים יש הקלות לדגמים וותיקים. לא יודע אם תקף גם הפעם). הדרוג הישראלי הוא משהו אחר. למיטב ידיעתי אין דגם בנזין שמקבל ציון 2, גם לא דיזל. אבל באמת שלא עברתי דגם דגם ובדקתי מה הציון שלו.
יש כלי רכב חשמליים שהינם ספורטיביים יותר מה-GTI. לא בארץ, לא במחיר שאתה יכול לעמוד בו. אלא אם מבחינתך אופנוע עם ביצועים של אופנוע בינוני מקובל עונה להגדרה.
 
אתה מכיר משהו חשמלי ספורטיבי יותר מהGTI הנידונה

או לפחות לא פחות?
למשל יש פירסום לרכב חשמלי של במוו, I3 אבל המחיר כ250,000 שח. אני מחפש משהו זול משמעותית...
 

WarDog

New member
התקן עצמו לא השתנה מ2014

יורו6 כמו שהיה יורו6 ב2014 ככה גם נשאר היום.
&nbsp
רק בארץ ה"הציון" משתנה משנה לשנה, בשאר העולם רכב שהתחיל את חייו בציון X גם יגמור את חייו בציון X, רק שבסוף חייו יהיה כבר תקן אחר הרבה יותר מחמיר(עם מספר אחר).
&nbsp
אני נגד השיטה מטומטמת של משרד התחבורה/איכות הסביבה של לשנות כל X זמן את התקן(שינוי רטרואקטיבי), רכב שקניתי ב2014 מזהם היום בדיוק כמו שהוא זיהם רגע אחרי שיצע מהמפעל אז איך פתאום אפשר לקראו לו יותר מזהם?
מה רע בשיטה הארופאית?(6 תקנים נכון להיום) והרכב לא משנה את הסטטוס שלו גם לאחר 5 שנים וגם לא לאחר 10 שנים(נולד יורו 5 ונשאר יורו5).
 

enigo

New member
התקן הפך למחייב בשנה שעברה, ולכן צצו פתאום בארץ מכוניות דיזל

במחיר תחרותי למכוניות הבנזין. כי מנועי דיזל יורו6 הם בעלי דירוג זיהום כמו של מנוע בנזין טוב, ולכן לא נאלצים לספוג נטל מס גבוה יותר.
הציון הירוק הוא דבר שונה לחלוטין מתקני זיהום האוויר האירופאים, ואין מה להשוות בינם. התקן האירופאי קובע מינימום שכל המכוניות חייבות לעמוד בו מתאריך מסוים, והמינימום הזה לא משתנה עם הזמן.
המס הירוק, כשמו, הוא לא תקן זיהום אוויר - אלא מכשיר לעידוד קנית מכוניות פחות מזהמות. ובאופן טבעי, מה שהיה יוצא דופן וראוי לעידוד לפני ארבע שנים, כבר לא כזה יוצא דופן היום, ולכן גם לא זכאי לאותה רמת תמיכה מהמדינה.
הגיוני לחלוטין ברגע שמבינים את אופי המס הירוק. ואגב, איך שלא תהפוך את זה - העסק עובד.
 

WarDog

New member
ועדיין אני לא רואה הצדקה לרטרואקטיביות.

למה רכב שקיבל רישיון ב2014 עם רמה Y ב2016 מקבל חידוש רישיון עם רמה X?
 

enigo

New member
שיהיה רמה ז' - למי אכפת? אין לזה שום משמעות מעבר לעניין המס

שתקף רק ביום הקניה.
וזה בהנחה שאתה צודק והדירוג ברשיון משתנה. אין לי מושג אם זה נכון.
 

enigo

New member
הנוסחה שונתה כך שקשה יותר להשיג דרוג נתון

 
למעלה