מנוע קר

haga222

New member
מנוע קר

שלום לפורום. יש לי בעיה ברכב (אוטומט, מאזדה 5) שאולי מישהו יכול לייעץ לי. בבוקר או כשהמנוע קר, יש רעשים, אשר הולכים ומסתדרים בנסיעה בהדרגה, עד שחום המנוע מגיע למצב רגיל ואז הנסיעה רגילה (כ 10 דקות). כשהייתי במוסך אמרו לי בגלל שהשמן קר, הרצועות מרעישות עד שהם מתחממות ואין מה לעשות.
משום מה לא נראה לי אף פעם זה לא היה אף פעם (רכב בן 8), האם יתכן שיש בעיה בזרימת עוד דלק כשהמנוע קר (מי שנותן את הפקודה ברכב השתבש, ואם כן, איזה חלק?) ואז המנוע מגיב בהתאם... בעיה במחשב של הרכב? בדקו לי את מתיחות הרצועות והכל בסדר. אולי האלטרנטור? ההתנעה וההצתה עובדים מעולה.

בהדלקה בבוקר, במצב עמידה, בבוקר קר, יש 5 שניות רעש חזק ואחר כך נחלש, גם בעמידה ברמזור אין רעש, העניין הוא בנסיעה.

אודה לעזרתכם, איני רוצה להיכנס להרפתקה עם המוסכים.
 

חן 1111

Active member
איזה מין רעש?

אם זו מין שריקה או יללה, זה כנראה באמת החלקה של הרצועות. והפיתרון הוא למתוח את הרצועות, ואולי להחליף. אם מחליפים רצועות, אז לפעמים אחרי כמה זמן הן מתחילות להחליק וצריך למתוח שוב.
 

louis XIII

New member
טררררר טיקי טיקי טיקי טרררררר טיקי טיקי טיקי טרררררררר

 

be_roo

New member


 

haga222

New member
סוג רעש

לא שריקה ולא יללה, רעש אולי דומה למתיחה של משהו... אולי... אך מדוע זה קורה רק כשהמנוע קר? ורק כשאני לוחץ על הגז? עד כשאני מגיע למוסכניק כבר המנוע חם והכל בסדר. האם זה לא קשור לזרימה הנדרשת של דלק למנוע בשעת מאמץ כשהמנוע קר, שלא מתרחשת משום מה...(השערה שלי).
כשהמנוע חם ואני לוחץ על הגז חזק, הכל כשורה.
 

חן 1111

Active member
לא מכיר רעש של מתיחה....

בדרך כלל רעשים שקשורים למנוע קר זה או שריקה/יללה של רצועות, או דפיקות מתכתיות שמעידות על חופשים או על בעיה במערכת השמן או שמן לא מתאים. בכל אופן, זה לא קשור לזרימה של דלק.
 

enigo

New member
רעש חיכוך של רצועות יכול להישמע כמו מתיחה

במקרים מסוימים - ולאוזניים מסוימות.
זה גם מסתדר עם העניין שהרעש נעלם כשהמנוע מתחמם. אם בגלל שמן שמתחמם ומציג פחות התנגדות ואם בגלל שאלמנטים מסוימים מתפשטים ומגדילים את המתח.
בכל מקרה, אם הרצועות לא הוחלפו מזמן, שווה לבדוק אם יש אפשרות מתיחה (בדרך כלל היום אלו מותחנים אוטומטיים) והאם הרצועות לא דורושות כבר החלפה.
 

selalerer

New member
מנצל"ש: מה יכול לגרום למנוע ישן להישאר קר?

מגיע לטמפרטורת עבודה רק בעמידה בפקקים או בימים חמים בקיץ.
המאוורר זה עם fan clutch והוא חדש, כך שאין חשש שהוא פועל יותר מידיי (למרות שהוא כן מסתובב קצת כשקר בבוקר, אבל לא במהירות גבוהה).
&nbsp
אולי מה ששגוי זו ההנחה שלי שכשהאוטו היה חדש הוא הגיע לטמפרטורת עבודה מהר. מדובר ברכב שנת 87.
 

חן 1111

Active member
התרמוסטט תקוע במצב פתוח.

תחליף אותו. תיקון פשוט ולא יקר.
 

haga222

New member
טרמוסטט

הבנתי כי תפקיד הטרמוסטט לווסת את טמפרטורת עבודה של המנוע. אך פי ניסיוני ברכב, מד החום של המנוע ברמה הנמוכה ביותר מספר דקות בהתנעה בבוקר, עד שהמערכת מתחממת, ואז כשמתחמם עולה בהדרגה לאמצע ושם נשאר כל הזמן בנסיעה, אין קפיצות. לא ראיתי קשר ביניהם. בהתנעת צהריים התהליך הרבה יותר מהיר. בנסיעה רגילה בימים מאוד קרים לעיתים הוא גם משמיע את אותם הרעשים גם בעת נסיעה ממושכת.
כשהוא עובר הילוך (אוטומט), הוא משמיע את הרעש חזק יותר לכשתי שניות ויורד בעוצמה מיד אחר כך - זה קורה רק כשהמנוע קר, בעיקר בבוקר קר ובדקות הראשונות של הנסיעה.
האם זה עדיין נראה טרמוסטט?
 

חן 1111

Active member
התשובה על התרמוסטט לא מופנית אליך.

אני לא יכול לענות בקשר לרעש בלי לשמוע. עדיף שתיכנס למכונאי ותשמיע לו. קצת בעייתי אם זה לא מופיע אחרי שהמנוע מתחמם.
 

prizman

New member
די קשה לענות בלי לבדוק את הרכב פיזית

אבל הסיכוי לטרמוסטט סביר.
 
רצועות מנוע עשויות מגומי שמושפע מטמפרטורה

כשהוא מתיישן או מאיכות נמוכה, מקדם החיכוך קטן והרצועה מחליקה.
 
למעלה