טופס בדיקה לרכב שהכנסתי למכון היום

swimmer

New member
טופס בדיקה לרכב שהכנסתי למכון היום

ראיתי רכב שאני אוהב
הכנסתי אותו לבדיקה היום.
מדובר בI30
כ52 אלף קילומטר.
אשמח לשמוע את דעתכם לגבי הבדיקה.
מחר יש עוד רכב שאני רוצה לראות ורוצה להכניס לבדיקה במכון לאחר מכן אני יעלה את הבדיקה שלה בשביל השוואה.
אני מצ"ב את הבדיקה שמכון הליסיניג סיפק(בדיקה ישנה) ואת טופס הבדיקה(קראתי לו "בדיקה חדש")
שימו לב להפרשים הגדולים בין השניים.




 

enigo

New member
ההבדלים לא כאלו גדולים. נוסף סעיף של נקישות בהגה, שבחלק

מהמקרים נראה שהוא כסת"ח. אם בטסט הבודק יודע להגיד בדיוק מה הסיבה לחופש/נקישות, אז למה בבדיקה הוא פתאום רושם את כל האופציות האפשריות?
הבדיקות הללו, לטעמי, מזמן הפכו לבולשיט בגלל גישת הכסת"ח של המכונים.
 

swimmer

New member
שאלה על הבדיקה ותלונה לבוחן

מה אתה חושב על הבדיקה?
האם זה רכב שווה לרכוש?

1.האם "ניקשות בשילוב הילוכים" זה משהו שצריך לדאוג לגביו?
2.מה זה "חופש ונקישה במסרק"?
בנוסף לגבי הבוחן שילמתי סכום נכבד לבדיקה כשהבוחן הזמין אותי למשרדו להסבר על הרכב.
הוא דיבר איתי 30 שניות ועשה לי טובה שענה לי על השאלות.
כאשר לא הבנתי את התשובה ושאלתי את השאלה שוב
הבוחן ענה לי "שאלתה את אותה שאלה פעמיים".
הבנתי שאין אפילו טעם לשאול עוד שאלות את הבוחן מעניין רק הכסף שלי ולעבור לבדיקה הבאה.
 

enigo

New member
מעניין אותו רק הכסף שלך? מעולה - שיעבוד בשבילו. מה זו הגישה

התבוסתנית הזו?!
ולדעתי - נסה לקשור קשר עם מוסכניק טוב, וקח את הרכב אליו שיביע דעה. הרבה יותר מועיל.
עוד אופציה - שכור "מלווה קניה". מכיר בחור אחד כזה שהידע שלו יכול לסנן הרבה מאוד מכוניות ולצמצם משמעותית את כמות הבדיקות שתצטרך לעשות. גם בלי להחשיב את הזמן המבוזבז אלא רק את העלות, זה יוצא כדאי.
 

Luminatis

New member
נקישות
אכן הרוב כסת"ח אבל לגבי הנקישות בהגה, מציע לבדוק במוסך, כי מוכרת תופעה של הרכבים האלו עם חופש מופרז של קופלונג הגה.
 

swimmer

New member
שאלה על נקישה בשילוב הילוכים והחלפת הילוכים

כך הרבה גורמים בקניית רכב מליסניג.
כל רכב שאני בודק הוא בעייתי.
לגבי "נקישה בשילוב הילוכים והחלפת הילוכים"

אשמח להסבר נוסף מחברי הפורם האם זה כסת"ח או משהו שווה התייחסות האם זה בטיחותי
או מסוכן?
הבנתי שמדובר בבעיה מוכרת ברכב.
הרכב האחרון שהכנסתי הבדיקה של חברת הליסינג היה ממש טוב ובבדיקה שעשיתי נכתבו מספר בעיות.
לגבי תיקוני הצבע מדובר במשמעות נמוכה לכן זה לא מטריד אותי כי כל רכב שאני בודק יש בעיה ברכב בתיקוני הצבע. ברכב הזה לא החליפו דלתות שזה כבר סימן טוב.
 

מנחם231

New member
אני הייתי דואג יותר

תיקוני תאונות ומילוי חומר בסף משקופים. זה מקום שרק פחח מוכשר יכול "להעלים"
בקיצור הייתי מוותר על הרכב הזה.
 

swimmer

New member
נקישה בשילוב הילוכים והחלפת הילוכים

יש כל כך הרבה גורמים בקניית רכב מליסניג.
כל רכב שאני בודק הוא בעייתי.
לגבי "נקישה בשילוב הילוכים והחלפת הילוכים"

אשמח להסבר נוסף מחברי הפורם האם זה כסת"ח או משהו שווה התייחסות האם זה בטיחותי
או מסוכן?
הבנתי שמדובר בבעיה מוכרת ברכב.
הרכב האחרון שהכנסתי הבדיקה של חברת הליסינג היה ממש טוב ובבדיקה שעשיתי נכתבו מספר בעיות.
לגבי תיקוני הצבע מדובר במשמעות נמוכה לכן זה לא מטריד אותי כי כל רכב שאני בודק יש בעיה ברכב בתיקוני הצבע. ברכב הזה לא החליפו דלתות שזה כבר סימן טוב.
 

חן 1111

Active member
כמו שאתה רואה, הבדיקה של חברת הליסינג לא שווה כלום

אבל למעשה גם הבדיקה החדשה די טובה. בסך הכל לא מצאו שום פגם משמעותי. תיקוני פחחות כאלה ואחרים יש כמעט בכל רכב. זה פגיעות חניה. נקישות בשילוב הילוכים הם כותבים על כל רכב. לגבי ההגה, זה יכול להיות כסת"ח וגם אם לא זה בעיה שקל לתקן פעם אחת וזהו. קח בחשבון תיקון אפשרי בהגה של 1000-2000 שקל ותחליט אם עדיין שווה לקנות את הרכב.
 

swimmer

New member
עלות התיקון

לגבי נקישות הגה.
יש כאן כמה דעות לגבי חומרת הבעיה.
אך האם דעתכם כמו חן במקרה הכי גרוע מדובר על תיקון של עד 2000 ש"ח ואז לא מדובר בבעיה שתרדוף אחריי.

וכן חן צדקתה לגבי הבדיקות,פשוט עובדים על הציבור בעיניים.
 
אל תקנה אף פעם רכב בלי לנהוג עליו בעצמך

תנסה לבדוק בעצמך האם יש נקישות בגיר , אתה יכול לראות זאת בדיוק כמו הבוחן
 

swimmer

New member
נהגתי על הרכב

קודם נהגתי על הרכב וכאשר נהגתי עליו הכל היה נראה לי תקין.
רק לאחר מכן הכנסתי אותו לטסט.
 

מנחם231

New member
אני אומר לך שוב

הבעיות המכניות נפתרות עם כמה שקלים.
פגיעות במרכב נשאר איתך לתמיד. כשתרצה למכר הבודק לא "יחנטרש" ויגיד
לקונה את כל מה שהרכב עבר.

אם הבודק הוא מטעמך זה שונה .אבל כמובן שאתה המחליט. לפני הרבה מאוד שנים
בעל מגרש בת"א אמר לי כך."כשאתה בא לקנות רכב אל תבוא עם "מכונאי"
אלה בודקים נזילות וכל מיני "חרטא"
 

swimmer

New member
מנחם מדובר על משמעות נמוכה

מנחם מדובר על משמעות נמוכה.
כל רכב שראיתי בליסינג היה לו בעיה כזאת או אחרת והרכב הזה יחסית היה לו פחות בעיות.
 

enigo

New member
מכונאי טוב מזהה במבט אם הרכב עבר תאונה

לא שצריך להיות מכונאי בשביל זה, אלא פשוט לדעת מה לחפש ואיך, אבל המכונאים שאני מכיר מזהים מיד רכב שעבר תאונה.
 

swimmer

New member
במדרג הבעיות ממה צריך להיזהר יותר?

במדרג הבעיות ממה צריך להיזהר יותר
מדלת שהחליפו או "תיקוני תאונות ומילוי חומר בסף משקופים"
 

מנחם231

New member
כנראה אני לא מצליח

להסביר לך. תיקוני תאונות ומילוי חומר זה הכי בעייתי. דלת מחליפים בדלת וכל
בודק ידע מיד שהחלפת אבל זה לא נורא.
רציתי להרחיב אבל אני חושב שזה ברור.
 
למעלה