מה הקשר בין הסל"ד למהירות ולהילוכים השונים בגיר הידני

מה הקשר בין הסל"ד למהירות ולהילוכים השונים בגיר הידני

ברור לכולנו שזה תלוי ברכב במנוע ובגיר! ניקח כדוגמה את הפיקנטו מנוע 1.0L גיר ידני. נתוני הרכב הם: נפח מנוע 998cc שיא הספק [פחות מ70PS] הוא קורה קרוב ל6,000rpm שיא המומנט [פחות מ10kg.m] הוא קורה קרוב ל4,000rpm

בקירוב רב נניח ש:
1. הפיקנטו בהילוך 5 בסל"ד 4 מגיע ל135קמש.
2. בהילוך 4 בסל"ד 5 המהירות תישאר דומה
3. ועל כן בהילוך 3 בסל"ד 6 המהירות תישאר דומה.
ככל שההילוך נמוך והסל"ד גבוה אז לרכב יש יותר כוח ולמשל לשאלה האם פיקנטו 1.0L יכול לטפס העליות הסופיות לירושלים ב130 קמ"ש, כלומר מסיבוב מוצא ועד הרמזור הראשון [של גינות סחרוב]?

בהסתמך על מידע אמין זה אפשרי [ה130 קמש בעליה הנידונה] בסל"ד 6K או כמעט 6K בהילוך 3.
מצורפת תמונה שמתעדת את הקומבינה של סלד קרוב ל6000 ומהירות קרובה ל130. בתמונה רואים גם כי המחשב מורה להעביר ההילוך ל5. בתמונה לא רשום ההילוך הנוכחי בעת הצילום. [מתברר כי בסל"ד כזה המחשב מבקש לדלג על הילוך 4 ולהעביר ישירות מ3 ל5]. זה לפחות מוכיח נחרצות למי שיפקפק באמינות האינפורמציה שהרכב לא היה בהילוך 5 בעת שנסע 135


בפיקנטו 1.0 ידני במישור בהילוך 5 בסל"ד 4 המהירות כ135 ובסל"ד טיפונת מעל 4 המהירות 150 ובירידה אפשר טיפונת יותר, ככה אומרות השמועות

בכל מקרה כשאני מתחיל שוב לנהוג ככה או להתלהב מכאלה דברים [אחרי שחשבתי שהתבגרתי קמעא], לא ברור לי האם זה בגלל שנמאס לי מהרכב שאין בו תקלות על אף שכבר אוטוטו 5 שנים ובמצב חדש. אכילת שמן היא 0. טיפולים במוסך המורשה בגלל האחריות המיותרת [שנמשכת ל7 שנים או 150,000 ק"מ] מידי שנה. ברקסים אני מחליף לבד. החלפתי פעם אחת רפידות קדמיות בלבד. גם את הטיפולים הייתי יכול לבצע לבד רק שאני מעוניין כאמור בתיעוד במוסכי היבואן למען האחריות
רמת הטיפול אצל היבואן השתפרה מאד אז זו לא עלות כמעט חינמית כפי שכשאני מטפל לבד אבל לכל הפחות אני משלם ומקבל טיפול איכותי.

 
אתה עבריין תנועה מועד . אפשר להרשיע אותך לפי התמונה

מזלך שאני לא גורס שמהירות היא גורם משמעותי לתאונות דרכים
מה השאלה בכלל ?
6000 סל"ד ? אני מגיע לזה רק בעקיפות .
ב 2000 אני ב 100
ב 3000 אני ב 140 אם אני זוכר נכון ,
כעת אני מרגיש טמבל שאני מדבר על זה בכלל .
 
לך יש רק הילוך בודד אאוטומטישי

הדיווח שלך על הסל"ד והמהירות בגיר האוטומטישי שלך [D] אינו רלוונטי לדיון כאן. אין לך את הפילוח לפי הגיר

במקום להעלות תהיות מטופשות ולא רלוונטיות כגון מי הנהג ואיזהו הרכב? האם לא תתעניין בזה שאני אף פעם לא נרתעתי מכל נסיעת רוורס שהיא קצרה מאד לעומת ארוכה מאד, בתוואי פתוח ובתוואי צר ומתפתל. מהכרותי איתך אתה היית מזמין מנוף
 
לא ראיתי שמישהוא התעניין בהודעה שלך

בטח שיש לי הידע של ההילוך , אני יודע מתי הרכב מחליף הילוך
גם אם לא שומעים את המנוע ברכב יוקרה
ואם אני רוצה אפשר להעביר לידני ואז יש חיווי של ההילוך .
משום מה מאזדה השמיטו את החיווי הזה באוטומט , בסיווק זה היה קיים .
מישהוא אמר לך שזה לא חוקי לנסוע רוורס ? חוץ מלצאת מחניה .
אה , מה איכפת לך מהחוק בכלל !
 
לאידיט הנהג המחליק...

על הקרח...
]
&nbsp
אתה כרגיל לא מדבר לעניין. בעצמך רשמת כי "משום מה מאזדה השמיטו את החיווי הזה באוטומט"... זאת הייתה כוונתי שאין אצלך חיווי כזה ואינך יכול לתרום לנושא שלשמו התכנסנו

&nbsp
ולגבי רוורס, אידיט, אני מצטער מאד שזה מאד מאד קל לי לדהור אחורה ברוורס [בניגוד לך שזה כל כך מסובך עבורך]. האם אני אידיט היחיד כאן שכשקונה רכב בודק את הפונקציונליות שלו מ-א' ועד ת' ?
מי מכם נוסע ברכב אותו הוא מתכנן לרכוש בהילוך רוורס מרחק הגון כדי לוודא שנוח לו באופן מעולה? שהראות טובה וברורה לכל הכיוונים? בולשיט!
הרוב כאן בודקים ש"האוטו יפה" שהמערכת שמע עם עוד רמקול ושהמנוע חזק יותר למרות שאינם מסוגלים לעבור את ה90 כשהכביש מעט "מסתלסל"...
 
עם העגלה שבקושי נוסעת קדימה למרבית הפלא

קל לנסוע רוורס , אל תתחכם בנושא .
נהג מיקסר בטון הרס לי את השער כי לא ידע לבצע רוורס
מה באת לומר בכלל לא ברור לי , שאתה עבריין תנועה כבד ?
 
לא הבנתי...

למה לא להתחכם?
למה עבריין כבד? אל תרחיק לכת שלא לצורך. גם אם קל לי לדהור ברוורס אין זה אומר שאני מבצע זאת בכלל או חדשות לבקרים...
 
עם החרק שלך קל לעשות רוורס , יש שדה ראיה טוב לכל הכוונים

נראה אותך עושה רוורס עם גרור .
אתה עושה המון עבירות אחרות ועוד מצלם אותן שזו גם כן עבירה .
 
גם עם גרור זה אפשרי. אולי לא בשעטה מהירה אבל עדיין

יש הבדל בין מי שיודע לחוש את מצב הרכב והגרור במהלך הנסיעה לאחור ואצלו אין אובדן כיוון של הגרור לעומת מי ש"מרגיש" מה קורה ויודע לתקן מייד.
&nbsp
אבל אתה עושה לעצמך חיים קלים. הרי גם אתה וגם אני לא התייחסנו לעובדה שהרברס הוא אקט כל כך קשה בעבורך בגלל שיש אצלך גרור אלא כי אצלך גם ללא גרור החיים הם קשים [בעת נסיעה לאחור עם הCX5 שלך]
עבורך במיוחד העיייסק הזה של הרברס הוא קללה אמיתית.
&nbsp
כל ההתנפלות רבתי כאן על מי שמייטיב לנהוג רברס היא הוכחה עגומה שכל המתנפלים הם כנראה אלה שהעייייסק הזה קשה ומסובך להם.
בעבורם הומצאה התקנה שאוסרת על רברס למעט לכניסה לחנייה. זאת כמובן טעות כי המיומנות לא מזיקה. יש מצבים שהרוורס חיוני לבטיחות. אני מסוגל לנהוג ברברס לאחור במסלול מתפתל וצר בלא כל סטייה מהקו הרצוי בעוד אתה בוודאי תסטה לכיוונים מסויימים ובהמשך לכיוונים אחרים ותאלץ להחליף הגיר בין D לR לסירוגין למטרת תיקון של חוסר המיומנות והדיוק הקלוקל בביצוע שלך.
 
במקום לחפש אותי בערבות ירושלים

יש לך טעויות יסודיות אחת אחרי השנייה.
אתה מעלה סרטים ומקשר אלי?
אבל, לטעמי המשמעותית ביותר היא שפיקנטו 1.0L לא מסוגל לעבור למהירות תלת ספרתית למעט בצניחה חופשית, תשאל את נהג את ההונדה סיוויק שגולש כאן [EM...] מירושלים.

אבל הרבה יותר חשוב זה מהיכן הבאת את ההגדרה הגאוגרפית הזאת "ערבות ירושלים"

לגבי היוטיוב שלך קח את זה. זה יעניק פרופורציות ומרגוע לנפשך המיוסרת:
https://www.youtube.com/watch?v=eSDSxhXo1Hs
 

selalerer

New member
רגל אחת על הגז והשניה על ההגה

את הטלפון כמובן מחזיקים בשתי הידיים בשביל תמונה איכותית
 
בכביש המפותל מה הסיכוי שהרגל תיתן מענה להיגוי?


החיים אינם פשוטים וגם ככה יש לא מעט סיכונים. בשורה התחתונה זאת שאלה של מיומנות כמו כל דבר...
 
טוב שהתיחסת לזה , עוד פשע כנגד המשתמשים בכביש

יכולות ? יכולות של טימטום
גם לנסוע במהירות גבוהה מן המותר וכנראה שזו לא המהירות הכי גבוהה שהוא נסע בה וגם להתעסק עם הסמארטפון בשעת נהיגה, כל מה שצריך להמנע ממנו בנהיגה .
כל זה ברכב צוקומוקו לא סלחני לטעויות .
רשלנות פושעת וזילזול באחרים .
מה אפשר לצפות מאלו שרוכבים על כלי שחסרים לו 2 גלגלים ?
רק תזכרו שתאונות קורות לותיקים ומיומנים כי הם חושבים שהם תותחים ומזלזלים . כמו דוד שלי שהיה המנופאי הכי תותח וותיק בסולל בונה , הוא נפל מהמנוף
ב 30 שלו עשו ברית לתאומים שלו .
 
מה שטוב אצל אלו שחסר להם 2 גלגלים זה

שהם נעלמים בחורף
נהגים לא מושלמים ורוכבים עוד הרבה פחות .
יש כאלו נורמליים בהתנהלותם ויש הרבה שלא !
אבי כהן ז"ל , לדעתי היה נורמלי ובכל זאת הוא לא איתנו היום
לפחות אם הלא מושלמים על 4 דופקים אותי במכה לא חזקה , אני לא אמות .
אלו רוב התאונות .
 
בעליות הסופיות לירושלים ערכי המהירות האלה הם כנראה סופיים עב

עבור הרכב המדובר.
שילוב של יכולות...אל תיסחף... אתה בטח מתלוצץ ואידיט לוקח אותך ברצינות...
&nbsp
אתה בתור אופנוען תבין את זה אז אתה תעצור כאן. ההמשך מיועד לתלמידים האחרים שבכיתה
...
כלל ברזל לאידיט שנבהל מההשתוללות:
"השתוללות" בעלייה היא לעולם נושאת בחובה סיכון נמוך מאשר "השתוללות" בירידה. בנוסף, שוב לאידיט: התמונה מעידה גם על הפרטים הקטנים שיכולים להסגיר האם הרכב היה בירידה או בעלייה או במישור... האם אידיט, אתה תבין כיצד ניתן לדעת?
 
למעלה