שאלות לאחר קניית רכב חדש

שאלות לאחר קניית רכב חדש

שלום חברים, רכשתי בשעה טובה סקודה פאביה 2017 וכנראה שעבר הרבה זמן מאז שנהגתי ברכב עם כל כך הרבה אפשרויות.
אשמח אם תוכלו לענות לי על כמה שאלות (חלק מהם רלוונטיים רק לרכב הזה,אז אבין אם לא תוכלו לענות).
1.איך ייתכן שאחרי שאני מכבה את ההצתה הרדיו עדיין מנגן? ההצתה היא תנאי לזה שי רדיו לדעתי.
2.מישהו יודע איך בסקודה מדפדפים בין אפשרויות בצג בקטן? בחוברת רכב הם אומרים שיש שתי כפתורים על המוט שאחראי על המגבים ואיתם אני משנה את התפריט. בפועל בגירסאת 2017 אין כאלה לחצנים. אולי למישהו יש פתרון כי העצלנות של סקודה לכתוב חוברת שתתאים ל-2017 ממש מרתיחה.
3.למה הזיכרון של המהירות האחרונה שבה השתמשתי בבקרת שיוט נשארת גם אחרי כיבוי הרכב(דימום מנוע וכיבוי הצתה)?
4.ברכב מותקנת מערכת התנעה/הדממה אבל האוטו מדומם בתרחישים לא קבועים. אולי מישהו יכןל להסביר לי מתי הוא בדיוק מדומם ושחרור הברקס מניע את הרכב מחדש אוטומטית ומתי עליי להניע שוב את הרכב בעצמי? מצטער מראש על החפירה אבל בזבזתי יום שלם להבין את הרכב הזה ונכשלתי בגדול.
מאוד מקווה שתוכלו לעזור לי (אפילו חלקית).
תודה מראש
 

selalerer

New member
חלק מהשאלות זה כמו לשאול למה הרכב אדום.

כי צבעו אותו באדום.
&nbsp
הרדיו עדיין מנגן כי ככה תכננו את מערכת החשמל והאלקטרוניקה של הרכב באופן מכוון.
&nbsp
הזיכרון של המהירות האחרונה נשאר כי ככה החליט מי שתכנן את המערכת. כנראה חשב שזה יהיה מועיל.
&nbsp
לגבי ה-stop start, יש הרבה דברים שהמערכת הזו צריכה לקחת בחשבון. כאשר המנוע כבוי, אין טעינה. צריך לדאוג שזו לא תהיה בעיה, במיוחד כאשר הצריכה גבוהה (מוזיקה + תאורה למשל). המערכת עובדת רק כאשר המנוע כבר חם ומתניע בקלות. אני חושב שגם זווית ההגה (צריך להיות מכוון ישר) וזווית המישור (נמצא בעליה או בירידה) משפיעים על האם היא מחליטה לכבות את המנוע או לא.
 
קודם כל תודה. אבל..

חלק מהשאלות שלי הם כי אני חושב שעשיתי משהו לא נכון. במקרה של בבקרת שיוט אולי לחצתי על איזה שמירה או לא מצאתי כפתור של איפוס.
לגבי הרדיו, כל העניין פה שכשאין הצתה אין חשמל אז על איזה תכנון חשמלי אתה מדבר.. סורי פשוט לא מבין.
ולגבי ההדממה/הנעה כל התרחישים שרשומים בספר לא עובדים לי ולכן אני שואל כי זה מייאש אותי.
תודה
 
אתה לא מניע בעצמך , המערכת בעצמה מניעה ומדמימה

היא לא עובדת בכל מצב, יש תנאים לפעולתה
כאשר המנוע לא חם עדיין , כאשר חם או קר בחוץ
אם אתה לא עצר עצירה מלאה היא לא תעבוד , אם אתה לוחץ חלש על הברקס
יתכן שאצלך גם היא לא תופעל כמו אצלי .
זו מערכת מיותרת, היא לא חוסכת לך כלום רק מעצבנת מוטב שתפסיק אותה
עם התנעת הרכב , או שלא תלחץ חזק על הברקס בסוף העצירה .
החלפת המצבר תעלה יותר מכל החיסכון שהיא תצליח להשיג ( מעט )
כי זה מצבר יעודי .
 

WarDog

New member
בקשר לרדיו

יכול להיות שזה תוכנן ככה שהוא ימשיך לעבוד עד שהנהג פותח את הדלק(או פרק זמן מסוים מכיבוי המנוע).
 

מנחם231

New member
קודם כל אתה עושה הכל פרט לדבר אחד.

אתה צריך לקרוא את ספר הרכב שם מפורט הכל.
בכללי המערכת מכבה את הרדיו כעבור שתי דקות אם לא כיבית.
זה שהמהירות של בקרת שיוט נשמרת זה ממש טוב. במקום לעשות כל הפעולות מחדש
אין אפשרות לקבוע מתי s/s עובד כי את זה המערכת קובעת. רכב עם מנוע קר
למשל .אני יכול לתת את כל האפשרויות אם תרצה..
גם לי יש רכב של החברה וכל השאלות מופיעות בספר. אני מציע לך קצת סבלנות
כדי להכיר יותתר טוב את המערכות ותראה שהכל אחלה.
 

מנחם231

New member
כדי לשנות פונקציות בצג הקטן

על ההגה בצד ימין יש חץ עליון ותחתון כל נגיעה משנה. את הפונקציה
כדי לא להתרגז מהstart/stop פשוט בתחילת הנסיעה תשבית אותו עד שתתרגל
לרכב.
ליד ההילוכים מצד שמאל יש כפתור שלחיצה עליו מבטלת אותו עד להנעה מחדש.
אני גם חושב שטלפון לסוכנות ישמחו להסביר לך .
ולסיום יש לךרכב מעולה ורק תהנה ממנו.
בחודש הראשון תקפיד לעקוב אחרי גובה נוזל קרור במיכל העודפים זה קל כי הצבע ורוד ורואים מרחוק וכדאי גם לבדוק פעם בשבוע שמן מנוע . זה רק להכיר
את הרכב.
 
קודם כל המון המון תודה

אבל רשמתי כבר בהודעה שקראתי היום את המאה עמודים ראשונים וזה לא בדיוק כמו ברכב. לדוגמא המוט של המגבים אמור להכיל שני כפתורים שעושים מלא פעולות להגדרתם אבל ברכב שלי גירסאת 2017 זה לא קיים.
-לגבי הרדיו לא מצאתי בשום מקום איזכור של הדקה.
-לגבי הבקרת שיוט: הגיוני ורצוי שהמערכת תזכור את המהירות המבוקשת האחרונה, אבל למה שזו תישמר אחרי הנעה? הרי אחרי הנעה המהירות הקודמת לא ממש מעניינת אותי.
-לגבי ה-s/s. אם לא מכל עצירה הרכב חוזר אוטומטית אז איך אני אדע אם יש צורך ללחוץ על ההתנעה? לפי הסימן A למעלה?
רשום שאם הנהג מוריד חגורה אז המערכת לא פועלת. אז בוא נדמיין תרחיש ותגיד לי בבקשה האם הוא הגיוני: מגיעים לרמזור הרכב מדומם אוטומטית. הנהג מוריד את החגורה. משמע הרכב דימם מנוע ולא יחזור אוטומטית לפעילות. אז כרגע הנהג תקוע על הילוך D והאוטו כבוי? הרי זה בלתי אפשרי.
מקווה שהבנת את השאלה האחרונה שלי.
גם אם לא אז המון המון תודה על התשובות שנתת
 

dani666

New member
ספר הרכב מתייחס לכל רמות הגימור ולא רק לזו שקנית. ...

... התכונות השונות של הרכב - הן פונקציה של רמת הגימור. אתה צריך לא רק לעבור על הספר, אלא להבין מה מתוכו רלוונטי לדגם הספציפי שאתה קנית.
&nbsp
אם על מוט המגבים אין את הכפתורים שראית בספר, חפש את ההתיחסות למוט מגבים עם שני כפתורים פחות. הדגם שךף פשוט לא מכיל את כל היכולות של דגם יקר יותר (שאולי גם כלל אינו מיובא לישראל).
 
הכל טוב ויפה רק שאין בספר התייחסות לכל הגימורים שמגיעים לארץ

לראייה, אין שום התייחסות למגב בלי 2 הכפתורים.
אני מניח שהפתרון הוא בגלגלת שנמצאת על ההגה.
&nbsp
&nbsp
 

מנחם231

New member
כמו שרשמתי לך .

יש לך אחלה רכב .מכיר את השיר "לך תתרגל איתה"?
מסכים איתך שאין את כל התשובות בספר. תאמין אחרי שבוע תצחק על זה.
כשאת כשאתה מבטל s/s הכפתור לחוץ ונדלקת נורה.
תשאל בהמשך ואשתדל לענות . לא תמיד אני ליד המחשב ואם זה דחוף לך נדבר בטלפון.
 

מנחם231

New member
עוד סעיף לידיעתך

בתחילת הנסיעה הרכב ננעל אוטומטית. ואם נניח הנוסע לימינך פותח את הדלת ויוצא
ואתה עושה לאחר מכן סיבוב קטן ובא לאסוף אותו הרכב נעול.
זה נראה משהו פשוט אבל כשיש תנועה ואתה עוצר לרגע והנוסע רוצהל פתוח והדלת נעולה זה קצת מלחיץ
בדלת שלך בכוון כלפי מעלה יש 2 כפתורים לסגירה ידנית ופתיחה.
 
האמת שאין לי נעילה אוטומטית. אלא אם כן יש ואני לא שם לב

יש איזה סימון שהרכב ננעל?
לגבי 2 הכפתורים אני רואה רק חמישה כפתור אחד לנעילה של החלונות מאחורה.
אשמח אם תוכל להעלות תמונה של הכפתורים (אם זה בסדר מצידך)
כמו כן, אם אפשר שאלה אחרונה. איך מאפסים את המדי מרחק? לדוגמא המד שנקרא long term? האם ע"י לחיצה ארוכה על הגלגלת בזמן שמוצג על הצג long term?
שוב פעם תודה וסליחה, אבל עזרת לי מאוד לצאת מהשוק :)
 

מנחם231

New member
כמו שכתבתי קודם

אני לא ליד המחשב רוב הזמן .אם כן זה בהפסקת משחק

ברכב שלך אין כפתורי פתיחה /נעילה על הדלת.
כשהרכב ננעל אתה שומע קליק ברור ..
האיפוס נעשה בעזרת לחצן שנמצא על הדשבורד בין שעון מהירות לשעון סל"ד.
אם תסתכל תראה 00/set
תלחץ למספר שניות וזה מאפס. את הנסועה הכללית לא ניתן לאפס אז תלחץ חופשי כדי ללמוד.
בוולוו האיפוס נמצא על ידית המאותת ויש שני מצבים t1-t2
ז"א שאתה יכול לאפס שני מצבים. נניח בין תדלוק לתדלוק או פעם בחודש.
תנסה ללחוץ על לחצן הset ותראה מה הוא מראה.
בכללי העיקרון ברכבי הקונצרן אבל יש שינויים קטנים אבל אתה בדרך
 

selalerer

New member
כל פעם שהרכב כבה אתה לוחץ על ההתנעה ידנית?

אם כן, אז אין צורך. ה-stop start זו מערכת אוטומטית. ברגע שתוריד את הרגל מהברקס הרכב יתניע מייד. תיאורטית לפחות, אתה אמור להשתמש ברכב בדיוק כפי שהיית משתמש לולא הייתה לו המערכת הזו.
 

lseugy

New member
הכי אהבתי את התשובות של מנחם 231.

הוא ענייני ולא מתנשא או מחנך (בניגוד לכמה משיבים). אני חוזר על ההמלצה שלו - לקרוא את ספר הרכב. בסקודה הם נותנים חוברת נפרדת למערכת השמע.
יש לך רכב מעולה. לי יש את הגיר הידני בדגם הכי פשוט (אקטיב) ומספיק לי בהחלט.
1. הרדיו מנגן עד שתוציא את המפתח מהסוויצ'. זה כי הרבה פעמים אדם יושב באוטו ורוצה לשמוע רדיו או כל דבר אחר (יש שם אופציות שמע) בלי שהמנוע יפעל ויבזבז דלק ובלי שמערכות אחרות יעבדו. פטנט מעולה בשבילי. במיוחד כשאני ממתין למישהו. נראה לי שזה לא ענין של חיבורי חשמל אלא משהו שגם הוא מנוהל ע"י מחשב הרכב. אבל אני לא בטוח בזה.
2. לא מכיר את הצג (בדגם שלי אין) אבל אמרו לך שבחוברת יש את האופציות של כל הדגמים עד לדגם הכי מאובזר. אולי לך יש משהו אחר. צריך לעיין היטב בחוברת. יש שם גם אופציות שונות של דגמים.
3. הזכרון האחרון נשמר כי כך קבע המתכנן. צריך להבין שלכל נהג יש דרישות אחרות מהרכב והמתכנן הולך על אחת מהן שנראית לו או לפי פניות של לקוחות שכבר קנו את הרכב בעבר. לאחד זה מתאים ולאחד לא. לך לא. אבל זה מה יש.
4. מערכת STOP-START פועלת לפי כמה פרמטרים. כך הסבירו לי במוסך המורשה. המחשב לומד כמה דברים בהתנהגות שלך ומיישם אותם למערכת. לוקח לו זמן. אצלי פרקו את המחשב בזמן התקנת הכספת (לביטוח) וזה אחרי שנסעתי שלושה שבועות ברכב. אחרי ההרכבה מחדש המערכת S-S הפסיקה לפעול ולא כיבתה את המנוע בעצירות. שמתי לב לכך בדרך הביתה מההתקנה. הייתי בטוח שהמתקין עשה משהו לא בסדר. אחורה-פנה-קדימה-צעד למוסך המרכזי (אחרי שדיברתי איתם ואמרו לי לבוא). ממש בכניסה למוסך (תצחק או לא) המערכת חזרה לפעול כסדרה. שם גם הסבירו לי על המחשב הלומד.
דבר נוסף, בספר הרכב מצאתי שהמערכת תכבה מנוע רק אם אחרי ההתנעה האחרונה הרכב נסע באיזה שהוא שלב 40 קמ"ש. לא הגיע למהירות? המנוע לא יכבה. זה כדי לא לכבות בפקקים וכל רגע תהיה התנעה שתגמור את הסטארטר (בלאי) ואולי תחסל את המצבר בגלל התנעות רבות (אצלנו זה לא פקקים. תנסה באירופה איזה פקק של כמה שעות ותראה). מישהו הסביר לך שהמנוע צריך להגיע לטמפרטורה מסויימת - לא נתקלתי בדבר כזה. אני אחרי פחות מ-100 מטר צריך בדרך כלל לעצור לפני עליה לכביש הראשי. המערכת מכבה. אני תמיד שוכח לבטל אותה (הרגל, מה לעשות. לא היה לי בעבר). הפטנט לא מתאים לי. אז אני תמיד נזכר או בעצירה הזו או ברמזור הראשון.

תהנה מהרכב. מעולה. הססתי אם לקנות. אבל במסגרת הזדמנות שנפלה עלי אמרתי ששווה לי ללכת על זה. לא מצטער לרגע אחד. זה התחיל מכך שחיפשתי משהו בשביל הבת שלי. כשראיתי את ההזדמנות קניתי גם לי למרות שלא היה לי בתכנון להחליף רכב. גם היא מרוצה מאד. לאחרונה קראתי כתבה שזה הרכב הטוב מסוגו (היה כתוב קבוצת מיני למרות שהוא נחשב סופר-מיני) בשמירה על ערך. מאבד הכי פחות.
 
אחלה. תודה רבה. אתה יודע במקרה אם הרכב יכול להישאר במצב

שהוא מדומם אוטומטית (בעזרת המערכת s/s), והנהג לא משחרר את הברקס במשך כמה דקות. כלומר האם במצב כזה המערכת תפסיק לפעול והרכב יחזור להניע למרות שהברקס עדיין מוחזק? חברים שיש להם מאזדה 3 אמרו לי שיש מגבלת זמן למשך הזמן שהרכב יכול לשהות בהדממה אוטומטית.
&nbsp
 

M o l

New member
ברכבים שהיו/יש לי עם S&S, לפעמים המנוע נדלק תוך כדי שהבלם

לחוץ.

לא יודע אם בגלל מגבלת זמן או כי המצבר ירד מתחת לסף מסויים.
 

lseugy

New member
לא זכור לי שראיתי דבר כזה בספר.

אצלי גיר ידני כך שהרכב נדלק מחדש בלחיצת קלאצ'. לא בשחרור בלם. לא זוכר שדיברו בספר על מגבלת זמן אלא על חולשת מצבר.
 
למעלה