רנו טווינגו החדשה

kitt

New member
רנו טווינגו החדשה

מישהו יכול להסביר מי אוכל הצפרדעים שהחליט ש 4 תופים בשנת 2014 זה הגיוני?
ועוד שהדגם הבכיר (סה"כ עוד 20 כ"ס) מגיע עם דיסקים מאווררים מקדימה... ולפי מבחני דרכים גם הבלמים שלו לא משהו?!
 

enigo

New member
האמת שזה ממש הזוי. לא זוכר מתי ראיתי פעם אחרונה בלמי תוף

מלפנים במכונית חדשה. בטח איפשהו בשנות השמונים.
וזה לא שמדובר במכונית קלה במיוחד - טון וקצת לפי הנתונים.
 

חן 1111

Active member
היתה לי סובארו עם תופים מלפנים ומאחור

מודל 71.
היה שם כוונון אוטומטי בכל הבלמים, ומנגנון שמגביר את הבלימה באופן מכני כך שלא צריך מגבר בלם.
בתנאים רגילים הבלימה היתה לא פחות טובה מדיסקים. הבעיה היתה התחממות בתפעול מאומץ, וגם רגישות למים. אחרי מעבר בשלולית עמוקה כושר הבלימה היה יורד לרמה ממש מסוכנת, וליותר מדי זמן.
 

dani666

New member
רמז : "גירסאת הבסיס "זן"...רכב המבחן בגרסת "אינטנס""

 
מישהו שאל אותי במסר לפשר דבריי האלה ואסביר שוב שבהבנת הנקרא

שהבנת הנקרא כוללת גם קריאה ביקורתית של טבלאות עם שגיאים...
דברים מוזרים אמורים להדליק אור אדום וניתן לבדוק האינפו' ברשת.
 

enigo

New member
אבל זו לא שגיאה. יש טווינגו עם בלם תוף מלפנים. היא פשוט לא

מיובאת ארצה.
 
אני דווקא מעדיף בלמי תוף מאחור , שגר ושכח .

הם מחזיקים הרבה יותר קילומטרים .
ברכב הקודם שלי, פולו סדן , היו בלמי תוף מאחור
היצרן לא שם בלמי תוף אם הם לא מספקים , אכן לא הייתה בעיה .
 

enigo

New member
יש יותר ממכונית אחת עם בלמים עלובים, הן מבחינת עוצמה והן

מבחינת עמידות. שברולט קפטיבה היא דוגמא אחת, קורולה 2008 היא דוגמא אחרת.
כך שהטיעון שלך לא תופס במציאות.
 

enigo

New member
כמה שניסיתי, לא הבנתי מה רצית להגיד או איך זה קשור לדיון.

 
אז אפשט לך , אתה יכול לקנות רכב עם מנוע יותר חזק

האם אתה יכול לקנות רכב עם כושר בלימה גבוה יותר ?
לא! כי כל הרכבים צריכים להיות בעלי כושר בלימה דומה .
אחרת יהיה כאוס בכבישים .
 

enigo

New member
כושר בלימה דומה? תגדיר "דומה". הבדל של 10% ויותר במרחק

הבלימה ממאה קמ"ש זה "דומה"? לדעתי לא. מכוניות שבהן בלמים מתחממים אחרי ארבע בלימות חזקות, לעומת מכוניות שהבלמים בהם מחזיקים מעמד גם אחרי עשר בלימות חזקות זה דומה? לדעתי לא.
באותה מידה אפשר לטעות שכושר ההאצה דומה וכושר הפניה דומה - וגם אלו שתי הנחות שגויות.
 
למרות שבהאצה אפשר לומר שאין דמיון, בכל זאת יש דמיון

אבל רק עד 60 קמ"ש , רוב הרכבים הרגילים יאיצו דומה עד 60 קמ"ש .
הבדל של 10 אחוז בבלימה , זה המקסימום , אחרת גם ישראל הייתה דומה להודו
בכמות התאונות .
על הבדל כזה אתה לא יכול לומר רכב בולם גרוע .
חוץ מזה נוהגים ברכב בהתאם ליכולותיו , גם בתאוצה וגם בתאוטה .
 

enigo

New member
אה... נוהגים ברכב בהתאם ליכולותיו... הבנתי. תיאמת את

זה עם כל הילדים שיורדים לכביש ונהגים שמתפרצים לצומת? שידעו מה היכולות של כל רכב, פשוט...
עשרה אחוז הבדל במרחק בלימה זה המון - אבל זה ממש לא המקסימום. על כביש רטוב רק הצמיגים יכולים ליצור הבדל של 30% ויותר במרחק הבלימה. אז בחייאת, יש בדברים הללו עובדות, כך שלדעות שלך לגבי מה צריך להיות ומה אמור להיות אין ממש ערך.
 
מהיכן באו הילדים, כביש רטוב וכל הקישקושים האחרים ?

צריך רק חיפש קטן בגוגל בכדי לסתור את השטויות שלך .
30 אחוז בכושר בלימה ?

הטכנולוגיה המאפשרת ייצור צמיגים באיכות גבוהה הינה כיום נחלת הכלל ומרבית הצמיגים המיוצרים על ידי עשרות יצרנים שונים, בכל העולם, עומדים באותם סטנדרטים של תקינה. ההבדלים בין ביצועי צמיגים באותה קטגוריה הינם נמוכים. הבדלים אלה נבדקים בתנאי מעבדה, המנטרלים השפעות חיצוניות, אך בשימוש בהם בחיי היום יום הם נטמעים כמעט לחלוטין בהשפעות החיצוניות.
חשוב להבין, כי השפעתו של הצמיג על ביצועי הרכב מוגבלת. למערכות התומכות בצמיג כגון בלמים, בולמי זעזועים והיגוי, יש השפעה רבה יותר על ביצועי הרכב. אם נשווה את הרכב לאצן, הרי שהצמיגים הם נעלי הריצה של הרכב. נעל טובה עשוייה לשפר במעט את ביצועי האצן, אך איכות הנעל כשלעצמה אינה יכולה להביא לשוני משמעותי בהישגים בין שני אצנים.
 

enigo

New member
הגיעו מהאמירה המטופשת על "נהיגה בהתאם למגבלות". במצב חירום

אין אפשרות לבחור - מגיעים למגבלות, וההבדל במגבלות בין רכב טוב לרכב פחות טוב יכול להיות ההבדל בין תאונה ללא תאונה. מאוד פשוט.
ואם אתה כל כך טוב בחיפושים בגוגל, חפש את המושג eurolabel - רמז, יש שם ציון ליכולת בלימה בכביש רטוב, וההבדל בין צמיג טוב לצמיג גרוע (וראיתי כבר צמיגים עם דירוג F) מגיע ל-18 מ' בבלימה מ-80 קמ"ש. וכן, זה סדר גודל של 30%.
וכן, אם תשים צמיג מחורבן על רכב עם מתלים ובלמים מעולים, וצמיג מעולה על רכב עם מתלים ובלמים מחורבנים, ותבלום על כביש משובש, אז ההבדל יהיה קטן יותר. אבל באותה מידה אם תשים את הצמיג הגרוע על הרכב הגרוע והצמיג הטוב על הרכב הטוב - ההבדל יהיה גדול עוד יותר.
אז בבקשה, בלי שטויות על "ההבדלים לא משמעותיים" ו"נהיגה על פי המגבלות" בתחומים שבבירור אין לך שום מושג בהם. כשלך קורות תאונות, או כמעט תאונות, אתה אולי לא מבין את ההשפעה של כישורי הנהיגה שלך ואיכות הרכב שלך על התוצאה.אבל זה לא משנה את העובדה שברכב אחר, ועם נהג אחר, אותו מצב בדיוק היה יכול להסתיים בצורה שונה מאוד.
 
אז חזרנו להתחלה , למה שלא תקנה / תשפר רכב

עם יכולת בלימה של 50 אחוז יותר משאר המכוניות ?
 

enigo

New member
אני בהחלט מתייחס גם לעניין הזה בבחירת רכב, ולכן גם מקפיד על

צמיגים טובים במכוניות שלי, ובולמי זעזועים תקינים.
כך שהרכב שלי אולי לא בולם ב"50% יותר טוב משאר המכוניות", אבל הוא בהחלט בולם טוב יותר מהרבה מאוד מכוניות.
&nbsp
 
למעלה