טוב, כבר

bogib

New member
טוב, כבר

הלכתי לאיבוד ואולי אתם תעזרו, מנסה להחליט לגבי רכב ואני בודק אילו תוספות יש בכל אחד מהם- יונדאי I30 2008\9 ופורד פיאסטה 2010/12, בכל מקום כתוב משהו אחר ואני כבר לא יודע איפה להאמין, למשל לגבי בטיחות ובלמים, לגבי שני הרכבים ביד יצחק יש בקרת יציבות-ESP וABS (בפיאסטה משום מה מופיע ESP פעמיים) וביד 2 יש לשניהם תוספות של: ערכת למניעת סחרור גלגלים ASR, מערכת לחלוקת עוצמת הבלימה EBD. האם אלו חלק מהESP והABS או משהו אחר לגמרי?
באתר אחר ליונדאי יש ABS, EBD וגם משהו שנקרא BAS בעוד לפיאסטה יש רק את הABS והEBD. ביונדאי 2008 שקניתי לפני כמה חודשים ברישיון עצמו היה כתוב:ESP כן, כריות אוויר 6, ABS כן, אוטומט כן
חוץ מאלה לא ראיתי שכתוב דברים אחרים, אשמח להסברים
תודה
 

חן 1111

Active member
ברור לך שהן לא באותו גודל?

פיאסטה זה סופרמיני, והמקבילה אליה בערך זה יונדאי I20.
בקשר למערכות, לפי מה שכתבת בשתיהן יש בערך אותו דבר. ABS ו-ESP זה היום חובה לפי חוק בכל המכוניות. ASR ו-EBD הן חלק מהמערכות כמו שכתבת, וגם אותן יש היום בכל רכב.
BAS זו מערכת שמגבירה את כוח הבלימה במצב בלימת חירום, כלומר מתחשבת גם במהירות הלחיצה על הדוושה ולא רק בעוצמת הלחיצה. למיטב ידיעתי גם היא קיימת בכל רכב. יש שני סוגים, מכני ואלקטרוני, ואין יתרון מובהק לאחד מהם.
 

bogib

New member
קודם כל תודה רבה על ההסבר

אז ESP וABS כוללים את הEBD והASR, אז לא אראה אותם מפורטים איפושהו אוקיי, זה ברור, האם גם BAS נמצאת איפושהו שם או שזה משהו נפרד?, האם ניתן לבדוק ברישיון או במקום כלשהו שהמערכת אכן נמצאת ברכב?, לגבי ההבדלים בגודל, האם היונדאי גדולה בהרבה מהפורד? במה מתבטא ההבדל, בבגז' או במושבים הקידמיים?
 

חן 1111

Active member
גם BAS קיימת בשניהם.

בפורד קוראים לזה EBA - emergency braking assistance, אבל זה אותו דבר.
לגבי הגודל, יונדאי I20 היא באותו גודל כמו פיאסטה.
I30 יותר ארוכה ורחבה וגם המרחק בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים גדול יותר. כך שיש יותר מרחב לנוסעים, גם מלפנים וגם מאחור, וגם תא מטען יותר גדול. ואפשר להניח שגם צריכת הדלק יותר גבוהה.
 

bogib

New member
אוקיי

הרכב שלי עד לא מזמן היה דייהטסו שרייד ישנה, היא בערך בגודל של I20, לא? או שיותר קטנה?, אם ההבדלים בין הרכבים לא מי יודע כל כך גדולים אולי זה לא כזה נורא ועוד תהיה לגבי כל המערכות ששאלתי, אם אני הולך לראות את אחד מהרכבים איך אני יכול לוודא שכל המערכות (כולל הBAS או הEBA במקרה של הפורד) אכן מותקנות ברכב, זה אמור להופיע ברישיון, במקום אחר?, זה לא כמו פנסי ערפל שאפשר לראות אותם, איך אפשר לדעת?
 

חן 1111

Active member
השרייד היא באותו סדר גודל, אבל סביר שקצת יותר קטנה

כי המכוניות הולכות וגדלות עם השנים.
לגבי המערכות, ברישיון הרכב מצוין אם יש לרכב ABS ו- ESP (בקרת יציבות) ולדעתי בשנים האלו שתי המערכות הן חובה ממילא.
כמו שכתבתי, ASR ו-EBD הן מערכות שמובנות במערכות הקודמות, אז תמיד יש.
לגבי BAS/EBA, לדעתי בשנים האלו תמיד יש אבל לא ממש אפשר לבדוק. זה מופיע בקטלוגים אבל קשה לבדוק לגבי רכב משומש.
ועוד משהו, חלק מהמערכות האלו לא ממש חיוניות ולא עושות הבדל של שמים וארץ. לדוגמה EBD זו מערכת שמחליפה מערכת מכנית שהייתה תמיד ועשתה בדיוק אותו דבר. אתה לא מרגיש שום שינוי ברכב עם המערכת הזאת. היצרנים פשוט אוהבים להוסיף אותיות לועזיות וראשי תיבות. זה מרשים.
 

bogib

New member
עוד משהו קטן בקשר

לפורד פיאסטה, לפי מה שהבנתי ב2013 בצעו שינוי במנוע מה1.4 ל-1.6 והוחלפה גם תיבת ההילוכים והיא זו שיש איתה בעיות, כלומר אם אני קונה רכב עד 2012 אני לא צריך לחשוש מזה, אבל מצאתי את כתבה שכתוב בה גם לגבי "פורד פיאסטה עם מצמד כפול שיוצרה החל מיוני 2012", אז אם אני מתעניין ברכב שעלה לכביש באוקטובר או נובמבר 2012 האם יכולה להיות לה בעיה? פורד 2012 1400 היא גם עם מצמד כפול או שמדובר רק ברכבים עם מנוע ה-1600.
שוב המון תודה על ההסברים והעזרה
 

מנחם231

New member
נתונים

I30 .
abs
מע" למניעת סחרור גלגלים asr
6 כריות אויר
בקרת יציבות esp
מעררכת לחלוקת עוצמת בלימה edb
פיאסטה
7 כריות אויר
abs
מע" למניעת סחרור גלגלים asr
בקרת יציבות esp
מע" לחלוקת עוצמת בלימה edb
נו ועכשיו איך תחליט?
 

enigo

New member
לא חושב שיש BAS בכל רכב. ו-ESP הוא חובה רק מ-2010, ומכיוון

שהוא מדבר על מכוניות משומשות, אז לא בטוח שזה יהיה בכל מכונית רלוונטית.
אבל העיקר נכון - אין הבדל משמעותי במערכות הבטיחות בין השתיים.
 
למעלה