בקרת שיוט - חיסכון בדלק?

enigo

New member
תלוי איך אתה נוהג. אצל חלק מהנהגים זה יחסוך, אצל אחרים לא

 

מנחם231

New member
מאוד!

נסיעה עם בקרת שיוט במהירות קבועה חוסכת בצריכת הדלק. ההאצות גורם משמעותי בעליית הצריכה.
הבעיה שקשה במרכז עם הפקקים .איפה שרק תוכל סע עם בקרת שיוט.
 
כן, בכביש 4 השתמשתי בבקרת שיוט והגבלתי למהירות 100 קמ"ש

והבעיה שמדי פעם שהיו הרבה מכוניות וחלקם נוסעות לאט בנתיב האמצעי ולא נתיב הימני (וזה מעצבן) מתחת למהירות 90 קמ"ש והייתי צריך ללחוץ מעט על ברקס כדי להאט וזה ביטל את בקרת שיוט, עקפתי משמאל והפעלתי שוב בקרה וזה עבד מעולה.
 

enigo

New member
ומה הבעיה לנהג אנושי לשמור על מהירות קבועה?

יותר מזה - נהג אנושי רואה קדימה ומתכנן, ויכול להרפות מהדוושה, לדוגמא, כשהוא רואה שהתנועה קדימה מאיטה, או לדעת לאבד קצת מהירות בעליה, איפה שבקרת שיוט תוריד לפעמים הילוך כדי לשמור על המהירות שנקבעה.
 
היא מאיצה אגרסיבית , אז לא לתת לה להאיץ

תאיץ בעצמך , גם בעליות היא לא חסכונית ותגרום להורדת הילוך לא לצורך .
במישור במהירות קבועה היא חסכונית יותר
היתרון העיקרי שלה הוא לשחרר את הרגליים בנסיעות ארוכות .
 
למה לא ? למי שלא איכפת מהדלק שיפעיל אותה

אתה מתכוון לרכב ידני , ששם בקרת השיוט לא יכולה להוריד הילוך ?
בירידות היא ממילא לא תצליח לשמור על המהירות .
 
תלוי כמה עליות יש

אתמול אח"צ נסעתי בכביש 4 העליות שהיו לא כמו עליות בהרים ובקרת שיוט היה בהילוך שישי (בגיר ידני).
 

M o l

New member
למה לא?

לפני שבועיים עשיתי את כל הדרך מצומת אלמוג עד ירושלים עם בקרת שיוט מופעלת, נוח בדיוק כמו במישור...
 
נוח כשהכביש ריק וללא עומס עם עקיפות וברקסים כדי להאט

מהירות כי יש בארץ נהגים שלא יודעים לנהוג ונוסעים פחות מ 90 קמ"ש בנתיב האמצעי בכביש 4, איילון, כביש 6 ועוד הרבה כבישים עם 3 נתיבים, וכל פעם ללחוץ שוב על בקרת השיוט כדי להאיץ אם רוצים את המהירות ולהגביל כדי לא לחגור ממהירות המותרת.
&nbsp
אצלי בסיאט איביזה קצת מעצבן כי הכפתור הפעלה של מתג זה על המוט - ו + בצד של הגה במוט של איתות, וכשאני לוחץ זה מרים או מוריד מוט וגורם לאיתות ימינה או שמאלה.
&nbsp
אני צריך להתרגל לזה, עניין של כמה ימים לדעתי.
 
תודה רבה על התגובות, שאלה נוספת

האם מצב "אוטו סטארט" שיש לי ברכב, הבנתי שזה יוצר בלאי על מערכת ההצתה, כמה משמעותי החסכון בדלק?
 

מנחם231

New member
הדבר השני שאני עושה אחרי שאני מניע

זה לבטל את הפונקציה הזאת.
 
אני אפילו לא טורח לבטל אותה ,

היא לא עובדת, כאשר הלחיצה על הדוושה היא עדינה
אני משתדל שכל העצירות המתוכננות שלי יהיו בלחיצה רכה על הברקס .
 

lseugy

New member
אני בכלל לא בעד הפטנט STOP-START. לדעתי לא יותר מגימיק.

אבל גימיק לפעמים מוכר.
לפני כמה שנים כשמחיר בדלק היה בעננים, הלכו בעולם על חיסכון של כל טיפה כדי שאנשים יקנו. היום הולך טוב ענין זיהום אויר ושוב רוצים שאנשים יקנו. אבל מה לא מספרים להם?
שהתנעה לוקחת טיפה יותר דלק מעמידה רגילה כשהמנוע פועל. אז אם הרכב עומד לזמן קצר - לא כדאי. במקרה הכי טוב - אין רווח ואין הפסד. בהדממות ארוכות אולי יש רווח קטנטן.
אותו דבר לגבי זיהום אויר. התנעה היא מזהמת. לכן בעמידה קצרה - עדיף לא לכבות. בהדממה ארוכה יתכן שיש תועלת קטנה.
בפקקים הפטנט הזה ממילא לא עובד (ברוב כלי הרכב) כי אם בנסיעה האחרונה לא עברתם מהירות מסויימת (משתנית מיצרן ליצרן) הרכב ממילא לא יכבה.
שימוש תכוף שוחק את הסטארטר ומעמיס על המצבר (אם כי לדעתי ענין המצבר משמעותי בנסיעות קצרות והרבה פחות משמעותי בנסיעות ארוכות).
בכל כיבוי של המנוע הטמפרטורה שלו עולה כי מערכת הקירור מפסיקה לפעול. זה לא אמור לעלות עד לתחום המסוכן, אבל לך תדע.
לדעתי בבחינת עלות-תועלת - לא עומד במבחן כלכלי.
לסיכום - לא רואה את הרווח הגדול. זו דעתי. אני בכל נסיעה מכבה את הפטנט הזה.
 
למעלה