המלצה עבור רכב משפחתי אוטומטי

תולקיק2

New member
המלצה עבור רכב משפחתי אוטומטי

שלום, אנחנו נפרדים מרכב הליסינג (תפעולי) i10 שלנו עקב צפיפות, ולעבור לאוטו גדול יותר בליסינג יהיה כבר ממש לא כלכלי.

תקציב: 50 אש"ח
אופי נסיעות: פקקי גוש דן כל יום לעבודה (יהוד הרצליה) 30 ק"מ כיוון
נוסעים: 2 מבוגרים, 2 ילדים (כסא ילד ובוסטר) + עגלת ילד מאחורה

אם הייתי יכול לא הייתי מחזיק רכב בכלל אבל זה בלתי אפשרי, לא מבין ברכבים וחסר אונים במוסכים. אני חוזר הביתה באוטובוסים, רוב הזמן אישתי היא הנהגת.

חשבתי לחפש יונדאי i-25 סביב שנתוני 2012. מתלבט אם לחפש רכב גדול יותר סגנון סקודה אוקטביה ולרדת שנתון.

מה המומחים אומרים?
 

enigo

New member
כמה יותר מרווח אתם צריכים? סופרמיני יספיק, או שצריך משפחתית?

 

enigo

New member
אתם עם תקציב שמתאים להרבה מאוד דגמים. לדעתי שווה ללכת

על דגמים פחות מבוקשים, מה שיאפשר לכם לקנות רכב צעיר יותר. למשל קרוז טורבו או אסטרה טורבו מודל 2012/2013, שנמכרות בתקציב הזה ישירות מליסינג, מה שהופך את הרכישה לפשוטה וקלה יותר (אבל לאו דווקא כדאית יותר, כן?). עוד אופציה, פחות נפוצה אבל עם יתרון שימושיות היא אופל מריבה - מיקרוואן עם מבנה נוח מאוד כשיש ילדים קטנים (אני מניח שזו הסיבה להחלפת הרכב).
עוד אופציה, אבל כאן יש הימור מסוים, זו פורד פוקוס - בחברה טוענים שמצמדים חדשים פתרו את בעיית התפקוד של התיבה. אם זה נכון, אז אפשר לקבל רכב נהדר (נוח, מאובזר די טוב, בטוח) במחיר מגוחך - ראיתי פרסומים למכוניות מודל 2012 ב-32,000 שקלים, משמע ב-50,000 תוכלו למצוא רכב עם נתונים טובים מאוד.
בכל הדגמים, אגב, אני ממליץ על סטיישן. הרבה יותר שימושי מהסדאן.
 
תיקון לניסוח-

האם זו טענת היצרן או של אנשים שנוהגים ברכב מהחברה שאתה עובד בה?
אצלנו בחברה היו די הרבה רכבים כאלה וככל הידוע לי הם המשיכו לרעוד בגלל הגיר.
 

enigo

New member
היבואן בשם היצרן. מניסיוני, חברות הליסינג לא טורחות לבצע

את התיקון - החלפת מצמדים בתיבה ועדכון תוכנה. אולי בגלל שזה דורש להשבית את הרכב ליום (לפחות, לא כולל לוגיסטיקה מסביב), במקום הן מבצעות רק איפוס של המחשב שעוזר לזמן קצר מאוד.
מנסיון של חבר שהתעקש על ביצוע התהליך המלא, התפעול משתפר מאוד, לרמה שכבר ממש לא מפריעה. אבל הוא ביצע את זה רק לפני 3000 ק"מ בערך, אז לא בטוח שזה באמת פתרון מוחלט לבעיה.
 

M o l

New member
אחותי ביצעה את כל העדכונים לגיר שהציע היבואן

המצב השתפר פלאים מיד אחרי ההחלפה אבל היום המצב כבר הרבה פחות מזהיר. לא גרוע כמו קודם, אבל פחות טוב מאשר מיד אחרי ההחלפה.
 

enigo

New member
כולל החלפת המצמדים?

באופן טבעי, עם הבלאי של המצמדים תפקוד התיבה משתנה (לפעמים לטובה, אגב). גם בתיבות אוטומטיות התפקוד של התיבה משתנה עם הזמן בגלל שינוי בסמיכות הנוזל ההידראולי ומצב רצועות הבילום. השאלה אם העסק התדרדר לרמה בלתי נסבלת, כמו עם המצמדים המקוריים, או לא. אם זה נשאר בגדר "לא מבריק, אבל לא נורא", אז מדובר לדעתי בקניה משתלמת מאוד. אוטו מאובזר טוב יחסית, נוח ושקט מאוד, במחיר מגוחך.
 
מדובר בהימור גדול כמו שאמרת ביושר

לאור הבעיות שהיו לגיר הרובוטי הזה לאורך זמן ,פורד האריכה את האחריות לגיר לחמש שנים.אינני יודע אם יש מגבלה של קילומטרים אבל הרבה מהרכבים האלה כבר מגיעים לסוף תקופת האחריות הזו. הגירים האלה רעדו ונהגו לסיים את חייהם מוקדם מהצפוי. לא יודע כמה פורד תשקיע לתקן גיר שהם כבר לא משתמשים בו אבל זה אפשרי.
אם אכן נפתרה הבעיה אכן מקבלים רכב טוב במחיר נמוך, אם לא נפתרה הבעיה הקונה ישאר במקרה הטוב עם רכב שיפסיד עוד המון במחיר ויהיה קשה מאוד למכירה ובמקרה הרע ישאר עם רכב עם גיר תקול ומחיר תיקון מאוד גבוה.
מי שמחפש רכב ברמות המחיר האלה כנראה שאינו עשיר במיוחד ולכן ההימור הזה לא נראה לי כדאי.
מה שכן, אם יש אחת ידנית והמחיר נמוך שווה לשקול.
 

enigo

New member
ידניות מכרו ממש מעט ממה שאני זוכר, ואני בטוח שמי שיש לו אחת

לא ימכור אותה במחיר הרצפה שבו נמכרות האוטומטיות.
לגבי ההימור - אכן, לכן הגדרתי זאת כך. מצד אחד יכול להיות שתקבל רכב מעולה במחיר נמוך משמעותית מהמתחרות, מצד שני, יכול להיות שתיפול. אבל צריך לזכור שגם הנפילה היא לא אוטו שהולך לגריסה, אלא כזה שבסך הכל הגיר לא מתפקד בו הכי טוב.
 
מצרף סרטון

מצאתי ערוץ של אחד אוסטראלי שאני מוצא משעשע ומבין בתחום. הוא מדבר על השוק האוסטראלי אבל יש דגמים חופפים אצלנו.
מצרף סרטון די ארוך שמדבר על לימונים והאלטרנטיבות שלהם.באופן לא כל כך מפתיע דיבר שם על הפורד פוקוס ופיאסטה ועל תיבות ההילוכים האלה.
הקטע הרלוונטי מתחיל ב10:10 ונמשך עד 12:26

כל הערוץ די מומלץ ממה שהצלחתי לראות עד כה. [URL]https://www.youtube.com/watch?v=JVxxPMh1oUk[/URL]
 

M o l

New member
לפי מה שהיא אמרה לי החליפו גם מצמדים.

בעיניה זה "לא מבריק, אבל לא נורא" כי זה הרבה יותר טוב ממה שהיה קודם, בעיני זה די גרוע, אינדיוידואלי ביותר.
 

תולקיק2

New member
22 אלף בשנה בקירוב - רובם בפקקים - יהוד <-> הרצליה

22 אלף בשנה בקירוב - רובם בפקקים - יהוד <-> הרצליה
 
לפני חצי שנה הייתי באותו מצב

נגמר לי החוזה של הרכב בליסינג ולא רציתי להתחייב לעוד תקופה. רציתי לחזור לרכב פרטי משפחתי. אני נוסע ברכב הזה כשלושים ושלוש אלף קילומטרים בשנה. בסוף השבוע אני נוסע בעיקר ברכב הגדול.
כדי להצדיק את הרכישה ברמה הכלכלית על הרכב היה להיות לא יקר- עד חמישים אלף שקלים כי בנסועה שנתית כזו איבוד הערך הוא מאוד גדול.הוא צריך להיות אמין ובעל הוצאות אחזקה נמוכות ולהיות חסכוני בצריכת הדלק.
שאר הדרישות היו בטיחות ושיהיה נוח. בפקקים הנוראיים שאני עומד בהם כל יום.

הרכב שענה לקריטריונים האלה היה פריוס. רכשתי אחת מהדור הראשון שווק בארץ משנת 2009. קיבלתי עליה המלצות מחברים שיש להם וקראתי הרבה סקירות מהארץ ומחו"ל. התרשמתי שהרכב אמין ובנוי היטב.
לאחר ארבעה חודשים וחמש עשרה אלף קילומטרים אני עוד לא יכול להעיד על אמינות אבל צריכת הדלק מצויינת ולא יורדת מעשרים קילומטר לליטר ומה שתורם לכך הוא שהרבה מהזחילות בפקקים נעשות ע"י המנוע החשמלי.
הנסיעה נוחה והרכב מרגיש בטוח ויציב. מבחינת הנאה מנהיגה אין הרבה ממנה עד בכלל לא אבל קל מאוד לנהוג את הרכב והוא מאוד שקט.
הקלקולים היחידים שהיו לי עד כה הם מצבר שהיה כנראה המקורי של הרכב ונורה אחורית שנשרפה.
לפי מה שבדקתי הטיפולים הם זולים אבל אז זה אוכל לגלות לאורך הזמן. במקרה הגרוע, אם אגלה שהעסקה לא משתלמת תמיד אוכל למכור ולקחת ליסינג.
 

oscars

New member
רק סקודה אוקטביה. זה הרכב האולטימטיבי כרכב משפחתי

 

enigo

New member
כן... ובתקציב שלו הוא מקבל מודל 2012, בדיוק משיא תקופת

הבעיות של ה-DSG וה-TSI. רוצה לנחש כמה עולה תיבת DSG? או כמה עולה להחליף מגדש טורבו? המון כיף!
ובאופן כללי - לאוקטביה באמת תא מטען ענק, אבל זה היתרון הגדול היחיד שלה. בשאר הדברים היא לא מציגה איזה יתרון מוחץ על משפחתיות אחרות, או בכלל. יש לה גם כמה חסרונות. וכשמשווים אותה לסטיישנים, אז יתרון תא המטען שלה מצטמצם משמעותית. בקיצור - ממש לא המשפחתית האולטימטיבית, ובטח לא מהשנתונים הללו.
 

תולקיק2

New member
מה לגבי יונדאי i25?

הכנסתי את העגלה של הילד ועוד נשאר הרבה מקום בבגאז'.
הבנתי שלא "מזדקנות" כל כך יפה
 

enigo

New member
i25 שייכת לקטגוריה של תת-משפחתית

יחד עם מכוניות כמו פיג'ו 301, סקודה ראפיד, סיאט טולדו, קיה ריו ועוד. הן קצת פחות ממשפחתיות בתחומים שונים - איכות חומרים ו/או מנוע ו/או בטיחות ו/או מרווח, ואמורות להיות זולות יותר בהתאם. כחדשות פער המחיר הרבה פעמים היה קטן מדי, כי הן היו מיועדות בעיקר לליסינג (ולכן תומחרו גבוה כדי שהיבואן יוכל לתת עליהן הנחה גדולה). כמשומשות צריך לבדוק מה פער המחיר בינן לבין משפחתיות "אמיתיות" כמו אלו שהצעתי למעלה.
 
למעלה