זקוק להמלצה כלכלית ומקצועית לרכב

איך הגעת למספרים כאלה מבהילים?

אני לא מוציא אפילו 200 שח בחודש בלי הדלק. וגם הדלק אני ממלא בסכומים של 50 שח או 100 שח בלבד מידי כשבועיים או יותר. תלוי איך שמתחשמק לי... אני אף פעם לא ממלא עד ל-FULL
&nbsp
האם אופן החישוב שלך מחשיב את עלות הכסף שהוצאתי מחשבוני בבנק? הלוואה לא נטלתי וגם לא רוקנתי את חשבוני בעבור פיקנטוצ'וקו שהיה חדש עת רכשתי ב2012 ב58.5K. מאז החלפתי רק צמיגים ב900 שח + רפידות קדמיות שהחלפתי בעצמי בחנייה שלי. כל השאר נאלצתי לבצע טיפולים במוסך המורשה בלית ברירה עקב האחריות המצ'וקמקת רק על המנוע והגיר למשך 7 שנים שזה הדבר הכי מגוחך שיש כי אני מעולם לא מצליח לקלקל שום חלק ברכב או באופנוע. כדי שאף אחד לא יצא יבשוש שיקפוץ ויגיד שאין מצב כזה אז אגיד שהכוונה לא מצליח לקלקל בשיעורים שאפילו דומים לשאר האוכלוסייה. הקילקולים אצלי בטלים ב60.
 
אתה מבטח את האוטו?

משלם אגרת רישוי
מפסיד ערך על הרכב
&nbsp
הסכומים מצטברים
&nbsp
ואל תשווה אדם שמטפל ברכב לבד לאדם שמשלם למוסך
ואם אתה אכן משלם פעמיים בחודש 50 שח על דלק, אתה לא ממש צריך רכב
&nbsp
 
מפסיד ערך, בוודאי

אבל האם אתה יודע כמה אפסיד בדיוק?
אגרת רשוי אכן.
ביטוח חובה בלבד
טיפולים לבד: הייתי עושה הכל לבד אבל פעם בשנה אני חייב ללכת למוסך בגלל האחריות המקושקשת. ביזבוז זמן וכסף. וגם על איכות הטיפול שם צריך להשגיח עליהם. פעם אחרונה בטיפול 4 שנים המכונאי ניסה להסביר לי שלא צריך להחליף את נוזל הבלמים כי זה מיותר [כמובן למיותר לציין, שבחיוב הם לא היו מוותרים לי] ואח"כ הלך והביא מיכל דוט 4 פתוח שנותר מטיפול אחר
. אם אתה לא בודק אז השירות שאתה זוכה מתדרדר קשות, שלא לדבר שינסו להחליף ברקסים בטרם עת... כלומר גם תשלם הרבה מדי וגם תשלם עבור דברים שמבוצעים רק בכאילו.
 

M o l

New member
אם מדברים על רכב יחסית חדש

אז ירידת ערך (שוב, רכב יחסית חדש), טסט (אין ברירה), ביטוח (כנראה שרוב האנשים מבטחים רכב יחסית חדש במקיף) וטיפולים תקופתיים (בהנחה שאתה לא מטפל לבד) יכולים להגיע בקלות ל-1500 ש"ח בחודש וזה עוד לפני שהזזת את האוטו...
 
החזקתי אופנוע יפני בנפח 1000 למשך 7 שנים

בשנים אלו האופנוע היה כלי התחבורה העיקרי שלי. החזקתי אז גם רכב סופרמיני קטן רק בשביל ימי גשם לנסיעות עירוניות או להביא צאצאים למסגרות החינוך ו/או חזרה.
כל השאר היה רק על גבי האופנוע וזה כלל כמה שנים של רכיבות ירושלים-ת"א הלוך וחזור כמעט יוםיומיות.
האופנוע היה הדבר הכי זול שהיה לי אי פעם. תיחזקתי לבד. קניתי ב72 ומכרתי ב35.5 [המחירון היה 45 אבל ה35.5 היה ההצעה הכי גבוהה שקיבלתי ובקושי היו הצעות כלשהן]...התחזוקה הייתה זולה מאד. קניתי חלפים בחו"ל והשתמשתי בהתאם לצורך. אפילו צמיגים הבאתי לעתים. הייתה תאונה שנגרם נזק ובעטיו קיבלתי מהביטוח של הפוגע כ28,000 שח [התפשרתי על פחות מ33,000 שקבע השמאי] אבל את התיקון ביצעתי אנוכי עם חלקים שהבאתי מחו"ל ובפועל התיקון עלה לי סביב 4,000 בלבד.
לפי צורת התחשיבים הללו שיש בהם הרבה איוודאות יוצא אוטוטו שהאופנוע עליו רכבתי היה מקור הכנסה ומקור השקעה מייניב. אלה כמובן דברים שהם עמוק בתוך תחום האבסורד.
 
להוכיח שעניין של עלות כוללת חודשית יכול להפתיע ושהוא דבר ש..

שקשה לצפות אותו. אפשר לחשב במדוייק רק בדיעבד.
2. להדגיש את מה שרשמת שכדאי להעיז וללמוד לתחזק דברים בעצמך. זה דבר שרוכשים אותו בהדרגה, מהקל אל הכבד. והדבר הזה משפר בעלויות עד כדי שהמילה כדאיות הופכת להיות תואר ראוי
3. להוציא לך את העיניים
. ...אופנוע זאת חווייה ענקית. כדאי לך לנסות. שנים של רכיבות יומיומיות הלוך וחזור מקטמון ירושלים למרכז ת"א, בשעות העומס ב40 דק' בלבד. חזרה בשעות עומס שארכה זמן דומה. ה40דק' זה סכ"ה הזמן רכיבה שכולל נסיעות בעיר ולא רק מחוץ לעיר, כן? אז אתה יכול לנסות לנחש מה המהירות בחלק מהקטעים מחוץ לעיר. זאת הסיבה שאהבתי את הטיסה בגובה נמוך. מידי יום ידעתי שבמהלך ההמראה והטיסה אני חייב להישמר ולהיזהר בכל שנייה, כי כל מפגש עם גורם פיזי אחר הוא הרה אסון. שנות הרכיבה הארוכות שבלא תאונה הוכיחו לי מסוגלות אדירה בתחום. [גם התאונה הבודדת שהייתה לי שבה רכב פגע מאחור הייתה אמנם באשמת הנהג הפוגע ועל כן הביטוח שלו פיצה אותי אבל אני הסקתי מזה המון ושיניתי את כל הגישה שלי לרכיבה וליתר דיוק לעצירה ולהאטה]
את זה אני סיפרתי כדי שיובן מהיכן נוצר אצלי הבוז העמוק לנהג/ת הארצי ישראלי הממוצע והשכיח, קרי זה שהוא תואם האידיט המצוי. כלומר תואם האידיט המצוי הוא אחד שלא יודע לנהוג ובעיקר חסרה לו היכולת לזרום והיכולת לשמור על החלשים שסביבו, כלומר, היכן שצריך להיזהר שם נותן בגז ודורס ואילו היכן שצריך לזרום, שם מגלה הססנות ובולם ומעכב טור ארוך מאחוריו...הכל הפוך. ונהיגה שכזאת מגבירה בלאי ומגבירה ביזבוז אנרגיה...
 

M o l

New member
עדיין לא מבין מה הקשר. אי אפשר לנהל איתך דיון כשאתה זולג

למקומות לא רלוונטיים.
 
אל תהיה כזה כבד. ברמה עקרונית וברמת השכיח אתה כנראה צודק לגב

לגבי רמת ההוצאות. אני רציתי להוכיח לך שאפשר אחרת. אפשר לזלוג לתחומי מספרים שונים לחלוטין.
הבאתי את האופנוע שאחזקתו נחשבת כפושטת עורות כדוגמה קיצונית שאם שם אפשר אחרת אז בכל רכב זה אפשרי. זה מה שהתכוונתי.
אתה בטח תענה שלא כל אחד יכול ולא כל אחד יודע ובלה בלה בלה ובכל זה אתה צודק. אני דיברתי רק על בליל שכולל את עצמי ועוד אנשים שאני מכיר. התיאור שלי לא מייצג סטטיסטית כלום.
אם גם הפעם אתה לא רואה את הקשר לדיון אז אתה נעול על להישאר כבול למסקנות שלך על העלויות המוגזמות שמר וגברת ישראלי משלמים עבור קופסה מזורגגת עם מנוע מתקתק שאיתה הם תקועים בפקקים בלא כל יוזמה לפרוץ את המסגרות.
 

M o l

New member
אתה טוען על עצמך ש-"התיאור שלי לא מייצג סטטיסטית כלום".

I rest my case.
אפשר להוזיל הוצאות רכב? בטוח, לא אמרתי שלא. 95% אחוז מהאנשים (סתם הימור) לא עושים את זה ונופלים לתבנית הסטנדרטית של לטפל במוסך, לספוג ירידת ערך ממוצעת ולבטח את הרכב.
סיפורי אלף לילה ולילה שלך לא מענייינים כי הם לא פשוט לא רלוונטיים לאחוז מכריע מהאוכלוסיה, כמו שאתה טוען בעצמך.
 
RESTING YOUR CASEזה משהו שהוא לא תמיד מוחלט. אל תחפז להכרזות

לאחוז מכריע זה אכן לא רלוונטי...אבל לאחוז קטן זה מאד רלוונטי. המשמעות של אחוז קטן שיהווה קבוצה נפרדת ולא יתמזק עם הקבוצה העירית זה פחות מ5% מהכלל שהם בעלי מאפיינים שונים.
כמה פחות מ5% לא אני ולא אתה יודעים. נניח שזה 4.99%... האם לא מגיע לנתח הזה של אוכלוסית המשתמשים ברכב מנועי כל תזכורת כאן? CHAPEAU? או SALUTE? משהו? או שיותר קל וטיבעי בעבורך לזלזל בידע ובהשקעה שמניבים פירות? פירות כספיים של חיסכון משמעותי אך גם פירות של איכות מכנית טובה יותר כלומר זה לא בא אחד על חשבון השני.
 

enigo

New member
למי שנוסע מעט, לא בטוח בכלל שקטנוע יהיה זול יותר לאחזקה

צריכת הדלק יותר מתאוזן על ידי ההבדל בביטוח. אולי ירידת הערך תטה את הכף. צריך לחשב.
 

the annonymous

New member
השיקול הוא התשלום החודשי ברכישה

שיעמוד על מאות שקלים במקום אלפים ועלויות טיפולים שיהיו נמוכות משמעותית.
&nbsp
אני יוצא מנקודת הנחה שהביטוח יקזז את הדלק.
 

enigo

New member
לא בטוח בכלל שעלויות הטיפולים יהיו נמוכות יותר

עלות פר-טיפול אולי נמוכה יותר, אבל מצד שני, בהרבה קטנועים הטיפול הוא כל 3000 ק"מ...
 

enigo

New member
וזה קשור לדיון איך? עוד לפני שנכנסנו לשאלה האם הנתון הזה

באמת נכון.
באותה מידה יש גם נהגי מכוניות נטולי ביטוח, וכאלו שגם נוסעים בלי טסט ולא מטפלים באוטו. יש כאלו שגנבו את הרכב, כך שאפילו אין להם עלויות מימון ופחת. וכל זה - לא קשור לדיון.
 
האם לא דיברנו על העלויות אחזקה הכוללות הכל ?

אם רוכב אינו מבוטח בביטוח חובה אז הוא חוסך עד כ5000 ש"ח לשנה ובחישוב חודשי נעגל בכוונה למעלה כדי שיראה מרשים: בחישוב חודשי הוא חוסך עד כ500 ש"ח.
&nbsp
 

enigo

New member
אז אפשר גם לחשב עלויות על רכב גנוב, שלא מטפלים בו עד שקורס..

 
תאורתית אפשר אבל אנחנו מנסים להישאר בגבולות ההיגיון הנורמלי

כלומר, כולנו כאן הסכמנו שזה דבר מאד סובייקטיבי, העסק הזה של אחזקה ושזה מותאם תוצאה אינדיבידואלית.
קח דוגמה של ביבי נתניהו. המדינה מממנת לו רכב לכל דבר. אם הוא יישאל אותך האם תמליץ לו לרכוש משהו זול וכו'? כמובן שלא כי האחזקה של רכב לראש הממשלה היא בעלות 0 הכל כולל הכל, כולל הנהג.
סתכל במעלה השרשור. לא אני העלה זאת לראשונה אבל התחשיב של העלויות כולל ביטוחים וכולל הכל, כולל גם דלק.
למה כולל דלק? כי אם יש רכב חסכני זה ייתן יתרון לנסיעות ארוכות רבות ולהפך...
 
למעלה