3008 דיזל חדש מהניילונים

ע מיש

New member
3008 דיזל חדש מהניילונים

אני מצנצל אם אני חוזר על שאלות שכבר עלו כאן אבל

היום ערכתי נסיעת מבחן ב 3008 החדש, דיזל 1600, 120 כ"ס, השויתי אותו ל 3008 בנזין.
המכונית מאד מוצאת חן בעיני אלא שהיא קצת יותר עצלה מהבנזין וקשה לי להחליט.
הם גם מציעים כחבילת השקה צמיגים 18" במקום 17". מישהו יכול להסביר לי מה היתרונות או החסרונות? (חוץ מהיופי)
 
צמיגי 18 לעומת 17

שומרים על האינרציה טוב יותר כלומר בנסיעה בינעירונית תצרוך פחות דלק ובכלל לאחר שהגלגל החל להסתובב יהיה צורך להשקיע פחות אנרגיה כדי שיתמיד בסיבובו.
אממממה: לכל מטבע יש 2 צדדים וגם לצמיג 18: התחלת הגילגול שלהם כרוך בהפעלת יותר מומנט ויותר אנרגיה. כלומר בפקק צפוף מאד של עצור וסע בהתקדמות של צב, צמיג 18 יהיה בזבזני יותר.
&nbsp
יש נקודה נוספת של גישור על פני בורות ומיכשולים. צמיג 17 יעשה זאת טוב יותר מאשר צמיג 18 כי גובה הצמיג הכולל מהקרקע יהיה זהה לחלוטין או כמעט זהה לחלוטין ב2 המקרים האלה ולכן צמיג ה17 יהיה עם חתך גובה יותר גבוה ויש בכל רכיב של בלימת זעזועים.
מהצד השני צמיג ה18 יהיה עם חתך ספורטיבי יותר וכלומר יהיה יציב יותר בנהיגות כביש מאתגרות כמו סיבובים מהירים ו/או תאוצות חיוביות ושליליות קיצוניות...
 

חן 1111

Active member
מאיפה הבאת את זה?

זה נכון אולי כשמתקינים את הגלגל על מכשיר איזון גלגלים ומסובבים אותו. על הכביש מה שקובע את האינרציה זה התנועה של המאסה של הרכב. הצמיגים די חסרי משמעות.
בכל מקרה אי אפשר לדבר רק על החישוק, אלא על כל מכלול הגלגל (צמיג וחישוק). אתה בעצמך כותב ששני הגלגלים יהיו בעלי אותו קוטר, אז גם מומנט האינרציה שלהם צריך להיות די זהה.
 
אתה צודק לגמרי

לא יודע מה קרה לי?

אני עושה במקביל עוד דברים ויצא שכשכתבתי את החלק הראשון של הטקסט שלי אז התייחסתי בטעות ל2 רכבים שונים שגם גובה הצמיגים מהקרקע יהיה שונה ולא רק הג'נט...
&nbsp
אבל לפחות כנראה החלק השני של הטקסט שלי הוא נכון, היכן שהתחלתי בכיתוב "יש נקודה נוספת של גישור ..."
 

enigo

New member
או שהתבלבלת וחשבת שאתה בפורום אופניים

ההסבר שנתת הוא ההסבר הסטנדרטי להבדל בין אופני "26 ל-"29. רק ששם קוטר הגלגל הכללי שונה, בניגוד למצב במכוניות. שם גם האינרציה של הגלגל הרבה יותר משמעותית בחשבון הכללי.
 
אני אכן משתמש בגלגלי 29 באופניים


וגם האופנוע הממותה שהיה לי בא עם גלגל 19 קדמי
 
זו האובססיה שלך לצמיגים בזמן האחרון


אין שום הבדל מורגש על ידי הנהג בין החישוקים
יש לי 17 ו 19 על אותו הרכב לחלופין , גם שיכוך המהמורות דומה .
לכאורה ה 17 היה צריך להיות יותר רך . מסתבר שהמכלולים האחרים יותר קובעים
 
אידיט אני נדבק ממך. מה יהיה? מי יעזור לי?


שמת לב איך פלטתי כאן שטויות בקצב של מכונת ירייה?
&nbsp
ב1/2 ממה שכתבתי התבלבלתי עם שרשור אחר שהיה כאן על השוואה בין צמיגים גדולים לקטנים שקיימת בין רכבים שונים. שם הגובה הכללי של הצמיגים היה שונה מהותית.
&nbsp
אתה מבין את ההבדל? כאן הגובה הכללי הוא נשאר כמעט זהה אז אם אתה מגדיל את הג'נט אז אתה כמובן מקטין את החתך של הצמיג [שקובע את גובה צידי הצמיג]. ולהפך, אם אתה מקטין את הג'נט אז אתה חייב לפצות בגובה דופן הגומי.
&nbsp
ולגבי האובססיה שלי לצמיגים? לצערי זה לא רק מהזמן האחרון אתה פשוט הבחנת בזה רק לאחרונה אחרי שעניתי לך על השאלת ניפוח אצלך ברכב. בענייני צמיגים בקושי אני מוצא אנשים שמסוגלים להעשיר את הידע שלי למרות שכפי שחזית בשרשור הזה, היו שניים שקלטו את שידעתי וזה שכשאני עייף על MODE AUTOMATISH בסבירות לשטויות עולה משמעותית

&nbsp
אולי אתה תוכל להעשיר את הידע של כולנו? תשאל במוסך היבואן אצלכם למה צמיג חורף אצלך תמיד מקבל תוספת של 3 רק מאחור ולמה הערך הקדמי נשאר זהה [לצמיגי הקיץ המקבילים, בעלי המידות הזהות לחלוטין]. אגב, אצלך זה 4*4 קבוע [כמו בסובארו] או כמו שידעתי שהיה בVW גולף פעם [לא יודע מה קורה היום] שזה קבוע קדמי ואם יש אובדן אחיזה קדמי אז נכנסים האחוריים לפעולה, כלומר בVW זה לא באמת 4*4
 
הוכחה ארכיאולוגית שבני ישראל היו במצרים יש?

זה יותר חשוב מהלחץ בצמיגים חורף שלא יהיו לך אף פעם
 
מספיק קשה "להגיע אליך" בעיניינים של צמיגים ורכב

אתה יודע, הפלונטרציה הסבוכה הקבועה שלך...
יש כאן שישבעו שאתה לחלוטין "בלתי נגיש"

אני חושב שאתה סביר פלוס בעינייני מכונאות ומכונות, ואפילו במצבים מסויימים מצאתי שאתה יודע לחדור לניבכי עיניינים הרבה יותר טוב מכאלה עם תוארים אנונימוסיים בהנדסה, אבל אל תיסחף, אני לא ארים את האתגר ללכת איתך ל"מסע אחר" אפילו לא לגאוגרפיה הקרובה בזמן העתיק ב REGION OF THE NILE AND PYRAMIDS.
 
אמרו לי שהמצב היה הפוך , המצרים שלטו בישראל

בענייני רכב , מכיר את מה שאני מכיר מקרוב
התיסבוכים הממוחשבים זה עב"מ
 

חן 1111

Active member
17 או 18 זו המידה של החישוק.

וסביר שעל חישוקי 18 מותקנים צמיגים בעלי חתך נמוך יותר. היתרון של חתך נמוך זה אחיזת כביש טובה יותר בנהיגה ספורטיבית. החיסרון הוא נוחות פחות טובה. מעבר לזה גודל החישוק די חסר משמעות עבורך.
 

enigo

New member
יש עוד משמעות אחת - מחיר הצמיג. יש סיכוי טוב שמחיר צמיג

ה-18 יהיה גבוה יותר. אם כי בדברים הללו משפיעה מאוד התפוצה של הצמיג. צמיגים נפוצים יותר יהיו זולים יותר, לפעמים בהרבה, מאשר צמיגים לא נפוצים.
ממני דרשו פעם על צמיג 185/55-15 כמעט פי שתיים מאשר על צמיג 185/60-15, רק כי המידה השניה נפוצה מאוד, והראשונה נדירה למדי.
 
אכן גם המחיר הוא רכיב שאין לבטלו אם כי

בפיג'ו המדובר אני הייתי מעדיף צמיגי 18 על פני 17
ה18 יהיו כנראה טובים יותר לנהיגה ספורטיבית וברכב הפסאודו-ג'יפאי יש לזה יתרון מוצק.
רכב גיפאי גם ככה יש לו בולמי זעזועים טובים ואפשר לוותר על תרומת הצמיגים בכך.
וכמובן בהקפדה על הלחץ אויר המומלץ, ה18 יהיה כנראה חסכוני יותר בדלקים
 

enigo

New member
ה-18 לא יהיה חסכוני יותר. מאיפה הבאת את זה?

אם כבר, אז בכל המקרים בהם ראיתי שפורסמו שני נתוני צריכת דלק, בהתאם למידת הצמיגים, אז הרכב עם הצמיגים הגדולים יותר היה בזבזני יותר בפער של עד 10% (זוכר שראיתי נתונים בפריוס ובקרוז החדשה).
ורכב פנאי גבוה בדרך כלל נדרש לבולמים וקפיצים קשיחים יותר כדי לפצות על מרכז הכובד הגבוה יותר, ולכן הקטגוריה הזו, ככלל, יותר קשיחה ופחות נוחה מאשר פרייבטים.
 

חן 1111

Active member
למה שצמיגי 18 יהיו יותר חסכוניים.

מידת החישוק כשלעצמה חסרת השפעה על צריכת הדלק. אם הצמיג יותר רחב אז ההיפך, צריכת הדלק תהיה גרועה יותר.
ייתכן שיש לו בולמי זעזועים טובים במובן של איכותיים, אבל אני לא בטוח לגבי הנוחות. לא בדקתי. סביר שמי שקונה רכב כזה לא מחפש נהיגה ספורטיבית, אז אני לא בטוח שיש טעם להשקיע יותר בצמיגים נוחים פחות.
 
היה כאן פעם לא מזמן שרשור על השוואה בין 2 רכבים

אחד עם צמיגי 18 או 19 והאחר 16 או 17 ואז השווינו הרכבים השונים זה לזה ושם הצמיג הגבוה יותר היה זול יותר בדלקים ופחות מזהם...
משום מה כאן אני חוזר להנחה השגוייה שלי שזאת אותה השאלה כמו שם... בעוד שכאן משנים הצמיג והג'נט לאותו רכב ככה שהגובה של הצמיג נשאר כמעט זהה או שהוא ממש זהה.
ולכן אם אחד הצמיגים בעל סולייה רחבה באופן מובהק אז ההתנגדול הגדולה יותר לגילגול תגרום לביזבוז דלקים גדול יותר.
 

חן 1111

Active member
איך אפשר לדעת בלי לבדוק? הכל יכול להיות.

אבל טרחתי ובדקתי. הצמיג התקני הוא 215/65/17.
האופציונלי הוא 225/55/18
ויש להם גם דגמים עם 235/50/19.
&nbsp
 
למעלה