פולקסווגן בורה

bell86

New member
פולקסווגן בורה

שלום
יש לי פולקסווגן בורה 2002
מתחילת הנסיעה הונטה מתחילה לעבוד והרכב לא סוחב
לאחר כיבוי הרכב הונטה ממשיכה לעבוד עוד כעשרים דקות חצי שעה
מה יכולה להיות הבעיה? תודה
 

חן 1111

Active member
דולקת איזו נורה אחרת?

אולי זו בעיה בחיישן חום המנוע, אבל אז צריכה לדלוק נורת בקרת המנוע.
האם זה קורה עם מזגן פועל, או לא, או גם וגם?
 

bell86

New member
לא דולקות הנורות

זה קורה גם עם מזגן פועל וגם בלי המזגן, ורק בימים הקרים
 

חן 1111

Active member
עדיין הייתי חושד בחיישן טמפרטורת המנוע.

אבל צריך אבחון מדויק במוסך מקצועי.
 

lseugy

New member
מתי בפעם האחרונה נסעת מחוץ לעיר ולאיזו מהירות הגעת?

 

lseugy

New member
ההימור שלי (המשתקף בשאלתי) כנראה נכון. יתכן שזו הבעיה.

בחלק מהמכוניות המודרניות יש מערכות להפחתת זיהום אויר. אחת מהן מונעת פליטת עשן וחלקיקים בתוך העיר והיא פועלת רק במהירות נמוכה. בנסיעות רבות בתוך העיר כשהחלקיקים לא משתחררים - הם סותמים אותה והרכב לא סוחב. משהו בדומה לאגזוז סתום.
כשיוצאים למהירות גבוהה המערכת נפתחת (בדרך כלל זה מחוץ לעיר) והחלקיקים משתחררים לאויר הפתוח. צאי מהעיר, תגיעי למהירות 80 קמ"ש, או יותר עד כמה שמותר. סעי כשתי דקות במהירות הזו, יתכן שאחרי זה לא תכירי את הרכב.
ואז, מדי פעם, נסיעה אל מחוץ לעיר.
ספרי לנו איך נגמר.
בהצלחה ושבת שלום.
 

enigo

New member
אתה טועה לגבי אופן פעולת המערכת

המערכת שאתה מדבר עליה היא מסנן החלקיקים - שלוכד חלקיקי פיח שנמצאים בעשן. הוא לא מונע פליטת עשן.
המערכת לא "נפתחת" מחוץ לעיר ולא משחררת את החלקיקים. המערכת מבצעת פעם בכמה זמן הליך של שריפת החלקיקים שהצטברו בה, והופכת אותם לגזים מזיקים פחות. אלא שכדי לבצע את ההליך הזה, מסנן החלקיקים צריך להגיע לטמ' גבוהה - מה שלא קורה בנסיעות קצרות. וכשהמערכת הזו נסתמת, אז ביצועי המנוע נפגעים.
אבל - כשהמסנן הזה סתום זה בדרך כלל מדליק נורה כלשהי. מנורה יעודית ועד נורת צ'ק אנג'ין כללית.
סתימת המסנן לא משפיעה בשום צורה על הפעלת הוונטה, כמו שמתואר כאן. הוונטה נדלקת כשהמנוע חם - או כשהוא חושב שהוא חם. ומכיוון שמתארים כאן שהיא נדלקת ממש עם ההנעה, אז כנראה שהבעיה היא בחיישן החום.
 

lseugy

New member
עוד לא קרה שאכתוב משהו ולא תענה לי שאני טועה. הבנתי. די.

שלום מר צודק תמיד.
זה אוטו 2002 על כל המשתמע מזה.
אבל רק אתה יודע הכל, הכי טוב ותמיד צודק. תפסתי את הפרינציפ. אין צורך לחזור על זה שוב ושוב. תן לי לכתוב את השטויות שלי ואין צורך להעיר לי, אלא אם אתה מאד נהנה מזה ולא אגזול ממך את התענוג.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
הפתרון פשוט - הפסק לטעות.

אגב, אחרי שהגבתי לך שמתי לב שמדובר בכלל ברכב בנזין - שאין בו בכלל מסנן חלקיקים.
רוב הסיכויים שגם בגרסת הדיזל של הבורה במודל הזה לא היה מסנן חלקיקים - אז זה היה דבר חדש ונדיר יחסית. כך שבנוגע לעניין שכאן, הבעיה היא בוודאות לא במסנן החלקיקים.
אבל זה לא קשור לעובדה שתיארת בצורה שגויה את מה שעושה המערכת. העמדת הדברים על דיוקם היא לא לשם התענוג האישי שלי, אלא כדי למנוע הטעיה של מי שיתקל בהודעה שלך בעתיד.
ואגב עתיד, אם אתה רוצה שלא אתקן אותך, הדרך היא פשוטה מאוד, ומופיעה בכותרת. מקווה שתאמץ אותה, בשביל עצמך אם לא משום סיבה אחרת.
 
המאזן הכללי שלו מאד חיובי

כלומר, בנגוד לפעם הזאת, הוא בד"כ לא מפספס אלא מפרה כאן דיונים באופן מאד חיובי. אני עדיין זוכר את שרשור הצמיגים מ"העת החדשה"
כדוגמה אחת ויש עוד.
 

enigo

New member
זה הוא שאמר שאני מתקן כל הודעה שלו, אני לא ישבתי לספור

ואם תיקנתי כל הודעה, סימן שהוא טעה בכל הודעה. ואם לא תיקנתי כל הודעה שלו, אז סימן שהוא טעה גם בהודעה שבה הוא אמר שתיקנתי כל הודעה שלו...
 
תתחיל להתרגל! אניגו הוא דביק יותר מסופר 7

במקרה הזה לא יודע מי צודק ומי לא אבל זה לא משנה הוא תמיד צודק
למרות שנפל בלא מעט מקרים
 

enigo

New member
אתה מוזמן גם להפסיק לדבר שטויות, ותראה איך אני

לא נכנס לשרשורים שלך...
ולגבי הנפילות - רק במציאות האלטרנטיבית שלך. זו שבה פרסומות מוכיחות את הטיעונים שלך...
 
האם אתה מעריך שהוונטה שעובדת אצלה באופן קבוע ורציף

במשך כל הנסיעות מתחילתן ועד סופן תפסיק לעבוד ככה אחרי נסיעה מחוץ לעיר ?
&nbsp
אני מבין מהתיאור שלה שמהשנייה של הנעת הרכב ועד 20 דק' אחרי הכיבוי של הרכב הוונטה עובדת כמו פורפרה...

יחד עם זאת לא חסרים מי קירור והמנוע לא מתחמם
 
למעלה