צריכת דלק גבוהה בסיבובי סרק



הצריכה הרגעית משמשת אותי בקביעות על הצג וזה אמור לעזור "להרגיע אותי" לפעמים כדי שלא "ללחוץ סתם".
את הצריכה הממוצעת בודקים "פעם ב..." במידה וזקוקים לנתון הסטטיסטי הזה. [לדעתי זה מסייע לדעת שהמנוע, הגיר, הקלאץ', הזרקת הדלק, וכל שאר מערכות הרכב עובדות באופן תקין. אם הצריכה נותרת בתחום התקין אז אין הפתעות ואין ממה לחשוש. נניח אצלי במסלול מאד הררי עם טופוגרפיה מאד מסובכת ואני מוצא בקביעות 6.1 כבר כמה וכמה שנים אז אני מבין שאין תהליכי בלאי מהותיים

בפיקנטו היצרן הוסיף אופציות סטטיסטיות שהן די מיותרות וחופפות במידת מה זו לזו שלא לומר מתישות..., למשל יש אצלי ברכב צריכה ממוצעת מאז שמילאתי דלק [אם ממלאים מעל ל5 ליטר המערכת חשה ומאפסת את הנתון הזה להתחלת מדידה חדשה] ובנוסף אופציה נוספת שהיא הצריכה הממוצעת מאז שאני איפסתי ע"י כפתור את המדידה הזאת.
כלומר אם אתה לא מאפס נניח בכלל אז יש לך את הנתון של הצריכה הממוצעת מאז שקנית את הרכב אבל יהיה לך גם את הנתון של הצריכה הממוצעת לטנק הדלק הנוכחי, זה מאפשר לדעת האם מאפייני הנהיגה שלך השתנו "עם הזמן", או שמדובר במסלול נהיגה חריג בטנק הדלק האחרון ומה הוא "מעולל" לצריכת הדלק.

מזמן לא שיחקתי בכפתורים האלה [אצלי זה קבוע על הצריכה הרגעית] אבל כמדומני שיש גם מהירות ממוצעת מאז האיפוס ו/או בטנק הדלק האחרון, טריפ 1, טריפ 2, מרחק עד לתום הדלק במיכל ועוד כהנה וכהנה שטויות למיניהן, כל אלה מוצגים בשורה נפרדת לצד שורת האודומטר שמוצג בקביעות.
בפיקנטו שלי [הדגם הפשוט] אין תצוגת טמפרטורה מחוץ לרכב.

בקיה ריו 1.25 ידני צריכת הדלק הממוצעת נמדדת רק מרגע האיפוס בלחיצה. אין את הפיט'ור של איפוס אוטומטי אחרי תידלוק, אבל שם יש מד טמפרטורה מחוץ לרכב...
 
למעלה