פוקוס 2010 מנוע 2.0 - התייעצות בטרם קבלת החלטה.

danielu

New member
פוקוס 2010 מנוע 2.0 - התייעצות בטרם קבלת החלטה.

שלום חברים,
זה ארוך אך חשובה לי דעתכם.
שנת 2010, יד שנייה (שתיהן פרטיות), 75,000 קילומטר.
בשלוש השנים האחרונות נסע על ציר גבעת שמואל ז'בוטינסקי.
הטיפולים והתיקונים בוצעו במוסכים מורשים והרכב נראה מאוד שמור.
בשנת 2014 בעקבות תאונה הוחלף פגוש אחורי+ דלת אחורית + ידית הילוכים (חלפים מקוריים) .

מצרף את הטיפולים שבוצעו
תאריך תאור מס' ק"מ
01/03/2011 טיפול 15 8,975
27/01/2014 טיפול 60 + בלמים קדמיים + מצבר חדש 52,829
21/05/2014 החלפת שסתומי בקרה למערכת סעפת יניקה 54,385
17/11/2014 רצועת מזגן +רצועת מנוע + גלגל גל ארכובה משומש 58,495
22/01/2015 טיפול 75 + בלמים אחוריים 60,069
28/01/2015 צמיגים אחוריים + בולם זעזועים אחורי + תושבת מנוע קדמית 60,271
24/07/2015 מצבר חדש
27/12/2015 טיפול 90 אלף 68,039

מצרף את הבדיקה שנערכה על ידי הקונים בשנת 2013.

בבדיקה שנערכה היום (מצ"ב) ציין הבוחן את הנקודות הבאות-
המנוע והגיר במצב טוב התואם את הק"מ שהרכב עבר אך יש לבצע את הפעולות הבאות:
תאום מנוע
ניקוי מערכת קרור + החלפת נוזל
ציר אחורי לא תקין, לבצע כיוון של ציר אחורי וקדמי
להחליף צמיגים קדמיים
חופש מערכת היגוי
בלמים אחוריים (צד ימין בולם רק 52% לעומת צד שמאל)
גומית מגן לציריה בצד ימין קרועה
רעש במיסב של אחד הגלגלים
לבדוק מתי הוחלף שמן בגיר ומסנן גיר.

הרכב דווקא שמור מאוד והושקע בו המון כסף בטיפולים על ידי הזוג שאני רוכש מהם.
השאלה היא האם התיקונים שבוצעו והתיקונים שיש לבצע נובעים ממסלול הנהיגה שרובו היה עירוני עם פקקים או שמא הבלאי נובע מפוטנציאל הזנחה של הבעלים הראשון, למרות שלא עושה לי שכל שאדם שרכש רכב חדש יזניח אותו בשלוש השנים הראשונות.
פוקוס עם ק"מ כה נמוך אמור להיות רכב אמין לא?

מה דעתכם?

תודה רבה מראש על שיתוף הפעולה.





 

prizman

New member
המספרים נראים לי טיפה מוזרים.

1. שים לב לק"מ בו נערכו הטיפולים.
טיפול 15 ב 9.
עד 60 שום טיפול.
טיפול 60 ב 53.
טיפול 75 ב 60.
טיפול 90 ב 68. זה כבר שיא. מה בדיוק הולך שם?

2. מצבר ראשון הלך אחרי 3+ שנים.
המצבר השני אחרי שנה וחצי?

3. מנובמבר 2014 תוך חודשיים שלוש כניסות יקרות למוסך.

אולי הכל נפלא ובסדר אבל זה מוזר.
התמונות לא נפתחות.
 

danielu

New member
מבין מה שאתה אומר

אך כל הטיפולים מגובים במסמכים מקוריים משני מוסכים מורשים.
המוכרים הם זוג מאוד נחמד והוגן שדאגו להראות לי את כל המסמכים ולא הסתירו דבר וניכר שהשקיעו המון כסף על הרכב בשלוש השנים הללו כך שאיני יודע מה לומר מעבר לכך.
(אם אתה שואל אותי דחפו להם תיקונים אך איני יכול להתחייב על כך)
לגביי המצבר, אם מדובר במצבר המקורי של הרכב הגיוני שיחזיק זמן רב יותר ממצבר שתרכוש כיום במוסכים השונים שתוחלת החיים נעה סביב שנה וחצי עד שנתיים (מנסיוני בכל אופן)
מצרף שוב את התמונות למרות שאני מצליח לפתוח אותן.





 

prizman

New member
אתחיל דווקא עם התמונות,

זה קטע של תפוז. כל פעם הם מחליטים להעניש בעלי דפדפן אחר. היום נבחרו בעלי פיירפוקס.
בשועל הן לא נפתחות, בכרום כן.
הקילומטראז' לא ממש נמוך. הממוצע בשנתונים האלו לרכב פרטי בבעלות פרטית הוא
14,000 וטיפה ק"מ לשנה, כאן הוא 12,500. הפרש של פחות מ 10%.
בכוונה נמנעתי מלכתוב שהמוכרים לא בסדר, ציינתי שמשהו מוזר.
מצבר, אתה מקבל מה שאתה משלם עבורו. אין בעיה לרכוש מצבר שיחזיק 3 שנים.
המנוע נראה בסדר אבל מנוע הוא רק חלק קטן מהסיפור.
הרכב אוטומטי או רובוטי?
בדוק אם באמת יש נקישות מתיבת ההילוכים או שזה רק כסת"ח של המכון.
יש יותר מדי חלודה, דפיקות והחלפות חלקים. חלודה בהרבה פעמים חוזרת וזו בעיה משמעותית.
תצטרך לקבל הערכה של עלות התיקונים כדי לדעת אם להכנס להרפתקאה.
בצמיגים, סרנים ובלמים תהיה חייב לטפל.
עקרונית הייתי מעדיף רכב עם עוד 15,000 ק"מ באותו מחיר ללא כל הבעיות האלו.
 

enigo

New member
בדור הזה זו תיבה אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים

הטיפולים כנראה בוצעו לפי זמן - הם בהפרשים של שנה בפעם הראשונה ו-11 חודש בפעם השניה - והבעלים נסע מעט. אין בזה שום דבר מוזר, ההפך - הקפדה יפה על שגרת טיפולים. הרבה פעמים אנשים שנוסעים מעט מטפלים לפי הנסועה ולא לפי לוח השנה. מה שחסר הם טיפול 30K ו-45K שהיו אמורים להיות מבוצעים בתקופת הבעלים הראשון, וכנראה לא בוצעו במוסך מורשה יבואן, ולכן פירוט הטיפולים לא מופיע במחשבי הרשת.
החלפת רצועת המנוע והמזגן - כנראה היתה שם איזו שהיא תקלה, אחרת לא ברור לי למה היה צריך להחליף גלגל תנופה. שסתומים בסעפת היניקה - לא לגמרי ברור לי מה זה - אולי גוף המצערת, שנחשב יחסית רגיש ללכלוך בפוקוס (אם כי שמעתי בעיקר על מקרים ב-1600, שהרבה יותר נפוץ).
אם הבנתי נכון, ותוצאות הבדיקה הן של הבדיקה שבוצעה ב-2013, אז כל הליקויים שכתובים בהודעה (לא הסתכלתי בתמונות) לא רלוונטיים כבר.
 

danielu

New member
הליקויים בהודעה הינם מהבדיקה הנוכחית ויש לבצעם

אודה לך אם תוכל להסתכל בתמונות
 

WarDog

New member
שים לב שחסרים טיפולי 30 ו45

יתכן וכן בוצעו רק לא במוסך עם מערכת ממוחשבת למעקב/ מוסך אחר שלא מוחבר לאותה מערכת כמו הטיפולים האחרים.
&nbsp
החלק המוזר זה הנסועה השנתית הלא עקבית,
שנה 1: 9K
שנים 2-4: 14.6K בממוצע(44 ב3 שנים)
שנה 5(2014-2015): 7K
שנה 6(2015) 8K
שנה 7(2016): עוד לא עברה שנה וכבר 7K
&nbsp
מה עבר על הרכב בין 2011 ל2014 שהנסועה השנתית קפצה פי 2 מכל השאר השנים.
 

enigo

New member
מספיק שהבעלים מחליף מקום עבודה, או שבן/בת הזוג מפסיקים לקבל

רכב מליסינג - והופ, הנסועה קופצת. לא כזה מוזר, לא ממש משנה בכל מקרה.
 

WarDog

New member
אבל פי 2?

תוסיף את החוסר במידע על הטיפולים באותה תקופה, ונוצר רושם לא מחמיא.
&nbsp
 

enigo

New member
החור במידע על הטיפולים באמת קצת מטריד

אבל הבדל של 7-8K בנסועה לא כזה מוזר. ובכל מקרה, בשלוש שנים האחרונות, אצל הבעלים הנוכחי, הוא יציב יחסית.
 
קודם כל החלפת דלת אחורית זה מביא לירידת ערך

לפחות של 5 אחוז ואולי גם 10 אחוז
איך הרכב שמור אם הוא עבר תאונה והוחלפה דלת אחורית
לנסועה של הרכב יש יותר מידי תיקונים שנעשו

רכב בנסועה כזו לא אמורים להשקיע בו כלל , חוץ מטיפולים רגילים ,מצבר ובלמים
תושבת מנוע ? ידית הילוכים הוחלפה , לי נראה שלתאונה היו השלכות
יותר מאשר החלפת דלת .
אתה תהייה יד שלישית זה לא הכי סקסי .
אני לא אהבתי .
 
החלפת דלת אחורית מקורית

לא מביאה לירידת ערך. החלפתי לאחרונה. תיקון דלת מביא לירידת ערך.
&nbsp
יותר מדי תיקונים יכולים להיות אם המאבחן במוסך הוא איש מכירות (חלקים) טוב (למוסך) וללקוח אין מושג במכונאות רכב. זה מה שנראה לי שקרה במקרה הזה.
&nbsp
פות"ש, תבקש לראות דוחות שמאים אם יש כדי לבדוק ירידות ערך, נראה שהייתה פגיעה מקדימה אצל הבעלים השני.
&nbsp
 

מנחם231

New member
רק הערה קטנה

זה ממילא לא יעזור. כי אתה נעול כבר על הרכב.
חברת פורד נותנת 3 שנים אחריות על רכב חדש .התנאי שהרכב מקבל טיפולים לפי
הספר.ואם הרכב לא קיבל כמו ברכב הנוכחי זה כאילו הבעלים מוותר על האחריות.
זה נראה לך בסדר?
 

enigo

New member
התנאי הוא טיפולים על פי הספר - לא טיפולים במוסך רשת של

היבואן, שמחובר למאגר המידע המרכזי. זה שהטיפולים לא מופיעים במאגר המידע, לא אומר שהם לא בוצעו.
 

WarDog

New member
אאל"ט התנאי הוא מוסך מורשה ע"י היבואן

לא חייב מוסך של יבואן עצמו אבל כן שיהיה מורשה לאותו יצרן, כלומר מוסכי רחוב שצצים כמו פטריות אחרי גשם לא יהיה קביל.
 

enigo

New member
אתה טועה - התנאי הוא מוסך מורשה משרד התחבורה (שזו דרישת

החוק לגבי כל מוסך, בלי קשר לכלום - מה שמוריד מהשולחן מוסכי מדרכה). לא למוסך מורשה יבואן.
 

WarDog

New member
כנראה שאתה צודק כי איפה שראיתי נאמר "מורשה" בלבד

ואני רואה במושג "מורשה" אוטומטית "מורשה יבואן"(שאמור להיות גם מורשה מת"ח מן הסתם), ואלא עם נאמר במפורש "מורשה משרד תחבורה" שאז אני רואה שהיבואן לא קשור כלל.
 

מנחם231

New member
WarDog תשמע.

נראה לך שאדם הגיוני שהשקיע 120-200K ברכב לא ירצה גיבוי על האחריות שיש לו על הרכב?
מה בדיוק הוא חוסך בטיפול ראשון ושני אם זה במוסך היבואן או מורשה משרד התחבורה?
למוסך רגיל יש את הציוד ח"ח ספציפית לרכב הזה?
ומנסיון אישי מוסך רציני שלא של היבואן לא "משתגע" לטפל ברכב תחת אחריות.
אצלי כל טיפול מעדכנים את מחשב הרכב כמובן ללא תשלום .האם ניתן לעשות בכל מוסך מורשה משרד התחבורה?
אחרי גמר האחריות שכל אחד יחליט מה מתאים לו.
עכשיו אני מצטט."בפנייתך למוסך ,הצג תמיד חוברת זו {חוברת אחריות ושרות}
לא תבוצע ברכב עבודה במסגרת האחריות ללא חוברת זו חתומה כראוי . עליך להקפיד על רישום ביצוע הטיפולים ע"י המוסך המטפל.ומומלץ לשמר העתקים מחשבוניות התחזוקה " כלומר ברכב הנדון הוא וויתר על האחריות.ואם הוא עשה טיפולים למה אין אישור לזה..
 

enigo

New member
גיבוי? איזה גיבוי? אם הרכב טופל, אז הוא טופל ויש אחריות

למה לוותר על טיפול במוסך מורשה? כי לא פעם הוא יקר יותר בפער ניכר (ראיתי כבר פערים של 50%, ולא כמשהו חד פעמי) ובעיקר כי הרבה פעמים יש לך כבר מוסך שאתה מכיר, סומך עליו ונוח לך להגיע אליו, בעוד המוסך מורשה היבואן רחוק יותר.
&nbsp
 
למעלה