התפוצצות צמיגים...
היות ורשמת מניסיונך בעבר עם צמיגים [בלשון רבים] שהתפוצצו וכו'...בגלל זה עולה בי החשד שאינך מודע לכך שזה קשור לעיתים לנסיעה בתת לחץ אויר, בעיקר לנסיעה מהירה בתת לחץ אויר. אתה למשל שבדומה אלי, גם אתה אוהב לגלגל את צמיגיך יחסית מהר
, מוטב שתקפיד שבעתיים שלחץ האויר יהיה על
הצד הגבוה של הספקטרום הנורמלי עבור הצמיג והרכב
החיסרון של זה הוא שזה יגרום לנסיעה להיות פחות רכה
אבל היתרונות של זה הם רבים מגוונים וחשובים: למשל נסיעה הרבה יותר מדוייקת במובן אחיזה ויציבות בסיבובים מהירים ובתאוצות משמעותיות [חיוביות ושליליות כאחד], תבזבז פחות דלק ותהנה מהצמיגים לאורך זמן כי תהיה פחות שחיקה הקשורה ליובש בדופן הצמיג באיזור החיבור בין הדופן לסולייה. כל אלה הם הBENEFITS.
מצד שני כאמור כפי שציינתי, יש כאלה [אני איני נמנה עליהם] שאוהבים שהרכב שלהם רך כמעט כמו אונייה
והם לא יאהבו רכב אחיד וקשיח מדי לטעמם
.
באופן אישי, לא מפריע לי שהרכב פחות רך כי יש את הרשימה הארוכה של היתרונות כפי שמניתי למעלה ואשר הם מהותיים מאד למי שנוהג יחסית חזק, וכמובן
היתרון הבטיחותי שאתה מקבל
רצועת ביטחון נוספת [טווח ביטחון נוסף] מהערכים של התת לחץ שהם:
1. גם גורמים לבלאי בדופן הצמיג שתמיד, בכל צמיג, היא בנוייה חלש [פחות שכבות] מהסולייה. חבל על הצמיג. צמיג בלוי [=עם בלאי] יתפקד פחות טוב.
2. מסוכנים יותר לפיצוץ הצמיג בנסיעה שיגרתית מהירה כביכול ללא כל סיבה הנראית לעין [אפילו בכביש הכי איכותי שיש]. אלה פיצוצים שהמאפיין שלהם הוא שהם קורים רק בכביש מהיר/ אוטוסטרדות
בנהיגה מהירה ובלי שאתה נתקל במהמורה. אין בזה צורך אלא מדובר על תוצאת החום שנוצר בדופן הצמיג עקב תת הלחץ שמעוות את הצמיג, עד לכשל הפתאומי של "הצמיג המסכן שלא יכול עוד"
.
האם אלה הפיצוצים שאתה חווית?
3.
מסוכנים יותר להתהוות פנצ'רים [כשהצמיג רך אז קל יותר למסמרים וכו' לחדור לתוכו. הקשיחות של צמיג מנופח היטב מהווה גורם מגן].