פורד פיאסטה 2012 ומעלה ידנית 1.2

NEO83

New member
פורד פיאסטה 2012 ומעלה ידנית 1.2

ככל שאני קורא יותר ויותר מבחנים של פורד פיאסטה משנת 2012 (ידנית) אני רואה שהיא דיי קוצרת מחמאות, די חסכונית אם לא לוחצים עליה, יחסית גדולה, וכרגע שוק יד 2 שלה יחסית חלש והיא נהפכת להיות ממש משתלמת, השאלה היא מה הקאץ' שלה לאורך זמן? היו תקלות? בעיות בגיר? במנוע?

ידוע שבאוטומטית יש בעיות עם הגיר אבל אני מדבר על הידנית
 
רכב אירופאי ידני נשמע בחירה טובה

בעל הפייזר 600
קלט שעליו לנצל את מיומנותו ולדבוק בגיר ידני, זה כבר כשלעצמו מבטיח כמעט לחלטין שלא צפויות לך בעיות שישביתו את שביעות רצונך.
כמובן כתמיד עדיף לחפש יד 1 מפרטי [לא ליסינג], ולבדוק שאין רקע של תאונה.

מרבית היצרנים/והיבואנים מעניקים אחריות מקיפה ל3 שנים.
אבל יש 2 יצרנים האחד סיטרואן והאחר קיה אשר מעניקים אחריות על המנוע והגיר מעבר ל3 השנים הראשונות עד למגבלה של 150,000 ק"מ.
כלומר אם תרכוש סיטרואן ידני תקבל למיטב ידיעתי 2 שנות אחריות נוספת אחרי ה3.
אם תרכוש קיה תקבל 4 שנות אחריות נוספת אחרי ה3.
את המוצרים של סיטרואן אני לא מכיר [אני בטוח שהדגמים הידניים הם מעולים, C1, C3 ואולי עוד משהו... חכה למישהו שיציג לך את האפשרויות] אבל את קיה אני מכיר. יש רק 3 אופציות ידניות למנועי הבנזין:
1. פיקנטו 1000
2. ריו 1250 בתצורת הצ'בק [קיים רק כגיר ידני]
3. ריו 1400 בתצורת סדאן [בנפח הזה יש גם גיר אוטומט וגם גיר ידני עם 6 הילוכים קדמיים]

אופציה מס' 2 הגיעה לארצינו באיזור אוגוסט 2012 [ואילך]. אופציה מס 3 לא יובאה ב2012 אלא בשנים המאוחרות יותר.
אני אבהיר כאן שאני לא בהכרח חושב שקיה או סיטרואן זאת קנייה עדיפה. אנחנו רכשנו וכיום אחרי 4 שנים האחריות מחייבת אותנו לתחזוקה במוסכים לפי מפרט היבואן. הרכבים מאד אמינים ואין שום קילקולים אבל איננו אמיצים עד כדי לא לטפל מידי שנה במוסך היבואן, ולי זה במיוחד חבל כי אני מסוגל לתחזק רכבים [ואופנועים] בעצמי...

היתרון ברכישת רכב ידני שאין לו שוק ותוכל לכן לרכוש במחיר מתחת למחירון...הידני יעניק לך גם חיסכון בקנייה ובתחזוקה, גם בטיחות משופרת, גם נהיגה טובה יותר, וכמובן הנאה וספורטיביות...
 

NEO83

New member
אני לא רוכש רכב חדש

אני רק לא מצליח להבין איך מפורד פיאסטה הגעת לשאר הרכבים? :)

הריו היא מתחרה ישירה מול שאר הסופר מיני, אבל שווי השוק שלה גבוה יחסית והרכבם שנמכרים הם בקילומיטראז' גבוה יותר מול כל השאר...
 
פרה פרה...

שאלה 1: איך הגעתי מהפייסטה לשאר הרכבים? ניסיתי להצביע לך על רכבים שיש להם אחריות ארוכת שנים ככה שלמרות שאתה רוכש משומש, למרות זאת תקנה רכב משומש שעדיין יש אחריות יצרן ויבואן. ניסיתי להסביר לך שלפעמים יש לזה יתרון.
&nbsp
שאלה 2: הפייסטה, הריו וגם C3 של סיטרואן הם כולם סופר מיני. לא מכיר את הפייסטה והמחיר שלה בשוק המשומשים וגם לא את המחירים של האחרים. תבדוק ואם יקר מדי או לא רלוונטי אז דלג הלאה [כמובן]
בכל מקרה ריו 1250 זה כ87 כ"ס, ריו 1400 זה כ109 כ"ס. לדעתי גיר ידני משודך למרכב קל עם 109 כ"ס זו קומבינציה שמרגישה חזקה על הכביש הזיבורי.
 

oscars

New member
יש עוד אירופאית ידנית שאני יכול להמליץ עליה

פיאט פנדה
לפני שנה קניתי לאשתי פיאט פנדה ידנית מודל 2011.
המחיר כמשומשת היה ממש כדאי, לרכב בן 4 שנים עם 22000 ק"מ.
פנדה זה רכב סימפטי איכותי ואמין. נכנס לחניה בכל חור אפשרי. כשהייתי נוסע לשטח עירוני הייתי לוקח אותו ולא את הרכב האחר שלי (סיאט לאון).
לפני חודש קניתי לה רכב חדש. בדקתי את כל המכוניות החדשות ברמת מחיר של 60 אלף ש"ח כולל נסיעות מבחן והגעתי למסקנה שפיאט פנדה וניסן מיקרה יותר טובות מכל האחרות.
נתנו לי בפיאט תנאי טרייד סבירים אז קניתי פנדה חדשה.

 

enigo

New member
הפנדה עם שלושה כוכבי בטיחות, לא?

וגם חלשה וקטנה משמעותית מהפיאסטה. היא לא אוטו גרוע או משהו, אבל לא באותה קטגוריה עם הפיאסטה. השאלה כמה הן עולות כמשומשות עם נתונים דומים.
 

oscars

New member
כן. כיום סמל"ת מוכרת רק פנדה ידנית

נראה כי הציבור הישראלי קצת נגמל מהגיר האוטומטי.
נותנים לו גיר ידני במחיר סביר אז הוא קונה.
אני כל החיים רק עם גיר ידני. לא סובל גיר אוטומטי
 

enigo

New member
הציבור הישראלי לא נגמל מאוטומט - הוא נגמל מתיבות רובוטיות לא

מוצלחות כמו שהיתה בפנדה.
בשאר השוק, גם במיני הקטנות והזולות, האוטומט שולט - ולא משנה אם אנחנו אוהבים את זה או לא.
 
הזוגיות שלך דומה לזו שלי, אנחנו ממש זוגות תאומים ברמה המוטור

המוטורית.
אישתך ואתה שניכם עם גיר ידני וגם אנו ככה.
שתידע שבהיבט המוטורי, אנחנו [2 הזוגות] זן נדיר ומובחר מאין כמותו, ושתידע להעריך את הזוגיות הזו שלך...

&nbsp
הפורום הזה זו במה מצויינת להעריך את ההעדפה המיוחדת שלכם. בכל עמוד יש לפחות תלונה אחת של רוכש רכב אוטומט שמבכה את מר גורלו על התקלות בגיר.
ברכב אירופאי זה בכלל קיצוני: מרכב ידני מעולה אתה מתדרדר לרכב אוטומטי מלא בעיות באוטומט. הכי מצחיק שכל פעם שיוצא אירופאי חדש עם אוטומט חדש, רף התקוות מרקיע שחקים, שהנה התגברו על המכשלות של העבר, ואז כעבור חודשים ספורים מתנפצת האמת בפני הנהגים השונים שרצים לעדכן את התוכנה ובהמשך מבינים שהעידכון לא באמת פותר את מה שקיוו, ושוב כמו כל אלגוריתם יש חזרה לנקודת התקווה החדשה.
&nbsp
לפחות אני משמש במה לקול היהודי השפוי שהגיר הרגיל מעניק אמינות, מחיר בקנייה ובתחזוקה, חיסכון בדלקים, בטיחות ונהיגה טובה יותר וכמובן הכי חשוב הנאה.
כל אלה שמעדיפים את המכוניות שללא דוושת הקלאץ' שלא מסיבה רפואית אלא מסיבה של פינוק זה הכל עקב מחסור בקואורדינצה בין 2 הגפיים התחתונות לגפה עליונה ימנית וגם שמאלית. מישהו סיפר לי שהחלק במוח שמכונה CC הוא האחראי על הקואורדינציה בין הצדדים הימני לשמאלי.
&nbsp
הפנדה נהדרת. לפני כחצי שנה באיטליה נהגתי בכזאת במשך כ4 ימים ממילאנו ועד ברטינורו, הלוך וחזור. חווייה מוטורית מהנה.
 

oscars

New member
ואשתי דווקא מקטרת שאין לה אוטומטית

אבל אנחנו גרים באזור כפרי בפריפריה, כך שממש לא חייבים אוטומטית
ו ה 17 ק"מ לליטר זה פיצוי נאות
 
אז אתם קרובים אבל לא מגיעים לרמה שלנו


אישתי לא מקטרת שאין לה אוטומט. היא מסתדרת עם הידני מצויין אבל היא לא אובססיבית נגד אוטומט כמוני. אני מניח שאם במקרה יהיה לה אוטומט היא "תיזרום עם זה". אני להבדיל ממנה מתחלחל רק מהמחשבה לשבת באוטומטיש.
אנו זוג שנהנה מהחיסכון בדלקים אבל גם מהנהיגה בידני. אני מאד נהנה מהגיר הידני. ואפרופו הפיקנטו ודומיו, ככל שהמנוע חלש שלא לומר רופס, חלקו של התיפעול של הגיר הידני קרי של הנהג משמעותי יותר במכלול ה"תוצאה הסופית"


לעצמי אני לוקח את הרכב הצנוע הזול והחלש במשפחה. למה אישתך מקטרת? קח לעצמך את הרכב החלש יותר, הפיאט, ותן לה את הלאון. אז נראה מי יפצח בקיטורים ...

לפני כמה שנים כששבנו לארץ אישתי בהשפעת העולם החדש ניסתה כיוון חדש, פאסאט, רכב אוטומט עם 6 הילוכים. הגיר עבד טוב! [אני מאשר! אם כי כל זמן שהרכב יחסית חדש זו "חוכמה קטנה"
] אבל גם היא אדם ערכי וצריכת הדלק ציננה את התלהבותה וגם היא שבה אחרי פחות משנה למחוזות הגיר הרגיל בעיקר אחרי שהפער האסטרונומי בדלקים של הפאסאט מול הפיקנטו התברר


גם אנחנו כמוכם לא גרים בגטו הTELHABIBI [או יש לומר ה"גושדני"...] אנחנו נוהגים בעיקר באיזור ירושלים/הרי המרכז בטופוגרפיות שאיזור ת"א רואה בהן כ"מעבר להרי האופל"
[ולא בכדי, כי מתנשאים עד לגובה כק"מ מעל לפני הים, שמהם ניתן להשקיף בעין בילתי מזויינת על כל איזור הסישור מאשקלון ועד לחדרה, וכבר כתבתי כאן בעבר שמי שמתקשה לזהות את ת"א אני רומז לחפש את מגדלי עזריאלי כ"נקודת ציון בנוף" הרחוק, ואם גם זה לא עוזר, אני תמיד רומז לחפש על פי גון השמיים. אין כמו הערפיח הקבוע השוכן מעל לגטו כדי להכווין ממרחק של עשרות ק"מ כי זהו פריט נוף הקיים בקביעות. כל מרחבי הפס כחולים זכים ואז יש גוש שחור מגעיל שאפילו יום כיפור לא מצליח להפיג].
פקקים קיימים בארצינו לא רק באיזורי החיוג 03 ו09 אלא גם באיזור החיוג 02 ואפילו בשפע, משמע גם אנו זוכים לתרגל נהיגה בפקק מעת לעת אבל זה לא מעיק עלינו בהקשר לגיר הידני...ניסינו גם אוטומט וזה מעיק במידה שווה

בפקק בירידה האוטומט מעיק יותר כי הלחיצה על הברקס מעיקה מאד
בפקק בעלייה תלולה הגיר הרגיל דורש הרבה יותר מיומנות ועלול להעיק משמעותית יותר מהאוטומט.
בפקק במישור [אין אצלינו הרבה מישורים...
] זה תלוי בנהג. נהג מיומן יסבול יותר ברכב אוטומט, הרבה יותר. זאת כנראה הסיבה שהגיר הידני לא מעיק עלינו בהקשר לפקקים למרות שגם אנו חשופים עליהם ולא מעט.
 

oscars

New member
אנו דווקא גרים במישור החוף הדרומי

אז רוב הנסועה שלנו היא במישור
אבל הבן שלנו סטודנט בירושלים ואני מחכה להזדמנות לעלות עם הסיאט לירושלים, ליהנות מהביצועים שלה ולהראות לכל האוטומטיות המדשדשות את התחת (היפה) של הלאון...

 
אוטו יפה הלאון ! וגם בחירת הצבע מוצלחת לטעמי

מה כתוב שם למעלה מימין. אוטו אמושין ?...קשה לראות ברור בצילום: האם הכוונה אוטו עם רגש/ נשמה

&nbsp
דרום מישור החוף... IT RINGS THE BELL
... מה לא עושים כדי שהמשפחה לא תתנוון בטרם עת...לפני כמה ימים סיירנו בגן הלאומי אשקלון ... קצת היסטוריה, ארכאולוגיה חי וצומח ...ואפילו חוף ים לא עמוס... כיף אצלכם
 

oscars

New member
כתוב Auto Emocion "אוטו עם רגש". כל כך נכון לגבי הסיאט

נכון, החופים באזור שלנו לא עמוסים. ויש חניה חופשית ברובם.
אנו גרים במושב באזור באר טוביה אז יש לנו לבחור אשדוד, ניצנים, אשקלון או אפילו חוף זיקים. אישית אני מעדיף את החוף הכי דרומי של אשדוד.
והיום אנו עולים לנשום אויר הרים תלול, בפסטיבל אבו גוש...
 
אוטו עם רגש...

לדעתי אוטו גיר רגיל זה פוטנציאל לרגש. התיפעול תואם את הנהג. 2 נהגים שונים שינהגו בדיוק אותו המסלול באותה המהירות יבצעו זאת באופן מאד שונה. יחי האינדיבידואליזם.


עם הפיקנטו באיזור הרי המרכז, אני חווה התעלות הנפש בירידות או במישור. בעליות הרגש הוא לעתים תיסכול ו/או קוצר נשימה עקב המנוע החלש...ככה זה. אצלי אני נהנה מכל ספקטרום הרגשות האנושיים, מגדלות הרוח ועד למפח הנפש...

בעליות מתגלה הרכב במערומיו. בעיקר בעליות ארוכות. הרכב שלי חלש ואני נדרש לנסוע בהילוך 3 ב5K סלד כדי לנסוע מהר בעליות ארוכות מסויימות [נניח סביב 100קמ"ש] וזה אפשרי רק אם היה לי שבונג מספק. אם מסיבה כלשהי אני מאט כי יש האטה עקב פלגמט שלא יודע מה הוא עושה... סיכוי הרבה מעל 50% שזה נהג/ת אוטומטיש
.., אני יכול רק לחלום לחזור למהירות של 100 בעלייה. למעשה אז אין ברירה אלא להוריד להילוך 2. בהילוך 2 אפשר למשוך נניח ל80 או 90 כשהמנוע צווח ונירגן ובד"כ אני מסתפק ב60 או 70 בלבד [סתכל מה זה "אוטו אמוסיון"
] אבל אז אם אני מנסה להעביר להילוך 3 אני מגלה חזור וגלה כי בין הילוך 2 ל3 יש בור של אובדן כוח אז אם אני מעביר ל3 אני גם מאבד המון כוח ובהילוך 3 צריך להתחיל המאמץ לא ממש מההתחלה אבל זה מחזיר אותי אחורה ושם ההתפתחות של המהירות אורכת זמן ארוך יותר ובד"כ העלייה נגמרת לפני החזרה ל100 והגשמת המאוויים...מצד שני, תמיד, אחרי כל עלייה ארוכה יש ירידה ארוכה לא פחות, ואז האמוסיון מטפס חזרה לגבהים בלתי מוחשיים
. כולם בארצינו בולמים בירידה אחרי שלחצו בעליה ורק אני עסוק להחזיר את עצמי לקידמת הבמה
ואין מצב שאני לא מוצא עצמי עם פור גדול לפנים בסיום הירידה ובפרט אם בסופה יש סיבוב מהיר. תחשוב על כל ה"אידיטיים" הבולמים בסיבוב, כי "מה ולאן יש למהר". כל אלה שלוחצים תמיד חזק על אחת מ2 הדוושות באוטומטיש שלהם. בעלייה פול גז ובירידה מהפחד פול ברקס [או כמעט פול ברקס...]
אני אוהב האתגרים האלה...


האופנוע שהיה לי פעם איפשר לטפס בעליות הארוכות בקלילות כפי במישורים בהילוך 6 על 180 או נניח 150 וכאמור לא הייתה מגבלת כוח. אם יש האטה. ההאטות מפריעות משמעותית פחות כשאתה אופנוע עם עבירות מרקיעת שחקים. בקלילות אתה נודד בין הנתיבים לשול ימין או לשול שמאל או לנסיעה בין הנתיבים, והכל בהמון קלילות. הדבר היחיד שמעניין את הרוכב זה לעשות זאת בביטחה. כוח לא חסר והאפשרויות לא מוגבלות כמעט, ורק העניין הוא לעשות בביטחה. תמיד צריך לזכור את האידיטיים. אלה שלא מחוברים לסביבה. הכל מפתיע אותם, והכל תמיד מפתיע אותם. מה שהתברר לי שכיום כשללא אופנוע ממנוע צ'וקומוקו ברכב הביצועים בירידות ובמישורים לא רעים ואפילו העליות לא מובילות אותי לפגר באופן קיצוני. ככה זה כשהרוכב פיתח מיומנויות של אופנוע שניתן ליישם אפילו ברכב צ'וקומוקוקו. מתברר שמיומנויות האופנוע משמשים אותי ברכב במיגבלות מסויימות אבל ממש לא הרבה מגבלות ללמדך שהנהג חשוב בהרבה מהמכונה.

פסטיבל מוסיקה ווקאלית באבו גוש? קח משהו יפה תוריד לסמרטפון ותשמע בפול ווליום בנהיגה... יש אצלך כניסה של USB ברכב?
https://www.youtube.com/watch?v=jm1os4VzTgA
 
למעלה