צריכת דלק גבוהה בסיבובי סרק

צריכת דלק גבוהה בסיבובי סרק

שאלה שמסקרנת אותי כבר מזמן- מה הסיבה שבעת סיבובי הסרק צריכת הדלק של הרכב לפי המחשב היא פי כמה מאשר בנסיעה?
 

מנחם231

New member
המחשב בסרק לא יודע מה לעשות.

לכן מה שהוא מראה לא שייך למציאות.
גם ההתייחסות של אנשים למחשב הרכב מוגזמת.מה שחשוב זה הצריכה האמיתית
.
זה ניתן למדוד רק לפי התדלוקים מחולק בנסועה. אצלי כל הצגים כבויים כי זה ממש
ממש לא אמיתי.
יש קטעים שהמחשב הראה לי צריכה של 1:18 בתחנת הדלק היה 1:7.5 .
 
אני כמובן לא מתייחס למחשב כאורים ותומים

ובודק גם את כמות הדלק בחילוק למספר הקילומטרים שנצברו מהתדלוק האחרון.
אני יכול לומר שלפחות בפריוס נתוני המחשב די דומים למציאות. אני מבצע בדיקות כאלה פעם בכמה זמן לשני הרכבים.
מה שמוזר לי הוא שבשני רכבים שונים מייצרנים שונים ההתנהגות היא זהה- בעת העמידה מחשב מציג צריכת דלק אדירה. בנסיעה זה כמובן מתאזן לערכים הנורמליים.
 

enigo

New member
אין שום סיכוי שמחשב הדרך הראה 1:18 והצריכה האמיתית היתה

1:7.5 אם הכל תקין.
אז או שהיתה נזילת דלק חמורה, או שקראת לא נכון את מחשב הדרך, או שהמשאבה זייפה מאוד.
יש מחשבי דרך קצת אופטימיים, יש כאלו שקצת יותר (ויש גם פסימיים), אבל ברמה של אחוזים בודדים. הזיוף הכי גדול שנתקלתי בו - שנמדד בצורה עקבית ולאורך זמן - היה של 10%.
 
מדובר על צריכה רגעית לא לאורך כל הנסיעה

אין דרך לאמת את הצריכה הרגעית אלא רק להסתמך על מחשב הרכב. מדובר בשני רכבים מתוחזקים ותקינים.
לאורך זמן וככל שנצברים קילומטרים לחישוב, הנתונים הולכים ומתכנסים לכיוון האמיתי.
אבל בעמידה הצריכה מראה על נתונים מאוד לא הגיוניים.
 

enigo

New member
הנתון של הוא בק"מ לליטר או ליטר למאה ק"מ. אבל כשלא זזים,

מתקבל חילוק באפס, כי אין שינוי במרחק. חשוב על זה - בעמידה צריכת הדלק היא אינסוף ליטרים לכל ק"מ.
 

WarDog

New member
יש רכבים שמציגים "ליטר/שעה" בזמן עמידה.

לא שזה המקרה אצל השואל המקורי.
 

WarDog

New member
כן, וגם בסיטרואן ברלינגו(בדגם מ2012-13 בערך)

זה מוצג כ"ליטר/שעה" בעמידה, כלומר זה לא משהו יחודי ליצרן מסוים.
 
איזה רכב זה?

כעיקרון יש 2 אפשרויות:

1. הצריכה הריגעית מומרת לליטר/שעה כשהרכב עומד והמנוע פועם.
ולהבדיל בנסיעה היחידות הן ליטר/100קמ. ככה זה ברכבים פחות "פושטיים"
2. אצלי ברכב, היות ומדובר ברכב פשוט אז הסופיסטיקציה הזאת לא קיימת וכשהרכב עומד עם מנוע מונע אז אין בכלל מספרי צריכה רגעית. יש קו הוריזונטלי שמסמל שזה לא רלוונטי. החישוב והרישום המספרי מתחדשים כשאני מכניס להילוך 1 ומתחיל לנסוע...
לא זוכר האם בהילוך R זה מחשב ומציג משהו רלוונטי
וגם לא זוכר האם בירידה במהירות גבוהה בהילוך N או כשהקלאץ' לחוץ, מה קורה אז עם התצוגה הרגעית. מן הסתם זה משבש את החישוב, אבל אני כנראה זוכר במעורפל שזה מציג מספרים קטנים [כפי ההגיוני]. לפעמים אני משחק בירידות הארוכות בין קלאץ' לחוץ או משוחרר ורואה שכשהקלאץ' אינו לחוץ אז הצריכה היא ממש 0, בעוד שכאשר הקלאץ' לחוץ הצריכה גדולה מ0 אבל היא עדיין קטנה [1-2 ליטר/100ק"מ]. בד"כ אני לא מתמיד במשחק לטווחי זמן ארוכים יותר שאולי ישבשו את החישוב באופן משמעותי אלא מדובר על שניות בודדות..."מדגים תצוגה ועובר הלאה"
... התצוגה אצלי קבועה על הצריכה הרגעית.
 
כשאתה עומד ברמזור האם מנוע הבנזין אינו כבוי?

על איזו צריכת דלק אפשר לדבר כשהמנוע כבוי?
 
הוא לא תמיד כבוי בזמן עמידה

תלוי במצב טעינת הסוללה ההיברידית וצריכת החשמל ברכב.
אם הסוללה ההיברידית טעונה ב 20% או פחות והמזגן דולק אז מנוע הבנזין עובד וטוען את הסוללה.
 
OK אז אם מדובר בטעינת "סוללת ענק"

אז אולי זה דורש צריכת דלק גדולה יותר בסרק אצלך לעומת בהילוך סרק באוטו צ'וקומוקו כמו פיקנטו... אבל כמובן זה לא מסביר צריכה של 18ליטר/שעה בסרק כפי שדיווח מנחם...
חוץ מזה מצב הסרק אצלך שונה כי ברכב אוטומט כשהגיר על D חלק מהאנרגיה "אובדת" בגיר בעוד שאצלי גיר בN והאנרגיה "אובדת" רק במנוע נטו

מצאתי עוד סיבה להבדלים קטנים בצריכה אבל כמובן שזה לא מסביר את המספרים הגרנדיאוזיים של 18ל/שעה...
אגב האם גם אצלך היחידות הופכות להיות ליטר/שעה ?
 

מנחם231

New member
אני לא דיווחתי כלום!

כתבתי שבזמנו כשעוד התיחסתי למחשב הדרך היו קטעים בנסיעה שהמחשב דווח
על צריכה 1-18 זה היה בקטעים "שנוח" למנוע.
להראות כמה שזה אבסורד.
הרי בסוף מה שקובע זה בתחנת הדלק. מה יוצא מזה שמחשבים תצרוכת ע"פ המחשב?
לכן אצלי הצגים האלה סגורים בכל המכוניות שהיו לי.
האמת לא כל כך מבין את הדיון שלמעשה לא אומר דבר. אבל שיהיה.
 
חשבתי שאצל ה"ברווז לשבוע" היו אבסורדים דומים לתיאורך...

למה מבחינתך הדיון לא אומר דבר? הצג אומר הרבה אם אתה ידע להשתמש בו כהלכה. יש הרבה טמבלים שאצלם רגל ימין עובדת בשפה בינרית כלומר 1=לחיצה על דוושת הגז. ואילו 2=לחיצה על דוושת הבלם. והמהדרים מדובר תמיד בלחיצה חזקה על אחד מ2 הדוושות
אתה קולט איזו נהיגה עגומה ודלת ביטוי מגלמת המונוטוניות הזאת?
בהיבט החיסכון בדלק, בהעדר וורסטיליות של עבודת המנוע
, שחיקת המנוע, הברקסים ורכיבים נוספים, חוסר "ראיית הנולד" הקשורה לבטיחות ועוד...

הצג יכול לסייע לחינוך מוטורי נכון של ספורטיביות שזורה בהגיון מוטורי, חיסכון ובטיחות.
האופטימלי זה לקבל זמנים קצרים של הגעה ליעדים לצד צריכה ממוצעת נמוכה, [הצריכה הממוצעת מורכבת משילוב ממוצע הצריכות הרגעיות] ולזה מגיעים בזכות מודעות וגם נטייה ספורטיבית מסויימת.
לדוגמה, זה מדגים לך שצמיג שאינו מנופח בחסר משפר "ממוצעים". מה רע אם הממוצע שלך משתפר למשל מ6.3 ל6.1 ליטר/100קמ כשלחצי האויר 40 קר לעומת 36 חם כדוגמה, ובפרט אם אתה מרגיש שגם האחיזה והיציבות משתפרים, ונניח שאתה לא מאלה שמחפשים רכות אופטימלית כמו של הרכבים האמריקאים בעבר. במצב כזה זה ממש WIN WIN GAME
 

enigo

New member
אין משמעות להשוואה בין צריכה רגעת לממוצעת, לכן יש במחשב גם

נתון ממוצע.
 
למעלה