צריכת דלק מוגזמת בפוקוס חדשה (16)

Springie

New member
צריכת דלק מוגזמת בפוקוס חדשה (16)

אהלן,

אני מחפש עצה או לפחות שותפות גורל.
קניתי בתחילת השנה פוקוס חדשה. חודשיים אחרי הקנייה שמתי לב לצריכת דלק חריגה - סביב 8 ק"מ לליטר.
בשיחה עם השירות, הסבירו לי שמדובר במנוע חדש, ושנדבר ב-4000-5000 ק"מ.
אז היום אני כבר ב-8500.
הצריכה העירונית שלי מגיעה ל-7.5 לליטר (לפעמים יותר טוב - אפילו 9), והבין עירונית - גג 1 ל-11.5 (בכביש הערבה, הלוך וחזור, עם קרוז) ובד"כ גם נעה סביב 9-10.
בבדיקות שעשו לאוטו - לא מצאו בעיה.

למישהו יש רעיון? שמע על משהו דומה?
 

Springie

New member
ידנית...

מתדלק, מאפס... ובודק כמה ק"מ עד התדלוק הבא, רושם כמה ליטרים ומחלק.
 
אתה בטוח שאתה מתדלק לאותה רמה בכל פעם?

הייתי סומך על מה שמחשב הרכב רושם לך. כמה המחשב רושם?
 

Springie

New member
11 במשולב...

על כביש הערה רשם לי סביב 5-6 ליטר ל-100 (שזה סביב 16-20 לליטר), כאמור בחישוב ידני - 11.5.
ומתדלק לאותה רמה כל פעם. גם כבר עברתי איזה 20 מיכלים... גם אם לא הייתי מתדלק לאותה רמה כל פעם, זה היה ממצע את עצמו בסוף...
 
זה נכון הרעיון של ה"ממצע את עצמו" אחרי 20 מיכלים...

האם אתה מחשב בכל פעם ופעם?
האם אתה מתדלק באותה תחנה בכל פעם?
אם כן אז ייתכן שיש אצלך בעייה ייחודית כגון חור במיכל הדלק. מאיזו סיבה אתה מאבד דלק. או שגונבים לך דלק או שיש אובדן מהמיכל או שהתחנת דלק מרמה גם זה ייתכן...
מחשב הרכב מאד מדייק כי הוא מודד נפח שעובר במזרקים.
האם חסר לך אויר בצמיגים [אז מדידת המרחק שעובר הרכב עלולה להיות שגוייה [בפועל מרחק קצר יותר ממה שרשום] וזה גם מעלה צריכת דלק אבסולוטית.
&nbsp
מה לחץ האויר בצמיגים?
 

Springie

New member
תודה על ההתייחסות

אני מחשב כל מיכל ומיכל כבר קרוב ל-5 חודשים.
אני מתדלק ב2-3 תחנות קבועות, מדי פעם אני נתקע במקום אחר ואין לי ברירה אלא לתדלק שם.
עשו לי בדיקת 4-גזים או משהו כזה, וטענו שאין בעיה מהבחינה הזו. חור במעבר הדלק היה נראה גם לי הגיוני, אבל: 1. אין לי כתמים מתחת לאוטו בבוקר 2. הייתי מצפה מהמוסך לגלות את זה... לא?
אם מחשב הדרך מאוד מדוייק (חשבתי שזה משהו מתמטי, לא מדידה בפועל), אז זה נראה שהתקלה היא לא במנוע עצמי...

הלחץ הרצוי הוא 32בכל 4 הצמיגים, אני בודק בתדירות של חודשיים לערך. החתך צמיג ספורטיבי בצורה מיותרת לגמרי באוטו הזה, אז אמרו לי להקפיד על הבדיקה, אז אני משתדל.
 
כמה דברים... אם החתך ספורטיבי אז תשים 42

ותראה מה זה עושה לצריכה אחרי חודש. 42 זה מדידה חמה, וזה אומר שתקבל בפועל סביב 36-38 קר שזה כנראה ערך חסכוני בדלקים בעבורך ובפרט שאתה ממלא פעם בחודשיים. אני הייתי שם אפילו יותר אבל זה אני.
2. היות והפער בין הערך מהמחשב לבין הערך בפועל כל כך גדול אני הייתי מהמר על דליפת דלק מהמיכל או מהפיה/ צינור.
תבדוק את זה ואם זה נכון אז זה קוריוז מעניין. היתה לי פעם דליפה בפורד אחרת [פיאסטה אוטומטישית חדשה בסוף המילניום הקודם. טעות לעולם חוזרת והחוכמה לא לחזור עליה...
]
אגב, אז אני גיליתי את זה ולא המוסך. לקח לי זמן לשכנע אותם ובסוף הם הודו בזה ותיקנו [ריתוך או משהו כזה]
אין סיבה שתיראה את זה בחנייה. הדליפה מתחילה במילוי בתחנת הדלק ודלק מתאדה מהר ובחנייה בבית אתה לא רואה סימנים.
מעניין מי יודע איך בודקים מיכל דלק? איפה חן1111? האם מחברים פיית אויר אטומה מנפחים ומכניסים לחץ אויר ורואים קצב הדקרמנטציה? אני בטוח שיש שיטה לאשר דליפה.
 

Springie

New member
וואלה... ?

סליחה על הבורות, מותר לחרוג כ"כ הרבה מההגדרות של הרכב/צמיג?
לא מסוכן? לא מפריע בהיגוי?
&nbsp
תודה על כל המידע!
 

enigo

New member
תעשה לעצמך טובה, ותתעלם...

ההבדל בצריכת הדלק יהיה, במקרה הטוב, אחוזים בודדים, עליהם תשלם בנוחות נסיעה פחות טובה. לא שווה.
אם יש דליפת דלק לא תראה כתם. הבנזין מתאדה במהירות. אבל אתה אמור להריח.
 
לשאלתך, לא מסוכן ולא מפריע בהיגוי

ולא רק שלא מסוכן אלא ויש יתרונות ברורים בכל הדברים הבאים: בביצועים, יציבות בסיבובים, חיסכון בדלק ובשחיקת הצמיגים.
&nbsp
יהיו שיגידו לך שיש ל 42PSI החמים גם חיסרון והוא שהאוטו יהיה פחות רך מבחינת נוחות הנסיעה, אז תבדוק אם זה יפריע לך שהרכב קשה מדי אז תוריד את הלחץ. לי זה לא מפריע. ובכל מקרה תזכור שהבטיחות דווקא תשתפר לצד כל שאר היתרונות שרשמתי לך בהתחלה.
&nbsp
כדי לעזור לך להוריד מהבהלה שהמספר 42 גרם לך, שים לב לטבלת הלחצים אצלך בספר הרכב [וגם מוטבעת בדלת או במכסה פתח התידלוק]. 42 בתחנת הדלק נחשב כערך חם. זה מקביל יחסית ל37-38 ערך מקביל קר. זה מענה לא רע למי שממלא אויר מידי חודשיים. סתכל אצלך בטבלה האם נדרש 36 [אני מנחש] כערך החסכוני [לצד ה32 הערך הנוח]?
ככה ש38 כערך קר זה מעולה כי מאד קרוב ל36. עדיף תמיד יותר מאשר פחות כי הצמיג מאבד טיפונת אויר בין ניפוח לניפוח....
&nbsp
מעניין כמה אתה מוצא כשאתה מנפח ל32, האם המד בתחנת הדלק מתחיל אז מ29?
 

Springie

New member
לפעמים 29, לפעמים אפילו 30-31...

מניח שזה קשור גם לכמה נסעתי קודם וגם מזג אוויר, לא?
 
תעלה צילום של טבלת לחצי האויר שלך

מהספר או מהרכב היכן שזה מוטבע...
במקרה שלך זה ברור שהרכב שלך ולא בליסינג ככה ששווה לך להתעמק בנושא גם מהטעם של שימור חיי הצמיג ולא רק מהחיסכון בדלקים
 

enigo

New member
בהנחה שלא נסעת את הערבה על 150, זו צריכת דלק גבוהה מדי

האוטו הזה, מנסיון, משיג תוצאה טובה יותר בשיוט על 100-110 קמ"ש.
 

Springie

New member
הייתי עם קרוז-קונטרול על 110

עם ההפסקות המתבקשות בגלל משאיות על החלק היותר צפוני של כביש 90.
אבל בגלל שכבר הייתי מודע לבעיה, חשבתי שזה הזדמנות מצויינת לבדוק את זה, ולכן נמנעתי מה-150 (חוץ משיקולי המשטרה, כמובן).
המזגן כמובן עבד, אבל אני מניח שזה אמור לתת הבדל של 10%... לא של יותר מ-30%.
כשאתה אומר מניסיון - יש לך פוקוס גם, מהמודל החדש (המנוע מ-2016 וגם הגיר שונים לגמרי מהדגמים הקודמים)?
 

מנחם231

New member
המדידה של הצריכה לא נכונה

110 קמ"ש לרכב שלך הצריכה יותר גבוהה .
ברכב שלי יש טבלה שמראה את את הצריכה של הרכב המהירות האידיאלית היא 85 90 קמ"ש.תנסה את המהירות הזאת ותראה שיראה שיפור גדול.
 

Springie

New member
אתה צודק מבחינת ניירות

אבל מן הסתם אני לא צריך להגיע לצריכת דלק של ספר הרכב, כי אני גם לא מתכוון לסוע 90 קמ"ש על איילון או כביש הערבה

&nbsp
עדיין בקרוז, על 110, הייתי מצפה לצריכה של 1 ל-14 (כשהם מבטיחים 1 ל-19).
 
למעלה