פטמות גירוז, איפה אפשר למצוא?

Haribo

New member
פטמות גירוז, איפה אפשר למצוא?

חיפשתי בחנויות חלפים הקבועות, לא מצאתי
שאלתי מוסכניקים שכנים, לא מצאתי
מישהו יודע איפה אפשר למצוא פיטמות גירוז באזור יפו?
 

enigo

New member
פעם הן היו נפוצות במוסכי אופנועים. שווה לנסות

 

חן 1111

Active member
גם במוסכי טרקטורים ומשאיות

ואני מניח שגם בחנויות ציוד למוסכים.
 
מה הפרוייקט הזה ? מזמן לא נתקלתי בפטמות גירוז

אלא בשימון וגירוז אוטונומי .
אתה בונה טנק ?
 

Haribo

New member
קרוב :)

אמריקאית ישנה.
פטמות גירוז קיימות בהן. גם בג'יפים בין השאר.
 
הישנות הללו יותר טובות מהחדשות של היום

מזכיר לי ג'יפ של השכן שעשיתי לו מגן חזירים
אני אוהב לעשות עבדה מסיבית ולסופה זה לא מזיז בכלל .

 
למה זה משמש המגן הזה

מגן החזירים...
האם אתה יצרת לבד כמסגר או קניתם מוכן והרכבת לו ?
 
תכנון ייצור וביצוע , כולם מקורי שלי , מה שיפה בו

אולי לא כל כך רואים בתמונה , זה שהחיתוך של הפלטות היה עם
פלזמה ולא עם ברנר .
לא יודע למה משמש מגן חזירים , תכלס בנסיעה על הכביש הוא מסוכן
להולכי רגל , אני מניח שהג'יפ כבר לא קיים ,
התמונה מלפני 2001 השנה שבה נרצחה הבת שלו , בפיגוע באלי סיני .
 

Haribo

New member
אני מסכים איתך

אבל זה עניין של טעם.
עשית מגן חזירים? מה עיסוקך אם מותר לשאול?
 
אני לא מדבר על טעם , האיכות , הנוחות , ההרגשה בישיבה ברכב

היום אני כמעט ולא עוסק במסגרות וריתוך אלא בבניה קונבנציונלית.
 

Haribo

New member
ממממ

לטעמי אלה הרכבים הכי יפים וגם אחרי 40 שנה לא צריך לשבור את הראש לנסוע איתם. המנועים האלה הם סוסי עבודה וזה נכון. מבחינתי זה מראה על איכות.
אומנם הוא ישתה דלק ותמיד תמצא שלולית שמן מתחת לאוטו אבל המנועים האמריקאים לדעתי הם Heavy Duty לעומת יצרנים אחרים. אם נקביל את זה לעולם הטכנולוגי.
לגבי נוחות וההרגשה בישיבת הרכב...
אני בהחלט אוהב לשבת על הציר האחורי ולהרגיש שאני יושב על צמיגי 245 עם 300 כ"ס ברכב "טיפש".
מכיר כאלה שיחלקו על זה. בעיקר צעירים יותר שרגילים לתנאים המפנקים של הרכבים היום.

בהתחשב בזה שזה היה או זאתי או לבחור רכב ספורט חדש. הלכתי עליה.
 
מעניין הקו הלוגי שלך

לפחות רואים את ההתחבטות והאינדיבידואליזם
. אתה במובן הזה די פורץ דרך ואינך נמנה על דיירי העדרים הגדולים
גם אם לדעתי הגישה שלך לא בהכרח חיובית

את זה אני כותב לך למרות שבקונסטלציה הארצי ישראלית אני מחמיר ממך וחושב ש"רכב טיפש" מעיד על הבעלים. לגבי שתית דלק אגרסיבית זה עגום וצריך להיות פסול מגבוה בלי להשאיר שיקול דעת בידי הבעלים של ה"טיפש" שהרי האימפקט הוא לא רק על הארנק שלך אלא על החברה כולה, אבל למזלך אינני בעמדת מקבל החלטות בתחום או מישהו שאמור להדאיג אותך

אבל, שלולית השמן זה לא הכרח. שים אטמים מקוריים ואל תאטום עם סיליקון וכו'. תזכור ששלולית השמן מעידה על עגמומיות הרמה התחזוקתית והשיפוציות שאינה אורגינלית ואיננה מושלמת. הרכב הזה עת היה חדש לא דלף ולא הזיע.
אם אינך מסוגל לתחזק לרמת הפרפקט כי חסרים חלקים וכאמור לא בגלל העדר ידע, או רצון או פרפקציוניזם, אז אתה יכול להפליג את הרכב לארה"ב למפעל היצרן ושם הם גם פרפקציניסטים וגם עם החלקים המקוריים.
האם לך בבית יש ליפט ?

אהבתי את המשפט האחרון שלך לגבי רכב ספורט חדש כאלטרנטיבה. האם אתה מדבר על משהו בסיגנון של 208GTI או מכוניות גדולות בהרבה?
 

enigo

New member
לא החזקת אף פעם אמריקאית ישנה, נכון? נזילות שמן הן נתון

בעיקר בגלל דיוק נמוך בייצור. חלקים פשוט לא יושבים בול.
&nbsp
 
קצת מפתיע לגבי מנועים קטנים שעשויים מבלוק אחד

דיוק נמוך ? איך מנוע אמור לעבוד עם דיוק נמוך ?
לאגן השמן יש אטם ולמכסה השסתומים , פקונג ראש יש גם כן
גסקט לאגזוז ולמניפול גם יש , אז מהיכן הנזילות ?
אני מבין לגבי מנועים גדולים שבהם הבלוק של המנוע הוא לא בלוק אלא חתיכות נפרדות .
 

enigo

New member
שמת לב שמדברים על v8 אמריקאי, כן?

וכשחלקים מיוצרים ברמת דיוק נמוכה, ההתאמה בינם לא טובה, ואטם לא יכול לעזור.
 

Haribo

New member
דעתך היא דעתך


ובתור אדם זר, מבלי להעליב, היא לא כזו מעניינת
רבים אמרו לי שהרכב הזה ימשוך הרבה תשומת לב, צרות עין וגם תופעות חיוביות כמו פירגון, גם היום אגב, שהרכב על הליפט קורה שלפעמים הדלת פתוחה ואנשים נכנסים לשאול או להצטלם. אבל בסופו של דבר, הרכב הוא לעצמי. אף פעם אהבתי את תופעת העדר אגב.
&nbsp
יכלתי לפרט לך רבות על האימפקט של הסלולרי שברשותך, הצרכנות שלך כאזרח "מערבי" וכו' וכו'. האימפקט שלך הרבה יותר הרסני מהרכב שלי. פשוט ההרס שאתה עושה רחוק מהעין שלך אז נוח לך לבחון את האחר.
"רכב טיפש" מעיד על בעליו, לדעתך, אבל בינינו,לראות אתכם, בעלי הרכבים הממוצעים\ חכמים עומדים בפקקים שעות, בין אוטובוסים וגרוטאות מעשנות משנות ה90 ולא טורחים להתנייד בתחבורה ציבורית או שיתוף נסיעות... אתם לא נראים כאלו חכמים. מניח שההבדל הוא במודעות או סתם שדווקא צורם לך בעין רכבים כאלה. זה בסדר ולגיטימי.
&nbsp
ולעניינו, אין לי ליפט בבית, יש לי מוסך שלם

ומסכים עם מה ש Enigo אמר, נשמע שאין לך הכרות עם רכבים אמריקאים מהשנים ההן. רכבים אמריקאים הזיעו, מזיעים ותמיד יזיעו. גם שבוע אחרי שיצאו מהמפעל.
תהיה בטוח שלא יהיה אחד בארץ שישפץ את הרכב הזו ברמה יותר גבוה ממה שיקבל בידיים שלי והמכונאי שלי, אם היית חבר במועדון ה-5 או חבר בקהילת האספנים, היית מבין שגם יש לי חותמת להצהרה הזו.
&nbsp
ולא, 208GTI היא אולי ספורטיבית, אבל לא רכב ספורט.
הקודמת שלי הייתה קאמרו SS אבל חדשה. מניח שהאלטרנטיבה הייתה משהו בסגנון. ממש לא בקטגוריה של ה 208. לא הייתי לוקח צרפתית וסביר להניח שגם לא הנעה קדמית.
אבל יש עוד פרוייקטים אחרים בדרך והלכתי יותר על הנאה מאשר על סטוק של כ"ס.
&nbsp
 

enigo

New member
אני בהחלט יכול להבין את הבחירה, אבל האמירה לגבי איכות פשוט

לא נכונה. אלו מנועים שמיוצרים ממתכות פשוטות, בעיבוד פשוט וברמת דיוק נמוכה. הם שורדים יחסית טוב בגלל פשטות התיקונים והעובדה שהם מאוד לא מאומצים, אבל הם רחוקים מלהיות מופת של איכות. זו גם הסיבה שהיצע השיפורים כל כך גדול - פשוט כי הבסיס כל כך נמוך, שכמעט כל שינוי הוא שיפור...
רוצה סוס עבודה? חפש את ה-6 בשורה של לנד-קרוזרים ישנים, למשל, או מנוע ה-280 (גם הוא שש בשורה) של מרצדס. מנועי ה-4 בוכנות של וולוו משנות השישים והשבעים, מנועי השש בטור של הטויוטות הגדולות (אלו ששימשו ביפן כמוניות. השם ברח לי). ויש גם דוגמאות אירופאיות - מנועי פיג'ו מה-404 וה-504, למשל, או מנועי פיאט 1301 ששרדו בקלות קילומטראז' מטורף. גם ה-1250 החדש שלהם שורד נסועה לא שפויה גם עם טיפול לא משהו.
ועדיין - ה-V8 האמריקאים של שנות השישים והשבעים המוקדמות הם מנועים מלאי אופי וכיף, עם "נשמה" שהיום כבר קשה למצוא.
 
למעלה