הכוונה לקניית הרכב הנכון

swimmer

New member
הכוונה לקניית הרכב הנכון

מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי בפורם שם לב שנפלתי על שני רכבים לא מוצלחים.

הייתי רוצה לקבל כמה טיפים מאנשי הפורם לגבי קניית רכב נכון עברנו.

1.התקציב שלנו 65 ל 70 אלף.
2.אנחנו מכוונים למצוא רכב משנתון 2012,2013
3.אנחנו רוצים רכב אמין שישרת אותנו לעשר שנים הבאות.
4.הרכב יהיה הרכב המשפחתי לשני ילדים קטנים כולל העגלות שלהם.
5.חשבנו על I30 בשל התמורה למחיר,רכב אמין,חלפים זולים אך לא חייבים דווקא I30
לשכנים שלנו גנבו פעמיים את הטיוטה קרולה שלהם שנת 2013 לכן אנחנו מעדיפים רכב שפחות גונבים.

האם כדאי לנו לבדוק גם מאזדה,פורד,קיה,הונדה אם כן אלו דגמים?
(אנחנו רוצים להתרחק ממכוניות אירופיות)
6.כאשר אני ניגש לליסיניג אלו דברים חשובים בבדיקת הרכב שמדפסים ואלו לא.
האם מכונית שהחליפו לה דלת,שימשה וכו' אלו דברים להתרחק מהם?
אשמח מאוד להכוונה איך לקרוא נכון את אותם תדפיסים.
7.כמה קילמוטר ממולץ לכוון? האם רכב מעל 100 קילומטר לא כדאי?

תודה רבה לבאי הפורם על העזרה
 

enigo

New member
אז אם אתה מתכנן להחזיק את הרכב עשר שנים, סחירות לא ממש

מעניינת אותך. מצד שני, צריכת דלק מתחילה להיות שיקול.
מכוניות שלדעתי יתנו לך שירות טוב, אם כי לא השוותי מחירי טיפולים (יונדאי, אגב, לא זולים במיוחד): אופל מריבה (נוחה מאוד עם ילדים בזכות מבנה גבוה וסידור דלתות יחודי). נמכרת במאה אלף כחדשה, כך שאתם אמורים למצוא אחת חדשה ורעננה יחסית בתקציב שלכם.
אוטו נוסף - שברולט קרוז טורבו (לא ה-1.6 האטמוספרי!). רכב עם מוניטין לא טוב (בגלל הגרסה האטמוספרית) ולכן מאבד ערך מהר (טוב לכם) שגם נמכר בזול כחדש (שוב - טוב לכם). אני זוכר שהיה מבצע בטרייד אין של שברולט עצמם על הדגם הזה, שבו נתנו גם אחריות לשנתיים או שלוש, אם זה עדיין קיים - מעולה.
שניהם מרווחים מספיק לצרכים שלכם, עם תא מטען גדול למדי, ומהווים תמורה טובה מהממוצע לכסף.
 
תשובות

5. לא הייתי פוסל את הקורולה בגלל שהיא נגנבה לשכן שלי אבל ההחלטה שלכם.
&nbsp
6. שים לב שבחברות הליסינג עובדים מקצוענים ש"מריחים" את הלקוחות שלהם ואת רמת הבקיעות שלהם בתחום ולפעמים מנסים "להשחיל" להם רכב בהתאם כפי שכנראה עשו לך עד עתה. אני נוטה יותר לכיוון רכישת רכב מאנשים פרטיים שהקפידו יותר על תחזוקת הרכב אבל כל אחד והעדפותיו.
&nbsp
לכן כדאי שתבין כמה שיותר בנושא (כך גם בתחזוקת הרכב). יש הרבה מידע באינטרנט בנוגע לרכישת רכב משומש עם כמה שפחות טעויות ואתה רק צריך למצוא אותו בעזרת גוגל (תשתמש במילים כמו: טיפים לרכישת רכב משומש). המידע הזה יענה על הרבה שאלות שלך וכאלו שגם לא שאלת.
&nbsp
7. ככל שהרכב עבר יותר ק"מ הסיכוי לביקור במוסך גבוה יותר. רכב בשנים שציינת יעבור בממוצע 50K-60K ק"מ. רכב אמין ומתוחזק כזה אמור להיות במצב לא רע.
 

oshris

New member
כמו שציינו, בגלל שזה רכב ל 10 שנים הסחירות פחות חשובה

הרי ממילא בעוד 10 שנים הרכב יהיה שווה כמה אלפים בודדים, וזה דווקא
אמור לשחק לטובתך, כי תוכל לקחת בחשבון גם דגמים פחות סחירים,
או כאלה שסובלים מתדמית שלילית והרבה פעמים ללא הצדקה.
לגבי תהליך הרכישה עצמו, לדעתי בחברות הליסינג תקבל יותר אוטו לכסף,
ובגלל מה שצוין קודם, לא הייתי פוסל גם רכב מהשכרה. מה שכן, זה מחייב
סבלנות ובדיקה מדוקדקת, עוד לפני שאתה ניגש לבדיקה.
אל תרוץ עם כל רכב לבדיקה, חבל על הכסף שתשלם כל פעם.
תיגש לחברות הגדולות והמוכרות, ולא למגרשים פרטיים, לשם מגיעה בד"כ
סחורה יותר בעייתית...
בקש לראות את הרכב, ואל תתפתה לדרישות לשריון רכב או תשלום מקדמה,
לא משנה כמה הרכב שמתארים לך הוא מפתה על הנייר. עד שלא רואים
בעין את הרכב, לא משלמים גרוש!
בשלב שאתה רואה את הרכב, אל תמהר. תעבור סביבו, תבדוק אם יש מכות
או סימנים לתאונות. תראה אם יש הבדלי צבע בין חלקי הפח. ואל תתביש
לשאול. שאל אם היו תאונות, אם כן אז מה הוחלף ואיפה, והאם השלדה נפגעה,
ואם יש דוח שמאי לגבי התאונה. בקש לקבל את הדוח הזה. הם מחויבים לגילוי
נאות, ואל תתבייש להזכיר להם את זה.
עבור על הצמיגים, תראה אם כולם מאותו דגם והאם הם בלויים או לא, וגם
אם הם מקוריים או שהוחלפו. בד"כ צמיגים סיניים מעידים על החלפה.
אם רק צמיג בצד אחד שונה, שאל למה. לפעמים זה סתם כי הוא נפגם,
אבל לא מעט פעמים זה בגלל תאונה באותו צד.
כנס לאוטו, תסתכל על הריפוד, על ההגה, מוט ההילוכים, הפלסטיקה.
נסה לחשוב אם זה רכב ששמרו עליו, או רכב שבעליו התייחס אליו בזלזול
כי זה רכב ליסינג. תבדוק שהכל עובד, כולל חלונות חשמל, נעילה בכל הדלתות,
אורות, מזגן, חימום, גג שמש אם יש, מראות חשמליות. אם הכל נראה
בסדר ועבר את הבחינה הראשונית, ואין תאונות שדרשו החלפה של הרבה
חלקים, כמו בתאונות חזית למשל, שחצי רכב מוחלף בד"כ, אז אתה יכול
לקחת לבדיקה מטעמך.
לפני זה, בהרבה חברות גדולות מציגים בדיקה שהם עשו. תסתכל עליה.
אם היא טובה, זה בד"כ חסר חשיבות. אם יש שם פגמים, תשאל לגבי כל
דבר, נסה לבדוק שאין משהו מהותי כמו פגם במנוע, בגיר, או תאונה קשה,
מה שימנע ממך לרוץ שוב לזרוק כסף על בדיקה מיותרת.
ההצעה שלי היא פשוט ללכת כמה פעמים לכמה חברות, בהתחלה רק כדי
לראות מה מציעים לך ומה אתה יכול לקנות, ולחוש את הרכבים, ללמוד
למצוא את הפגמים, את ההבדלים. אל תתבייש לצלם כל דבר, וגם לרשום
לעצמך דברים, כי אחרי כמה שעות יהיו דברים שתחשוב עליהם וכבר לא
תזכור מה ראית או מה היה.
ובסוף בסוף, תזכור שזה שוק, ותמיד אפשר להתמקח, על כל דבר. על המחיר,
על התיקונים, על החלפת חלקים שהתגלו בבדיקה, על צמיגים, מצבר.
הכל נתון למו"מ.
בהצלחה.
 
האם גיר ידני בא בחשבון?

אם כן אז הייתי בודק כיוון אחר. הסכום שאתה מייעד לרכישה מספיק גדול כדי לרכוש סופרמיני ידני חדש.
יש לך את העגלות ואתה צריך לבדוק האם ניכסות לרכב הנבחן, כן או לא. אם כן אז זה מה שהייתי קונה
 

swimmer

New member
שאלות והבהרות נוספות

תודה רבה על העצות.
עקב חג ושבת לא הייתי הכי זמין לפוסט.
ישנם מספר דגשים שהייתי רוצה לקבל מידע נוסף לגביהם:
1.לגבי הבדיקות שמקבלים מחברות הליסיניג על אלו דברים כן כדאי להתעכב?
2.לגבי רכבים אנחנו חייבים אוטומטי ולא רוצים סופר מיני.
3.למרות שהתכנית להחזיק רכב לעשר שנים עדיין היינו רוצים סחירות בשביל שיהיה לנו גמישות.
אני לא הייתי רוצה לקנות אירופאיות.
4.גנבו לשכנים שלנו פעמים טיוטה קרולה בחצי שנה האחרונה.
האם מאזדה או הונדה הם גם רכבים שהגנבים אוהבים?
האם יונדאי הוא רכב שהסבירות לגנוב אותו פחות מאשר הרכבים שהזכרתי?
5.מה המקבילה של קיה לI30 והם הוא רכב סחיר אם טיפולים במחיר הגיוני?
6.האם פורד פוקוס הוא רכב שנחשב סחיר?

ושוב תודה רבה על כל העצות.
 
למעלה