איפה אפשר למצוא בארץ בולמי Koni או Bilstein?

Haribo

New member
איפה אפשר למצוא בארץ בולמי Koni או Bilstein?

לרכב פרטי\ ספורט, לא לשטח.
 

enigo

New member
לקוני יש יבואן מסודר, חפש בגוגל.

בילשטיין זה יותר מסובך. הזכיון מתחלק בין המאגר לאספיר, לפי הסדרות. האיכותיות יותר באספיר, אבל למיטב ידיעתי הם לא מתעסקים עם רכבי כביש. היתה תקופה שפיטסטופ הביאו בילשטיין איכותיים לרכבי ספורט, אז הייתי בודק איתם.
יש גם את פוקס - כרגע הנציג הוא אאוטבק, אבל יש שמועות שהזכיון מחליף ידיים. אבל מדובר במוצרים יקרים (ומעולים)
 

Haribo

New member
בסוף מצאתי את היבואנים של קוני ובילשטיין

קוני אכן עם יבואן מסודר.
בילשטיין, לפי שיחות מהיום, PIT STOP מתעסקים רק עם סדרה B12 ומעלה אם אנילא טועה לפי מה שאמרו אצלם בטלפון. בולמים ספורטיבים יותר.
שלחו אותי לאספיר, אספיר אמרו שיחזרו אלי אבל לפי ZAP יש להם את ה B6 אותם אני מחפש.
&nbsp
עם זאת, הפערי מחירים בארץ מטורפים. ניתן לייבא בולמים לארץ? עד עכשיו הייתי מזמין חלקים, הגיעו למכס, שילמתי, שחררתי. האם ההליך עם בולמים זהה או בגלל שיש שמן\ גז ומדובר במוצר בטיחותי ההליך שונה?
 
כל הכבוד על הגדלת הראש

כשהיית בעבר מזמין, משלם מכס ומשחרר מה היה בסופו של דבר פער החלפים לעומת רכישת החלק בחנות/ מחסן בארץ ?
&nbsp
לשאלתך, בעבר מצאתי באינטרנט [אם אני זוכר נכון באתר של משרד התחבורה] נספח המפרט סוגי חלקים שלגביהם אין צורך בסירבול של אישורים מהיבואן/ או ממוסך היבואן לכך שהם מתאימים לרכב. למשל עד כמה שאני זוכר, היה מדובר על נורות, וישרים, רפידות ברקס ועוד. לגבי בולמי הזעזועים, כנראה מופיעים ברשימה הזאת, אבל אני לא מוצא את הקישור לרשימה של משרד התחבורה כדי לאמת את האינפורמציה הזאת עבורך.
הייתי מציע לך לפנות למשרד המפקח על היבוא במשרד התחבורה מר ראובן ברדה ולשאול ספציפית לגבי הבולמים... תברר גם עלות היבוא והמכס מעבר לאישורים היות והבולמים הם חלק כבד ולכן המשלוח יהיה יחסית יקר.
&nbsp
איזה רכב מדובר?
 

Haribo

New member
זה מאוד תלוי

קודם כל, לגבי הוראות משרד התחבורה בעבר. אני מתעסק עם זה שנים. בהצלחה להבין את השפה והגחמות של משרד התחבורה בישראל. זה מורט עצבים. באמת. מזל שאני בן אדם רגוע.
&nbsp
עלויות ביררתי ומשמעותית עדיין זול בארץ עם הכל לפי איך שזה נראה כרגע.
אני מחכה שיחזרו אלי מאספיר, מעניין איזה מחיר יסכימו לסגור איתי על בולם ואז אדע להגיד במדויק פערים. בנתיים, עדיף שלא תדע מה הפערים. הם קיצוניים.
&nbsp
קודם כל אני עדיין מזמין. הרכב הנוכחי בבנייה. מדובר על קאמרו Z28 שנת 1980.
קשה לי להגיד לך הפרשים כיוון שאני בספק איזה חלקים הייתי מוצא לרכב הזה אם בכלל בארץ.
אני כן יכול להגיד לך אבל שהייתי צריך להחליף את המנורה הקדמית (בקאמרו זה כל הבית נורה) בארה"ב המנורה עלתה לי 11$ בארץ רצו 150 שקל.
שיפוץ משאבת ברקס צילינדר רצו 100-120 שקל, חדשה כזו (לא שיפוץ, חדשה!) בארה"ב עלתה לי 9.99$. (קיט שיפוץ אגב עולה 4.99$).
רפידות ל 2 ברקסים קדמיים - 34$
סנדלים לתופים אחוריים - 16$
לא יודע מחירים לכאלו בארץ אבל תוכל להשוות באופן כללי לברקסים בארץ.
אני יכול להמשיך ולהמשיך...
לגבי החישוב בטוטאל קשה לי להגיד לך - אני ממלא חבילה עד 500$ (הגבול של המכס) ואז שולח. משלוח עולה לי באזור ה 150-200$ ככה שקשה לחלק את זה לכלל החלקים כי כל פעם אני מזמין מספר חלקים שונה.
גם חישוב המיסים וכו' הוא שונה כיוון שלכל מוצר יש מיסים שונים, במיוחד על מוצרים בטיחותיים.
&nbsp
יודע להגיד לך שעל החבילה הקודמת שזכורה לי - היא עלתה לי 496$, משלוח עלה 155$ (סה"כ בערך 650$) אחרי חישוב פרטני של כל המוצרים (ומאחר ולא עברתי את גבול ה 500$ של המכס - הסכום מחושב רק על המוצרים אבל המיסים מחושבים על כלל הסכום חבילה+משלוח) שילמתי עליה עוד 850 מיסים שונים ועוד 200 שקל של עמלות מגוחכות...
אבל שוב, במקרה שלי, מלבד שאני בטוח שמשמעותית זול לי להזמין מחו"ל, בספק אם הייתי מוצא את החלקים שאני צריך בארץ בלי כאב ראש...
&nbsp

 
זה הרכב שלך ? האדום בתמונה?

לגבי פערי המחיר בארצינו אני מכיר את זה מעולה. בעיקר מאופנוע שהיה לי.
האופנוע עבר תאונה. קיבלתי הצעת תיקון באישור שמאי. ההצעה ממוסך היבואן שאצלו מחסן החלפים הראשי של היצרן במדינתנו.
בבירור שביצעתי מול חנויות אינטרנטיות בארה"ב הפער במחירים היה שאם מחיר החלק היה X בדולרים אז בארץ בש"ח [ היחס אז היה כ 1:3] היבואן תירגם ליחס דולר לשח של 1:10 !
אבל היו חלקים ששם התרגום היה 1:20 ואפילו 1:30. כלומר סטטיסטית הישוויתי הרשימה של החלקים והיו נאמר 3-4 חלקים ביחס 1:10 שהוא היחס המקובל ואז אח"כ חלק שהם הפגיזו במחיר ל1:20 או 1:30. ושוב חוזר חלילה. זה היה ממש מבדר הקפיצות הללו שמצאתי ברשימת החלקים הישראליים לעומת אלה בארה"ב.
שים לב שאם אני רושם יחס של 1:30 זה אומר בדיוק פי 10 מארה"ב.
באותה תקופה הייתי לקראת סוף התמחות ונסעתי המון לחו"ל וכך יצא שהבאתי את הכל בהדרגה בעצמי בלי שום צורך במשלוח. בלי להתעייף בסחיבות רבות מדי וגם בלי לחרוג מתקרת הערך שמותר להביא [כלומר לא שילמתי מיסים, כלום. זה הכל היה בתוך מסגרת של מה שנקרא אז "מתנה" =כ$200 ונדמה לי שהיום זה עלה]

בזכות זה, תיקנתי את האופנוע בהשקעה כספית של כ10% ממחיר התיקון כפי שדרש מוסך היבואן. והרווח הלא פחות חשוב היה להבין איך עובדים מספרים קטלוגיים של חלקים וגם שניתן לתקן בלי המוסכים. זה היה שווה יותר מכל החיסכון.

אח"כ היו לי הרפתקאות תיקונים גם לרכבים שלי או של המשפחה אבל לחלקי ברקסים טריוויאלים, פילטרים ושמן מנוע אני את אלה רכשתי בארץ. [לאופנוע להבדיל, רכשתי הכל בחו"ל והבאתי אישית, לא רק לתיקון אלא גם לתחזוקה, הכל לבד משמן מנוע]
אחד היתרונות של הרכבים שאני רוכש כאן עבור אישתי ועבורי זה שהרכבים חדשים והתחזוקה זולה מאד למרות שברור לי שיבואן המכוניות אינו פחות גרידי מיבואן האופנועים. מצד שני המחירים יחסית זולים [טיפול כולל חלקים]. זה לא כמו האופנוע שהעלויות מאד קיצוניות. וגם בארץ אני מתחזק לבד את מה שניתן שאינני חייב את מוסך היבואן כדי לשמר את האחריות המקושקשת... למשל לברקסים הם לא רואים אותי. פעם תיקנו ברקס ברכב של אישתי גרוע ואז הבנתי שחבל לקבל מהם תיקון פחות איכותי ממה שאני יכול לספק לעצמי או לאישתי.
 

Haribo

New member
כן וכן

לגבי הפערים, מסכים אצל ומודה.
הרכב שבתמונה הוא אכן הרכב שלי ומאחר ןאין משמעות לטיפול במוסך מורשה, אטפל בו בעצמי. יש לי מוסך משלי.
'היבוא' התחיל בעיקר מהסיבה שבארץ אין פשוט חלקים אבל כן, זה חסך המון. את הרוב הבאתי במשלוח רגיל דרך המכס כיוון שהם עברו את 'תקרת המתנה'אבל דברים קטנים אפשר להביא במזוודה.
&nbsp
זה בסדר, שיהיו גרידים, גם אם הפערים היו קטנים יותר הייתי מבצע את זה לבד כי אני רוצה להיות אני זה שעובד על האוטו.
אני נוטה להכיר היטב את רכבי.
 
למעלה