רכב ספורטיבי

35000 זה הקצה הנמוך של הסקלה , ככל שמתקרבים למוסקבה

המחירים עולים , ב200000 אפשר לקנות במקום מבוקש
דירה לא צריכה לעלות יותר מ 250000₪ בעיר גדולה
מחירי הקרקעות בישראל לא קשורים להיצע וביקוש כי יש שליטה של מנהל
מקרקעי ישראל
הבת שלי למשל קנתה באופקים מגרש ב 250000₪
שיט , אני כעת תקוע על הגשר החוצה את הוולגה ובמפלס מתחת הרכבת עוברת ומנענעת את כל הגשר. גשר מימי סטאלין .
 
האם הבנתי נכון שהמזדה שלך בת 2 תמכר בכ70K

ולעומת זאת פולו סדן חדש עולה רק 35K
 
כן אלו בערך המחירים , המאזדה אפילו יותר זולה

כאשר היא בת שנתיים , אבל שלי עם הרבה תוספות .
אם תרצה עוד מחירים של מכוניות חדשות אז .

מאזדה CX5 2500 ו היונדאי המקבילה 21550$
מאזדה 6 - 15400 $
מאזדה 3 12300 $
יונדאי סולריס סדן - 6200 $
אלו מחירים לגרסאות בסיסיות , אפשר להוסיף עוד כ 1000 $
 

enigo

New member
לענייני תאוצה, שעליהם הוא דיבר, למרכז הכובד אין שום משמעות

לא בהקשר של מכוניות כאלו, בכל אופן.
האונו שהיתה לו (לא חושב שהיה דגם שנקרא ג'וניור) היתה במקרה הטוב עם אותו יחס הספק משקל כמו המאזדה שלו. במקרה הרע - הרבה פחות טוב. כך שקרוב לוודאי ה-CX5 מאיץ טוב יותר במציאות. אבל ההשוואה במקרה הזה לא מבוצעת במציאות אלא בזכרון ודרך משקפי נוסטלגיה...
 
הגם אתה ברוטוס?

אני
מדבר על ההתנהלות של הרכב בכביש המתפתל. לא מדובר על תאוצה בקו הישר. לגבי התאוצה בקו הישר אני במפורש הדגשתי בתחילת מעורבותי בשרשור שזה מהווה נתח קטן בלבד מהמכלול של הגדרת רכב כרכב ספורטיבי.
לגבי ג'וניור גיגלתי ועושה רושם שהיה כזה פיאט אי שם בפרהיסטוריה של המילניום הקודם
 

enigo

New member
אבל הוא דיבר על תאוצה...

זכרתי ג'וניור בהקשר של אוטוביאנקי, אבל יכול להיות שהיה גם לאונו. בכל מקרה, זה כינוי שמודבק בדרך כלל לגרסאות בסיס - במקרה של האונו זה אומר מנוע 900 או 1000, עם 45 כ"ס. האונו שקלה, עד כמה שני זוכר, סביב 700 קילו. משמע סביב 15 ק"ג לכ"ס. הרבה הרבה פחות מאשר ה-CX5. אפילו אם נכניס למשוואה ידני מול אוטומט, צמיגים אחרים וכו' - עדיין אין ספק שהאונו מאיצה פחות טוב. בטח בהאצות ביניים.
 
על מה הוא דיבר אינני אחראי...

לא תמיד גם לו ברור על מה הוא מדבר כלומר כנראה ברור אבל הוא לא מצליח להעביר את ה"ברור הזה" למי שקורא אותו.
אולי הוא יבאר לנו על מה הוא דיבר או ליתר דיוק על מה הוא התכוון לדבר. אני בטוח שהוא מבין מצויין שעל קו ישר הCX5 שלו הרבה יותר מהיר וחזק מהאונו הישן, אבל אולי אני טועה והוא אינו מבין את זה
 
הייתה גירסא של האונו שהייתה משופרת

נדמה לי שקראו לה אונו ג'וניור , ( ידני ) או משהוא דומה , בכל מקרה הייתה תוספת לשם אונו . בעקיפות הייתה חזקה מאוד . גם כאשר הייתה עמוסה בנוסעים .
בהתחלה התבעסתי כי החליפו לי את היונדאי H100 הגדול באונו אבל אחר כך
ראיתי שזה יותר טוב .
 

enigo

New member
היתה אונו טורבו, אבל לא נראה לי שמישהו חילק את זה כרכב

עבודה בשום שלב (אם אני מבין נכון את עניין ה"החליפו לי").
אם מדובר באזור 95-96, אז היתה מתיחת פנים לאונו שאולי קיבלה איזו תוספת לשם. אבל גם הדגם החזק ביותר של האונו (לא כולל הטורבו), לא הציע יחס הספק משקל טוב יותר משל ה-CX5.
 

kitt

New member
אני לא זוכר איך בדיוק קראו לגירסה אבל היא היתה היחידה עם שם

וזו היתה גירסה של 3 דלתות עם המנוע הישן של פיאט עם 45 כ"ס אחרי שכבר יצא מנוע הפייר.
הדרך היחידה שנדמה היה שהיא האיצה יותר טוב היה בגלל חוסר בבידוד, ואולי גיר יותר קצר..
ג'וניור עד כמה שאני זוכר היתה גירסה פשוטה של ה205 שבאה עם מושבים מרופדים במעין ג'ינס.
 

enigo

New member
ועל שם המנוע קראו לדגם, כדי להבדיל אותו מהאונו 45 עם המנוע

הקודם (בנפח 900 סמ"ק), כי עקרונית שתיהן היו מכונות "אונו 45".
 
אתה רואה מהו היתרון של אופנוען?

בפרספקטיבה שאינה מתייחסת למספרים היבשים בלבד. זה בשביל אידיט, הקו הישר הוא אינו המבחן האולטימטיבי אלא דווקא הקו המתפתל.
 
לאופנוע שלי יש יחס של 0.6 כ"ס לק"ג, 0.05 קגמ לק"ג

ויש כאלה גם עם יחס הספק של 1:1. אין מכוניות במחיר סביר שיכולות לתת את ההרגשה הזאת.
&nbsp
 
למעלה