מספר שלדה...משהו מוזר...

erez0121

New member
מספר שלדה...משהו מוזר...

במספר השלדה מקודד המידע על הרכב כגון הדגם שלו,שנת הייצור שלו ועוד.
התו העשירי משמאל מציין את שנת הייצור שלו.
יש מספר תווים שלא נרשמים בשנה כגון I U Z Q 0.
ראיתי רישיון רכב כאשר במספר השלדה רשום האות U במקום של השנה.
מישהו יכול להסביר לי איך זה יכול להיות ?
 

kompy

New member
ככל הנראה טעות הקלדה



 

erez0121

New member
זה בוודאות לא טעות בהקלדה

זה רכבים ששלמה סיקסט מוכר 0 קמ. ניסן מיקרה.
יש לו איזה 10 רכבים ובכולם זה מופיע ככה ברשיון.
באחת מהם בדקתי את הלוחית שבתוך האוטו ואכן בתוך האוטו המספר שלדה הוא כזה וזהה למה שמופיע ברשיון.
מסתבר שככה זה יצא מהיצרן.
אני מנסה להבין למה זה ככה.
לא בדקתי רכבים אחרים באלבר או אלדן או פרטיים.
 

WarDog

New member
תנסה את האתר הזה

http://www.vindecoderz.com/
&nbsp
יש בו מספר באגים* אבל בגדול נותן את המידע.
*ברכב שלי מופיע שזה מנוע דיזל כאשר בפועל זה מנוע בנזין.
 
לא הבנתי איך אתה יודע את תאריך הייצור ?

סעיף ב בדף שלך מסביר איך רשום הVIN
אני מנחש שתאריך הייצור או שנת הייצור רשום בספרות במיקום 11-17. האם נכון?
על מיקום זה רשום שמדובר במספר רץ. האם מכיל בהתחלה את שנת הייצור או כמו בצמיגים את השבוע והשנה ?
למשל אפשר לרשום כמו בצמיגים 0116001 סתם דוגמה שבוע 01 שנת 16 רכב מספר 001 ואז תיאורתית אפשר לייצר עד 999 רכבים כאלה בשבוע זה
בשבוע 2 של שנה זאת יירשם 0216001 ועד ל 0216999 וכו'.
האם מישהו מבין בדיוק איך זה נרשם ?
 

WarDog

New member
מספר רץ זה המספר של הרכב מאז שהתחילו לייצר

כלומר הרכב הראשון יהיה 0000001 ואילו הרכבה ה50K יהיה 0500000.
&nbsp
ההגדרה של משרד התחבורה ש"U" זה "קוד יעד אירופה" היא לא נכונה, כי התו העשירי הוא "שנת יצור".
 
האם את הVIN לא יצרן הרכב קובע ומטביע ?

במילים אחרות, מה הקשר של הU למשרד התחבורה ? במילים אחרות את הU האם לא שם היצרן? לתומי חשבתי שVIN ומספר המנוע הם נקבעים ע"י היצרן. לעומת זאת, לוחית הרישוי נקבעת ע"י רשויות המדינה ששם משתמשים ברכב
&nbsp
דבר שני: רשום כי MDH שהם ב3 המקומות הראשונים משמאל מסמנים את הקוד הבינלאומי של יצרן הרכב. האם במקרה הזה יש קוד לניסאן בלבד או שיש קוד לניסאן בהתאם למדינה בה נמצא המפעל למשל ניסאן בהודו לעומת ניסאן ביפאן או בארה"ב, האם זה אותו הMDH לכולם ?
 

WarDog

New member
גם אני לא יודע מה הקשר בין משרד התחבורה לVIN

הרצתי את הVIN מהמסמך שצירף ארז, בכמה אתרים שמפרשים את הVIN.
בכולם הופיע 2014, כאשר החלפתי את הU(שמשרד התחבורה קבע שהיא "קוד יעד אירופה" לאותיות אחרות(K/E ואחרות) הדבר היחיד שהשתנה בתוצאה היה שנת היצור של הרכב.

מבדיקה אקראית של עוד כמה הוראות רישום, משרד התחבורה לא פעם מחליט שחלק מהפרטים בVIN הם ללא משמעות(ולמרבה הפלא לרוב זה התו ה10 שמציין את שנת היצור
ולפעמים זה גם בנתונים אחרים).
 
האם זה לא אחרת ממה שאמרת?

אחרת כלומר שמשרד התחבורה מסביר לסניפי הרישוי השונים עליהם הוא אחראי מה משמעות המספרים ו/או האותיות השונות של הVIN...
VIN, כמו מספר המנוע, אלה הטבעות ייחודיות של היצרן שיוצאות עם הרכב מהמפעל שלו. הVIN מתחיל בקוד של 3 אותיות שמקדדות את שם היצרן וההמשך כפי שפורט בנייר המידע שהביא ארז0121. לא נראה לי שיש ליבואן או למדינה שבה ינהגו ברכב איזה שהוא SAY לגבי הVIN. יכול להיות שניסן שינה משהו באופן רישום הVIN שלו.
&nbsp
באופנועים יש אחידות עולמית פשוטה בהרבה, למשל הסוזוקי שהיה לי יוצר ביפאן ונמכר בכל העולם. אבל היו הבדלים שכנראה באו לידי ביטוי בVIN [זאת השערה. אז לא הבנתי בVIN] למשל חיישן חמצן חם לא היה מותקן באגזוז של הסוזוקי בארה"ב, קנדה וכנראה גם אוסטרליה.
 

WarDog

New member
כוונתי היא שמשרד התחבורה בעצמו לא יודע מה הVIN אומר

אחרת אין הסבר לך שמופעים בהוראות שלו חלקים "ללא משמעות".
&nbsp
יש גם מצבים של אי-עקביות בחלוקת הVIN לפי משרד התחבורה, לפעמים ה"מספר רץ" מתחיל הספרה ה11 ולפעמים ב12.
&nbsp
 
יש לך דוגמא להיכן רשום "ללא משמעות"

כי דווקא במקרה של המיקרה שהובא כאן יש משמעות לכל אות ותו

דווקא לגבי המספר הרץ אני חושב שהיצרן יכול לשלוח למדינה א' ממספר רץ כלשהו ולמדינה ב' ממספר רץ אחר. זה עניין של היצרן. 7 ספרות זה המון והיצרן יודע כנראה שהדגם יתחלף בטרם ייצר ממנו 9,999,999 פרטים.
 

WarDog

New member
כן יש דוגמאות

הינה I20(ספרה 10 ללא משמעות)
http://car.mot.gov.il/ORIL/2014/3/14-0470.pdf
&nbsp
C4
http://car.mot.gov.il/ORIL/2014/3/14-0467.pdf
&nbsp
קרנבל
http://car.mot.gov.il/ORIL/2015/3/15-0702.pdf
&nbsp
RAV4 היברידי
http://car.mot.gov.il/ORIL/2015/3/15-0695.pdf
&nbsp
וגולת הכותרת- טרנספורטר שאפילו 4-6 הן "אין משמעות"
http://car.mot.gov.il/ORIL/2015/3/15-0663.pdf
&nbsp
וזה רק מהעמוד הראשון של החיפוש, נוצרת הרגשה שמשרד התחבורה מחפף בנושא כי כל הזמן "שנת היצור" היא "ללא משמעות".
 
אתה צודק

אבל אם תבדוק ע"י הטבלה שהביא קומפי תגלה שהיה קל לתרגם את האותיות הללו במקום מספר 10 לשנת הייצור.
לא ברור לי למה משרד התחבורה בוחר לרשום "ללא משמעות". אבל כאמור ע"י הטבלת המרה "קל לתרגם" את האות במקום ה10 לשנת הייצור, ובהחלט יש לזה חשיבות. אבל כפי שאמר קומפי כאן, משרד התחבורה הוא רק צינור להעברת האינפורמציה.
אני חושש שהיבואנים רושמים "ללא משמעות" כי הם מעדיפים שלציבור לא יהיה את הידע לדעת את שנת הייצור מהVIN. לדעתי יש לזה המון חשיבות כדי שלא לרכוש מוצר שהתייבש הרבה על המדף של היבואן.
אם זה ככה אז חבל שמשרד התחבורה לא משדרג את עצמו להיות מעבר לסתם צינור אלא למערכת עם ביקורת עצמית על מנת שיחזיר ליבואנים שאינו מקבל ש"אין משמעות". לכל אות וסימן יש משמעות...
 

WarDog

New member
נכון שניתן בקלות למצוא את הפרוש, אבל זה לא בעיה

הבעיה היא שמישהו מנסה להסתיר מידע חשוב.
&nbsp
אם הקונה התמים יבקש מהיבואן לבדוק את הVIN כנראה שהיבואן יציג לו את ה"הוראת רישום" שבה לא מצוינת שנת היצור("ללא משמעות"), ולא את הפירוש המלא כולל שנת היצור, מה שיכול להשפיע מאוד על המחיר הרכב.
כמו רוב האנשים גם אני העדיף רכב שיוצר יותר מאוחר גם אם הוא עלה על הכביש קודם.
&nbsp
ואם מי שהחליט לרשום "ללא משמעות" הוא משרד התחבורה(כי יש "מועד עליה לכביש") ולא היבואן זה עוד יותר חמור.
 
הבעיות כפי שמצטיירות מהדוגמאות שלך הן אינן אחידות

בדקתי שוב את המכוניות מהקישור שלך בהשוואה לקישור שהביא קומפי. יש חלק שהסיפרה במקום 10 רשומה נכון ו"רק הפירוש בעברית" הוא "לא רלוונטי" ויש חלק אחר שהסיפרה במקום 10 היא "לא מתאימה לטבלה של קומפי". לזה אולי התכוון קומפי כשרשם "טעות הקלדה" וגם במקרים אלה הם רושמים "לא רלוונטי.
חבל שמשרד התחבורה מסכים לרשום "לא רלוונטי" על איזשהו אות בתוך הVIN. האינטרס שלו היה צריך להעמיק ידע של הציבור בVIN כי זאת "הגדרת הזהות" של הרכב. לכל אות יש חשיבות ומשמעות. זה ברור שאולי היבואן לא מעוניין שהציבור יבין לפירטי פרטים אבל היצרן ומשרד התחבורה צריכים להיות מעוניינים בשונה מזה
&nbsp
&nbsp
אני זוכר שפעם שאלתי כאן
 
נראה שניסאן פישלו השנה

ולאחר שמשרד התחבורה ביקש הסבר למספרי השלדה, הוא מעביר את המידע למי שצריך.
 
למה פישלו? אין כאן שום פשלה

כנראה ליצרן יש הרבה אוטונומיה לקבוע סימונים בVIN.
ניסן שינו ומשווקיהם עידכנו את הנוגעים בדבר.
אבל יש דברים שגם הם לא ישנו שזה למשל 3 האותיות הראשונות שזה קוד היצרן האוניברסאלי.
 
למה לא פישלו?

נראה שישנה צורת רישום בינלאומית איך יופיע ה-VIN.לפי המידע של פותח השרשור וקומפי היה צריך להופיע G במיקום העשירי והסימון לא מופיע. לכן נראה שהייתה צריכה להגיע הבהרה.
 
למעלה