שאלה בנושא מצבר

לארי33

New member
שאלה בנושא מצבר

שלום לחברי הפורום
חזרתי ארצה מנסיעת עבודה של שמונה חדשים, במהלכם השארתי את הרכב בחנייה. ביקשתי מאחד השכנים שידליק את הרכב בזמן שאני בחו"ל, אולם הוא שכח לעשות זאת. כתוצאה מכך, המצבר התרוקן והרכב לא מניע. שאלתי בעניין היא האם כדאי להטעין את המצבר הקיים, או עדיף להחליף אותו בחדש לאחר שמונה חדשים בו לא נעשה בו שימוש. אם ההמלצה היא להטעין אותו, מה יהיה משך החיים שלו? האם הוא יוכל להמשיך לעבוד עוד תקופה ארוכה, או מצבר שהתרוקן הוא למעשה "גמור"?
תודה!
 
מאיזו שנה המצבר?

האם זה מצבר מקורי ברכב? מאיזו שנה הרכב?
&nbsp
אם אתה לא יודע אז עדיף שתטעין עם כבלים ותיסע נסיעה ארוכה ואז תראה האם נטען או לא. אם השכן היה מתניע בחניה זה לא היה עוזר בכלל, רק נסיעה מסייעת להטענה.
יכולת גם לנתק את הדקי המצבר בזמן שהיית בחו"ל
 
ההתנעה עצמה מרוקנת משמעותית את המצבר

והטעינה היא בנסיעה כשהטורים עולים. עמידה בסרק היא ככוסות רוח למצבר. שלא לדבר על זיהום האויר והרעש שמגיע אל מי שקרוב אל המכונית החונה והמונעת, בעיקר מהמהדרים שילחצו גז...
 

WarDog

New member
מהרגע שהתנעת(במקרה הנ"ל עם כבלים) המצבר יטען

וזה לא משנה אם הרכב יעמוד בסרק או בנסיעה.
ההבדל יהיה בקצב הטעינה, בגלל זה אמרתי בלי אורות ורדיו.
 
אני התייחסתי לאופציה שהשכן היה מניע פעם בשבועיים

ברכב שלו שהיה בחנייה ואחרי 2 דק' מכבה וחוזר לביתו. על זה התכוונתי ש"היה יוצא שכרו בהפסדו"
&nbsp
לגבי סרק או נסיעה: כאן ההבדל גדול. ככל שהסל"ד גבוה אז יש ייצור של יותר חשמל בגנרטור והטעינה יותר משמעותית. וכמובן שרכיב הזמן הוא משמעותי גם כן ועל כן צריך להטעין תוך כדי נסיעה ולא תוך זיהום החניה בניוטראל.
 

WarDog

New member
כתבת "מתניע בחניה זה לא היה עוזר בכלל"

והתחיסתי רק לזה, כי זה לא נכון.
 
אכן לזה התכוונתי. לא רק שלא היה עוזר. היה מקלקל

הפער בין צריכת הזרם בעת הנעה [בפרט אם איננה חלקה] לבין הטענה בניוטראל שבלי להעלות טורים ואשר נמשך נניח 2 דק' [נקרא לזה יוטראל תרבותי
] הוא פער שאם במשך 7 חודשים ככה יעשה השכן, זה יגמור לו את המצבר אפילו יותר מהר ממה שקרה בפועל.
 

WarDog

New member
שוב, גם 15-30 דק' בסרק מספיק לטעון את המצבר

לרמה שניתן יהיה להתניע שוב בעוד שבוע-שבועיים-חודש
אם השכן היה מתניע ל15-30 דק' ללא נסיעה זה היה עושה את העבודה.
&nbsp
אין ספק שהתנעה ל2-3 דק' לא הייתה עוזרת כלל ואפילו מזיקה.
 
30 דקות זה עלול להוות את הפגם הקולטורלי עליו דיברתי

תלוי כמובן היכן אתה מפעיל את המנוע 30 דק' ברציפות בלי לנוע
פגם סביבתי של ריח, זיהום אויר, ורעש עלול להתהוות באופן כזה.
&nbsp
ובנוסף 30 דק' נסיעה זה מבחן למערכת הקירור של המנוע...בהעדר תנועה של הרכב אין רוח והרכב יאלץ לצנן עצמו ע"י המאוורר
 
אם יש לך כמה דקות

קח את המצבר לחשמלאי רכב שינסה להטעין אותו לילה שלם ואז תראה את מצבו.
&nbsp
אפשרות שניה להניע עם כבלים ולנסוע איתו שעה לפחות ולראות אם הוא מניע למחרת
&nbsp
אם אתה מפחד להיתקע, תקנה מצבר חדש וזהו משהו כמו 400-600 שח
&nbsp
ריקון מצבר לא מוסיפה לו בריאות, אבל לא בהכרח משביתה אותו.
 

מנחם231

New member
הלוואי שאני טועה.

המצבר מת לדעתי וחבל להתעסק איתו. יש מצב שאיך שהוא יניע וברמזור הראשון

תיתקע עם הרכב.
 
מהיכן אתה שואב את הפסימיות עד כדי שחבל בכלל לבדוק "להתעסק"

לדעתי הפוך. חבל סתם לזרוק כסף אם לא חייבים
 
למעלה