ניסאן נוט 2013- מס' שאלות

Netanel 90

New member
ניסאן נוט 2013- מס' שאלות

שלום לכולם,
לאחרונה רכשתי ניסאן נוט 2013.
1) שמתי לב שכאשר מערכת החשמל פועלת ברכב ו/או מערכת המיזוג, הטורים ברכב מתחילים לרדת מדי כמה שניות בזמן עצירה ואז לעלות בחזרה. השאלה ממה זה נובע?
רוב הזמן הייתי עם מזגן פועל (ולצערי המזגן ברכב הזה לא הכי טוב שיש)- האם זה גורם משפיע על התקלה?
אגב, יש הצעות לשיפור המזגן? מה אפשר לעשות כדי לחזק אותו? להורים יש מאזדה 3 והמזגן שם כל כך טוב שזה גורם לי ממש להתבאס על המזגן שלי
2) ברכב יש מערכת שמע (מולטימדיה) עם מסך LCD ובחלק מהזמן (בעיקר בשמש) רואים בו זוועה! בקושי אפשר להבין מה רשום (שעון, דיבורית, מוזיקה..) יש אפשרות להחליף מסך וזה יפתור את הבעיה או שעדיף לי כבר להחליף את כל המכלול ולהתקין מערכת מולטימדיה באיזה 1200 שקל?

תודה לעונים :)
 

enigo

New member
לא חושב שאפשר להחליף מסך בלבד, ומערכת אחרת ב-1200 שקל

כנראה תסבול מאותה תופעה בדיוק - ככה זה עם מערכות מולטימדיה זולות. הן זולות בעיקר כי התפשרו על איכות הרכיבים, כולל המסך.
לגבי המזגן, לא זוכר שהמזגן ברכב הזה חלש, אבל נסעתי בו מזמן והוא היה משנת מודל אחרת (הם שינו רמות גימור לאורך השנים, אז אולי זה משנה). נסה לבדוק עם בעלי נוט אחרים מאותו מודל, ותראה מה הם אומרים.
 

Netanel 90

New member
הבעיה שהרכב הזה לא הכי נפוץ...

אני יודע מספר הטיפולים של הרכב שהבעלים הקודמים גם התלונן על התופעה הזו " המזגן לא מקרר מספיק טוב", מה שכן לוקח לו זמן ומי שיושב מאחורה פשוט נצלה בינתיים בחום של הקיץ עד שהמזגן מבצע את העבודה..

בכל מקרה, שאלה נוספת.
הרכב כבר לא באחריות, השאלה האם לגבי עניין הטורים לגשת למוסך מורשה של היבואן או להכנס למוסך של פרטי שהוא יותר זול מן הסתם? קיבלתי המון חוות דעת שליליות לגבי המוסך של ניסאן בראשון ולא בא לי להכנס שם להוצאות..
 

enigo

New member
השאלה היא כמה הטורים יורדים. לפעמים זה טבעי - כשהעומס על

המנוע משתנה (מדחס מזגן נכנס לפעולה, האלטרנטור משנה תפוקה כי מאוורר התחיל לעבוד וכן הלאה), הסל"ד משתנה. כל זמן שלא נדלקת נורית טעינה או האוטו רועד בצורה מעצבנת - לא הייתי מתעסק עם זה.
 

מנחם231

New member
יש לך רכב לא רע בכלל.

שסובל מתדמית בגלל היבואן הגרוע.
מנסיוני המוסך בראשון בסדר. אבל אם לא חפש מורשה באזור שלך.
יכול להיות שיחליפו פילטר מזגן וזה ישפר את המצב.
יכול להיות שנשרפה נורה ובגלל זה הצג לא מאיר טוב.
שיבדקו ויתנו הצעת מחיר לתיקון. הם לא יגעו ברכב בלי אישור שלך ואז תחליט.
לדעתי אלה לא דברים קשים ובעלות נמוכה ישפר את הרכב ואת מצב הרוח שלך.
 

kitt

New member
לLCD יש תאורה אחורית, אבל כשהיא שרופה גם בחושך לא רואים כלום

 

enigo

New member
וגם אי אפשר להחליף את הנורות שם, בטח לא באמצעים ביתיים.

 
הטורים הרכב

"1) שמתי לב שכאשר מערכת החשמל פועלת ברכב ו/או מערכת המיזוג, הטורים ברכב מתחילים לרדת מדי כמה שניות בזמן עצירה ואז לעלות בחזרה. השאלה ממה זה נובע? "

נראה לי כמו פעילות רגילה כתוצאה מהפסקה והפעלה של המדחס. אותה תופעה מתרחשת ברכבים אחרים וזה לא נראה לי כמו תקלה. כפי שכבר נכתב, יכול להיות שפילטר המזגן סתום ולכן המיזוג חלש ויכול להיות שהפילטר תקין ואתה פשוט רגיל למזגנים חזקים יותר, מה שברכב הזה אין.

כדי למזג כמה שיותר מהר את הרכב מומלץ לנסוע כ-5 דקות בתחילת הנסיעה עם מזגן פועל וחלונות פתוחים כדי לסלק את החום במהירות ואז לסגור חלונות.
 
האם שמת לב למצב המתג הכי נשכח ברכב ?

המתג של כניסת האויר צריך להיות על סירקולציה ולא על שאיבת אויר מבחוץ
 

חן 1111

Active member
1) זה לא קשור לזה שהמזגן פועל הרבה.

כמו שכתבו, אם זה לא מפריע יותר מדי, עזוב את זה. אם זה דורש אבחון, אז רצוי כמובן מוסך מורשה עם ציוד אבחון. לגבי המזגן, קודם כל לבדוק אם הוא תקין ואם התפעול נכון (מצב סירקולציה, אוורור הרכב בתחילת נסיעה וכדומה). זה תלוי גם בציפיות שלך. באוגוסט בארץ ובתחילת נסיעה, לכל המזגנים קשה.
2) תבדוק אם יש אפשרות לכוונון הבהירות והקונטרסט. תבדוק אם זה משתנה כשהפנסים דולקים וכשהם כבויים.
 

Netanel 90

New member
כרגע זה לא קריטי בכלל...

החשש שלי זה שבנובמבר אני מתחיל ללמוד בירושלים, ועל פי מרפי חברינו, בדוק יצוצו בעיות בזמן הלימודים ובדיוק בעליות לירושלים- בגלל זה אני מתלבט בנוגע לתיקון.
לגבי התאורה, ברור שכשהאורות כבויים רואים יותר טוב, אבל זה פשוט עניין של שעות מסוימות.. אולי מהשמש יש סינוור ובגלל זה לא רואים טוב (למרות שאני מנסה לסוכך על זה ועדיין זה לא עוזר כל כך).
 
יש לך רכב חדש יחסית

ואין סיבה שתהיה מודאג. תדאג רק לתחזוקה טובה של הרכב עם חלקים איכותיים. בנובמבר לא תפעיל את המזגן לכן לא תרגיש את התופעה אבל מומלץ להפעיל את המזגן פעם בשבוע למספר דקות כדי לשמן את המערכת.
 

חן 1111

Active member
זה לא ישפיע על הנסיעה בעליות.

לגבי התאורה, התכוונתי שייתכן שכשהאורות דולקים בהירות המסך נחלשת כדי שזה לא יפריע בלילה. אם אתה נוסע עם אורות דולקים ביום, זה מקטין את איכות התצוגה. תנסה לבדוק ביום אם יש הבדל בין התצוגה עם אורות דולקים וכבויים.
 

מנחם231

New member
הסתכלתי היום על 2 רכבים.

גם שם המולטי מדיה לא נראית טוב בשמש. זה לא שחסר פיקסלים זה פשוט המצב.
פעם היה מומחה עם מעבדה שפשוט סגר את העסק.
אם אתה מתעקש תמשיך לחפש. לי נראה שתתרגל לזה.
 
למעלה