מובילאיי או איוואקס. ומדוע.?

מובילאיי או איוואקס. ומדוע.?

מתלבט בין שתי החברות הנל. לרכבי הפרטי סובארו אימפרזה 2003. על פניו נראה כי למובילאיי יתרון על איוואקס מבחינת שלל אפשרויות. לעומת זאת קראתי בכמה מקומות שאיוואקס עדיפה על מוביילאיי כי לאיוואקס רדאר ששולט בכל מזג אוויר בהתרעות לעומת מובילאיי שמשתמשת בצלמה שלא תמיד מזגן האוויר מאפשר לו לעבוד. דעותיכם והמלצותיכם.
 

enigo

New member
רוב הסיכויים שהמקומות שבהם קראת על עניין מזג האוויר - היו

כתבות ממומנות על ידי אייווקס.
ברמת התאוריה, למערכת שמשלבת רדאר ומצלמה יש יתרון, זה נכון. אבל התוכנה חשובה יותר מהחומרה בתחום הזה, והעובדה היא שמובילאי היא חברת ענק שעובדת עם יצרניות הרכב ושווה מיליארדים. אייווקס היא חברה שהתחילה בתור משווקת של מובילאיי בארץ, וכשדרכיהם נפרדו, תפרה איזו מערכת מחלקים שמייצרים בכל מיני מקומות.
עוד עובדה - אייווקס לא נתנה מעולם מערכת לבדיקה. לפחות לי לא יצא לקרוא מבחן אובייקטיבי אחד של גוף מוכר.
 
מערכת מחלקים שמייצרים בכל מיני מקומות ? מזכיר לי משהוא

מכוניות וכמעט כל דבר אחר .
אלא אם אתה רומז שסקודה מייצרים גם רמקולים ?
אבל אין עליך! טיעון חזק !
 

enigo

New member
נכון. אלא שיצרן רכב עובד מול הספק שייצר חלקים לפי צרכיו.

או בוחר מתוך כלל המוצרים שנמצאים בשוק את זה שמתאים למפרט שהוא דורש.
כאן תפרו בחופזה מערכת מחלקי מדף לא קשורים, והתוצאה מקבילה לאיזו בובת טלאים שתפרה סבתא לא מוכשרת במיוחד.
בזמנו ניסיתי להבין מה זו המערכת הזו - לא מצאתי שום אזכור בחו"ל. החברה רשומה בארה"ב, אבל ככל הנראה אין לה שם שום אלמנט פעיל - לא ניהול ולא פיתוח. לא ברור מי מייצר את הרדאר או מי כותב את התוכנה. והמערכת צצה מספר חודשים בלבד אחרי שמובילאיי בעטה אותם בגלל התנהגות לא ראויה (העסק הגיע בזמנו לבתי המשפט. אתה מוזמן לחפש ידיעות בנושא).
איזו מערכת בדיוק יכולה לפתח חברת הפצה, בלי שוב רקע בפיתוח או משאבים בתחום, תוך מספר חודשים?
 
את האמת התרשמתי מהמערכת פרו של מוביילאי שרשום שיודעת

לזהות רמזור אדום ולהתריע ומהירות מופרזת בהתאם למותרת.
ולכן אני חושב שאבחר בה. השאלה האם יודעת לזהות מהירות מופרזת ברגע שזוכרת שלט מהירות בכניסה לכביש או רק לאותו רגע שעברת שלט 70 על 90 תתריע.
 

enigo

New member
מניסיון עם מערכות דומות - שומרת בזכרון את התמרור האחרון

שזיהתה. אבל - לפעמים מפספסת תמרורים ולפעמים קולטת תמרורים לא רלוונטיים (למשל כאלו שמיועדים למי שירד מהכביש המהיר, למרות שאתה עליו). כך שלא צריך לסמוך על המערכת באופן מוחלט.
אבל אולי שווה לך לחכות קצת ולראות אם תוכנית המימון של משרד התחבורה מתממשת. זה אמור להוזיל את עלות המערכת, וגם להקנות לך הנחה בטסט שתקזז את עלות המערכת.
 
אין מה לחכות כבר אושר. איוואקס אמרה לי ב 3 טסטים הבאים תשלם

רק 500 ולא 1000 כהנחה של סבסוד משרד הרישוי ואיוואקס מרגע ההתקנה מעבירים למשרד הרישוי את המידע שאכן רכשת והתקנת ומגיע לך. זה כבר אושר וייכנס לפועל רק ב 1 לינואר 2017 אבל הטסט הבא שלי גם ככה במרץ אז מסתדר לי טוב
 

enigo

New member
הכתבות שאני ראיתי דיברו על זה שזה עוד בתהליכי אישור

אבל יכול להיות שהיה עדכון שלא ראיתי. בכל מקרה, לא הייתי סומך על מה שאמר לי מתקין עם אינטרס ברור.
 

enigo

New member
בדיוק מה שזכרתי, כלום עוד לא סגור

אם רק לפני שבועיים הסטטוס של הנושא היה ש"יופק מכרז בין ספקיות מערכות הבטיחות מישראל ומהעולם על פי קריטריונים מסודרים. עוד במסגרת ההסכם, משרד התחבורה והאוצר יקימו צוות משותף שיגבש את אופן קביעת הזכאות להפחתת האגרות, היקף ההנחה וסוג המערכות שיזכו להנחה.", אז בטוח שעוד לא הוכרז אילו מערכות כלולות במכרז, ועוד לא גובש אופן קביעת הזכאות וכן הלאה וכן הלאה.
משמע - המתקין של איווקס שיקר לך במצח נחושה.
 
אכן הנציגה שיקרה אם ואם לא בכוונת תחילה. אחרי הכול הנציגים

הללו מקריאים מתוך מסך מחשב שאומר להם מה להגיד. כרגע יורד מהרעיון ונשאר חזק עם הקפה הריכוז הטלפון בצד ומוזיקה חזקה בשעות קטנות של הלילה וזה מספיק לי.
 
חבל על הכסף , מילא אם מקבלים זאת עם רכב חדש

עירנות של הנהג בכל שניה ואי התעסקות עם דברים טפלים בנהיגה אין לה תחליף
עדיין .
קניתי גלאי רדר , רוב הזמן הוא מבלבל את המוח , ב 5000 ק"מ
הוא הצדיק את עצמו פעמיים בלבד .
 
אתה צודק במאה אחוז לגבי ריכוז ויחס טוב יותר לנהיגה מאשר

לסלולאר אבל. תמיד היו גם לפני הסלולאר ותמיד יהיו הסחות דעת מגורמים שונים. ולכן תמיד טוב עוד עזר
 
זה יהיה טוב כאשר זה יהיה גם אקטיבי ולא רק פסיבי

כרגע זה לא מושלם . אני מבין שיש אנשים שזקוקים לזה גם כפי שהמערכת כיום
אני עצמי זקוק לרדר המתריע מהולכי רגל , הולכי רגל זו החולשה שלי
רק לפני כמה ימים, אמנם רק מקרה אחד מתוך 40 שנות נהיגה , אבל מספיק רק אחד
רק תגובת הברק שלי על הברקס , מנעה פגיעה בהולך רגל במעבר חציה עם אור כתום מהבהב ותמרורים .
אבל זה לא קרה סתם , יש תמרור המורה לרדת ל 20 קמ"ש לפני מעבר החציה
אנשים לא מקפידים על זה , אבל אני מקפיד, לכן הבטתי לשניה על
המהירות שלי , בום יש לי הולך רגל קרוב לצד שמאל של הרכב שלי .
להבא אני אסתכל על המהירות הרבה קודם .
 

M o l

New member
לי יש מובילאיי ואני לא מרוצה ממנו...

ה-מ-ו-ן התראות שווא (בעוצמת קול שיכולה להעיר מתים), לא רחוק היום שאני פשוט אכבה אותו...
 
למעלה