20%? 50%? 70%?

מחשבות

New member
20%? 50%? 70%?

צריכים 3 או 5 או 10 שיעורי השלמה בנהיגה משום שהם פשוט לא יודעים לנהוג?
 
בישראל הכל פשוט וברור וקל ומספר ההרוגים בתאונות

משתווה לטובות במדינות אירופה
אין בישראל התחכמויות כמו שיש במקומות אחרים
כמו אור ירוק לכווני תנועה מנוגדים
או נתיבים של כיכר החוצים את הנתיב שלך , אם אתה לא מכיר את הכיכר מראש אתה בבעיה .
 

WarDog

New member
בישראל אין אור יוק לכיווני תנועה מנוגדים? הצחקת אותי.

הינה מספר דוגמאות שהורסות את השטיות שאתה כותב:
כביש 40:
צומת הנגב(כל עוד אין רכב פונה יש אור ירוק לנוסעים על כביש 40 בשני הכיוונים)
רמזור לכייון הפזורה הבדואית(צפונית ל רמת חובב)
צומת אוהלים/הנוקדים
צומת בית הכלא אשל
צומת מחנה נתן(בתוך ב"ש כבר)
צומת עמק שרה(ב"ש)
ולמעשה כל צומת שיש לה רמזור נפרד לפניה שמאל.
&nbsp
אם יש כיכר "שאתה צריך להכיר מראש" כדי לעבור בה בבטחה זה מחדל הנדסי-תיכנוני ממעלה ראשונה שכן הכביש לא אמור להיות כזה שאתה חייב להכיר מראש כדי להיות בטוח בו.
ואם דיברת על כיכרות עם 2 נתיבים(או יותר), אז יש דרך איך לעבור בהן בצורה בטוחה מבלי להכיר כל כיכר בנפרד.
 
הוא מתכוון למשהו אחר

שבישראל אין מצב שאתה בצומת ויש לך אור ירוק לנסוע ישר, ובאותו הזמן יש אור ירוק למי שמגיע מהכיוון הנגדי והוא מבחינתו מגיע לצומת ופונה מבחינתו שמאלה. הפנייה שללו שמאלה חותכת לך את מסלול התנועה. יש בזה פוטנציאל לתאונה כי לשניכם אור ירוק באותו הזמן.
מה שהוא אומר זה שמצב כזה לא קיים בישראל אבל קיים בשאר העולם
 

enigo

New member
הוא מדבר, אני מניח, על מצבים שקיימים בארה"ב ובאירופה

של ירוק למי שנוסע ישר בכיוון אחד, ושמאלה בכיוון הנגדי, כך שנוצר פוטנציאל תאונה. ונתקלתי גם בירוק ימינה בזמן שמגיעה תנועה משמאל. בכל מקרה, משהו שדורש מנהג לחכות לזכות קדימה גם כשיש לו ירוק.
 

WarDog

New member
קיים בארץ, לא עם רכבים אלא עם מעבר חציה

לרוב בפניה ימינה בכביש שאליו מצטרפים יש מעבר חציה שגם הוא דולק בירוק.
 
מה שאתה מתאר, זה קיים גם "בשאר העולם" אבל...

ככה ש"זאת לא חכמה".
אני לא התייחסתי לבעיית האינטראקציה בין רכבים שונים בעת פנייה ימינה אלא רק שמאלה כי פנייה לימין נחשבת פשוטה וקלה לעין ערוך מעצם העובדה שקווי התנועה משיקים והם אינם חותכים או מצטלבים כפי בפנייה שמאלה.
&nbsp
אבל, אם אתה הוספת את נושא הפנייה לימין אז בשאר העולם מותר לפנות לימין ברמזור אדום, שוב, ארצנו שונה וחריגה.
ובזה אני חולק על אידיט שמציין בגאווה שהקטל בדרכים אצלנו דומה לעולם הנאור. אני אומר כי לאור העובדה שבארצנו אין כמעט דו גלגליים ותקנות התעבורה נטלו מהנהג סמכויות לבצע מנוברות מסוכנות הדורשות מיומנות גבוהה, ולמרות כל זה אנו נהרגים על הכביש בקצב של אחרים ולא בקצב נמוך יותר, זה בעצם מעיד על בעיה אצלנו.
בקצרה, הבעיה היא, שמשנטלו מהנהג הארצי ישראלי, את המנוברות דורשות המיומנות, אז הוא איבד את המיומנות והמחיר של אבדן המיומנות הוא כבד בהיבט הקטל בכביש הזיבורי.
סיבה נוספת קשורה לפוליטיקה של העם המתכנס. "הצפיפות הסגולית"
מגישה גם היא את הצ'ק לפירעון בלי רחמים ובלי השהיות.
 

WarDog

New member
לא מדויק בנושא הרמזור האדום

פניה ימינה באדום מותרת רק בארה"ב(וגם שם לא בכל המדינות) ואולי גם בקנדה בלי תמרור מיוחד, באירופה,רוסיה, ושאר חברות ברה"מ לשעבר באור אדום אוסרה הנסיעה אלא אם נאמר אחרת(לרוב רמזור/תמרור נוסף שאומר שמותר לפנות ימינה למרות האדום, בשפה העברית זה רמזור/תמרור נוסף לפונים ימינה בלבד), ולכן "בשאר בעולם" זה קצת יומרני.
 
למה רק בצפון אמריקה?

אני נהגתי גם באירופה. [בהסתייגות שבמזרח אירופה לא נהגתי ואינני יודע]. אני זוכר בצרפת, גרמניה, איטליה ואולי עוד ששכחתי.
אני יודע שגם באוסטרליה למרות שגם שם לא נהגתי [נוהגים בצד שמאל אבל העקרונות זהים ורק מתהפכים...
&nbsp
דרך אגב זה תמיד תלוי תמרור נוסף [כי הרמזור נראה דומה
] שבד"כ מעליו או סמוך לו לצידו, גם בפניות לימין וגם לשמאל.
 

WarDog

New member
זאת הכוונה

ארה"ב(אולי גם קנדה)- מותר אלא אם נאמר אחרת.
שאר העולם- אסור אלא אם נאמר אחרת.
 
עברו כבר אי אילו שנים...

...לצערי אני לא בטוח שאני זוכר.
משום מה אני זוכר שבדנוור, קולורדו, ששם יש רישום האם מותר או אסור לפנות בצומת המרומזר ככה שהוראת התמרור מצטרפת לרמזור.
אני אפשפש בזכרוני עוד קצת אבל אני כמעט בטוח שגם הרמזור נראה אחרת.
כשדולק חץ אדום או ירוק שמאלה אז אסור או מותר וזה כמו בארץ.
ואולם כשהרמזור עגול ואין חיצים אז מצטרף תמרור או תלוי שלט עם כיתוב על ההוראה למשל שפנייה שמאלה צריכה להתחשב באלה שמגיעים ממול ונוסעים מבחינתם ישר.

יש עוד הבדלים משמעותיים: בצפון אמריקה תמרור העצור לכולם STOP4ALL...ובאירופה שיטת הכיכרות. 2 השיטות משאירות הרבה אחריות בידי הנהגים וגם דרישה למיומנות לבל תתנוון מיומנותם. בזכות שיטות תעבורה אלה חוסכים או מקצצים במספר הרמזורים.
התקנות מאפשרות למקסם את זרימת התנועה.
אבל אולי לכן בארה"ב לרוכבי האופנועים היה כינוי הגנאי ORGANS' VECTORS כי המיומנות אינה בלתי מוגבלת והחוליה החלשה בשרשרת משלמת את המחיר...
 
חבל שלא עלה בדעתי לצלם , בדיוק לפני כמה שעות

תאונה בין גולף לסמי טריילר בצומת מרומזר בו יש ירוק לשני כיווני תנועה
מנוגדים אחד מול השני בו זמנית , יש שני אורות ירוקים בו זמנית .
הסמיטריילר רצה לפנות שמאלה הגולף בא ממול ולו זכות קדימה .
גם התמרור שאומר שלתנועה ממול יש זכות קדימה מוזר לגמרי
הדגשה בשחור של המסלול שיש לו זכות קדימה .
מזלי שקודם ראיתי נהגים אחרים נוהגים כך וכך למדתי למי זכות קדימה .
באותה הצומת יש גם בפניה ימינה כאשר יש אור ירוק , אור ירוק גם להולכי רגל.
באשר לכיכרות , אמנם נתקלתי רק באחת כזו , אתה נוסע בכביש עם שני נתיבים
בכל כוון פתאום הנתיבים הללו שאתה נוסע בהם הופכים לחלק מהכיכר.
כך שאם אתה בנתיב השמאלי ומימין גם יש רכב , אתה לא יכול לנסוע ישר
אלא רק אם אתה בנתיב הימני.
אני אשמח אם מישהו יודע לומר איך יוצאים מכיכר שיש בה 3 נתיבים כאשר אתה חייב לנסוע בנתיב האמצעי בכדי לצאת ביציאה השלישית
ופתאום רכב משמאל רוצה לצאת מהכיכר לפניך וחותך אותך
 
ומי אשם בתאונת הגולף שראית?

האם בתור רוכב אופנוע התשובה שלי תהיה שונה משלך?

לגבי הכיכרות, זה עניין של אימון, מיומנות וגמישות. הפעם לא מדובר על למדוד את עצמך לאורך קו ישר אלא לדעת לנהוג בזרימה ולהביט גם ישר, גם עם העיקול, גם במראות, וגם, שומו שמיים, להטות הראש כדי להגביר וודאות...והכל כמעט בו זמנית...
אם אתה נכנס לכיכר לנתיבה השמאלי, אתה צריך לדעת להיימין באלגנטיות ובהדרגה. כשתהיה מאד מיומנות תוכל לעשות זאת בפחות הדרגה אבל עדיין כמובן בלי להפריע לתנועה...
 
שניהם אשמים לדעתי ואסביר , נהג הסמיטריילר

היה צריך לתת זכות קדימה , אני משער בגלל שזה סמיטריילר הוא לא נהג מקומי
זה נהג שלא הכיר את הצומת ולא שם לב לתמרור ,
הוא התחיל לפנות שמאלה במקום לעמוד ולחכות שהרכב ממול יעבור
אבל הוא לא חסם את הצומת לגמרי והגולף היה יכול לעבור בתמרון קל
עם ההגה , אני מניח שבגלל שזו אשה בגולף היא נבהלה וקפאה
נדמה לי שאפילו היא לא נתנה ברקס , כי המכה הייתה די חזקה
מכסה המנוע היה עקום וכל החזית הקדמית מעוכה .
הסמיטריילר נסע מאוד לאט כי זו התחלת הנסיעה והגולף מקס' יכול לנסוע
שם 50 .
אבל יש עוד משהוא ששמתי לב אליו , פעמיים עשיתי דבר שלא צריך לעשות
בכביש . אבל הרכב ממול בכלל לא מתיחס ולא מאיט , כאילו הוא בכוונה
אומר לעצמו מה איכפת לי ממילא הנהג האחר יהיה אשם בתאונה .
לא יודע לומר בוודאות אם זה מה שהאשה עם הגולף עשתה , אבל זה נראה כך .
לאופנוע היה מרחב גדול מאוד לתמרון והתחמקות . גם אני הרי עקפתי את הסמיטריילר ופניתי שמאלה , ברוסיה לא מפנים מהר את הרכבים, לפעמים שעות .
 
לא.

האשמה ברובה של הגולף.
לסמי טריילר לוקח המון זמן לפנות את הצומת...הגולף חייב היה להביא את זה בחשבון.
&nbsp
רוכבי אופנוע לומדים לרכב בתוך הקונצפט "מה יקרה אם...". האם נהגת הגולף שלך הבינה את הפילוסופיה הזאת. הבנה ברמה של יכולת יישום ?
 
אמרתי ששניהם אשמים , הסמי רק נכנס לצומת

ורק התחיל לפנות שמאלה , רק הסוס היה בתוך הצומת
הוא אמנם חייב לתת זכות קדימה לגולף , אבל לגולף היה בהחלט מקום לסטות ימינה וכך למנוע את התאונה .
כמו שקורה בהרבה מקרים דומים אחרים , גם אני שאני בא מהכוון של הגולף
צריך לסטות קצת ימינה אפילו אם נותנים לי זכות קדימה או אין רכב ממול .
הכבישים הללו לא ממש ממשיכים קו ישר, יש סטיה קטנה .
לפי מיקום הגולף הוא המשיך ישר וללא סטיה ימינה בכלל .
 
משהוא מוזר יש עם הצומת הזו

בהתחלה לא הכרתי את התמרורים הללו ולכן עשיתי כמו שנהגים אחרים עושים
אבל אתמול הסתכלתי על התמרורים ודווקא לסמי טרייליר יש זכות קדימה בצומת
למרות שכל הנהגים נותנים זכות קדימה לרכב הבא ממול , ההיפך מן התמרורים .
אז הוא כן שם לב לתמרורים ונהג לפיהם ולא כמו שהמקומיים נוהגים
 
תצלם את הצומת. מעניין מה שאתה מספר

למרות שזה לא משנה בכלל. כי נהג הגולף אשם. אסור לנהוג בתוך אטימות וזלזול בוטה בבטיחות.
הסמי טריילר המגושם, אין מצב שהוא יוכל לעבור בקלילות בצומת כזאת בלי שיתוף פעולה והתחשבות של הנהגים האחרים. נהג הגולף זלזל בו וזלזל בעצמו.
 
למעלה