הקטנת\ הגדלת ממיר מומנט

Haribo

New member
הקטנת\ הגדלת ממיר מומנט

מה המשמעות של הקטנת\ הגדלת ממיר מומנט וכיצד זה בא לידיי ביטוי בנהיגה ביום יום?

כמו כן, איך אני מזהה והממיר מומנט סיים את חייו\ על סף סיום? האם יש סימנים מעידים?
 

חן 1111

Active member
לא ברור למה אתה מתכוון. בדרך כלל אתה לא יכול

לשנות את ממיר המומנט. הוא חלק מהתכנון של הגיר והמנוע.
אם אתה מתכוון לשלב התכנון, אז ממיר קטן מדי לא יעביר את ההספק שהוא אמור להעביר, ו/או השמן יתחמם יותר מדי, וממיר גדול מדי יקשה על המנוע ויאיט את התגובות שלו.
בדרך כלל ממירי מומנט חיים הרבה. אבל ממיר בסוף חייו כנראה יחליק, כלומר לא יעביר את כל המומנט.
יש בדיקה שנקראת stall test. אתה מפעיל את המנוע, בהילוך, כשהבלמים מופעלים, בפול גז. הטורים צריכים לעלות עד לנקודה מסוימת (זה נתון שהיצרן אמור לספק). אם הטורים עולים יותר מדי, כנראה שיש בעיה עם הממיר (אבל יכול גם להיות עם הגיר). אם הם לא עולים מספיק, הבעיה היא בדרך כלל במנוע.
 

Haribo

New member
ואם מדובר על רכב שעבר שדרוג?

רכב שעבר החלפת ממיר מומנט. אני יודע שההגדרה שלו הממיר מומנט היא small אבל לא ידוע לי הדגם המדוייק.ו"Small" זה יחסי.
לפי מה שהבנתי מקריאה באינטרנט, ממיר אידאלי הוא בעצם זה ש"יזיז" את הרכב בהאצה מהמקום בתחילת הפיק של הכ"ס שלו, נכון?
ממיר קטן מדיי לא ינצל את כל הכוח של הרכב וממיר גדול מדיי יהיה "כבד" ויכביד על ההאצה. ככה שבעצם צריך למצוא את האיזון הנכון בין הכ"ס\ טורים ל"נעילת" הממיר בין הגיר למנוע.
&nbsp
כיצד מתבטא "ממיר מחליק" בתחושת הנהיגה?
&nbsp
כן, קראתי שיש 2 בדיקות שאפשר לבצע כדי לקבל הערכה איזה ממיר מותקן ברכב. אחת מהן היא Foot brake stall test שהיא המדוייקת פחות אבל נראית לי הרבה יותר פשוטה לביצוע ואומדן מאשר הבדיקה השניה.
 

חן 1111

Active member
עדיין לא ברור למה אתה מתכוון.

אתה רוצה לשפר את הרכב שלך כדי להשתתף במרוצים?
מהירות ה-stall הרצויה היא בדרך כלל סיבובי המנוע בהם מתקבל המומנט המקסימלי, או קצת יותר נמוך. כמובן שזה תלוי במנוע, וצריך גם להתאים למשקל הרכב ולשימוש המיועד. לאותו ממיר עם מנוע חזק יותר, תהיה מהירות stall גבוהה יותר. יש גם חשיבות לסיבובי המנוע בהם מתקבל המומנט המקסימלי.
המשמעות במציאות היא הסל"ד שהמנוע יכול להגיע אליו בתחילת האצה בעוצמה מלאה.
אם תתקין ברכב שלך ממיר בעל מהירות stall גבוהה יותר, בהנחה שבחרת נכון, תקבל יותר ביצועים ספורטיביים, אבל פחות נוחות בנהיגה רגילה (יותר החלקה, פחות האצה בסל"ד נמוך).
לגבי הבדיקה, הבדיקה המקובלת היא כמו שכתבת, Foot brake stall test. היא פחות מדויקת כי אם המנוע בסל"ד הזה יתגבר על הבלמים ויתחיל להזיז את הרכב, לא תקבל מדידה נכונה. הבדיקה הנכונה היא עם ציוד מיוחד שממילא אין לך.
 

Haribo

New member
אל תטעה

ציוד יש. יש לקרוב משפחה מוסך מלא. אלו יותר שאלות מסקרנות מאשר הרצון עכשיו לפתוח את הגיר ולראות מה הורכב. או להשתמש בכלל בשיטות מורכבות יותר.
&nbsp
לא, אני לא רוצה לשפר את הרכב. ממש לא. פשוט הבנתי מהבעלים הקודמים שהוא עשה זאת ברכב. סתם תהיתי לפשר משמעות החלק שהוחלף ומשמעותו ועד כמה ארגיש זאת. מעולם לא שמעתי על החלפת ממיר מומנט. הדבר היחיד שאני יודע על הממיר מומנט זה שהוא עונה להגדרה של "small"
והוחלף גם ה Camshaft שלפי הבעלים הקודמים עונה להגדרה Mild אלה הפרטים היחידים שיש לי ומנסה להבין את משמעותם.
&nbsp
עם זאת עם חפירה לא קטנה באינטרנט בגוגל ויו טיוב, הבנתי כבר משמעות של המשחק עם ממיר המומנט וה Camshaft.
הבנתי שהשינויים הם קטנים ולא אמורים להשפיע יותר מדיי. בטח ובטח לא בא לי לפגוע בהאצה בנמוכים.
&nbsp
 

חן 1111

Active member
אני מבין שזה רכב אמריקאי

כי בעיקר למנועים אמריקאיים יש מבחר של ממירי מומנט וכדומה.
האירופאים, כשהם רוצים רכב ספורטיבי, הם קונים ידני.
 
למעלה