חוסר מזל - עבודה בעניים או משהו אחר???

ברכבים שלי אין רצועה אבל גם ככה

אני רואה ש"המוסכים שלי" לא מושלמים...
&nbsp
אתה מספר על חווייתך עם הרצועה אבל היה כאן מישהו אדום שסיפר שאחרי טיפול במגאן שלו במוסך המורשה, היה כשל כללי ואיש לא הכיר באחריות כלפיו...ככה שדיווחו כאן דברים לכאן ולשם.
בגדול לדעתי יש כאן הרבה מידי דיווחים של כשלים שקשורים לטיימינג ולרצועה, ככה שהצבע הוורדרד שאתה מפזר על הנושא הוא אופטימי מדי
 

the annonymous

New member
לא כל המורשים שווים. יש טובים, יש בינוניים ויש גרועים

היה לי גם ניסיון מאוד גרוע עם מורשה פיאט אז פשוט החלפתי מוסך.
&nbsp
אין ספק שרצועה פחות עמידה משרשרת ואף אחד לא אמר אחרת אבל אם תטפל כמו שצריך לפי הוראות היצרן (זמן או קילומטרז' לפי המוקדם) הסיכוי שלך להגיע לכשל נמוך מאוד עד אפסי.
 
אתה טומן ראשך לא בחו"ל אלא בחול

הבינוניים והגרועים מכתימים את האמינות של המוצרים שבהם הם מטפלים...אתה מהנדס מכונות אז יש לך כלים להבין ולשפוט אבל מה יעשה ההדיוט המצוי? לא פלא שאתה יכול להנות ממכוניות "אונייתיות" כלומר גדולות נינוחות ונוחות כמו למשל רנו גדולה שתחזוקתן דורשת מיקצועיות יתרה
&nbsp
הבעיה שגם חן וגם אתה מתעלמים ממנה היא שהקפדה על לוחות הזמנים בטיפולים ברצועה לבדה לא מספיקה אלא צריך לדעת לבצע כהלכה וחלק לא יודעים. כנראה יש עקומת לימוד טראגית וזה מסובך מעט יותר מהחלפת שמן מנוע או נוזל קירור רדיאטורים
 

the annonymous

New member
זה נכון גם להחלפת שמנים או פלאגים

פשוט צריך לבחור בעלי מקצוע טובים (לפי המלצות ואם אתה איש טכני אז להסתמך גם על הידע והכישורים שלך) ולהאמין ליצרן שהוא יודע איך לטפל ברכב שייצר.
 
מה זה אף אחד לא אמר אחרת?

היה עליהום רציני עליי כי העזתי להגיד שעדיף לרכוש רכב חדש משורשר מאשר רצועתי...
הכוונה לבחירה בתוך הקטגוריה במידת האפשר.
אני התייחסתי לרכיב האמינות הקשור לעמידות וגם לרכיב הכלכלי הנילווה

אפילו חן בשרשור הזה מתכחש לזה.
בעבר נדמה לי שמישהו כאן חישב החלפת רצועה ל5 שנים בעלות שנתית קטנה ושולית כאילו מתקין הרצועה פורס התשלום ל5 שנים...
 

the annonymous

New member
אני לא חושב שזה שיקול בבחירת רכב.

ושוב, טיפול נכון לפי הוראות היצרן יבטיח לך ברוב המקרים שקט בגיזרה הזו (כנובן שיש יוצאי דופן כמו הברלינגו הראשונות שמותחנים מתו טרם זמנם אבל זה יכול לקרות גם בשרשראות).
 

חן 1111

Active member
גם אני לא חושב שזה שיקול, ליתר דיוק זה שיקול אחד מתוך כל

השיקולים האחרים - אמינות בכלל, עלות חלפים, צריכת דלק, מחיר הרכב, ירידת ערך (אני מזכיר רק שיקולים כלכליים. כמובן שיש גם נוספים).
ונכון, כל עלות כזאת צריכה להיבדק לאורך זמן. נגיד שהעלות היא 2000 שקל ל-90K ק"מ. בנסועה כזאת אתה קונה דלק ב-30-40 אלף שקל. אז עלות הרצועה היא 5% מעלות הדלק. אז אם הרכב הוא ב-5% יותר חסכוני (נגיד עושה 15.7 ק"מ לליטר במקום 15), זה בדיוק ההפרש. נכון זניח?
אני רק מזכיר לך שבסובארו יש רצועה, ולא תמצא מישהו שיטען שהיא לא אמינה או שחיי המנוע שלה קצרים.
 
האם הבנת מה אני מתכוון?


נניח אורך חיי השרשרת 700K וזה הופך לאורך חיי המנוע כי זורקים המנוע כולו.
ונניח אורך חיי הרצועה 90K ונניח שבממוצע אחרי 3-4 החלפות יש שגיאה בהרכבה והולך המנוע זה אומר נניח 270K-360K. אחרי שמתקנים השסתומים זה כבר לא אותו הדבר ונניח מגרד את ה400K והמנוע הולך לפח.
אתה מבין הפואנטה שלי

תוסיף לזה עלויות אחזקה של ההחלפות וקיצור טווח האמינות והמסקנה ברורה.
 

kitt

New member
תטפל גם ב360K ק"מ במוסך נורמלי ולא מדרכה אז לא תהיה טעות

ברכבה שלא עולים עליה עד הכשל.
 
אבל היה כאן אדום כלשהו שכחתי השם שלו שבמוסך שאינו מדרכה

לא זוכר אם במוסך מורשה משרד התחבורה, או מורשה של היבואן או ממש מוסך היבואן. הוא ביצע טיפול טיימינג ואחרי שבוע נשבר איזה פולי וכל המערכת קרסה. נגרם לו נזק כבד מאד לרכב. הם לא הכירו באחריותם אפילו שבדיעבד הוא הצטער שלא החליפו גם את הפולי שהיה האשם בהרס הכבד למנוע.

אני לא אומר שזה פיזיקה גרעינית [כמשל למשהו מסובך אפילו שזה לא בהכרח כזה] אבל יש יותר מקום לכשלים גם בעבודת המוסך וגם שקשורים בעקיפין לעבודת המוסך [כמו שהיה אצל ההוא] וגם שאינם קשורים לכלום מלבד לבלאי וחייבים לשים לב.

קח אותי כדוגמא. רכב קוריאני פשוט ואחזקה מאד מאד פשוטה וזולה. פעם ב4 שנים הופך לטיפונת יותר מסובך עת הם מחליפים את מסנן הדלק, ולא שזה מסובך אבל שונה מהרוטינה.
ובכל מקרה מאד מאד אמין. שים דלק וסע. אין שום אחריות כבדה על המכונאי לעניין רצועה שעלולה לדפוק המנוע...
 
אני כבר לא זוכר מי אמר לי , "מה שלא עובד לא מתקלקל"

אני מניח שלמי שלא נוסע הרבה להחליף רצועת הטיימינג פעם ב 5 שנים זה לא נורא . ( תוחלת החיים של הרצועה בגלל התיבשות)
אני נסעתי הרבה יותר, החלפתי פעם ב 2-3 שנים, היות שזה היה כאשר הסולר היה זול משמעותית מהבנזין , אז יכולתי להכיל את זה . בנוסף הרכב היה עושה
1\16 .
אצלי ברכב משאבת המים הייתה בתוך ברצועת הטיימינג, כך שהחליפו אותה בכל מקרה גם אם היא הייתה תקינה . עוד 300 ₪ לחשבון .
שבדרך כלל היה 3000 ₪ .
 

חן 1111

Active member
איפה שמעת אותי אומר שרצועת תזמון זה חיסרון?

אם מחליפים בזמן אין בעיה של אמינות, וכמובן יש עניין של מחיר אבל לרכב נורמלי במוסך נורמלי זה לא כזה יקר.
לגבי משאבת המים, זה לא סביר. אם לא הייתה בעיה קודם, אז גם אם לא החליפו משאבה לא צריכה להיות שום בעיה. ואם החליפו, אז היא חדשה. בדרך כלל כשל במשאבת מים מתבטא בדליפה איטית אז אם אתה ערני זה לא צריך לגרום שום נזק. מקסימום תוסיף מים ותיגש למוסך לבדיקה.
 
יכול להיות שאצלו נזל מהמשאבה והוא לא בדק אחרי הטיפול?

אני מבין כעת שאתה לא אמרת לגבי אמינות אבל לגבי המחיר אתה מסכים שיש תוספת לעלות התחזוקה.
לגבי האמינות אני התייחסתי שברמת מוסכי ארצינו יש לא מעט "מעידות". מדווחים על זה כאן מידי פעם. אני מניח שאתה קורה על זה כאן כמוני.

ובכל מקרה גםבמקרה הספציפי גם אתה לא שולל שיתכן כשל במשאבת המים שקרה אחרי החלפת הרצועה אצלו...
 

חן 1111

Active member
הכל יכול להיות, אבל המוסך בדק ומצא נזילה ברדיאטור

אז זה לא משאבת מים.
כמובן, הוא לא מסר מידע מלא. כלומר האם היתה התחממות עם חוסר מים או בלי.
לגבי הרצועה, תוספת לעלות תחזוקה זה כמובן חיסרון מסוים. צריך לשקול את זה בין כל יתר היתרונות והחסרונות של הרכב. מעידות של מוסכים לא קשורות לאמינות של הרכב.
 
לדעתי מעידות של מוסכים הופכות להיות קשורות לבעיות של אמינות

הרכב, בתנאי כמובן שהמעידות הללו אינם דבר נדיר מדי...הכל זו שאלה של מינון.
תקרא לזה רכב שדורש תחזוקה מסובכת שהמוסך מסתבך בעת ביצועה... או משהו כזה...

אגב נזילה ברדיאטור יכולה להיות בעקיפין קשורה להחלפת הטיימינג כי מתעסקים באזור הרדיאטור ו/או שקשור למערכת הקירור, צריך גישה, לא בכל רכב הגישה נוחה. אולי ניתקו צינורות מי קירור בכוונת מכוון ולא חיברו טוב אח"כ...אולי ניקזו נוזל קירור ולא הוסיפו כהלכה...כל אלה ואחרות הן סיבות שיכולות להיות קשורות בעקיפין למה שבוצע במוסך כמה ימים לפני כן...

האם ידוע לך [או הערכה] מה הפער בשנים/ קילומטרים בין רכבים רצועתיים לרכבים שרשרתיים?
 
אם אפשר היה ללא שסתומים !

אבל כנראה שגם ללא שסתומים היה צורך לפתוח ראש מנוע בכדי לנקות את פתחי השטיפה .
 

חן 1111

Active member
זה בעיה של אמינות, אבל זה לא ספציפי לרכב.

יש מוסכים גרועים וטובים לסובארו בדיוק כמו שיש לרנו.
אני כמובן לא יודע מה בוצע ברכב הנדון, אבל הרבה פעמים מנתקים או מורידים רדיאטור לצורך תיקון, ומחברים חזרה. בכל מקרה אם הבנתי נכון הייתה בעיה ברדיאטור ולא בחיבור. אנחנו לא יודעים מה היה שם כי זה ששאל לא המשיך לעדכן.
לא מבין את השאלה. אם אתה מתכוון לאורך חיים, אז אם מטפלים נכון אין הבדל. אם מחליפים רצועה בזמן כל פעם, זה לא ישפיע על אורך חיי המנוע. שרשרת ייתכן שלא תחליף כל החיים, או שתחליף פעם אחת, וזה יהיה יקר, אבל עדיין לא ישפיע על חיי המנוע.
לגבי כשל ברצועה, זה לא שונה מכשל אחר שיכול לקרות לאורך חיי הרכב - התחממות מסיבות שונות, אבדן לחץ שמן מסיבות שונות, שבר מכני מסיבות שונות, וסתם חוסר מזל...
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל בעיה בראש מנוע היא תוצאה של התחממות

אז אם במקרה הראשון המנוע התחמם ממש הרבה, זה יכול לגרום לנזק בראש המנוע.
אחרי זה כבר תהיה לך התחממות בגלל הבעיה בראש המנוע.
צריך לזכור גם שהרבה מכונאים לא יודעים לאבחן כל כך טוב התחממות. אז הייתי לוקח את האוטו לבדיקה על ידי מישהו אחר.
ואם באמת יש בעיה בראש המנוע, אז הפיתרון זה שיפוץ ראש. עניין של כמה אלפים ותוכל להמשיך לנסוע ברכב. אם תמכור אותו במצב הזה תפסיד יותר.
ולא נראה לי שזה קשור לטיפול שעשו.
 
למעלה