חוסר מזל - עבודה בעניים או משהו אחר???

חוסר מזל - עבודה בעניים או משהו אחר???


ביום ראשון הכנסתי את האוטו לטיפול 10000 + החלפת רצועת טיימינג.
ביום שלישי האוטו התחמם, הכנסתי אותו למוסך אמרו שיש בעיה ברדיאטור (ראיתי שהצינור סדוק) החלפנו רדיאטור.
ביום חמישי האוטו התחמם שוב - הפעם הבעייה בראש מנוע.

האם מדובר בחוסר מזל או באוטו גוסס או מוסכניקים לא טובים?
מדובר על לנסר 2008, כל התיקונים האלו הם בעלות של אלפי שקלים. האם שווה להחליף את הראש מנוע או פשוט לנסות למכור את האוטו?

מה אומרים?
 
לי נראה שעבדו אצלך בשיטת השלבים ,

אם זה לא הרדיאטור אז זה משהוא אחר .
צינור סדוק זה עדיין לא הסיבה להתחממות , צריך להחליפו אבל זו לא הסיבה
אם הרדיאטור לא נוזל אז גם הוא לא הסיבה .
גם האיבחון של ראש מנוע יכול להיות רק ההתחלה ובמנוע יש עוד בעיות .
כמה קילומטר הרכב עשה ?
 

oshris

New member
זה בד"כ תקלה משולבת. בגלל ההתחממות נפגש ראש המנוע

אם לא פותרים את בעיית ההתחממות ילך שוב ראש מנוע, גם אם תתקן.
רדיאטור לא חייב לנזול כדי להיות פגום, הוא יכול להיות סתום, או שמעברים
פנימיים בו כבר לא תקינים, והוא לא יקרר טוב. יכול להיות תרמוסטט, משאבת
מים, וונטה או יוניט חום לא תקינים. כל אחד מהם יגרום להתחממות אם הוא לא
תקין, ויגרור בדרך כלל בהמשך לכך שילך ראש מנוע.
כמובן שיכול להיות שיותר מרכיב אחד פגום, ואז למרות שתחליף אחד,
עדיין השני יגרום להתחממות.
איך בדקו וקבעו שהלך ראש מנוע? האם יש מים בשמן/שמן במים?
עשו בדיקה אחרת?
 
כמה אפשרויות: האם החלפת הטיימינג כללה התעסקות עם משאבת המים

משאבת המים יכולה להיות קשורה להתחממות ולנזק הקשור בזה זה בסבירות גבוהה...
2. האם הגישה אל הטיימינג הייתה קשה וכללה מנוברות [MANEUVERS] על מערכת המים של הרכב [רדיאטור, צינורות...]?
זה לגבי שאלתך האם ואיך עלול להיות קשור לטיפול בטיימינג...

הבעייה שאחרי שהנזק מתהווה לעתים קשה [אבל לא בלתי אפשרי] לדעת בדיוק מה גרם.
הכל קרה לאחר החלפת הטיימינג? האינטואיציה שלי מקשרת לעבודת המוסך...

אוטו עדיין צעיר וק"מ לא בעננים. איך מייצרים נזקים כל כך כבדים? האם זה המוסך בטיפול האחרון? בטיפולים מצטברים? או שאלה הנהגים במצטבר? או משהו משולב?

שימו לב כמה נזקים קשורים בעקיפין לטיימינג במוסכי ארצנו. זאת אינה משימה מסובכת אבל דורשת מיומנות בסיסית סבירה וקפדנות גדולה. אלה תכונות שלא בהכרח קיימות במוסכי ארצינו והתוצאה למנוע הרכב עלולה להיות טראגית.
בעבר דיברתי כאן על הצורך להימנע מרכישת רכבים עם רצועת טיימינג והיה עליהום גדול כי זה לא מייקר משמעותית את הטיפולים השגרתיים...

למכור ככה זה עסק לא פשוט וכמובן שהמחיר יצנח משמעותית...שיקול מורכב ותלוי בך. המוסך כנראה אינו סובל מיתר מקצועיות...
 
מה קדם למה ? הביצה או התרנגולת ?

למיציבושי מנועים אמינים לרוב . יש האומרים הכי אמינים, מהיפנים לפחות.
אני חושב שרכב עם רצועת הטיימינג צריך להחרים .
בטח מי שמחזיק רכב לתקופות ארוכות.
משום מה זה נחשב טיפול אבל זה לא טיפול זו תקלה .
 
בנושאים מכניים הידע וההיגיון שלך פועלים לא רע

אבל מכל הפורום הלא קטן הזה, זה רק אתה וכנראה גם חן1111 שחושבים שהרצועה הזאת מהווה חיסרון. החסרון הוא הן לאמינות והן לכיס [ההחלפה ממומנת בידי הנהג].
&nbsp
מסורתית בציבוריות הישראלית, מרביתם של חובבי הרכב האירופאי הם גם נהגים עם ראייה קיצרת טווח במובן הזה שלא מעניין אותם שרבים מהרכבים הללו לא רק שלא יעברו את גיל הבר מצווה אלא חלקם הרבה פחות. הכשלים קשורים לגיר האוטומט ולרצועה הנידונה.
סיבה שכיחה לנזק משמעותי לרכבים גם אירופאים וגם שאינם אירופאים היא נזק "למערכת מי הקירור".
&nbsp
האם ייתכן כשל של מערכת הקירור עקב משאבת מים כושלת אחרי טיפול טיימינג?
 

kitt

New member
זו הטעות הרווחת. בד"כ גם לשרשרת יש זמן החלפה, פשוט הוא

ארוך יותר והחלפה של שרשרת יקר בצורה משמעותית מהחלפה של רצועת טיימינג כי מדובר בתכל'ס בביצוע אוברול למנוע.
 
כשאתה רושם "פשוט הוא ארוך יותר" למה הכוונה?

בכמה ארוך או פי כמה?
על כמה כשלי שרשרת שמעת? אנחנו שומעים כאן על לא מעט כשלי רצועה
 

kitt

New member
ארוך יותר הכוונה לאיזור ה 500-700000 ק"מ, אתה לא שומע על

כשלים כאלה כי אף אחד לא בודק מה גרם למנוע למות פשוט מתקינים מנוע מפירוק "מיובא שעשה רק 11 ק"מ אמיתי, בין כה חי כבר 600000 ק"מ אז הגיוני שימות" וזהו, לא בודקים מה בדיוק קרה למנוע.
 
אז אם הפער כל כך גדול יש לזה חשיבות "אקדמית" בלבד

שום יישום פרקטי נגד "השרשראות". אתה בעצם מחזק את עמדת "התומכים בשרשראות"
ממילא, "מנועי הרצועה", אחרי משמעותית פחות ק"מ, קיפחו חייהם בהשוואה ל"מנועי השרשרת".
 

WarDog

New member
מצד שני את מצב הרצועה קל לעריך

נזק לרצואה קל לזהות, קרעים/שיפשופים וכו' על הרצועה עצמה.
&nbsp
בשרשרת קשה יותר לזהות נזקל מבעוד מועד, שכן ברוב המקרים היא לא נשברת אלא נמתחת ויוצר יוצרת את הנזק לאורך זמן.
&nbsp
כלומר שרשרת מחזיקה יותר, אך לא תדע מתי היא כבר עושה נזק, ואילו הרצועה מחזיקה פחות אך קל יותר לזהות מצב של "התקרבות לכישלון" ולהחליף בתחזוקה מונעת.
 
בדקתי רצועות סדוקות שהחלפתי , עדיין היו חזקות .

יכול להיות שאני טועה, למנועים עם שרשרת טיימינג לא יגרם נזק למנוע בעת תקלה ותקלה ברצועה כן תזיק למנוע .
אני חושב שהבעיה היא המחירים בישראל על החלפת רצועת טיימינג
כך שזה מציק יותר לבעל הרכב .
 
אתה כמו "קיט" שמעלה דברים שאינם קשורים לכלום

מה זה משנה אם את כשלי הרצועה אמור להיות קל לאתר, שאמור להיות קל להחליפה וכד'... ומה זה משנה אם את נזקי השרשרת קשה לאתר וקשה לטפל...
מה זה משנה אם בפועל יש פער ענק בתוחלת החיים שלמנועי השרשרת לעומת הרצועה... הפער בזמנים ובקילומטראג' כל כך גדול שזה כבר לא משנה למה מנועי השרשרת שובקים...
 

WarDog

New member
לא הבנת,

לא אורך חיי המנוע הוא 700K(סתם מספר שזרק KITT), אלא השרשרת עצמה.
אם הכשל קל לאיתור, הוא קל למניעה.
בשרשרת קשה לאתר כשל פוטנציאלי, ועל כן קשה למנוע נזק מראש.
&nbsp
 
עדיין לא מבין למה זה חשוב בארצנו...

בוא אקצין את המספרים רק לצורך ההמחשה ותגיב לזה:
הפואנטה היא שמנועי הרצועה [בגלל הרצועה] חיים הרבה פחות מ700K . בוא נניח לצורך הדיון המספר 200K. האם פער כזה למשל [שאיננו נכון במציאות...] לא מייתם את מה שרשמת מחשיבותו?
&nbsp
כמובן שכשעסקינן במכונאים ברמה אחרת [בשונה מהשכיח בארצנו] הרעיון של רצועה יש לו יתרונות. תחזוקה פשוטה וזולה. לא בכדי באירופה אתה מוצא רכבים צרפתים ישנים עם רצועות שמתוחזקים נהדר, בהרבה אהבה ומקצועיות ע"י המכונאי המקומי.
 

the annonymous

New member
בוא נגיד שיש לך רצועת טיימינג בת שנה

והכנסת את הרכב לטיפול. אם היא סדוקה בגלל פגם בייצור/שכבה 10 שנים על המדף/ חטפה אבן/חטפה שפריץ של שמן/מישהו הטיל עליה כישוף אז המוסך יראה את זה ויחליף. אם יש לך שרשרת שאורך החיים שלה התקצר מכך סיבה שהיא אף אחד לא ידע את זה עד הכשל.
&nbsp
ולנמלה, אין קשר בין נזר לצורת העברת הכוח לגל הזיזים. מה שקובע אם יגרם נזק או לא זה רק אם יש מקום בתכנון המנוע לשסתומים כשהבוכנה בנ.מ.ע
 
הגם אתה ברוטוס?

רוצה לומר, הגם אתה מנותק? מצורת/ מאפייני עבודת המוסך הארצי ישראלי?
&nbsp
מי בודק כאן אחרי שנה את מצב הרצועה? הלוואי שככה היה. אבל, אם היה ככה אז לא היו מגיעים כל כך הרבה כשלי רצועה להתייפח כאן.
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל אם מחליפים את הרצועה בזמן אין שום כשל

כשל ברצועה הוא בגלל הזנחה ודחייה משמעותית של ההחלפה. לכן גם אין קשר לאורך חיי המנוע.
לגבי שרשרת, בדרך כלל אורך החיים שלה הוא כמו של המנוע, כלומר מאות אלפי ק"מ, ובדרך כלל מופיע רעש לפני כשל קטסטרופלי, אז גם אם זה מגיע, אפשר לתקן לפני שזה גורם נזק.
 

the annonymous

New member
לא יודע איך המוסך שלך עובד אבל אצלי בודקים

וגם החליפו לי בזמנו במגאן טיימינג במסגרת האחריות אחרי שגילו רצועה סדוקה למרות שלא הגיע מועד ההחלפה.
 
למעלה