תקלות בפיג'ו 308 שנת 2009 - נא עצתכם.

shlomma1

New member
תקלות בפיג'ו 308 שנת 2009 - נא עצתכם.

פיג'ו 308 שנת 2009

בשבוע האחרון הרכב התחיל לא לסחוב טוב בתחילת נסיעה.זה בא והולך....
במוסך (מורשה) אמרו שככה זה ברכב הזה – אבל אני מכיר את הרכב שלי: הוא חנוק ומגרגר...גם המוסכניק שמע את זה...
לא בא לי שיתחילו להחליף חלקים בשיטת ניסוי וטעייה – שום נורית אזהרה לא נדלקת

בעיה נוספת: בחודשים האחרונים הרכב מחליק הילוכים בין ראשון לשני – זה קורה רק כשהרכב חם לאחר נסיעה של כ חצי שעה ויותר בעיקר בעליות....כנראה נזקק לשיפוץ גיר....(שוב, דעתו של המוסכניק המורשה)

לפני כחודש החלפתי בית טרמוסטט בעלות של 2000 ₪

האם לדעתכם יש קשר בין שתי הבעיות?
מי מכיר את הבעיות הנ"ל (בעיקר הסחיבה כרגע) או יכול להפנות אותי למישהו מקצועי שיוכל לבודד את הבעיה (אם ניתן?)
בשלב הבא אני צריך המלצות לשיפוץ גיר מקצועי – מישהו מומחה שזהו תפקידו העיקרי ולא אחד שישלח ויחכה לתשובה...

אני מאיזור רחובות

תודה על העזרה
 

enigo

New member
יכול להיות ששתי הבעיות קשורות

בגיר שיש אצלך, כאשר המחשב מזהה תקלה, הוא נכנס למצב "בטוח", ונועל את הגיר על הילוך שלישי. זה יסביר את ההחנקות בזינוק.
לגבי ההחלקה בין ראשון לשני - האם הכוונה היא שההילוכים עוברים במכה, או למשהו אחר? אם מכה - אז רוב הסיכויים שהתקלה היא בשסתומי הפיקוד החשמליים של הגיר, EVM, שעלות החלפתם (צריך להחליף רק אחד, אבל לפעמים מוסכים מחליפים שניים) היא כ-2000 שקלים (במוסך מורשה יבואן).
 

shlomma1

New member
ההחלקה היא שהטורים עולים ועולים ומבצע החלפה במכה אחת...

&nbsp
ההשערות שהעלתה ניתנות לבדיקה מדעית? האם במוסך יחליפו חלק "על בטוח" או שאני אשלם את ה 2000 ש"ח ואשאר עם התקלה?
וגם יגידו לי "זה בכל מקרה היינו צריכים להחליף"...
&nbsp
אני מחפש מישהו מקצועי שיתן תשובות חותכות ולא יערבב אותי
 

enigo

New member
אין "על בטוח" באבחון באינטרנט. אבל מה שאתה מתאר, משיכה של

ההילוך הראשון ואז החלפה במכה, זה הסימפטום המוכר של בעיה ב-EVM. אגב, זו לא "החלקה" - החלקה זה כשהסל"ד עולה מבלי שהרכב יאיץ בהתאם.
 

shlomma1

New member
כמובן שאגיע לאבחון פיזי, אגב, 2 התופעות

&nbsp
2 התופעות שתיארת מתרחשות...
 

enigo

New member
לפעמים כשה-EVM לא מתפקדים כמו שצריך, אז ההילוך הראשון

יוצא, אבל השני לא נכנס, ואז הסל"ד עולה - וזה מה שנותן את המכה כשהשני סוף סוף משתלב.
אבל זה נדיר יותר, ולכן יכול להיות שהתקלה נובעת ממקור אחר.
כמה ק"מ הרכב עשה?
 

shlomma1

New member
120 א' - לעיתים אני יכול ללחוץ עד הסוף על הגז...

&nbsp
ואין תגובה - האוטו חנוק...
 

enigo

New member
כאמור, יכול להיות שהגיר עובר למצב safe, ואז הוא בשלישי

וזה מה שגורם לרכב להחנק. יכול להיות שזו בעיה אחרת ולא קשורה.
אבל נדמה לי שבעיה בגיר כן אמורה להדליק נורה, או לפחות הודעה במחשב הדרך. נשמע מוזר ששום דבר לא מופיע.
 

enigo

New member
זה הקילומטראז' בו הבעיה הזו בדרך כלל מופיעה

ה-EVM מתחיל לעשות בעיות סביב 100K, לפעמים קצת יותר לפעמים קצת פחות.
מה שכן, ממה שהבנתי ב-2010 יצא שסתום משופר, שפותר את הבעיה. אם באמת מחליפים לך שסתומים, שים לב ששמים לך אחד מהסוג המשופר.
 
למעלה